VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 96 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 94 95 96 97 98 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
Freak

Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Gisterenavond heeft Eendracht Aalst zijn volledig licentiedossier bij de bevoegde instanties ingediend binnen de voorziene deadline. De toekenning van een licentie is nodig indien onze club volgend jaar in de Eerste Amateurliga wil spelen en dit uiteraard op voorwaarde dat de sportieve prestaties de promotie toelaten. Vorig jaar besliste diezelfde licentiecommissie nog dat Eendracht Aalst moest degraderen naar Derde Klasse.

Het aanleveren van de nodige garanties binnen de deadline was een huzarenstukje maar met de bereidwillige medewerking van iedereen binnen Eendracht Aalst werd alles correct en tijdig aangeleverd. Het is nu wachten op het antwoord van de licentiecommissie en intussen duimen we voor de sportieve prestaties.

11 Mar 2016, 18:25
Ancien

DT schreef:
Begrijp de frustratie Hugo, maar ook hier, niet alles op een hoop gooien...

Heb het al een paar keer aangehaald - we zijn op het slechts mogelijke moment uit tweede klasse getuimeld maar dat is nu eenmaal de realiteit... Net zoals die competitiehervorming nu een realiteit is en dat die zich niet een paar jaar eerder/later laat voelen....

En daar begrijp ik dus die opmerking van die extra degradatie niet goed. Het hele Belgische voetballandschap verandert op 1 juli 2016 en daar kan de club EA weinig tegen doen. Het enige wat de club kan doen, is proberen halen wat sinds dag 1 naar de terugzetting naar derde klasse als doel is gesteld: bij de top 6 eindigen. Daartoe heeft de ploeg nog altijd alles zelf in handen. Wil dat zeggen dat we dan ook meteen gaan promoveren? In geen geval, maar dat geldt evenzeer voor die andere 7 ploegen (als er al zoveel gaan zijn) in die eindronde... Maar als we niet stijgen, kan je toch niet door eigen schuld van een degradatie beticht worden? Je kan vragen stellen over de sterkte van de kern voor aanvang van het seizoen ja, maar dat moet dan iedereen uit onze reeks doen want er is er geen een die er met kop en schouders bovenuit steekt. En het is niet dat we met een geldparachute uit tweede zijn getuimeld...

Ik snap ook het pessimisme op basis van de laatste resultaten maar ik weiger te geloven dat we de zwakste van de 12 ploegen zijn, integendeel. Zelfs naar de zogenaamde topploegen toe in onze reeks, is uw bilan niet slecht: je haalt 2 op 6 tegen Dender, 4 op 6 tegen La Louvière, 3 op 6 tegen Londerzeel, 3 op 6 tegen Hamme, 4 op 6 tegen Winkel, 4 op 6 tegen Oudenaarde. Moet je dan panikeren? Je speelt 4-4 bij een Dender op volle sterkte, dan heb je toch enige kwaliteit in huis. Als je in die eindronde zit, speel je elke match een match zoals op Dender, dat weten de spelers maar al te goed en laat dat onze beste match na Nieuwjaar zijn geweest. Zitten momenteel gewoon een beetje in hetzelfde schuitje als in het begin van het seizoen: te wisselvallig, zeker als je op achterstand komt.

Pak zondag de 3 punten en de trein kan weer vertrokken zijn...

Eigenlijk moet je verder kijken dan het sportieve op dit moment: er verschijnt een item in de krant waarvan je eigenlijk zou moeten huiveren: dat het water u zo hoog stond dat je blijkbaar geen andere uitweg meer had dan te fuseren, dat het dat of schluss gedaan was... Als je kan kiezen tussen die scenario's en in het ergste sportieve geval - blijven zitten waar je bent- waar kies je voor? Mogen we dan ook niet een heel klein beetje opgelucht zijn, dat we uberhaupt nog iets hebben om over te zagen...

Nu eerst die licentie binnenhalen, dan die top 6, de eerste eindrondematch winnen en van dan is alles mogelijk... Valt het dan uiteindelijk toch tegen - achter de schermen wordt er serieus gewerkt aan alle mogelijke scenario's voor volgend jaar... Dat beperkte lange termijn denken op dit moment alleen al zou al een geruststelling moeten zijn.

Je mag het van mijn part noemen wat je wil, je gaat van tweede klasse naar vierde, en daar is alleen de club door wanbeleid verantwoordelijk voor.
De aangekochte spelersgroep getuigde ook al niet van veel ambitie of voetbalkennis, ik heb er geen moeite mee als jullie tevreden zijn met een rol in de 2de amateurklasse, maar een grote meerderheid die niet meer komt kijken denkt er toch blijkbaar anders over.
Enfin, ik hoop van ganser harte dat het op langere termijn goed komt en daarmee is de zaak voor mij gesloten, nu alleen nog het fusiespook doen verdwijnen. :D

11 Mar 2016, 18:43
Vaste Waarde

Hugo schreef:
DT schreef:

Heb het al een paar keer aangehaald - we zijn op het slechts mogelijke moment uit tweede klasse getuimeld maar dat is nu eenmaal de realiteit... Net zoals die competitiehervorming nu een realiteit is en dat die zich niet een paar jaar eerder/later laat voelen....

En daar begrijp ik dus die opmerking van die extra degradatie niet goed. Het hele Belgische voetballandschap verandert op 1 juli 2016 en daar kan de club EA weinig tegen doen. Het enige wat de club kan doen, is proberen halen wat sinds dag 1 naar de terugzetting naar derde klasse als doel is gesteld: bij de top 6 eindigen. Daartoe heeft de ploeg nog altijd alles zelf in handen. Wil dat zeggen dat we dan ook meteen gaan promoveren? In geen geval, maar dat geldt evenzeer voor die andere 7 ploegen (als er al zoveel gaan zijn) in die eindronde... Maar als we niet stijgen, kan je toch niet door eigen schuld van een degradatie beticht worden? Je kan vragen stellen over de sterkte van de kern voor aanvang van het seizoen ja, maar dat moet dan iedereen uit onze reeks doen want er is er geen een die er met kop en schouders bovenuit steekt. En het is niet dat we met een geldparachute uit tweede zijn getuimeld...

Ik snap ook het pessimisme op basis van de laatste resultaten maar ik weiger te geloven dat we de zwakste van de 12 ploegen zijn, integendeel. Zelfs naar de zogenaamde topploegen toe in onze reeks, is uw bilan niet slecht: je haalt 2 op 6 tegen Dender, 4 op 6 tegen La Louvière, 3 op 6 tegen Londerzeel, 3 op 6 tegen Hamme, 4 op 6 tegen Winkel, 4 op 6 tegen Oudenaarde. Moet je dan panikeren? Je speelt 4-4 bij een Dender op volle sterkte, dan heb je toch enige kwaliteit in huis. Als je in die eindronde zit, speel je elke match een match zoals op Dender, dat weten de spelers maar al te goed en laat dat onze beste match na Nieuwjaar zijn geweest. Zitten momenteel gewoon een beetje in hetzelfde schuitje als in het begin van het seizoen: te wisselvallig, zeker als je op achterstand komt.

Eigenlijk moet je verder kijken dan het sportieve op dit moment: er verschijnt een item in de krant waarvan je eigenlijk zou moeten huiveren: dat het water u zo hoog stond dat je blijkbaar geen andere uitweg meer had dan te fuseren, dat het dat of schluss gedaan was... Als je kan kiezen tussen die scenario's en in het ergste sportieve geval - blijven zitten waar je bent- waar kies je voor? Mogen we dan ook niet een heel klein beetje opgelucht zijn, dat we uberhaupt nog iets hebben om over te zagen...

Nu eerst die licentie binnenhalen, dan die top 6, de eerste eindrondematch winnen en van dan is alles mogelijk... Valt het dan uiteindelijk toch tegen - achter de schermen wordt er serieus gewerkt aan alle mogelijke scenario's voor volgend jaar... Dat beperkte lange termijn denken op dit moment alleen al zou al een geruststelling moeten zijn.

Je mag het van mijn part noemen wat je wil, je gaat van tweede klasse naar vierde, en daar is alleen de club door wanbeleid verantwoordelijk voor.
De aangekochte spelersgroep getuigde ook al niet van veel ambitie of voetbalkennis, ik heb er geen moeite mee als jullie tevreden zijn met een rol in de 2de amateurklasse, maar een grote meerderheid die niet meer komt kijken denkt er toch blijkbaar anders over.
Enfin, ik hoop van ganser harte dat het op langere termijn goed komt en daarmee is de zaak voor mij gesloten, nu alleen nog het fusiespook doen verdwijnen. :D

Zoals je in het artikel in HLN kan lezen, is de nieuwe leiding niet van plan fusiegesprekken aan te gaan. Op dat vlak zijn we even gerust.
We moeten ons er ook aan optrekken dat door de nieuwe mensen de grote schuld wordt afgebouwd en de relatie met het stadsbestuur wordt verbeterd. Er is opnieuw hoop op beterschap na jarenlange miserie. Het is nu zeker de moment om opnieuw massaal te komen kijken om onze ploeg naar de eindronde te schreeuwen. We blijven ons evenwel als VZW onafhankelijk opstellen. We blijven positief kritisch maar wel constructief. We kijken uit naar de vergadering volgende week met de nieuwe leiding. :EA:

11 Mar 2016, 19:42
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
parol schreef:
Hugo schreef:
DT schreef:

Zoals je in het artikel in HLN kan lezen, is de nieuwe leiding niet van plan fusiegesprekken aan te gaan. Op dat vlak zijn we even gerust.
We moeten ons er ook aan optrekken dat door de nieuwe mensen de grote schuld wordt afgebouwd en de relatie met het stadsbestuur wordt verbeterd. Er is opnieuw hoop op beterschap na jarenlange miserie. Het is nu zeker de moment om opnieuw massaal te komen kijken om onze ploeg naar de eindronde te schreeuwen. We blijven ons evenwel als VZW onafhankelijk opstellen. We blijven positief kritisch maar wel constructief. We kijken uit naar de vergadering volgende week met de nieuwe leiding. :EA:

awel ja , ik vraag mij nog steeds af waar die hoop volk blijft die niet meer ging komen zolang fdr er nog was? (waarschijnlijk allemaal een halfseizoensabo gekocht op gent om de muilentrekker te gaan uithangen)
k zal 't int groot eens duidelijk maken da ze mogen terugkomen he...
HIJ IS WEG! MOKT DA GE ALLEMOOL VERDOM KOMT ZIEN GODVER!!
k hoop da ze het ooit eens komen lezen en dat hun euroke valt
:D

14 Mar 2016, 16:43
Freak

Deze avond stelt het nieuwe bestuur van Eendracht Aalst zichzelf en de plannen voor de club voor. Ook de nieuwe sterke man Le Juste treedt uit de schaduw.

18 Mar 2016, 21:28
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
heel benieuwd wat daar zal gezegd worden!

18 Mar 2016, 22:16
Ancien

Leeftijd: 38
Artikel in HLN vandaag.

- Schulden gezakt van 2.150.000 euro naar 750.000 euro.
- Binnen 2-3 jaar naar eerste klasse B.
- Ze zijn samen met burgemeester op zoek naar gepaste locatie voor nieuw stadion.
- Fusie met FCV Dender is momenteel niet aan de orde. Ligt gevoelig bij supporters volgens Le Juste. Ook Burgemeester wil Eendracht in Aalst houden.
- Als we zouden promoveren en er is nood aan stadion, zal een compromis moeten gevonden worden. Lees: (tijdelijk) verhuizen naar Denderleeuw.

In de marge:

Philippe Janssens heeft een (aantrekkelijk) voorstel tot contractverlenging gekregen van onze club. Ook Dessel wil hem. Hij zegt in de krant dit ernstig te overwegen omdat dit dichter bij huis is. Zegt verder graag voor onze club te spelen waardoor de beslissing moeilijk wordt.

19 Mar 2016, 10:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
“Eendracht Aalst speelt over 2 à 3 jaar in hoge regionen”

Een totaal nieuw organogram en financieel beleid moeten van Eendracht Aalst over twee à drie jaar weer de topclub van weleer maken.
zaterdag 19 maart 2016
lds

Opnieuw in eerste klasse spelen? De nieuwe bestuursploeg van Eendracht Aalst maakt van die ambitie geen taboe. Een totaal nieuwe beleidsstructuur, vergelijkbaar met dat van een bedrijf, moet de huidige derdeklasser in die richting stuwen. Het organogram werd vrijdagavond op een blaadje gepresenteerd: een directiecomité neemt de touwtjes in handen en leidt de club op dagelijkse basis, daaronder ressorteren een financiële cel, jeugdcel, sportieve cel, cel HR, juridische cel en een commerciële cel. Vooral die laatste zal Eendracht Aalst uitpuren.

Tussen de lijnen was te horen dat stamnummer 90 een echt merk moet worden. Ook de Diva’s en de Dames van Eendracht Aalst gaan onder die koepel vallen. Als de club hoger wil spelen, zoals CEO Sven Van Den Bogaert en de rest van het bestuur ambiëren, zal het wel een aangepast stadion moeten hebben. Zonder degelijke voetbaltempel is het immers ijdele hoop om ooit een licentie voor eerste klasse A of eerste klasse B binnen te halen (de nieuwe eerste en tweede klasse na de competitiehervorming).

Minder schulden

“Alles op zijn tijd”, klinkt het steevast bij het clubbestuur. In de wandelgangen klinkt het evenwel dat de club het ervoor over zou hebben om tijdelijk op het veld van aartsvijand Dender te spelen, eens een sportieve promotie zich in de toekomst aandient. De zoektocht naar een potentieel terrein in Aalst is alleszins opnieuw ingezet.

Qua schulden is zwart-wit goed bezig: de totale uitstaande schuld bedraagt nu 750.000 euro, oftewel een derde van de situatie zoals ze was in december vorig jaar.

bron hnb

19 Mar 2016, 10:49
Freak

iendrachter schreef:

Het enige waar ik mijn bedenkingen bij heb is dat LVH en YVA aan boord blijven in het vernieuwde bestuur,
terwijl zij toch ook mede verantwoordelijk zijn voor de hoge schuldenberg die er is/was (n) ..

Mijn mening ook maar het moet zijn dat ze sinds de overname hun meerwaarde hebben bewezen zeker ?
Beide heren zullen ook wel beseffen dat het hun laatste kans is. Daarnaast moeten ze nu misschien op regelmatige basis verantwoording afleggen voor hun acties. Ik heb wel begrepen dat YVA niet echt meer de managerfunctie op zich neemt. Als ik de cellen bekijk uit het artikel dan denk ik dat hij eerder 'hoofd secretariaat' is ofzo.

Ik denk alleszins dat er met Sven VDB, PLJ en Dirk A serieuze mensen aan het hoofd van onze club staan, mensen die zich al bewezen hebben binnen hun vakgebied. Afwachten of ze ook een voetbalclub kunnen leiden maar het begin ziet er veelbelovend uit.

Zou het na jaren van miserie eindelijk eens kunnen dat we onze vette jaren tegemoet gaan ? :EA:

19 Mar 2016, 11:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
In welke krant staat dat grote artikel? Kmoet straks nog naar de gazettenwinkel :D

Indien die cijfers kloppen is er toch al ongelooflijk veel werk geleverd? Dan moet er toch al serieus geïnvesteerd zijn, zo een bedrag trek je niet alleen recht door te herstructureren.

Tgeeft toch een goed gevoel dit te lezen! Eindelijk goeie tijden op komst? Ik hoop het zo hard!!

Iendracht forever! :EA:

Laatst gewijzigd door hansken op 19 Mar 2016, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

19 Mar 2016, 11:26
Ancien

Leeftijd: 55
HLN

19 Mar 2016, 11:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
hansken schreef:
In welke krant staat dat grote artikel? Kmoet straks nog naar de gazettenwinkel :D

Indien die cijfers kloppen is er toch al ongelooflijk veel werk geleverd? Dan moet er toch al serieus geïnvesteerd zijn, zo een bedrag trek je niet alleen recht door te herstructureren.

Tgeeft toch een goed gevoel dit te lezen! Eindelijk goeie tijden op komst? Ik hoop het zo hard!!

Iendracht forever! :EA:

Injecties enerzijds (zowel door Lejuste als de stad) maar anderzijds werd ook benadrukt dat het over belangrijke toegiften ging van oude bestuursleden (zeer specifiek ook door Lejuste persoonlijk naar FDR verwezen) alsook van belangrijke leveranciers en andere schuldeisers.

19 Mar 2016, 12:08
Freak

Opnieuw in eerste klasse spelen? De nieuwe bestuursploeg van Eendracht Aalst maakt van die ambitie geen taboe. Een totaal nieuwe beleidsstructuur, vergelijkbaar met dat van een bedrijf, moet de huidige derdeklasser in die richting stuwen. Het organogram werd vrijdagavond op een blaadje gepresenteerd: een directiecomité neemt de touwtjes in handen en leidt de club op dagelijkse basis, daaronder ressorteren een financiële cel, jeugdcel, sportieve cel, cel HR, juridische cel en een commerciële cel. Vooral die laatste zal Eendracht Aalst uitpuren.

En de stad aalst,een slapende cel. :D

19 Mar 2016, 13:09
Nationale Ploeg

Met YVA kan ik nog leven. Ik heb die man een paar keer gesproken en die heeft toch echt wel goeie intenties. Het is allemaal gewoon wat verkeerd gelopen.

Maar dat LVH na zoveel jaren krasselen nog altijd over de transfers mag beslissen, ik blijf dat vreemd vinden. Er moet toch iets fundamenteel zijn dat wij niet weten. Ik vraag mij echt af op welke basis die man mag blijven. Heeft hij ook geld in de club geïnvesteerd ofzo? Wat is hier aan de hand?

19 Mar 2016, 15:14
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Ik kan alles goed verstaan, behalve over Van Aken en LVH. Van Aken heeft hier ook enorm onnozel gedaan en kemels geschoten, maar als je die mens misschien een minder verantwoordelijke job geeft kan hij misschien een goede en betrouwbare kracht zijn (mits goed omringd!!)
Wat LVH hier blijft doen is de grote vraag. Hoeveel spelers zou hij al aangetrokken hebben onder zijn bewind? En hoeveel echt goeie waren daarbij? De echt goeie spelers die zijn gekomen en op niveau waren, waren ook meestal de spelers die op inspraak van de toenmalige trainers kwamen...

19 Mar 2016, 15:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 94 95 96 97 98 152