Blessures - Pagina 11 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 782 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 53
 Blessures 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 45
Bericht Re: Blessures
DT schreef:
dwarskijker schreef:
jammen schreef:
Het bestuur en de technische staf zullen alles wel correct analyseren en de nodige beslissingen nemen zeker.

Wat mij vooral schrik aanjaagt is dat het taktisch vernuft van BVR zonder Depoitre blijkbaar veel minder blijkt te zijn.
Moest nu ook Moreels nog uitvallen dan mogen we titel zeker vergeten.De tandem Moreels-Depoitre verdoezelde tot nu alle taktische mankementen.
En het geluk van op Dessel mag niet doen vergeten dat we daar taktisch zoals verwacht met die 3-5-2 ondermaats waren.

Nochtans was de tactiek er tegen Hoogstraten verdedigend wel boenk op. Probeer allemaal gewoon eens nuchter te kijken ook hé... Het is niet omdat we de beste kern van derde klasse hebben dat we alles met de vingers in de neus gaan winnen ook hé, zeker niet als een aantal dragende spelers er niet bij zijn. Hoogstraten zonder Fockaert is ook praktisch monddood, Deinze speelde sinds de tweede speeldag zonder Declercq en dat was er ook aan te zien, Oudenaarde zonder Thompson verliest ook van zijn pluimen, Coxyde ook als Sene niet op volle toeren draait... Dat is gewoon normaal en heeft dan ook niks meer met tactiek of whatever te maken... In derde klasse hangen de systemen af van het beschikbare potentieel en wij hebben een gouden duo lopen vooraan. Dat moet je koesteren, maar je moet er ook rekening mee houden dat als er een of zelfs beide niet bijlopen, dat dat een enorme impact heeft op het spel van je ploeg. Maar of dat nu Eendracht Aalst, Anderlecht of Barcelona is, dat is voor elke ploeg zo.

Tegen Oudenaarde stond het tactisch zoals je kon verwachten en pakte het totaal verkeerd uit. Mooi voorbeeld is Crispyn - startte tegen Oudenaarde en was een pak meer aanwezig dan tegen Dessel bijvoorbeeld maar toch werd hij als niet goed bevonden en nu zou hij altijd moeten starten omdat hij scoort... Dat is voetbal mensen. Tegen Hoogstraten pak je het wat behoudender aan - compleet terecht - en werpt de tactiek zijn vruchten af en is het weer niet goed. Dessel was een accident de parcours omdat ze aantraden met 3 spitsen en je dus praktisch man op man stond achteraan... maar om dan meteen al het tactisch inzicht te zien verdwijnen...

Als Messi en Iniesta een mindere dag hebben, draait Barcelona ook maar op halve kracht en het is ook niet dat Guardiola dan een totaal ander concept uitdoktert in de tweede helft gebaseerd op sturm und drang met de Catalaanse airforce hé.

den tactiek tegen hoogstraten was er boenk op. kan best, maar we hebben tegen dessel juist hetzelfde systeem gespeeld , en daar was het er boenk naast moet ik zeggen.

30 Nov 2010, 21:20
Freak

Leeftijd: 35
El Corredor schreef:
DT schreef:
dwarskijker schreef:
Wat mij vooral schrik aanjaagt is dat het taktisch vernuft van BVR zonder Depoitre blijkbaar veel minder blijkt te zijn.
Moest nu ook Moreels nog uitvallen dan mogen we titel zeker vergeten.De tandem Moreels-Depoitre verdoezelde tot nu alle taktische mankementen.
En het geluk van op Dessel mag niet doen vergeten dat we daar taktisch zoals verwacht met die 3-5-2 ondermaats waren.

Nochtans was de tactiek er tegen Hoogstraten verdedigend wel boenk op. Probeer allemaal gewoon eens nuchter te kijken ook hé... Het is niet omdat we de beste kern van derde klasse hebben dat we alles met de vingers in de neus gaan winnen ook hé, zeker niet als een aantal dragende spelers er niet bij zijn. Hoogstraten zonder Fockaert is ook praktisch monddood, Deinze speelde sinds de tweede speeldag zonder Declercq en dat was er ook aan te zien, Oudenaarde zonder Thompson verliest ook van zijn pluimen, Coxyde ook als Sene niet op volle toeren draait... Dat is gewoon normaal en heeft dan ook niks meer met tactiek of whatever te maken... In derde klasse hangen de systemen af van het beschikbare potentieel en wij hebben een gouden duo lopen vooraan. Dat moet je koesteren, maar je moet er ook rekening mee houden dat als er een of zelfs beide niet bijlopen, dat dat een enorme impact heeft op het spel van je ploeg. Maar of dat nu Eendracht Aalst, Anderlecht of Barcelona is, dat is voor elke ploeg zo.

Tegen Oudenaarde stond het tactisch zoals je kon verwachten en pakte het totaal verkeerd uit. Mooi voorbeeld is Crispyn - startte tegen Oudenaarde en was een pak meer aanwezig dan tegen Dessel bijvoorbeeld maar toch werd hij als niet goed bevonden en nu zou hij altijd moeten starten omdat hij scoort... Dat is voetbal mensen. Tegen Hoogstraten pak je het wat behoudender aan - compleet terecht - en werpt de tactiek zijn vruchten af en is het weer niet goed. Dessel was een accident de parcours omdat ze aantraden met 3 spitsen en je dus praktisch man op man stond achteraan... maar om dan meteen al het tactisch inzicht te zien verdwijnen...

Als Messi en Iniesta een mindere dag hebben, draait Barcelona ook maar op halve kracht en het is ook niet dat Guardiola dan een totaal ander concept uitdoktert in de tweede helft gebaseerd op sturm und drang met de Catalaanse airforce hé.

den tactiek tegen hoogstraten was er boenk op. kan best, maar we hebben tegen dessel juist hetzelfde systeem gespeeld , en daar was het er boenk naast moet ik zeggen.

Idd,op dessel had hij na 20minuten gewoon van damme centraal moeten zetten en filipovic op zijne flank of gewoon denys eraf voor kestens en die centraal vanachter zetten,was toen al duidelijk dat het niet ging pakken,maar om daarvoor den trainer zo aan te vallen dat gaat er wat over.

30 Nov 2010, 21:24
Freak

Leeftijd: 45
Jeroen schreef:
dwarskijker schreef:
jammen schreef:
Het bestuur en de technische staf zullen alles wel correct analyseren en de nodige beslissingen nemen zeker.

Moest nu ook Moreels nog uitvallen dan moden we titel zeker vergeten.De tandem Moreels-Depoitre verdoezelde tot nu alle taktische mankementen.
En het geluk van op Dessel mag niet doen vergeten dat we daar taktisch zoals verwacht met die 3-5-2 taktisch ondermaats waren.

Alstublieft kerel, voor sommigen is't ook nooit goed. Misschien Pep Guardiola is contacteren ? Want ik veronderstel dat Mourinho na gisteren ook niet goed genoeg meer zal zijn ?

de verdiensten van BVR zijn genoeg bekend, een trainer die wint heeft ALTIJD gelijk. Maar ik vind ook wel dat BVR bij het ontbreken van zijn elf titularissen wel soms aan het flippen gaat...

Als dat hier allemaal al niet meer mag gezegd worden, jongens iedereen heeft zijn mening. Ook ik ben het soms niet met mensen eens, en probeer dan mijn visie te argumenteren. Indien later blijkt dat ik het niet aan het rechte eind had, awel dan kan ik gerust mijn ongelijk toegeven (cfr. Bakkie, Serre) ;)

30 Nov 2010, 21:33
Ancien

Leeftijd: 55
El Corredor schreef:
Jeroen schreef:
dwarskijker schreef:
Moest nu ook Moreels nog uitvallen dan moden we titel zeker vergeten.De tandem Moreels-Depoitre verdoezelde tot nu alle taktische mankementen.
En het geluk van op Dessel mag niet doen vergeten dat we daar taktisch zoals verwacht met die 3-5-2 taktisch ondermaats waren.

Alstublieft kerel, voor sommigen is't ook nooit goed. Misschien Pep Guardiola is contacteren ? Want ik veronderstel dat Mourinho na gisteren ook niet goed genoeg meer zal zijn ?

de verdiensten van BVR zijn genoeg bekend, een trainer die wint heeft ALTIJD gelijk. Maar ik vind ook wel dat BVR bij het ontbreken van zijn elf titularissen wel soms aan het flippen gaat...

Als dat hier allemaal al niet meer mag gezegd worden, jongens iedereen heeft zijn mening. Ook ik ben het soms niet met mensen eens, en probeer dan mijn visie te argumenteren. Indien later blijkt dat ik het niet aan het rechte eind had, awel dan kan ik gerust mijn ongelijk toegeven (cfr. Bakkie, Serre) ;)

Dàt, kan ook ik beamen, Ell Corredor is ne "speciale" maar durft zijn ongelijk toe te geven. ;)

30 Nov 2010, 21:40
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
Was dat hier niet den topic over de blessures? Anders moet er nen nieuwen topic "zagen over den tactiek" of "ik ben een betere trainer" gemaakt worden hé. Ik moet DT gelijk geven want ik heb BVR zijn opstellingen eerlijk gezegd altijd kunnen begrijpen.

Laat ons hopen dat Depoitre na Nieuwjaar opnieuw fit verklaard wordt en hij ons samen nr 2de klas brengt want we verlangen er blijkbaar allemaal naar...

30 Nov 2010, 21:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
DT schreef:
witteken schreef:

en dan vindt je het normaal dat hij naar een systeem overschakeld die de spelers niet kennen en waar ze nog nooit hebben op getraind ,we zijn al verzwakt omdat de helft van de spelers niet meedoen en dan verzwak je u team nog meer in een 3-5-2 .

wouter naast sam in een 4-4-2 en met een Gallucci op rechts ,ewout in de spits zetten werkt niet,hebben we al genoeg voorbeelden van. waarom moest wouter plots op rechts spelen ? waarom gallucci op de bank? we hebben oudenaarde die avond een serieuze cadeau gedaan .

Galucci startte niet wegens overbelasting van de adductoren, de reden dat hij de weken ervoor ook altijd na een uur werd vervangen. Daarom dus geen Galucci van bij de start en Wouter op rechts die bij Sottegem de jaren ervoor praktisch niets anders deed... Bovendien was Van Damme geblesseerd maar speelde hij toch en was De Schutter geschorst... Daar stonden we dan met vier achteraan en er waren in de verdediging gaten à volenté, idem tegen Waregem. Dan mag hij wat mij betreft gerust wat meer zekerheid inbouwen zoals hij deed tegen Hoogstraten waar we in balverlies met 5 achterin stonden... Sommige mensen moeten dringend eens het onderscheid maken tussen realiteit en hun eigen verwachtingen en patronen - het is niet omdat een deel van de supporters het beu is om in derde te moeten komen kijken dat een ploeg de titel op bestelling krijgt hé. Laurent is belangrijk en hem vervangen gaat gewoon niet vanzelf... maar dan de trainer beginnen afmaken is simply not done...

Al dat gezever NA de feiten altijd...

als gallucci gekwetst was , had hij hem uit de kern moeten laten , en moest hij hem zeker niet ingebracht hebben na de 2-0 . dan kon hij starten ook en hem weer na 60 min afpakken , dat doet hij toch al van vorig seizoen. iedereen zag dat van damme nog niet fit was en we in feite met 10 man aan het spelen waren. dus van damme vervangen en ewout achter de 2 spitsen spelen ( wouter en sam ) had ik tijdens de rust dan verwacht . maar hij laat van damme staan en ons probleem bleef hetzelfde.

als je zegt dat we op oudenaarde begonnen zijn met een 4-4-2 kan het op papier wel kloppen, maar als je een ewout in de spits zet , speel je in feite in een 4-5-1. ewout is geen spits en zal nooit geen spits worden.

dus was het meer zo iets

......................VDN

De Castro - Brecht - Filipovic - Delclef

............ Ewen .... Van Damme

Wouter..........Denys ..............Cousin

......................Sam

depoitre onze sterkhouder zat op de bank , onzen 2 de spits zet hij op rechts, en hij laat sam voor de eerste keer dat hij mag starten alleen in de spits staan tegen 2-3 man.

gallucci licht geblesseerd start op de bank , vandamme kon niet draaien of keren speelt 90 min en depoitre die al een paar weken sukkelt met een kwetsuur brengt hij er na een 3-0 achterstand nog op.

ik heb respect voor de trainer en zijn werk dat hij hier doet. maar dat er nog mensen niet willen zien dat hij er soms eens naast zit , begrijp ik niet. je mag positief zijn , maar je moet soms de waarheid ook eens onder ogen durven zien.

30 Nov 2010, 22:06
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
@ witteken:
pas op, ik kan u wel volgen ze. Spelers die niet 100% fit zijn horen inderdaad niet thuis op de bank maar op de tribune, en moeten niet ingebracht worden als t kalf al verdronken is, daar heb je gelijk.
Maar ik snap wel ni goed waarom je daar nu mee afkomt. De match tegen Oudenaarde is ondertss toch al tijdje geleden. Als je eens kijkt wat BVR hier heeft neergezet t laatste jaar, kan je niet anders dan respect voor hem te hebben. Uiteraard maakt hij soms eens een fout, anders zou hij nu misschien al trainer van een eersteklasseclub zijn hé. Maar tis ook BVR zijn fout ni da den bal er tegen koksijde ni in wou en we tegen waregem enorm veel pech kenden.
En ik las hier ook ergens dat BVR koppig aan zijn systeem blijft vasthouden? Moest hij dat doen zouden we nu nog in een ruit spelen. Hij is zelf ook wel verstandig genoeg om te zien welk systeem goed pakt en welk niet. Ik heb nog steeds 200% in BVR, zeker als je ziet wat hier de laatste jaren de revue al gepasseerd is.

30 Nov 2010, 22:42
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
ajoin_bart schreef:
@ witteken:
pas op, ik kan u wel volgen ze. Spelers die niet 100% fit zijn horen inderdaad niet thuis op de bank maar op de tribune, en moeten niet ingebracht worden als t kalf al verdronken is, daar heb je gelijk.
Maar ik snap wel ni goed waarom je daar nu mee afkomt. De match tegen Oudenaarde is ondertss toch al tijdje geleden. Als je eens kijkt wat BVR hier heeft neergezet t laatste jaar, kan je niet anders dan respect voor hem te hebben. Uiteraard maakt hij soms eens een fout, anders zou hij nu misschien al trainer van een eersteklasseclub zijn hé. Maar tis ook BVR zijn fout ni da den bal er tegen koksijde ni in wou en we tegen waregem enorm veel pech kenden.
En ik las hier ook ergens dat BVR koppig aan zijn systeem blijft vasthouden? Moest hij dat doen zouden we nu nog in een ruit spelen. Hij is zelf ook wel verstandig genoeg om te zien welk systeem goed pakt en welk niet. Ik heb nog steeds 200% in BVR, zeker als je ziet wat hier de laatste jaren de revue al gepasseerd is.

Waarom zou nen mens geen vertrouwen meer hebben in BVR :wadde:
We staan al vanaf speeldag 1 aan de leiding. Beste doelpuntensaldo van de hele reeks en op heel de tijd dat Bart hier aanwezig is, hebben we misschien hooguit 10 matchen verloren (die echt belangrijk waren)
Dat nen mens geen vertrouwen meer heeft in nen priester akkoord, maar ik zou begot niet weten waarom we het niet meer mogen hebben in BVR.
Kdenk dat het een zege is dat we hem in onze rangen hebben.En ik zou het niet rap willen zien veranderen.

30 Nov 2010, 22:47
forumlegende

WLM: [email protected]
voorbijganger schreef:
ajoin_bart schreef:
@ witteken:

We staan al vanaf speeldag 1 aan de leiding. Beste doelpuntensaldo van de hele reeks en op heel de tijd dat Bart hier aanwezig is, hebben we misschien hooguit 10 matchen verloren (die echt belangrijk waren)
Dat nen mens geen vertrouwen meer heeft in nen priester akkoord, maar ik zou begot niet weten waarom we het niet meer mogen hebben in BVR.
Kdenk dat het een zege is dat we hem in onze rangen hebben.En ik zou het niet rap willen zien veranderen.

onderweg was geel-meerhout al eventjes leider e ;)

30 Nov 2010, 22:49
Freak

voorbijganger schreef:
ajoin_bart schreef:
@ witteken:

Alles samen competitie,beker en oefenmatchen heeft hij er 10verloren op 59matchen.
In competitie zijn er dat 4/43
Beker 2/5
En vriendschappelijk2/9
Eindronde 2/2

30 Nov 2010, 22:54
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Iendrachter90 schreef:
Alles samen competitie,beker en oefenmatchen heeft hij er 10verloren op 59matchen.
In competitie zijn er dat 4/43
Beker 2/5
En vriendschappelijk2/9
Eindronde 2/2

zegt genoeg zeker :)

30 Nov 2010, 22:58
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor schreef:

Zelfde systeem met andere accenten - Coppens en Galucci mochten immers niet ver terugzakken (wat ze eigenlijk wel beter hadden gedaan want dan had Dessel eigenlijk geen poot aan de grond gehad)...

Zoals reeds veelvuldig aangehaald - was niet de beste keuze zaterdag maar ik denk niet dat we kunnen beweren dat BVR niet weet waarmee hij bezig is.

Het gaat bovendien niet over het uitvallen van 1 basisspeler hé - sinds Oudenaarde hadden we minstens 2 basisspelers die er niet bij waren door hetzij blessure, hetzij geschorst + een heel leger licht geblesseerden die al dan niet speelden... Blijkbaar mag dat allemaal niet in rekening worden gebracht? De punten die we verloren hebben, waren tegen goeie tegenstanders ... toch van een ander kaliber dan pakweg Sottegem vorig seizoen... Het gaat niet alleen over de puntenwinst van BVR - wel over het soort voetbal dat we spelen - we scoren praktisch nooit van buiten de zestien wat dus aangeeft dat we combinatievoetbal spelen, met dreiging en kansen... Het is ooit anders geweest... Bovendien is BVR bij ons niet aan zijn proefstuk toe: kampioen met Ronse in derde, op een haar na de eindronde gemist in tweede het jaar erop, dan snel ontslagen omdat hij het moest rooien met een afgeroomde kern in het jaar van de bevestiging in tweede... Zo'n statistieken leg je niet voor als je een krabber bent... D

01 Dec 2010, 1:17
Freak

als zelfs filipovic om uitleg komt vragen dan weet je toch dat er iets niet klopt?hoogstraten zag het gat op links niet maar bij dessel zagen ze het wel.dus als we op torhout weer zo beginnen word het weer moeilijk.bvr is geen slechte trainer maar wel een beetje koppig.de spelers vroegen zelf voor een 4-4-2 maar hij wou niet.

01 Dec 2010, 10:00
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
waly 2 schreef:
als zelfs filipovic om uitleg komt vragen dan weet je toch dat er iets niet klopt?hoogstraten zag het gat op links niet maar bij dessel zagen ze het wel.dus als we op torhout weer zo beginnen word het weer moeilijk.bvr is geen slechte trainer maar wel een beetje koppig.de spelers vroegen zelf voor een 4-4-2 maar hij wou niet.

Daarom heb je nu juist scouts om de taktiek van de tegenstrever te ontleden en wees maar zeker dat die van Dessel dat zal gezien hebben. Trouwens een 3-5-2 wordt in principe een 5-3-2 in balverlies, maar dan dienen de flankspelers ook hun taak te vervullen. Voetbal staat niet of valt niet met een systeem, maar wel met de invulling door de spelers. Als je morgen met Flippo op de flank speelt dan speel je ook vaak in een 3-5-2 (in praktijk dan), gewoon omdat hij zeer aanvallende intenties heeft. We hebben op een diefje op Dessel gewonnen, so what, ik ben er in ieder geval niet rouwig om ;)
en dan nu waar de topic echt om gaat: de blessures:
Jens met succes geopereerd, ziet wel enorm af
Ken: zonder problemen gisteren getraind
Preben en Ringo: niet getraind, bij Preben is het de enkel, Ringo .....weet ik niet
Lolo: nog een 3-tal weken rust en dan zal het afwachten worden hoe hij de eerste trainingen opnieuw verteerd, maar het ziet er al bij al, vrij goed uit.
:EA:

01 Dec 2010, 11:20
Ancien

Leeftijd: 55
Dank u voor de info. (y) :worship:

01 Dec 2010, 11:23
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 782 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 53