Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 97 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 95 96 97 98 99 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
forumlegende

Leeftijd: 43
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Joker schreef:
kreezie nonkeltje schreef:
Jules Destrooper schreef:
Zoals ik al in de zin nadien zei (maar die ge blijkbaar weigert te lezen om de zieligaard te kunnen uithangen): neen, maar E.Aalst is nu een beter product geworden dan toen De Bruecker hier voorzitter werd.

dan moeten ze hem terughalen, zo simpel is 't.

Stel een paar verantwoordelijken aan (supporters) die eens met DDB gaan praten, vraag hem wat effectief het probleem is, en of hij nog wil terugkomen...
Eens je dat weet kan je met een heleboel supporters hier en/of daar wel wat druk zetten, neen? Is ons in het verleden ook al gelukt...

Mja, das misschien het proberen waard. De verantwoordelijken van de supportersclubs kunnen daar het voortouw in nemen.

16 Jun 2011, 7:11
Ancien

Leeftijd: 46
AlostanA schreef:
Bram schreef:
Daaruit versta ik toch dat het water absoluut niet diep is, ge maakt mij niet wijs dat ze hier niet kunnen uitgeraken ? Wel zeer jammerlijk dat dit via de pers moet gaan.

Ge gelooft nu toch echt niet dat de aangehaalde redenen de enige zijn?
Veel medewerkers wisten al langer dat de moteur serieus aan t sputteren was en dat is, zoals meestal als het fout gaat, het gevolg van intriges, gefoefel, ...

Kan best zijn AlostanA, maar dan vond ik de strategie van DDB - "ik stel een volwaardige externe manager aan" - wel de beste. Zoals ik hier al eerder aangaf, iemand die geen binding heeft met de club maar die wel weet hoe een club moet worden geleid, zal wel komaf maken met die zogezegde intriges en het gefoefel... Het feit dat hij nergens van af weet en er ook nog nergens kan tussenzitten op de een of andere manier, werkt objectief, net zoals in het "echte" bedrijfsleven. Plus, zoals hij terecht aangeeft, had zo'n fulltime manager veel werk kunnen verrichten in zijn plaats en dan had hij inderdaad gemakkelijk kunnen aanblijven als voorzitter.

En dat je clans hebt, lijkt me duidelijk: kijk maar eens welke nieuwe nick names weer opduiken op dit forum...

Ik blijf bij mijn standpunt - iemand intern aanstellen voor een delicate rol als manager, zonder echte ervaring en dan nog enkel als bezigheid naast een vaste job, is om problemen vragen en in het belang van de club hadden die principes de basis moeten zijn van de zoektocht naar de invulling van die post.

Als je ziet hoeveel tijd er al kruipt in het besturen van een club in derde of vierde provinciale, vind ik het nogal gemakzuchtig te denken dat je dat bij een tweedeklasser, waar het nooit rustig is (is opnieuw gebleken), even met een paar uurtjes in de week gaat bolwerken. Als je ziet hoeveel tijd BVR bijvoorbeeld steekt in den Iendracht louter voor het sportieve aspect, dan is het heel naief om te denken dat alles errond (infrastructuur, communicatie, ticketing, organisatie, enz.) zomaar zal rond raken.

16 Jun 2011, 7:22
Ancien

zwawi schreef:
Joker schreef:

Stel een paar verantwoordelijken aan (supporters) die eens met DDB gaan praten, vraag hem wat effectief het probleem is, en of hij nog wil terugkomen...
Eens je dat weet kan je met een heleboel supporters hier en/of daar wel wat druk zetten, neen? Is ons in het verleden ook al gelukt...

Mja, das misschien het proberen waard. De verantwoordelijken van de supportersclubs kunnen daar het voortouw in nemen.

Met alle respect, maar in het verleden was het eigenlijk samenspannen tegen 1 man en dan is het heel gemakkelijk om front te vormen.

Nu lijkt het me meer een combinatie van factoren te zijn en zoals DDB zelf aanhaalt: was in derde al 6 op 7 bezig met de club. Een stap hoger betekent meer dan waarschijnlijk nog dubbel zoveel werk en dan is het logisch dat hij alles afweegt. Als hij dan zelf zijn hoop stelt op iemand met ervaring van buitenaf die veel van die taken kan overnemen en dat gaat niet door en het alternatief is iemand zonder die praktijkervaring binnen de voetbalwereld, die het dan nog eens niet fulltime gaat doen, dan kan ik me voorstellen dat hij de bui al ziet hangen ja. Want als je werk wil uitbesteden en je voorziet dat het misschien toch nog voor een deel terug in uw schoot gaat vallen, ben je nog verder van huis af.

Ik denk niet dat DDB iemand is die zoiets op een nachtje beslist en tenzij dat de supporters met een volwaardige kandidaat-manager komen aandraven die op de steun van het volledige bestuur kan rekenen, vrees ik dat er niet veel aan te doen is want dit is op het eerste zicht geen emotionele discussie, maar eerder een praktische... En met alle respect en kansen voor de nieuwe manager, als DDB veel van die taken zelf heeft gedaan de afgelopen 2 jaar en hij het nu zelf niet meer goed ziet komen, dan kan je toch wel begrijpen dat er enig voorbehoud wordt aangetekend bij het profiel van de nieuwe manager... Ik zou dan ook liever iemand in de driving seat hebben die het klappen van de zwepen kent en waarvoor ik gerust wil betalen, dan iemand met waarschijnlijk wel een heel groot Iendracht-hart maar met 0 ervaring op de teller. Vergeet niet dat naast het puur sportieve, er ook nog een enorm stadiondossier ligt te wachten en een stap naar de Liga ook veel meer administratie met zich meebrengt. Als je dan als huidig voorzitter ziet dat er nog niet in wordt geslaagd om een strategie voor de abonnementen op poten te zetten binnen twee maanden na de kampioenenviering, dan kan ik me best inbeelden dat je startvertrouwen niet bijster hoog is...

DDB heeft het al lang gezegd: OHL moest het voorbeeld worden en dat kan met professionele mensen. Daarom wilde hij zich ook door dergelijke mensen laten bijstaan me dunkt. En dat is voorlopig niet gelukt... En versta me niet verkeerd hé, ook al moet je als club professionaliseren, de inbreng van vrijwilligers blijft enorm belangrijk. Maar je gaat als vrijwilliger wel makkelijker bevelen opvolgen en raad aannemen van iemand met ervaring die je niet kent, dan iemand die tot voor heel kort, evenzeer een vrijwilliger was en waar je je - terecht of onterecht - al een mening heb over gevormd... En dat is een heel belangrijk gegeven waar ze blijkbaar met de recente aanstelling iets te snel over heen zijn gegaan...

16 Jun 2011, 7:30
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
De strategie die DDB vooropstelt draagt toch ook m'n voorkeur uit. De entourage van de club uitbouwen moet de volgende jaren prioriteit krijgen, het sportieve moet voor minstens 5 jaar in de wachtkamer. En dat kan niet met een 'manager' die de club leidt tussen de soep en de patatten. Wim De Corte heeft afgehaakt, maar ze moeten tot een consensus kunnen komen: YVA tot er een andere valabele kandidaat wordt gevonden bijvoorbeeld en liefst iemand die z'n strepen al verdiend heeft. Ik weiger trouwens te geloven dat Eendracht een lege doos is. DDB lijkt me niet de man die een fulltime manager van het kaliber Wim De Corte zou aanstellen enkel maar als deksel voor de doos.
Ik vind trouwens dat er tegenwoordig te pas en te onpas nieuwe gezichten op den Iendracht verschijnen die zich proberen te profileren, elk met verschillende agenda's en bedoelingen. Iemand die orde kan scheppen in deze wildgroei aan goede zielen en kan zorgen voor een taakverdeling en -omschrijving lijkt me op z'n minst aangewezen, en dan nog liefst iemand van buitenaf.

16 Jun 2011, 8:05
Nationale Ploeg

't ziet er niet goed uit mannekes, FDR mag eens dringend gaan nadenken waar hij geld denkt te halen zonder DDB en misschien binnenkort ook zonder Marcel... :stom: :stom:

16 Jun 2011, 8:13
Vaste Waarde

E. AALST Tweespalt binnen Aalsterse bestuur zorgt voor dieptepunt

Onder-voorzitter Frank De Roose leidt de club ad interim en wordt getipt als nieuwe voorzitter, maar houdt de boot voorlopig af.
Officieel staat voorzitter Dirk De Bruecker de Aalsterse presidentshamer af omdat de combinatie van de Aalsterse bestuurskamer en zijn transportfirma te zwaar weegt. Insiders hebben het evenwel over bestuurlijke tweespalt die tot ontploffing kwam.

Ex-voorzitter Dirk De Bruecker benadrukte zelf dat onenigheid in het bestuur niet aan de basis ligt van zijn beslissing, maar ingewijden bevestigen wel dat het vorige week tot een klinkende ruzie kwam in de bestuurskamer waar twee kampen loodrecht tegenover elkaar stonden. Voorzitter Dirk De Bruecker en sportief manager Marcel Van Den Steen vormen het ene kamp terwijl ondervoorzitter Frank De Roose de andere strekking aanvoert. Door het afhaken van De Bruecker als voorzitter dreigt de Meldertse kippenbaron Van Den Steen nu trouwens helemaal geïsoleerd te geraken in de bestuurskamer. Het afgelopen seizoen lag Van Den Steen al onder vuur voor het gevoerde transferbeleid, maar na het veroveren van de titel zat de voormalige sterke man van Eendracht Meldert sterker dan ooit in het zadel. Als de resultaten in tweede klasse evenwel achterwege zouden blijven, zou de kritische Aalsterse aanhang wel eens genadeloos hard kunnen uithalen. De loonmassa weegt immers fel door op het budget en de spelerskern werd nauwelijks uitgedund zodat er straks flink wat overbodige spelers aan boord blijven en de komst van nodige versterkingen in de weg staan.

Dirk De Bruecker blijft wel lid van de vzw. 'Mijn beslissing is definitief, maar van een bestuurlijke impasse is geen sprake. Mijn mandaat van twee jaar liep af en wordt niet verlengd. We realiseerden eerst de transfers zodat de nieuwe voorzitter zich nu kan inwerken. Ik stelde mijn hoop op Wim De Corte, de ex-trainer en manager van St. Wetteren, om bij te springen, maar die stond liever op het veld en koos voor Beerschot. Yannick Van Aken zal het als nieuwe manager wel goed doen, maar zal slechts twee dagen per week op de club zijn. Ik verwacht dat de Algemene Vergadering (AV) zo snel mogelijk klare wijn schenkt.'

Ondervoorzitter Frank De Roose wordt getipt als nieuwe voorzitter, maar houdt de boot voorlopig af. 'Ik wacht het standpunt van de Algemene Vergadering af. Zelf engageer ik me om als interim nu de club te leiden, maar ik ben ook bedrijfsleider en moet zowel op zakelijk vlak als privé bekijken of ik de presidentshamer kan overnemen. Het is koffiedik kijken wat de toekomst brengt. Van een machtsstrijd is trouwens totaal geen sprake. Als Dirk De Bruecker op zijn beslissing terugkeert, wordt hij meteen opnieuw geïnstalleerd als voorzitter.'

Beslissing op 1 juli

De Algemene Vergadering van Eendracht Aalst houdt het ontslag van voorzitter Dirk De Bruecker in beraad. Unaniem werd gisteren beslist om De Bruecker tot dan bedenktijd te gunnen in de hoop dat de transportleider op zijn ontslag terug komt. Indien dat niet het geval is, wordt op de volgende Algemene Vergadering van 1 juli een nieuwe voorzitter aangeduid. Waarnemend voorzitter Frank De Roose wil naar verluidt alles uit de kast halen om De Bruecker over de streep te trekken.

16 Jun 2011, 9:37
Nationale Ploeg

DT schreef:
AlostanA schreef:
Bram schreef:
Daaruit versta ik toch dat het water absoluut niet diep is, ge maakt mij niet wijs dat ze hier niet kunnen uitgeraken ? Wel zeer jammerlijk dat dit via de pers moet gaan.

Ge gelooft nu toch echt niet dat de aangehaalde redenen de enige zijn?
Veel medewerkers wisten al langer dat de moteur serieus aan t sputteren was en dat is, zoals meestal als het fout gaat, het gevolg van intriges, gefoefel, ...

Kan best zijn AlostanA, maar dan vond ik de strategie van DDB - "ik stel een volwaardige externe manager aan" - wel de beste. Zoals ik hier al eerder aangaf, iemand die geen binding heeft met de club maar die wel weet hoe een club moet worden geleid, zal wel komaf maken met die zogezegde intriges en het gefoefel... Het feit dat hij nergens van af weet en er ook nog nergens kan tussenzitten op de een of andere manier, werkt objectief, net zoals in het "echte" bedrijfsleven. Plus, zoals hij terecht aangeeft, had zo'n fulltime manager veel werk kunnen verrichten in zijn plaats en dan had hij inderdaad gemakkelijk kunnen aanblijven als voorzitter.

En dat je clans hebt, lijkt me duidelijk: kijk maar eens welke nieuwe nick names weer opduiken op dit forum...

Ik blijf bij mijn standpunt - iemand intern aanstellen voor een delicate rol als manager, zonder echte ervaring en dan nog enkel als bezigheid naast een vaste job, is om problemen vragen en in het belang van de club hadden die principes de basis moeten zijn van de zoektocht naar de invulling van die post.

Als je ziet hoeveel tijd er al kruipt in het besturen van een club in derde of vierde provinciale, vind ik het nogal gemakzuchtig te denken dat je dat bij een tweedeklasser, waar het nooit rustig is (is opnieuw gebleken), even met een paar uurtjes in de week gaat bolwerken. Als je ziet hoeveel tijd BVR bijvoorbeeld steekt in den Iendracht louter voor het sportieve aspect, dan is het heel naief om te denken dat alles errond (infrastructuur, communicatie, ticketing, organisatie, enz.) zomaar zal rond raken.

De nagel op de kop!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

16 Jun 2011, 9:39
forumlegende

Leeftijd: 61
zwawi schreef:
Joker schreef:

Ik zou niet liever willen dat er iets ondernomen wordt door de supporters/clubs. Als we nu nekeer druk zetten naar het bestuur toe, eendrachtig, op onze manier, we weten allemaal dat wij supporters heel erg belangrijk zijn voor de club. We hebben nog tijd tot eind deze maand, komaan jongens !

16 Jun 2011, 10:07
forumlegende

Hopelijk zegeviert het verstand en wordt er een compromis bereikt.

Volgens HNB zal de voltallige raad van bestuur alles uit de kast halen om dhr. De Bruecker toch nog te overtuigen om verder te doen..

16 Jun 2011, 12:57
Freak

Leeftijd: 45
Ik ben echt benieuwd naar de volgende supportersvergadering en wat ze daar allemaal gaan zeggen omtrent de "zogezegde" ruzie...

Met wat ik nu weet, staan we even ver als na de revolutie jegens Geert De Ridder, op gebied van organisatie, schulden, sportieve leiding bij één man, enz...

Gans die met veel poeha aangekondigde sportieve cel, blijkt nog één man te zijn die volgens mij er geen kloten verstand van heeft, zowel van voetbal als van het financiële.

En het is dat volgens mij, dat DDB teveel is geworden... :hmm:

Er is één ding dat ik DDB een beetje kwalijk neem, en dat is dat hij niet eerlijk communiceert jegens ons, supporters. Maar ik vermoed dat daar zijn Eendrachthart spreekt.

Twee jaar geleden was het ook al zo, toen DDB en Markey met een uitgestreken gezicht kwamen verkondigen dat er geen problemen waren en vervolgens de etterbuil openbarstte.

Het is vijf NA twaalf, indien er fundamenteel niets wijzigt, zijn we binnen maximum twee jaar failliet. ;)

16 Jun 2011, 13:05
Nationale Ploeg

Citeer:
Het is vijf NA twaalf, indien er fundamenteel niets wijzigt, zijn we binnen maximum twee jaar failliet. ;)

Dat heb ik vandaag nog al iemand intern horen zeggen... :(

16 Jun 2011, 14:08
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
El Corredor schreef:
Ik ben echt benieuwd naar de volgende supportersvergadering en wat ze daar allemaal gaan zeggen omtrent de "zogezegde" ruzie...

Met wat ik nu weet, staan we even ver als na de revolutie jegens Geert De Ridder, op gebied van organisatie, schulden, sportieve leiding bij één man, enz...

Gans die met veel poeha aangekondigde sportieve cel, blijkt nog één man te zijn die volgens mij er geen kloten verstand van heeft, zowel van voetbal als van het financiële.

Er is één ding dat ik DDB een beetje kwalijk neem, en dat is dat hij niet eerlijk communiceert jegens ons, supporters. Maar ik vermoed dat daar zijn Eendrachthart spreekt.

Twee jaar geleden was het ook al zo, toen DDB en Markey met een uitgestreken gezicht kwamen verkondigen dat er geen problemen waren en vervolgens de etterbuil openbarstte.

Eerst en vooral weerkomen op Kreezie nonkeltje; ik zie niet in waarom de supporters op dit moment druk moeten zetten. Ik zou er net voor pleiten dat ze dit nu 2 weken rustig verder bekijken zonder dat wij ons daar verder moeten in roeren. Uiteindelijk zou een supportersvergardering (waar nu toe opgeroepen wordt blijkbaar) enkel maar stemmingsmakerij zijn.... de vuile was nog meer open hangen lijkt mij geen goed idee.

Voor de rest blijkbaar inderdaad meer en meer dat het absoluut niet FDR tegen DDB is, maar dat er nog een 3de man in de RVB zit, en dat is al lang niet meer Van Hauwermeiren (welke stille dood is die gestrorven ? :wadde: )
Begin ook meer en meer begrip te tonen voor Dirk zijn beslissing, vind het wel jammer dat dit allemaal via de pers moet gespeeld worden. Met FDR als voorzitter zou ik in ieder geval geen problemen hebben, geloof zeer sterk in Frank, maar dan zullen er wel een aantal sponsors moeten bijgezocht worden.
En dan hoop ik om af te sluiten ook dat Frank daardoor wel niet te veel hooi op zijn vork zou nemen.

16 Jun 2011, 14:14
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Bram schreef:
El Corredor schreef:

Eerst en vooral weerkomen op Kreezie nonkeltje; ik zie niet in waarom de supporters op dit moment druk moeten zetten. Ik zou er net voor pleiten dat ze dit nu 2 weken rustig verder bekijken zonder dat wij ons daar verder moeten in roeren. Uiteindelijk zou een supportersvergardering (waar nu toe opgeroepen wordt blijkbaar) enkel maar stemmingsmakerij zijn.... de vuile was nog meer open hangen lijkt mij geen goed idee.

Voor de rest blijkbaar inderdaad meer en meer dat het absoluut niet FDR tegen DDB is, maar dat er nog een 3de man in de RVB zit, en dat is al lang niet meer Van Hauwermeiren (welke stille dood is die gestrorven ? :wadde: )
Begin ook meer en meer begrip te tonen voor Dirk zijn beslissing, vind het wel jammer dat dit allemaal via de pers moet gespeeld worden. Met FDR als voorzitter zou ik in ieder geval geen problemen hebben, geloof zeer sterk in Frank, maar dan zullen er wel een aantal sponsors moeten bijgezocht worden.
En dan hoop ik om af te sluiten ook dat Frank daardoor wel niet te veel hooi op zijn vork zou nemen.

En laat dat laatste nu enkel mogelijk zijn met een externe fulltime manager. Alle partijen zouden daar beter van worden, maar toch is het niet gebeurd, bizar.

16 Jun 2011, 15:00
Ancien

Ik hoop dat ze het allemaal goed voor hebben met onze geliefde club en dat het Eendracht-gevoel mag primeren.

16 Jun 2011, 15:56
Vaste Waarde

Leeftijd: 51
Jules Destrooper schreef:
Bende dramaqueens :hmm:

ja, wat een overdrijving hier he.
de lonen zijn 2 maanden niet betaald, we dragen nog altijd schulden mee, en we gaan naar voorzitter #846 in de laatste 10 jaar...

back to glory !

In Liga Zwei. Ich liebe dich.

16 Jun 2011, 15:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 95 96 97 98 99 289