Transfers 2010-2011 - Pagina 102 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 100 101 102 103 104 345
 Transfers 2010-2011 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Bericht Re: Transfers 2010-2011
Smetje schreef:
Jeroen schreef:
Hoeveel doelpunten heeft Thompson al dit jaar? Lijkt me wel een goede vervanger voor Gueye. Maar voor Wouter zou ik toch liever nog iemand anders in de plek zien (en ik zou véél liever Wouter zien blijven natuurlijk). Een voorlijn Thompson - W.Moreels - Depoite - Crispijn :angel:

Schamp aantrekken zou m.i. ook wel fantastisch zijn. Nu hebben we met Gallucci en Cousin twee goede flanken maar Gallucci kan toch moeilijk de 90 minuten aan en Cousin zal wel is geschorst zijn volgend jaar... 3 goeie flankspelers voor twee plaatsen zou niet slecht zijn... ;)

Volgend seizoen komt Potjes natuurlijk wel terug op de flank.

Ik denk dat Thompson 17 of 18 goals heeft. Maar is toch een ander type dan Wouter. Als Wouter effectief vertrekt, hoop ik dat ze een gelijkaardig type speler kunnen aantrekken.

Jimmy Fockaert :lol:

19 Apr 2011, 10:35
Ancien

Leeftijd: 46
Bartos schreef:
DT schreef:
Als Gueye niet te duur zou zijn, zou ik hem toch vastleggen als vierde spits - zijn snelheid kan in tweede nog meer dan nu een asset zijn. Heeft enkel tegen Oudenaarde kunnen overtuigen, maar wie weet?

Mja, je moet toch ergens eerlijk zijn, Gueye heeft een kans gekregen en die absoluut niet gegrepen, ik zie dan ook niet op welke basis we die naar tweede gaan meepakken als het zelfs in derde al veel te rap gaat voor hem. Bovendien is hij technisch een ramp (je moet eens op zijn balcontrole letten), eigenlijk is dat wel opvallend voor een speler die in Frankrijk opgeleid is. En positiespel is ook een ware catastrofe. Ok, snelheid heeft hij wel, maar misschien had hij dan beter een sport gekozen waar ge enkel rap moet zijn.

Voor de rest is het wat afwegen voorin, als Wouter blijft en ge hebt ook Depoitre, Thompson en Crispijn zullen de plaatsje alleszins heel duur worden en dreigt Crispijn volledig uit de boot te vallen, wat ergens wel zonde is, want in de box is Sam echt wel bijzonder sterk. En als Wouter weggaat, mja, ik weet niet of onze trainer zal spelen met een spitsenduo uit het trio Depoitre, Thompson en Crispijn, het zou alleszins heel anders spelen zijn en ik weet niet of die complementair zouden zijn. Je wisselt alleszins snelheid en infiltratie in voor een extra speler die vooral graag naar de bal toekomt. Ik zie toch nog altijd liever een type Wouter Moreels mee voorin (allé, het liefste Wouter zelf natuurlijk).

Absoluut gelijk Bartos, maar met nog een boxspeler erbij (zoals de naam van De Broyer, Thiebaut en al de rest die ooit al werden vernoemd), heb je minder mogelijkheden tot variatie als het spel op slot zit. Gueye is een counterspits die je kan brengen als er ruimte ligt en je eens niet het spel moet maken - zal een aanpassing zijn natuurlijk na al die jaren dat we absoluut zelf het spel in handen dienden te nemen. En ja, Gueye heeft zeker niet zoveel adelbrieven voor te leggen dat hij een trip naar tweede kan rechtvaardigen - ik vraag me alleen af hoe hij dan telkens zo sterk voor de dag kwam in de testmatchen bij de eersteklassers. We zullen wel zien. Is zeker geen must om hem te houden, maar van de namen die circuleren is hij wel de enige die je aanvallende opties vergroot. Natuurlijk mogen ze ook een alternatief gaan halen die wel een bal kan controleren hé :-)

Ik denk dat de invulling van de positie van Wouter mocht hij vertrekken ook zal afhangen van de ijzers die ze nog in het vuur hebben voor wat betreft het centrale middenveld. Als je daar iemand zou kunnen aantrekken die het heft in handen kan nemen en het spel kan sturen, hoeft het geen probleem te zijn dat een van je aanvallers graag in de bal komt. Het voordeel aan Thompson is dat hij graag naar de bal toekomt en die bal dan ook nog eens goed kan bijhouden waardoor het middenveld kan aansluiten - een Sam en Depoitre kunnen daar enkel baat bij hebben, misschien Sam wel nog het meest van al.

De laatste 2 seizoenen bleek toch dat we vaak te afhankelijk waren van de ingevingen van Wouter - als we hem zouden moeten vervangen, gaat er misschien meteen de vergelijking mee gemaakt worden. Als we het dan iets anders zouden aanpakken vooraan, vlak je die "kritiek" toch al enigzins uit. Want Wouter vervangen, gaat echt niet makkelijk zijn, ik denk dat iedereen zich daar wel van bewust is.

Alleen hoop ik dat hun huiswerk goed is gemaakt - we moeten tweede klasse niet gaan overschatten, maar we mogen ook niet blind zijn voor de pijnpunten en eerlijk toegeven dat we met Depoitre en Moreels twee kleppers hebben gehad die meer dan eens ons middenveld uit de nood heeft geholpen wanneer het heel heet begon te worden - daar zou ik dus twee echte versterkingen willen zien, zodat zeker een Van Damme zich rustig verder kan blijven ontwikkelen, zonder stappen over te slaan.

Daarnaast ook nog twee soliede backs - qua flanken op het middenveld zitten we wel redelijk ok denk ik met Cousin, Gallucci en Podevijn. Als we toch iedereen contractverlengingen blijken te gunnen, mis ik wel die van Glen Coppens - zondag bleek dat we die toch nog kunnen gebruiken want op de schitterende ingeving bij de 3-0 na, zie je toch dat Yombo geen flankspeler is en het nooit zal worden ook. Ik zou De Castro trouwens in de voorbereiding (mits halen van een rechtsback) ook eens zijn kans gunnen op de rechtsmidden - heeft de beste voorzet vanop rechts, kan een man voorbij en doet regelmatig de lijn + als hij verdedigend een steek laat vallen, hoeft het niet altijd dramatisch te zijn.

19 Apr 2011, 10:42
Ancien

Jeroen schreef:
Schamp aantrekken zou m.i. ook wel fantastisch zijn. Nu hebben we met Gallucci en Cousin twee goede flanken maar Gallucci kan toch moeilijk de 90 minuten aan en Cousin zal wel is geschorst zijn volgend jaar... 3 goeie flankspelers voor twee plaatsen zou niet slecht zijn... ;)

Ik denk niet dat Schamp zich zomaar zou akkoord verklaren met een bankzittersrol - tegen zijn mekkeren op zijn medemaats in zijn laatste passage bij ons, was Troch trouwens maar klein bier. Bovendien heb je ook al die kerel van Deinze aangetrokken voor op die positie. Niet vergeten dat Potjes zich in de ploeg speelde als linksachter omdat de concurrentie van Cousin/Galucci te groot was. Daar nu nog een Schamp bijgooien zou niet zo slim zijn denk ik.

Ik vind het trouwens raar dat we op zoek zijn naar een VM/CV - die hebben we met De Schutter toch al (zelfs Kestens kan op die posities spelen als het is voor polyvalent te zijn en in case of emergency)? Geef mij maar een sterke centrale middenvelder die het spel in handen kan nemen - dan kan Van Damme zich concentreren in de recuperatie om de nieuwe Yves Vanderhaeghe te worden...

19 Apr 2011, 10:50
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Als Yombo zich verder blijft ontwikkelen, zie ik hem een heel belangrijke speler worden op het middenveld. Die kan met een heel eenvoudige pass een hele verdediging ontwrichten. Tijdens al zijn (te) korte invalsbeurten heeft hij mij altijd weten te bekoren met zijn acties. Voor hem geldt denk ik hetzelfde als voor Van Damme: zet daar een ervaren speler naast en je hebt een middenveld tweede klasse waardig.

19 Apr 2011, 11:10
Ancien

malder schreef:
Als Yombo zich verder blijft ontwikkelen, zie ik hem een heel belangrijke speler worden op het middenveld. Die kan met een heel eenvoudige pass een hele verdediging ontwrichten. Tijdens al zijn (te) korte invalsbeurten heeft hij mij altijd weten te bekoren met zijn acties. Voor hem geldt denk ik hetzelfde als voor Van Damme: zet daar een ervaren speler naast en je hebt een middenveld tweede klasse waardig.

I agree - het eerste contract dat voor langere tijd mag worden opengebroken, zou dat van de Jonathan zijn wat mij betreft...

19 Apr 2011, 11:12
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
DT schreef:
malder schreef:

I agree - het eerste contract dat voor langere tijd mag worden opengebroken, zou dat van de Jonathan zijn wat mij betreft...

Vind ik ook.

19 Apr 2011, 11:16
Ancien

Leeftijd: 56
Bart Van den Neste schreef:
DT schreef:
malder schreef:

Vind ik ook.

Idem.

19 Apr 2011, 11:19
Vaste Waarde

we alle agree about Yombo! Komaan bestuur! :banana:

19 Apr 2011, 11:21
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Bart Van den Neste schreef:
DT schreef:
malder schreef:

Vind ik ook.

I agree. Ik hoop eigenlijk dat Yombo de volgende twee matchen eens aan de aftrap mag komen.

Als ze nog niet beslist hebben over Gueyé en Coppens, hen de volgende twee matchen ook laten starten om te zien wat ze nog brengen.

19 Apr 2011, 11:23
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
't is dat, nu is er de tijd om wa te experimenteren.

19 Apr 2011, 11:24
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Smetje schreef:
I agree. Ik hoop eigenlijk dat Yombo de volgende twee matchen eens aan de aftrap mag komen.

Als ze nog niet beslist hebben over Gueyé en Coppens, hen de volgende twee matchen ook laten starten om te zien wat ze nog brengen.

Coppens speelt hier al twee jaar, ik veronderstel dat het nu ook op die laatste twee matchen niet meer zal zijn dat ze zich een mening moeten vormen over hem.
Ik vind trouwens dat ge nu ook niet teveel moet gaan experimenteren die laatste twee matchen. Onze spelers spelen al een gans jaar onder enorme druk en nu die druk er eindelijk af is, vind ik dat de jongens die ons kampioen gemaakt hebben het ook verdienen om nog twee matchen te genieten en zonder druk bevrijd te mogen spelen.

19 Apr 2011, 11:31
Ancien

Leeftijd: 56
Bartos schreef:
Smetje schreef:

Coppens speelt hier al twee jaar, ik veronderstel dat het nu ook op die laatste twee matchen niet meer zal zijn dat ze zich een mening moeten vormen over hem.
Ik vind trouwens dat ge nu ook niet teveel moet gaan experimenteren die laatste twee matchen. Onze spelers spelen al een gans jaar onder enorme druk en nu die druk er eindelijk af is, vind ik dat de jongens die ons kampioen gemaakt hebben het ook verdienen om nog twee matchen te genieten en zonder druk bevrijd te mogen spelen.

Inderdaad, om te experimenteren heb je de voorbereiding. Wij gaan gewoonweg Hoogstraten hun thuisreputatie naar de verdoemenis shotten :EA: :worship: :banana:

19 Apr 2011, 11:34
Iendracht.be - beheer

Trouwens, niet onbelangrijk is dat we vanaf volgend jaar niet meer gebonden zijn aan de regel van 2 spelers onder de 21 jaar op te stellen. We moeten er wel minstens 6 op het scheidsrechtersblad zetten die in België opgeleid zijn, maar dat zal bij ons geen probleem zijn.

Nog een grote verandering is de gele kaarten, want in tweede klasse ben je pas geschorst na 5 gele kaarten (en 2 matchen na 10 gele kaarten en 3 matchen na 15 gele kaarten). Goed nieuws dus voor De Castro :D .

19 Apr 2011, 11:59
Iendracht.be - beheer

En nog een wijziging is dat we tot 31 augustus en van 1 januari tot 31 januari spelers mogen aanwerven van gelijk welke club, terwijl dit in derde klasse enkel uit eerste en tweede klasse of het buitenland mocht zijn.

19 Apr 2011, 12:02
forumlegende

Mogen er ook meer spelers op de bank zoals in eerste ?

19 Apr 2011, 12:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5169 berichten ]  Ga naar pagina 1 100 101 102 103 104 345