Transfers 2008 - 2009 - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 130
 Transfers 2008 - 2009 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Bericht Re: Transfers 2008 - 2009
Ik vind De Veirman zeker geen slechte keeper. Maar zoals de meeste andere keepers gaat hij af en toe ook in de fout.
Toch is Lieven niet dat soort keeper dat in een situatie van een zwakke match, alle ballen moeiteloos pakt en op zo'n manier een matchwinnaar wordt. Daarvoor komt hij iets te kort. dat zagen we wel meer in diverse matchen tegen onze tegenstrevers.
Net zoals een vinnige spits die met een verdediging dartelt (...remember Salvador...) hou ik eveneens van een rust uitstralende keeper die bij zware druk alle ballen feilloos plukt.
Dit wil niet zeggen dat wij daarom de Veirman moeten weg doen. Met een sterke ploeg in alle lignies liggen onze kansen hoog om kampioen te spelen.
Ik meen dat we vooral nu onze verdediging nog extra mogen versterken als we De Veirman behouden, want we kregen al te vaak doelpunten nodeloos binnen, vooral in de periode van blessures.

27 Mei 2008, 22:44
Ancien

Leeftijd: 46
pattaboem schreef:
Ik meen dat we vooral nu onze verdediging nog extra mogen versterken als we De Veirman behouden, want we kregen al te vaak doelpunten nodeloos binnen, vooral in de periode van blessures.

Simpel hoor om die te versterken: een maand trainen op rugdekking verlenen als iemand in duel gaat en voor de rest de verdedigende lijn drie meter dichter bij eigen doel laten spelen... Dat is al wat je nodig hebt (Woluwe bijvoorbeeld tikte in de heenmatch in de hele eerste helft de bal rond op onze helft, maar hoeveel kansen kwamen daaruit?)... Gewoon een extra zekerheid inbouwen en de organisatie verzorgen... Dan zal je al ver komen...

Trouwens, ik weet niet of je naast Spotbeen, Seminck, Dessaer, Vanden Brande, De Schutter, Van Dender, Shabi (en eventueel Claessens) er nog een verdediger bij wil? Da's zoals ze zeggen een dubbele invulling per positie (en er zijn er een pak bij die polyvalent zijn). De verdedigende taktiek aanpassen en klaar is kees (allez Luc).

28 Mei 2008, 7:02
Nationale Ploeg

In kan inkomen in deze visie van DT. Temeer er nog enkele spelers zijn die nog in volle groei zijn en alleen nog kunnen verbeteren.
Wat je schrijft is anderzijds duidelijk stellen dat hier de trainer de grote boosdoener is: namelijk het gebrek aan tactisch inzicht bij iedere wedstrijd en de onkunde om goed spelers op een juiste manier te trainen waar er geregeld zwakheden te merken zijn in het samenspel.
Dat is precies wat een goeie trainer moet kunnen en doen en daarvoor wordt hij betaald...
Luc heeft zijn best gedaan. De goede wil was er zeker, en daar twijfel ik niet aan.
Maar zijn coach-capaciteiten, hebben in het seizoen 2007-2008 ook geregeld gefaald...

28 Mei 2008, 8:14
Nationale Ploeg

Onze ploeg versterken is alleszins een MUST.
Anders wordt het volgend jaar even moeilijk als dit seizoen...
En onze ambitie is toch "kampioen" en geen eindronde met moeilijke tegenstanders...

Bartos schreef:
Jean schreef:
Smetje schreef:
Heel goeie transfers (y)

Beter dan Troch en Verheyden?

Dat zal de toekomst alleen maar kunnen uitwijzen, maar zowel Van Mieghem als Franck kunnen toch al wat adelbrieven voorleggen alleszins. We moeten nu ook niet gaan verwachten dat ze Gerrard en Messi halen of zo als vervangers van Troch en Verheyden hé. Ik geloof er alleszins in dat we goeie vervangers gehaald hebben voor hen en hier misschien zelfs versterkt uitkomen.

28 Mei 2008, 8:22
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Mijn droomploeg:

------------------------------X1--------------------------------

Spotbeen------Seminck------Dessaer------Van Dender

X2 of Podevijn---Van Mieghem---De Schutter----Lord

------------------------Franck---------------------------------

--------------------------------X3------------------------------

Bank: De Veirman, Lambrecht, X2 of Podevijn, Sjappi, Claessens, Aelbrecht, Arnold, Boto, Coulibaly, Van Den Brande, Boussoufa

Dat betekent nog drie inkomende transfers. Van de bankzitters mogen er natuurlijk vertrekken om geld vrij te maken voor de X'en.

Realistisch als ik ben verwacht ik geen enkele transfer meer.

Schiet maar nu !

28 Mei 2008, 8:56
forumlegende

elfahem schreef:
Mijn droomploeg:

Bank: De Veirman, Lambrecht, X2 of Podevijn, Sjappi, Claessens, Aelbrecht, Arnold, Boto, Coulibaly, Van Den Brande, Boussoufa

Dat betekent nog drie inkomende transfers. Van de bankzitters mogen er natuurlijk vertrekken om geld vrij te maken voor de X'en.

Schiet maar nu !

Zijn Arnold en Couli niet goed genoeg??

28 Mei 2008, 9:06
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
elfahem schreef:
Mijn droomploeg:

Schiet maar nu !

Ik moet zeggen, heel knap wat diene Spotbeen laten zien heeft, echt waar, maar ik blijf er toch bij dat Roel nog een ander kaliber is als rechtsachter hoor. Ik denk dat als iedereen fit is volgend jaar Spotbeen heel moeilijk in de kern zal geraken. Wat niet betekent dat ik hem er op termijn niet nog zie komen natuurlijk.

Met deze ploeg zie ik ons eerlijk gezegd meedoen voor den titel:

--------------------------De Veirman--------------------------------

Van Den Brande------Seminck------Dessaer------Van Dender

Podevijn---Van Mieghem---Coulibaly----Lord

------------------------Arnold------------------------------

Bank: Lambrecht, Spotbeen, Shabi, De Schutter, Claessens, Aelbrecht, Boto, Boussoufa

Hierbij wil ik wel opmerken dat zowel de backs als de centrale middenvelders serieus op de toppen van de tenen zullen moeten spelen om ne klasbak als Niels De Schutter uit de ploeg te houden. Want als die zo blijft doorgroeien, wordt het wel onmogelijk om hem naast de ploeg te zetten. Voor mij was hij echt wel de sensatie van het seizoen. En zowel op den back als verdedigende middenvelder zagen we hem uitmuntende matchen spelen.

28 Mei 2008, 9:12
Reserve

elfahem schreef:
Mijn droomploeg:

Schiet maar nu !

Jongens jongens, toch wat opmerkingen:

- Denk je nu echt dat Spotbeen na 5 goede wedstrijden een heel seizoen op topniveau gaat kunnen spelen? Diene jongen is begot 19 jaar en speelde 5 wedstrijden in de eerste ploeg. Dat in u eerste elftal zetten is eigenlijk onnodige druk op diene jongen zijn schouders leggen... Laat hem rustig verder rijpen en dan zullen we in de loop van volgend seizoen wel zien of hij een basisplaats waard is...

- Coulibaly, de man die alles zuivert achterin, ballen recupereert, fantastische inspeelt steeds (doet me beetje denken aan Biglia) mag weg van u? Ik begrijp dat De Schutter een fantastische revelatie is maar dan zou ik toch opteren om De Schutter rechts back te zetten en Couli in zijn plaats.

- Arnold gewoon uit de ploeg zetten? Op basis van de laatste 6 wedstrijden? Dat vind ik er toch ook over hoor. Die jongen heeft ons bij wijze van spreken alleen met troch naar derde getrapt, worden onderuit getrapt door beenhouwers van Wetteren, en zou nu moeten beschikken? Laat diene jongen eens een goede voorbereiding spelen op komend seizoen en ge zult wel zien wat voor een potten die gaat breken... Ik als verdediger zou er toch niet graag tegen staan hoor...

- Dat ivm Podevijn kan ik dan weer licht begrijpen, is trouwens ook logisch dat je op die leeftijd er na een half seizoen door zit, want laten we eerlijk zijn... wat die in de heenronde heeft laten zien was zeer mooi...

28 Mei 2008, 9:15
forumlegende

Praise the Lord !

28 Mei 2008, 9:18
Ancien

pattaboem schreef:
In kan inkomen in deze visie van DT. Temeer er nog enkele spelers zijn die nog in volle groei zijn en alleen nog kunnen verbeteren.
Wat je schrijft is anderzijds duidelijk stellen dat hier de trainer de grote boosdoener is: namelijk het gebrek aan tactisch inzicht bij iedere wedstrijd en de onkunde om goed spelers op een juiste manier te trainen waar er geregeld zwakheden te merken zijn in het samenspel.
Dat is precies wat een goeie trainer moet kunnen en doen en daarvoor wordt hij betaald...
Luc heeft zijn best gedaan. De goede wil was er zeker, en daar twijfel ik niet aan.
Maar zijn coach-capaciteiten, hebben in het seizoen 2007-2008 ook geregeld gefaald...

Over de coach-capaciteiten ga ik mij niet uitspreken aangezien ik geen trainingen kan volgen (ga dat in de voorbereiding van het nieuwe seizoen wel eens doen als mijn verlof dat toelaat) en wat betreft het aanvallend gedeelte en in balbezit kon ik me meestal wel in de taktiek vinden afgelopen seizoen. Alleen viel het me op (lees er enkele van mijn posts maar op na), dat we veelal dezelfde doelpunten slikken en dat die fouten telkens opnieuw werden gemaakt... en mijns insziens (omdat je toch met meer dan degelijke verdedigers speelt) makkelijk op te lossen moeten zijn. Vraag is of dat aan de trainer / trainingen ligt of dat er bepaalde afspraken op het veld niet worden nagekomen natuurlijk. Feit is wel dat pure counterploegen met enkele snelle spelers (Couillet, Peruwelz, Wetteren met een Schockaert in goede doen, Ronse, etc.) daar optimaal kunnen van gebruik maken... En er zijn nu eenmaal matchen waarin onze spitsen geen drie maal zullen scoren en dan is de nul al eens kunnen houden mooi meegenomen...

Twee andere puntjes die me soms mateloos irriteren: de ruimte die er steeds centraal op het middenveld aan de tegenstander gegeven wordt - tegen slimme spelers met een goede passing boet je daarvoor (Brncic en Verjans bij Wezet, Adjaoud bij Francs Borains, Joly bij Peruwelz)...

En de corners het afgelopen jaar... :hmm: Ook trainbaar...

28 Mei 2008, 9:19
Nationale Ploeg

Rechtvaardiging van m'n vorige mail:

Coulibaly en Arnold plaats ik inderdaad bij de mogelijke vertrekkers. Ik noemde m'n voorstel dan ook droomploeg. Ze hoeven niet per sé weg, maar voor die positie zou ik de markt zeker in het oog houden.

Coulibaly vind ik vaak te nonchalant voetballen en, Roel1919, zoals je zegt vind ik hem ook een type Biglia en van die laatste ben ik nu net ook niet wild. Achteruit en opzij al wat je wilt, maar te weinig opbouwend. Bij Couli heb ik zoiets van 'doe hem nu nog zeesletskes aan en hij mag in mijnen hof komen shotten'.

Arnold is de targetman voorin maar ik vind hem nogal onbeholpen aan de bal. 80 % van zijn controles springen ofwel 2 meter in de lucht of 2 meter verder van z'n voet. Ook zijn passing laat soms te wensen over. Ik heb de indruk dat hij soms niet weet hoe hard of hoe zacht hij op een bal moet trappen om hem op de gewenste plaats te krijgen. Daarentegen is hij met de rug naar de goal zeer gevaarlijk. Laat hem uit de draai afwerken op doel en het is 9 op de 10 keer bingo. Maar dat is volgens mij niet voldoende. Als diepe spits moet je ook sterk zijn in de ruimte en daar wringt het volgens mij. Als hij het straatje wordt ingestuurd is het er 9 op de 10 keer naast. Nazatto van Visé en Amghar van Francs Borains zijn hetzelfde type maar beter.

Podevijn vind ik een droomspeler, maar nog o zo wisselvallig. Daarvoor moet je een alternatief achter de hand hebben. Op Visé had hij al na een kwartier last van krampen, zijn terugval is dan zeer waarschijnlijk te wijten aan een gebrek aan fysieke kracht. Van Podevijn weet je wel dat hij nog een ruime groeimarge heeft en talent zat heeft. Zo'n speler moet je dus koesteren. Je kan opperen om Aelbrecht daar te zetten, maar die zit volgens mij aan of over zijn plafond. Ooit een zeer groot talent maar echt doorgebroken is hij nooit.

Spotbeen is verdedigend een tank, opbouwend en voetballend is hij minder maar daar kan aan gewerkt worden. Bovendien, als hij voor zich een typische flankspeler staan heeft met een actie én een voorzet in de benen (Podevijn in zijn beste dagen) bij wie hij de bal kan inleveren stelt er zich geen probleem.

Nogmaals, dit zijn m'n persoonlijke wensen, ik ben al zeer tevreden over de manier waarop alles nu verloopt. Ik ben de tijd van de Bongumba's, Stolpa's en Quérés niet vergeten...

Laatst gewijzigd door elfahem op 28 Mei 2008, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.

28 Mei 2008, 9:51
forumlegende

Casual1919 schreef:
Eindelijk nog eens goed nieuws ook ;

Lionel Lord, onze 27-jarige Nederlandse vleugelaanvaller, speelt ook het komende seizoen voor Eendracht Aalst. Lord heeft het dermate naar z’n zin bij Eendracht Aalst dat hij - ondanks ruime belangstelling - besloot om geen gebruik te maken van z’n opstapclausule nu VC EA 2002 niet promoveert. Meer nog, er werd zelfs een overeenkomst bereikt voor de komende twee seizoenen.

Bron: eendracht-aalst.be

Merci bestuur

Da 's nog isj goe nieuws ze! 't Bestuur zal geen spijt kroigen van eir beslissing en weir zollen veel mooie momenten beleven mé Lord!! :worship:

iendracht Oilsjt back to glory! :EA:

28 Mei 2008, 9:52
Miniem

Arnold weg? Of op de bank??? :stom:

Eén van de beste spelers die we al gehad hebben sinds onze degradatie uit 1ste!
Zonder Arnold was er geen sprake van de 2e ronde in deze eindronde.
En die matchen in Couillet en Torhout wil ik wel eens zien als hij erbij is!
Hij is 1 van de eerste "kleurlingen" bij den Iendracht die "verstandig" voetbalt. Met overzicht, wegend op de verdediging, kaatsend, duels, zich niet laten opnaaien door de duizenden fouten die op hem gemaakt worden...
Zijn afwerking is niet altijd optimaal, dat klopt. Maar onze ploeg krijgt wel tenminste uitgespeelde kansen door zijn spelstijl.

Lord shotte geen deuk in een pak boter, Arnold is terug en ze kunnen Lionel niet stoppen. Behalve laatste match.

Den trainer? :zzz:
Elke tegenstander die EA éénmaal gescout heeft, kan zijn plannetje opmaken.
Sommige hebben dan de ploeg niet om ons af te houden, maar als je een beetje "ploeg" hebt dan kan je ons spel simpel ontwrichten.

Op een bepaald moment hadden we ongeveer 5 geblesseerde spelers... Iedere match toch hetzelfde systeem. En als ons goaltje niet wou vallen dan zette hij Dessaer naar voor... 1 actieplan, af en toe de flank eens vervangen en wij zijn rond!

Dan nog niet te spreken over het verdedigend concept. :cry:
Hoeft geen uitleg, wie dat niet ziet...

En zijn coaching op het veld. De meeste "actie" krijgen we als den arbiter het weer wat bont maakt. Dan is Luc steeds paraat. Van mij mag/moet dat zelfs. Maar moest hij nu diezelfde energie steken in het coachen en sturen van zijn ploeg (y)

Maar ik denk dat een goeie trainer even moeilijk te vinden is als een goeie arbiter.

Tot zover mijn 1e post

Blacky

28 Mei 2008, 9:56
Ancien

Bartos schreef:

Bank: Lambrecht, Spotbeen, Shabi, De Schutter, Claessens, Aelbrecht, Boto, Boussoufa

Kan ik me ook in vinden. Zie De Schutter trouwens nog liever bezig als linksback dan als rechtsback. En mocht Franck zich toch beter als terughangende middenvelder vinden, eerder als een pure nummer tien, dan zou ik graag Couli eens op de tien zien staan... De eerste twintig minuten op Londerzeel speelde hij hoger dan Ewen en zelfs Jens (die toen als nr 10 startte), stuurde hij mee de aanval en dat beviel me wel (heeft de passing, de techniek en het inzicht, dus waarom eens niet uittesten)...

28 Mei 2008, 9:59
Nationale Ploeg

DT schreef:
Bartos schreef:

Kan ik me ook in vinden. Zie De Schutter trouwens nog liever bezig als linksback dan als rechtsback. En mocht Franck zich toch beter als terughangende middenvelder vinden, eerder als een pure nummer tien, dan zou ik graag Couli eens op de tien zien staan... De eerste twintig minuten op Londerzeel speelde hij hoger dan Ewen en zelfs Jens (die toen als nr 10 startte), stuurde hij mee de aanval en dat beviel me wel (heeft de passing, de techniek en het inzicht, dus waarom eens niet uittesten)...

Ik vind die ploeg een status quo ten opzichte van dit seizoen. Een nuloperatie, een mannetje voor een mannetje. Niet vooruit, niet achteruit... maar ik denk ook dat het dit zal worden. Als we gespaard blijven van blessures kunnen we daarmee meedoen voor de titel, maar kunnen we evengoed opnieuw in de middenmoot eindigen.

28 Mei 2008, 10:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1939 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11 130