Transfers volgend seizoen - Pagina 137 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 135 136 137 138 139 515
 Transfers volgend seizoen 
Auteur Bericht
Junior

Bericht Re: Transfers volgend seizoen
Blijf het jammervinden voor rene. Dat de spelers geen discipline hebben ligt voor 85 procent bij de golden boys ( met hoofdtelefoon en dure sjakosj) zelf! Er bestaat zoiets als zelfdiscipline... een warm afscheid voor de rene is misschien wel op zen plaats. Naar volgend jaar toe wil ik meer bloed zweet en tranen zien. Hopelijkda laatste van vreugde....
Als ik zie dat R Van acker vooral defensief en uit blok speelt, hou ik mijn hart al vast met deze groep...
We kunnen het eens proberenzonder spits en met 2 keepers... proberen de nul houden en met een verre uittrap scoren lol.
:lol:
Soit we zullen zien zei den blinjen....

23 Apr 2014, 13:55
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor (Light) schreef:

wat voor zever is dat zeg. Het wil toch niet zeggen omdat je de komst van iemand toejuicht, dat je nadien niet mag zeggen als het slecht is?

Mensen hebben een mening, goed of slecht. je kan natuurlijk ook een mening hebben à la onze politiekers. En rond de hete brij draaien.

Ik durf het gerust zeggen, ben blij met de komst van Van Acker. En als het niet draait, zal ik dat ook zeggen.

Neen, zeker niet, maar is wel een heel gemakkelijke positie - kritiek geven als het slecht gaat, kan iedereen... Maar vasthouden aan iets of iemand, ook als het wat minder gaat, is niet iedereen gegeven... Dat heeft niks met politiek te maken maar alles met langetermijn-denken en ik vind dat er hier veel mensen zijn die heel snel overschakelen op de wegwerpcultuur... Dag 1 - goede beslissing, super. Dag 100 - niet goed genoeg, graag ander en beter... En anderzijds de precaire financiële situatie blijven aanklagen... Something just does not feel right in gans die discussie volgens...

Om het concreet te maken: kijk eens terug naar de topic prognose seizoen 13-14 en de kritiek op onze club vandaag de dag...

23 Apr 2014, 13:58
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Diene van lysedinges zal ook wel zijn betrouwbare bronnen hebben, hoe zou hij anders kunnen weten dat Regi onze nieuwe trainer gaat worden, maar blijkbaar zijn enkel de artikels die FDR schrijft in de Fabeltjeskrant de enige echte geloofwaardige. :hmm:

23 Apr 2014, 13:58
forumlegende

DT schreef:

wat voor zever is dat zeg. Het wil toch niet zeggen omdat je de komst van iemand toejuicht, dat je nadien niet mag zeggen als het slecht is?

Mensen hebben een mening, goed of slecht. je kan natuurlijk ook een mening hebben à la onze politiekers. En rond de hete brij draaien.

Ik durf het gerust zeggen, ben blij met de komst van Van Acker. En als het niet draait, zal ik dat ook zeggen.

Neen, zeker niet, maar is wel een heel gemakkelijke positie - kritiek geven als het slecht gaat, kan iedereen... Maar vasthouden aan iets of iemand, ook als het wat minder gaat, is niet iedereen gegeven... Dat heeft niks met politiek te maken maar alles met langetermijn-denken en ik vind dat er hier veel mensen zijn die heel snel overschakelen op de wegwerpcultuur... Dag 1 - goede beslissing, super. Dag 100 - niet goed genoeg, graag ander en beter... En anderzijds de precaire financiële situatie blijven aanklagen... Something just does not feel right in gans die discussie volgens...

Om het concreet te maken: kijk eens terug naar de topic prognose seizoen 13-14 en de kritiek op onze club vandaag de dag...

Voetbal en langetermijn denken... :? iets klopt er niet denk ik. En al zeker niet bij onze ploeg...

vasthouden aan iemand is één ding, maar je kan er ook te lang aan vasthouden soms. Ik heb hier De Greef ook een klassespeler genoemd, en ik geloof in die jongen, maar als ik zeg dat die de laatste weken krasselt, vertel ik dan leugens?

23 Apr 2014, 14:06
Ancien

Still standing ! schreef:
DT schreef:
Still standing ! schreef:
Regi Van Acker volgend seizoen. :(
jammer, ik had graag nog eens voetbal gezien op den Iendracht...

ps: met den diejen ga je dat eens moeten doen se, een maand te laat zijn loon betalen of verwachten dat hij 'lief en leed' met de club deelt. Wim Redant en JVL wrijven zich nu al in un handen.

Mmm, voor mij lijkt Regi iemand uit de BVR-school... Dat staat idd niet synoniem voor vrank en vrij aanvalsspel maar er zal wel een organisatie staan en er zal vanuit een bepaald systeem worden gespeeld... Hoop alleen dat we daardoor ook weer niet vervallen in het Depoitre-complex waar onze club zich toch al een aantal jaren in bevindt: kost wat kost een sleurder in de ploeg willen hebben vooraan (of ook al hebben we die niet, elke spits tot zo'n speler proberen maken) waar het middenveld als hij goed draait kan van profiteren en er bij voorkeur ook zelf nog eens 15 binnentrapt ondanks de noeste arbeid maar als het vastzit of niet in de match geraakt, nauwelijks een back-up plan voor handen is... Hopelijk trekt Van Acker lessen dat het ook met beweeglijke spitsen kan zoals hij dit jaar al met Traore (Hoogstraten) en Binst (Hamme) ervoer... Anderzijds kocht hij wel Salou en speelt De Wilde bij Hamme ook meer als pivot... Ben dus echt wel benieuwd... Ik stel vast dat Hoogstraten en dan vooral het aanvallende compartiment beter draait sinds hij er niet meer zit, maar dat is hopelijk enkel scorebordwetenschap...

Alvast een weddenschapje voor pakweg midden de voorbereiding of 5 competitiematchen ver in het volgende seizoen: gezien het feit dat zowel hier als op de sociale media de eventuele keuze voor Regi Van Acker door menigeen wordt toegejuicht, ga ik ervan uit dat er heel veel krediet zal worden verleend aan de man door deze mensen en er dus nauwelijks kritiek zal worden geuit in de eerste vijf maanden van zijn aanstelling... Want ik ga er vanuit dat als er nu positie wordt ingenomen, er onvoorwaardelijk trouw zal worden gebleven aan dat standpunt... Ook daar ben ik zeer benieuwd naar...

voor 99% akkoord. dat ene percentje is uw vergelijking met BVR. zal er maar niet op ingaan maar snap wel wat ge bedoelt alleszins. nu, voor mij is die zoektocht naar die Depoitre-achtige eigenlijk zo onmogelijk niet hoor. er zitten in 3de zeker een aantal mogelijkheden. ik zag pakweg Vandewalle Marijn ook in die richting evalueren en een fitte Mombongo komt ook aardig in de buurt. waar je zeker gelijk in hebt is dat er tactisch meer gevarïeerd moet kunnen worden op offensief vlak dan toen in de periode Depoitre mogelijk was.

Is idd zo onmogelijk niet, maar in Aalst schuilt er dan 1 groot gevaar: vergeleken worden met... De factor druk is niet te onderschatten en dat is bijvoorbeeld een van de redenen waarom het er bij Mombongo bij Antwerp ook nooit helemaal is uitgekomen... Bovendien is Mombongo een pure centrale targetman waar Depoitre een echte zwerver was die gaten van links naar rechts trok... Puur man op man bijvoorbeeld centraal tegen de zestien tokte Laurent ook geen bal tegen torens als een Nibombe... maar Laurent was op zijn sterkst toen hij na vijf verloren kopduels centraal begon te zwerven over het veld - links en rechts de hoeken in, terugvallend naar het middenveld en van daaruit zijn directe tegenstander uit zijn "comfort zone" wist te lokken... Zonder al te veel pluimen op de hoed van Laurent te willen steken, maar dat heeft een Mombongo veel minder en ook Lorenzon is meer van het statische type... Maar uiteraard liever dergelijke spelers in een rol van pivot duwen dan zestienmeterspitsen zoals pakweg Glouftsis of Delie in zo'n targetspits-rol te duwen want wreekt zich vroeg of laat... Klinkt cru maar eigenlijk had je met Vandewalle en zelfs De Munter die mannen al enigszins lopen hé... En als een supporter al gaat vergelijken, wat dan te zeggen van een trainer die met het "origineel" heeft gewerkt...

23 Apr 2014, 14:12
Nationale Ploeg

DT schreef:

in Aalst is op langere termijn denken en werken niet mogelijk door onze 'kritische' mentaliteit waar we zo 'fier' op zijn. hetgeen niet wegneemt dat elkeen het recht geeft om op zijn manier zijn verbondenheid met de club te uiten. tis allemaal een kwestie van evenwicht (zoals alles in life) maar bij ons helt die weegschaal te vaak naar de verkeerde zijde. de grens tussen kritisch zijn en zelfdestructief werkende zwartgalligheid is finterdunnetjes vaak...

23 Apr 2014, 14:15
Ancien

DT schreef:

Voetbal en langetermijn denken... :? iets klopt er niet denk ik. En al zeker niet bij onze ploeg...

vasthouden aan iemand is één ding, maar je kan er ook te lang aan vasthouden soms. Ik heb hier De Greef ook een klassespeler genoemd, en ik geloof in die jongen, maar als ik zeg dat die de laatste weken krasselt, vertel ik dan leugens?

Voilà, dat is de nagel op de kop - zolang er in de bestuurskamer geen langetermijn-visie wordt uitgedacht, ga je nooit een kloof kunnen dichten. En als de supporters ook geen geduld kunnen opbrengen, gaat het vroeg of laat helemaal mis... Wat hebben we nog om fier op te zijn buiten veel nostalgie? Misschien is het voor ons als supporter ook wel eens tijd om in de spiegel te kijken en mee te evolueren naar een denkwijze wat er nodig is in de Belgische tweede klasse om weer een rol van betekenis te spelen... En dat is weer naar de basis gaan, mannen met specifieke kwaliteiten bij elkaar brengen, er een hecht team van kweken en dan samen naar iets toewerken... Ipv elk jaar acht spelers te offeren, er 15 bijpakken om het jaar erop weer te hopen dat er een topper bijzit... En rekening houden met uw limieten: je wil Ambroise maar is niet haalbaar, jammer maar doorgaan op de ingeslagen weg en op zoek naar een alternatief voor dat type spits ipv een andere naam te willen aantrekken die uiteindelijk een compleet ander type blijkt te zijn en al mislukt is nog voor het goed en wel begonnen is...

Ik was voorstander om voor aanvang van dit seizoen dezelfde weg op te gaan als wat BVR vorig seizoen deed met 1 of max 2 degelijke kwaliteitsvolle versterkingen... Maar wat gebeurde er, er werd in "namen" geinvesteerd zonder naar de manco's te kijken binnen de ploeg en vooral zonder te kijken naar de specifieke kwaliteiten van de transfers... 1 euvel werd weggewerkt: de linksback. Maar de rest? Bij aanvang van het seizoen wist je al dat er meer problemen gecreërd gingen worden dan dat er voordeel uit gehaald werd... Lander is nooit in een ploeg gedropt voor voetballende kwaliteiten - is een aanjager pur sang - had je die al niet met Van Damme vraag ik me af?

Je hebt gelijk wat De Greef betreft, maar voor anderen ben je wel veel harder zoals voor een De Neve of een Lievens bijvoorbeeld... En daar heb ik het wat moeilijk mee omdat zo'n gasten u net toelaten om uw financieel gat op termijn te verkleinen... Geef een Matthias en een Gianni nog 1 of 2 jaar om zich te ontwikkelen - wordt het niks, so be it... Maar begin ergens met een langetermijnvisie... Gasten uit de wijde omgeving van Aalst zoals een Matthias die potentie hebben en eigenlijk kunnen uitgroeien tot Eendrachters in de echte zin van het woord zijn van vital belang... Mannen uit pakweg de Kempen zijn bijvoorbeeld goed voor 1 of 2 jaar, maar je weet dat die onherroepelijk terugkeren naar de oude stal om dichter bij huis te zijn...

En ik heb bij Eendracht Aalst dit en vorig seizoen iets te veel spelers gezien die zwaar terugvallen als ze hier een tijd spelen - dat kan toch niet alleen aan hun persoonlijke kwaliteiten liggen?

Laatst gewijzigd door DT op 23 Apr 2014, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

23 Apr 2014, 14:30
forumlegende

de vergelijking/opmerking die je mij persoonlijk maakt omtrent De Greef/Lievens/
de Neve klopt wel, en mag je gerust opmerken.

in De Greef zie ik iets van voetballende kwaliteiten, die ik in Lievens niet zie.

Wat De Neve betreft, op die positie vind ik dat je meer moet brengen. (cfr. Pietermaat) Of die mannen 18 of 35 zijn, zegt mij eerlijk gezegd niets. Het feit dat Pietermaat een gans jaar back rechts stond zegt voor mij genoeg.

Voorbeelden zijn legio, Delclef, Ringoot, allemaal mannen met potentie, alleen is het er never nooit uitgekomen.

Een Eendrachtpubliek is altijd al kritisch geweest, dat is al zo lang ik kom kijken. Ken jij een voetbalpubliek dat wel geduldig en niet kritisch is? Vraag anders eens in Anderlecht of PSV hoe ze hun "overgangsjaar" vonden? :D

23 Apr 2014, 14:38
Ancien

Leeftijd: 56
Smetje schreef:
Langs de andere kant, klopt dat verhaal van niet-betaling wel?

Janssens zei dat ook vorige keer, maar dat bleek wel niet te kloppen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zou de eerste misser van Jan Van Lijsebeth niet zijn. :hmm:

Vraag ik mij ook af. Voor de licentie te krijgen moeten de lonen toch ook in orde zijn (tot moment van indienen of verdedigen wat begin april was)?

Inderdaad, WIE zou er nu onze voorzitter niet geloven op zijn woord?!!! Die mens heeft ons nog nooit belogen, en handelt alles steeds proper af! Het was hier enkele weken terug, elke dag bingo, er zou hier eens iets gaan gebeuren, het kon zo niet verder...Nu halen ze met veel foefelen de licentie, en alles is weer peis en vree!

23 Apr 2014, 14:46
Ancien

Leeftijd: 56
Bakkie schreef:
Diene van lysedinges zal ook wel zijn betrouwbare bronnen hebben, hoe zou hij anders kunnen weten dat Regi onze nieuwe trainer gaat worden, maar blijkbaar zijn enkel de artikels die FDR schrijft in de Fabeltjeskrant de enige echte geloofwaardige. :hmm:

:D (y) . We moeten nog steeds onze voorzitter/bestuur op de 1ste leugen betrappen! :hmm:

23 Apr 2014, 14:49
Ancien

de vergelijking/opmerking die je mij persoonlijk maakt omtrent De Greef/Lievens/

in De Greef zie ik iets van voetballende kwaliteiten, die ik in Lievens niet zie.

Wat De Neve betreft, op die positie vind ik dat je meer moet brengen. (cfr. Pietermaat) Of die mannen 18 of 35 zijn, zegt mij eerlijk gezegd niets. Het feit dat Pietermaat een gans jaar back rechts stond zegt voor mij genoeg.

Voorbeelden zijn legio, Delclef, Ringoot, allemaal mannen met potentie, alleen is het er never nooit uitgekomen.

Een Eendrachtpubliek is altijd al kritisch geweest, dat is al zo lang ik kom kijken. Ken jij een voetbalpubliek dat wel geduldig en niet kritisch is? Vraag anders eens in Anderlecht of PSV hoe ze hun "overgangsjaar" vonden? :D

Ik vind dat ook maar als je voor aanvang van het seizoen zwaar inzet op Lander en Kevin Janssens en het komt er niet uit, vind ik niet dat je daarom op het eind van het jaar De Neve zou moeten slachtofferen... Als er iemand links van u loopt waar je de bal niet kwijt kan, voor u iemand loopt die altijd in de bal komt en een spits hebt die nu pas min of meer de naam "voetballer" kan dragen... Iemand ooit de carrière van Ewen Verheyden gevolgd toen hij bij Mechelen en RWDM zat? Is pas goed en wel aan de oppervlakte gekomen na zijn 25ste... Daarom dat een Lievens en De Neve nu nog niet afgeschreven moeten worden - zeker niet als je ziet hoe de zogenaamde vedetten het er vanaf hebben gebracht... Kunnen de ploeg nog niet dragen, maar geef ze tijd... Lees er uw posts over Van Damme eens op na uit uw non-light periode en zie hoe hij zich heeft opgewerkt in uw hiërarchie...

Ook uw vergelijkingsbasis zegt alles: wij moeten stoppen met te vergelijken met Anderlecht en PSV... Die tijd is gepasseerd... De boot/trein whatever stond klaar in de periode 1994-1996 en we hebben hem gemist... Nu moeten we heel nederig zijn en kijken naar clubs als Heist op den Berg en Geel hoe zij jaar na jaar probleemloos een licentie kunnen krijgen met 3/4 minder volk en nauwelijks "namen" in hun kern... Dat is de eerste stap die we moeten zetten. Back to basics... Hopen dat we een Falco Geenens drie jaar kunnen houden, dat hij zich ontwikkeld tot een goede rechtsachter die we daarna eventueel aan een hoger geklasseerde club kunnen verkopen, die middelen herinvesteren, enz.

Indien je denkt dat we in 1 jaar met een paar ronkende namen de kentering kunnen inluiden, dan vrees ik dat naïviteit de bovenhand haalt... Na de titel in derde dacht ik even dat het nog kon, maar een week na de titelviering was de eenheid in het bestuur al weg... Dan weet je dat het heel moeilijk wordt...

23 Apr 2014, 14:55
forumlegende

DT schreef:

Ik vind dat ook maar als je voor aanvang van het seizoen zwaar inzet op Lander en Kevin Janssens en het komt er niet uit, vind ik niet dat je daarom op het eind van het jaar De Neve zou moeten slachtofferen... Als er iemand links van u loopt waar je de bal niet kwijt kan, voor u iemand loopt die altijd in de bal komt en een spits hebt die nu pas min of meer de naam "voetballer" kan dragen... Iemand ooit de carrière van Ewen Verheyden gevolgd toen hij bij Mechelen en RWDM zat? Is pas goed en wel aan de oppervlakte gekomen na zijn 25ste... Daarom dat een Lievens en De Neve nu nog niet afgeschreven moeten worden - zeker niet als je ziet hoe de zogenaamde vedetten het er vanaf hebben gebracht... Kunnen de ploeg nog niet dragen, maar geef ze tijd... Lees er uw posts over Van Damme eens op na uit uw non-light periode en zie hoe hij zich heeft opgewerkt in uw hiërarchie...

Ook uw vergelijkingsbasis zegt alles: wij moeten stoppen met te vergelijken met Anderlecht en PSV... Die tijd is gepasseerd... De boot/trein whatever stond klaar in de periode 1994-1996 en we hebben hem gemist... Nu moeten we heel nederig zijn en kijken naar clubs als Heist op den Berg en Geel hoe zij jaar na jaar probleemloos een licentie kunnen krijgen met 3/4 minder volk en nauwelijks "namen" in hun kern... Dat is de eerste stap die we moeten zetten. Back to basics... Hopen dat we een Falco Geenens drie jaar kunnen houden, dat hij zich ontwikkeld tot een goede rechtsachter die we daarna eventueel aan een hoger geklasseerde club kunnen verkopen, die middelen herinvesteren, enz.

Indien je denkt dat we in 1 jaar met een paar ronkende namen de kentering kunnen inluiden, dan vrees ik dat naïviteit de bovenhand haalt... Na de titel in derde dacht ik even dat het nog kon, maar een week na de titelviering was de eenheid in het bestuur al weg... Dan weet je dat het heel moeilijk wordt...

je hebt daar zeker een punt ivm janssens en lander. klopt 100%, ook richting De Neve.

Wat Van Damme betreft, vind ik nog steeds dat hij niet kan voetballen. Alleen heeft hij een bovengemiddelde strijd en mentaliteit die ik doorheen de jaren meer ben beginnen appreciëren. Ook omdat je het verschil ziet met sommige andere spelers... :D

Van Damme kan soms ook non matchen spelen, maar heeft wel steeds zoiets van: ok , ik ben slecht vandaag, maar ge gaat mij toch nie passeren.... (y)

Ken moet ballen afpakken en direct inleveren, dan is hij op zijn best!

23 Apr 2014, 14:57
Vaste Waarde

DT schreef:
Je hebt gelijk wat De Greef betreft, maar voor anderen ben je wel veel harder zoals voor een De Neve of een Lievens bijvoorbeeld... En daar heb ik het wat moeilijk mee omdat zo'n gasten u net toelaten om uw financieel gat op termijn te verkleinen... Geef een Matthias en een Gianni nog 1 of 2 jaar om zich te ontwikkelen - wordt het niks, so be it... Maar begin ergens met een langetermijnvisie... Gasten uit de wijde omgeving van Aalst zoals een Matthias die potentie hebben en eigenlijk kunnen uitgroeien tot Eendrachters in de echte zin van het woord zijn van vital belang... Mannen uit pakweg de Kempen zijn bijvoorbeeld goed voor 1 of 2 jaar, maar je weet dat die onherroepelijk terugkeren naar de oude stal om dichter bij huis te zijn...

(y) (y)

23 Apr 2014, 15:02
Nationale Ploeg

DT schreef:
[Daarom dat een Lievens en De Neve nu nog niet afgeschreven moeten worden - zeker niet als je ziet hoe de zogenaamde vedetten het er vanaf hebben gebracht... Kunnen de ploeg nog niet dragen, maar geef ze tijd... Lees er uw posts over Van Damme eens op na uit uw non-light periode en zie hoe hij zich heeft opgewerkt in uw hiërarchie...

Bazinga !
you're on a roll there... :D

Laatst gewijzigd door Still standing ! op 23 Apr 2014, 15:15, 3 keer totaal gewijzigd.

23 Apr 2014, 15:13
Ancien

je hebt daar zeker een punt ivm janssens en lander. klopt 100%, ook richting De Neve.

Wat Van Damme betreft, vind ik nog steeds dat hij niet kan voetballen. Alleen heeft hij een bovengemiddelde strijd en mentaliteit die ik doorheen de jaren meer ben beginnen appreciëren. Ook omdat je het verschil ziet met sommige andere spelers... :D

Van Damme kan soms ook non matchen spelen, maar heeft wel steeds zoiets van: ok , ik ben slecht vandaag, maar ge gaat mij toch nie passeren.... (y)

Ken moet ballen afpakken en direct inleveren, dan is hij op zijn best!

Volledig akkoord ivm Ken, maar het bovenstaande indachtig en het falen van Lander en Janssens over de gehele lijn: zijn de verwachtingen tov een 19 jarige die uit de beloftenkern komt van een eersteklasser dan niet buitensporig? We weten dat uw medecompagnon niet kan shotten en links van u en achter u is het ook maar zozo, dus manneken, doe het maar eens hé in tweede, week na week...

Ik vind dat jammer... In normale omstandigheden had Gianni minuten moeten verzamelen in pakweg 10 à 15 matchen dit seizoen... Nu heeft hij op enkele matchen na, een heel seizoen in tweede klasse gestaan in een ploeg die buiten anderhalve maand in oktober-november niet draaide, op een positie waar Delic, Di Gregorio, Petrovic, Weydisch, Pietermaat, Bogaerts, Smet, Janssens, Shkodra en Martin voor hem het ook niet konden... En dat wordt iets te vaak vergeten vind ik... En anderzijds: van wie kunnen jonge centrale middenvelders iets opsteken bij ons op training? Meest ervaren gast in tweede is Ken hé... Onze centrale driehoek telde naast Ken, een 19-jarige belofte en een nr 10 die pas vorig jaar zijn eerste goede seizoen kende, bij een derdeklasser die tegen de degradatie vocht... Dan vind ik het knap dat die mannen zich uiteindelijk nog zo staande hebben kunnen houden... Volgend jaar zal zowel voor Gianni en zeker voor Matthias een belangrijk jaar worden... Zorg er dus voor dat ze zowel in de competitie als op training naast een ervaren pion kunnen staan en ze kunnen een serieuze stap voorwaarts zetten... En Gianni heeft ondertussen wel een schat aan ervaring opgedaan... Hopelijk gaat de technische staf er dan wel niet mee om zoals met een Gigli bijvoorbeeld in het verleden...

Vind trouwens dat voor het tweede jaar op rij Ken Van Damme een zware terugval kent na Nieuwjaar en ook daar zou ik graag de oorzaak van weten...

23 Apr 2014, 15:14
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7719 berichten ]  Ga naar pagina 1 135 136 137 138 139 515