Transfers winterstop - Pagina 10 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1 8 9 10 11 12 21
 Transfers winterstop 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Transfers winterstop
BVR vraagt versterking voor de defensie.Terecht gezien we doelpunten slikken aan het tempo van een gans die gevoederd wordt voor het kerstdiner.
Waar gaan we die versterking echter halen?Zoals altijd ofwel onbetaalbaar of in een team dat hoger speelt of jong en te weinig ervaring of een risicobuitenlander.En dus een moeilijke oefening.
Als je dan weet dat Bogaerts er met de goedkeuring van BVR kwam,moeten we dan mee in de teneur die hier op het forum naar boven komt waarin Filopovic aan een jaartje teveel bezig is?
Voor mij blijft Filopovic onze beste verdediger en hem afserveren zal nog meer problemen geven.
BVR heeft hier Seminck,Moreels,De Schutter en nu Kestens buitengewerkt.Elk van hen had zijn gebreken maar vooral zijn kwaliteiten en er zat zeker voldoende talent in.
Nu moet er opnieuw iemand weg.Dat zal dan nummer 5 zijn.En dan wel ik het nog niet hebben over Petrovic en Smet die ook met goedkeuring van BVR kwamen en ook niet echt meevallers zijn.
Conclusie:ofwel klopt het taktische plaatje niet ofwel werden in het verleden de verkeerde keuzes gemaakt.

24 Dec 2012, 8:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Persoonlijk zou ik er ook Smet eens een kans geven.
Dit jaar (in tegenstelling tot andere jaren) toch wel een hemelsgroot verschil tussen voorbereiding en competitie.
Als je ziet hoe een Petrovic was in de voorbereiding en nu loopt te zwemmen, maar ook omgekeerd; Glouftsis die niet in de buurt kwam van het doel in de voorbereiding en er ondertussen 10 in liggen heeft.

Ja, vanachter centraal schort er inderdaad iets. We hebben daar langs de eene kant iemand nodig die organisatie en leiding brengt maar tegelijkertijd niet in problemen komt met Flippo.
Ik deel de mening niet echt dat Flippo aan het jaar te veel bezig is (waarmee ik niet zeg dat hij er persé nog een jaar moet bij doen). Alleen klopt de organisatie van de verdediging totaal niet. Zeker niet als het veld breder is, dan is het een complete ramp. Een gigantische ramp is ook het uit positie lopen in die verdediging. Hoeveel keer we dit jaar al niet in hetzelfde valletje gelopen zijn: tegenstander drijft de bal op onze centrale verdediger dekt diep door, die mannen schuiven een middenvelder in en het is al prijs.

24 Dec 2012, 11:01
Ancien

Leeftijd: 46
Bram schreef:
Persoonlijk zou ik er ook Smet eens een kans geven.
Dit jaar (in tegenstelling tot andere jaren) toch wel een hemelsgroot verschil tussen voorbereiding en competitie.
Als je ziet hoe een Petrovic was in de voorbereiding en nu loopt te zwemmen, maar ook omgekeerd; Glouftsis die niet in de buurt kwam van het doel in de voorbereiding en er ondertussen 10 in liggen heeft.

Ja, vanachter centraal schort er inderdaad iets. We hebben daar langs de eene kant iemand nodig die organisatie en leiding brengt maar tegelijkertijd niet in problemen komt met Flippo.
Ik deel de mening niet echt dat Flippo aan het jaar te veel bezig is (waarmee ik niet zeg dat hij er persé nog een jaar moet bij doen). Alleen klopt de organisatie van de verdediging totaal niet. Zeker niet als het veld breder is, dan is het een complete ramp. Een gigantische ramp is ook het uit positie lopen in die verdediging. Hoeveel keer we dit jaar al niet in hetzelfde valletje gelopen zijn: tegenstander drijft de bal op onze centrale verdediger dekt diep door, die mannen schuiven een middenvelder in en het is al prijs.

Probleem ligt veel dieper dan dat Bram. Vorig jaar slikten we dubbel zoveel tegendoelpunten in de actie als dit jaar - Roeselare was dan ook niet echt representatief voor de goals die we dit jaar tegenkrijgen maar eerder degenen die we vorig jaar tegenkregen. Vorig jaar kregen we er daar ook 4 om de oren. Dit jaar is het vooral schrijnend op stilstaande fases.

Wat mij stoort, is dat we - ongeacht het spelersmateriaal dat voor handen is - geen oplossingen vinden voor die problemen. En daar maak ik mij zorgen om - we hebben drie trainers op dat veld staan elke dag en ze krijgen er blijkbaar geen deftige defensieve mechanismen in.

Als je dan zoals op Roeselare met een diepe spits en een zwalpende linksback centraal opereert voor een verdediging die al niet te zeker acteert, dan zoek je het zelf sorry. Je geeft zelf aan dat we geen antwoord vinden op een inschuivende middenvelder... Wel dan ligt dat probleem ook bij ons defensief middenveld hé - Petrovic is gewoon niet in staat om zo'n infiltraties te beantwoorden, waardoor uw centraal verdedigingsduo nog meer onder druk komt te staan. Dan vind ik het triestig dat er enkel naar de verdediging wordt gekeken - van de supporters kan ik dat begrijpen, zien op Teletekst ook het aantal tegengoals - maar als trainer, die notabene elke week dezelfde laat opdraven en geen verbetering kan teweegbrengen, vind ik dat niet kunnen. Zeker niet als je te koppig bent om iets anders te proberen.

Uw beste centrale verdediger was zaterdag geschorst, uw beste defensieve middenvelder stond rechtsmidden, enz. Soms vind ik dat we te veel naar Stratego aan het kijken zijn - mannetje eruit voor een andere erin. Ik zou liever beterschap zien bij de basics - hoe verdedig ik een goedgetrapte corner, hoe steek ik het veld over met normale passing, waar hoor ik vanuit mijn positie te lopen bij omschakeling...

Petrovic gaat nooit zijn niveau halen van in de voorbereiding zolang hij daar centraal moet acteren.

Het is al lang geleden dat BVR nog eens met zijn sterkste 11 is gestart en dat vind ik de oorzaak van alle ellende. En een nieuwe centrale verdediger is dan een nieuw speeltje, maar gaat niks verhelpen. Net zoals het uit de ploeg zetten van Di Gregorio (nu wel door blessure) ook nog geen zier beterschap heeft gebracht... Hoe meer pionnen BVR heeft, hoe meer hij er gebruikt. Misschien doen zoals bij een klein kind - vijftien spelertjes geven en daar iets moois mee maken...

24 Dec 2012, 15:54
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
onze beste centrale middenvelder speelt centraal vanachter

24 Dec 2012, 16:13
Ancien

witteken schreef:

Dat zou ik (nog) niet durven beweren, maar het is wel zo dat Bogaerts meer middenvelder is dan centrale verdediger...

24 Dec 2012, 16:21
Freak

Leeftijd: 45
DT schreef:
witteken schreef:

Dat zou ik (nog) niet durven beweren, maar het is wel zo dat Bogaerts meer middenvelder is dan centrale verdediger...

Laten we hopen dat hij daar wel waarmaakt, want achteraan is het een redelijk drama, al hebben er nog boter op het hoofd.

en wat DT's opmerking betreft over de technische staf is volledig terecht. BVR heeft twee hulptrainers, ne keeperstrainer en nog slaagt hij er niet in om een deftige defensie neer te zetten.

Ook daar mag men uit bestuurszijde eens beknibbelen. Als de supporters meer moeten betalen mag er één assistent weg, zo doet iedereen een inspanning. Nooit begrepen waarom er eigenlijk 2 hulptrainers moeten zijn.

24 Dec 2012, 16:36
Ancien

En mochten we toch kloppen willen doen: bij Woluwe mogen Yagan, Macé en Yala Lusala weg. Die tweede speelde ons vorig jaar compleet zoek hier thuis...

24 Dec 2012, 16:45
Reserve

Zeker goeie speler,maar denk dat het op andere plaatsen meer nodig is om versterking binnen te halen.

25 Dec 2012, 11:41
forumlegende

Leeftijd: 43
Delic van Beerschot zou naar ons komen.
Ik zeg er wel bij da het van horen zeggen is ;)

26 Dec 2012, 11:56
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
zwawi schreef:

Is blijkbaar een (verdedigende) mid van 1m93. Verder ken ik hem niet. Iemand meer info?

edit: Hij mocht/moest blijkbaar in de zomer al weg

26 Dec 2012, 12:03

exit Huglier zal dan ook wel niet lang meer uitblijven.

ben eens benieuwd welke knoop er dan zal doorgehakt worden, want veronderstel dat dit geen transfer in de breedte zal zijn ?

- Pietermaat er uit (of rechtsachter)
- Smet er uit (of centraal)
- Bogaerts er uit ?
- Van Damme rechtsmidden en Tjendo de kast opjagen ?
- Petrovic terug naar de flank en Gunst de kast opjagen ?

edit: in de veronderstelling dat het waar is natuurlijk, maar ik heb dat precies ook al ergens horen waaien.

26 Dec 2012, 13:18
Ancien

Bram schreef:
exit Huglier zal dan ook wel niet lang meer uitblijven.

ben eens benieuwd welke knoop er dan zal doorgehakt worden, want veronderstel dat dit geen transfer in de breedte zal zijn ?

- Pietermaat er uit (of rechtsachter)
- Smet er uit (of centraal)
- Bogaerts er uit ?
- Van Damme rechtsmidden en Tjendo de kast opjagen ?
- Petrovic terug naar de flank en Gunst de kast opjagen ?

edit: in de veronderstelling dat het waar is natuurlijk, maar ik heb dat precies ook al ergens horen waaien.

Als je het motto hanteert dat de beste speelt, zal niemand daar een probleem mee hebben... Maar ja...

26 Dec 2012, 13:28

Ook benieuwd naar onze "10" positie trouwens.

Vandewalle die de voorkeur blijft houden als 2de spits, Diene van Gent dat een plaats opeist ? Of toch terug Di Gregorio ?

26 Dec 2012, 13:32
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Sam Valke (19j spits van Londerzeel), mogen ze int oog houden, zit inmiddels aan 11 doelpunten, er is ook wel interesse van oa KVM, GB, OHL. Aalst zou alleszins al contact met hem gehad hebben.

26 Dec 2012, 14:01
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
Smetje schreef:
zwawi schreef:

Is blijkbaar een (verdedigende) mid van 1m93. Verder ken ik hem niet. Iemand meer info?

edit: Hij mocht/moest blijkbaar in de zomer al weg

wordt bevestigd op NR10, maar ka, zijn die wel betrouwbaar ?

http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/tr ... gory_id=17

26 Dec 2012, 15:05
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 303 berichten ]  Ga naar pagina 1 8 9 10 11 12 21