Stadion - Pagina 159 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 157 158 159 160 161 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Stadion
Het voetbal in Aalst is op sterven na dood...
Gisteren was er een reportage in Stadion over het vroegere Eeklo, ooit nog tegenstander van Aalst in 2e nationale, nu gekend als Meetjesland en spelend in derde provinciale.
Ik kon niet anders dan denken :' Dat zijn wij binnenkort'.
Bedankt, iedereen die de voorbije jaren verantwoordelijk was voor deze ellende!
Arm Aalst.

07 Apr 2014, 9:07
Ancien

Ik blijf er van overtuigd, zet hier een mooie tribune, met een multifunctionele kantine en je krijgt je supporters weer richting PC stadion.
In de plaats van 15 brokkelpakken te kopen, koop enkele toppers, desnoods een buitenlander, liefst nen Salvador of ne Chunga. :D
Je hoeft niet kampioen te spelen maar als je in de top 5 speelt heeft onze club genoeg supporters om leefbaar te blijven.
Een ploeg als Terjoden die waren zogezegd zonder schulden en die kregen amper volk, hoe doen die dat om de balans in evenwicht te houden?
Ik denk dat er hier een manager ala Louwagie moet komen, ik ging bijna Orlans noemen. :lol:

07 Apr 2014, 13:13
Nationale Ploeg

Leeftijd: 35
Hugo schreef:
Ik blijf er van overtuigd, zet hier een mooie tribune, met een multifunctionele kantine en je krijgt je supporters weer richting PC stadion.
In de plaats van 15 brokkelpakken te kopen, koop enkele toppers, desnoods een buitenlander, liefst nen Salvador of ne Chunga. :D
Je hoeft niet kampioen te spelen maar als je in de top 5 speelt heeft onze club genoeg supporters om leefbaar te blijven.
Een ploeg als Terjoden die waren zogezegd zonder schulden en die kregen amper volk, hoe doen die dat om de balans in evenwicht te houden?
Ik denk dat er hier een manager ala Louwagie moet komen, ik ging bijna Orlans noemen. :lol:

Zowel de sfeer in de tribunes als in en rond het stadion is volledig weg en hierdoor haken veel supporters af. Wat activiteiten voor de match zal ook veel supporters naar het stadion lokken en extra inkomsten met zich mee brengen. Het concept waarbij elke week een ex-speler de aftrapt geeft is ok, maar waarom een uurtje voor de match geen tijd vrijmaken om de supporters de kans te geven een foto te maken met de speler of een handtekening te krijgen? De supporters zakken vroeger naar het stadion af en dit brengt extra verkoop van drank, eten en supportersartikelen mee. Tegenwoordig is het hamburgerkot voor het stadion om half drie nog niet open... Dit zijn allemaal kleine dingen, maar werpen op lange tijd vruchten af...

Qua transfers was het dit seizoen een ramp. Hoe haal je het in je hoofd om Francois Kompany naar den eendracht te halen, die bij sint niklaas alles behalve een basisspeler was? :wadde: Dan nog gezwegen over het verhaal Mpenza. Kijk volgend jaar eens rond in tweede (er zullen genoeg ploegen afhaken...) ipv spelers te halen uit derde, die nog geen ervaring hebben in tweede.

Mijn hart is wit en zwart !

07 Apr 2014, 13:36
forumlegende

De_steve schreef:
Hugo schreef:

Zowel de sfeer in de tribunes als in en rond het stadion is volledig weg en hierdoor haken veel supporters af. Wat activiteiten voor de match zal ook veel supporters naar het stadion lokken en extra inkomsten met zich mee brengen. Het concept waarbij elke week een ex-speler de aftrapt geeft is ok, maar waarom een uurtje voor de match geen tijd vrijmaken om de supporters de kans te geven een foto te maken met de speler of een handtekening te krijgen? De supporters zakken vroeger naar het stadion af en dit brengt extra verkoop van drank, eten en supportersartikelen mee. Tegenwoordig is het hamburgerkot voor het stadion om half drie nog niet open... Dit zijn allemaal kleine dingen, maar werpen op lange tijd vruchten af...

Qua transfers was het dit seizoen een ramp. Hoe haal je het in je hoofd om Francois Kompany naar den eendracht te halen, die bij sint niklaas alles behalve een basisspeler was? :wadde: Dan nog gezwegen over het verhaal Mpenza. Kijk volgend jaar eens rond in tweede (er zullen genoeg ploegen afhaken...) ipv spelers te halen uit derde, die nog geen ervaring hebben in tweede.

ik ben altijd ruimschoots aanwezig (min 45 min voor de aftrap) maar als je dan in de kantines komt, stellen wij ons dikwijls de vraag: "tis toch vandaag match hé?" :D

07 Apr 2014, 13:53
Ancien

El Corredor (Light) schreef:
De_steve schreef:
Hugo schreef:

ik ben altijd ruimschoots aanwezig (min 45 min voor de aftrap) maar als je dan in de kantines komt, stellen wij ons dikwijls de vraag: "tis toch vandaag match hé?" :D

Alles begint natuurlijk bij het sportieve, je komt in de eerste plaats naar het voetbal kijken en daarvoor heb je kwaliteit nodig i.p.v. pasjakroeten.
Wat de kantine betreft vroeger mochten wij voor de wedstrijd in het clubhouse binnen, nu kan dat niet meer, bijgevolg gaan we noodgedwongen ons drankje nuttigen in een naburig cafe. :hmm:

07 Apr 2014, 14:18
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
(y) T'is allemaal juist wat De Steve, El Corredor (light) en Hugo schrijven.
Ik ben er van overtuigd dat het grote probleem niet ligt niet bij de goeie intenties van de bestuursgroep.
Die goeie wil is er mijns inziens ...wel degelijk.
Maar wel ligt het probleem van de professionaliteit, het scoutingbeleid, het professioneel beheer van de club.
Nu alweer een voltreffer: na het rampzalig transfertbeleid van 2013-14; en het Mzenza-verhaal;
Namelijk: het klungelig dossier voor de stadion-dossieraanvraag die een onvoldoende kreeg voor het financiele plaatje. Waar zitten al die business-managers met hun economische expertise om het op papier te zetten.
Terloops: het idee om elke wedstrijd een oude glorie-speler uit te nodigen; is in principe een goed idee. Maar gelet op de financiele probleemtoestanden: op voorwaarde dat dit geen al te duur kostenplaatje meebrengt (transport/vliegkosten uit het buitenland, verblijf in Aalst, maaltijdkosten, presentie-vergoeding....)
Daar hebben we als supporter ook geen zicht op: maar blijft toch onverantwoord als dit grote geldverspilling is.

09 Apr 2014, 10:03
Nationale Ploeg

En ten slotte het sportieve plaatje. Dit is wel degelijk het belangrijkste.
We hebben in Aalst het publiek als grote aantrekkingsfactor. (ook voor sponsoring)
De grijze middenmoot spelen waar niks te winnen valt of te verliezen; is het slechtste scenario.
Als de ploeg degelijk draait en top-5 speelt komt er veel volk op af.
Er is dan ook sfeer en ambiance.
Is het bij het bestuur dan nog niet doorgedrongen; dat het aantrekken van sportieve kwaliteit een topprioriteit zou moeten zijn in het ganse beheersplaatje.
En dat geklungel bij de scouting en transfers geen optie zijn?

09 Apr 2014, 10:14
Nationale Ploeg

Net als meerdere andere forumgebruikers verzoek ik als supporter en belastingbetaler inwoner-van-aalst een woordje verantwoording aan de beleidsmensen.

- Waarom werd het stadiondossier "onontvankelijk" verklaard ?
- Geen vage interpretatie, maar duidelijke taal en uitleg over het dossier "financiele plaatje voor het stadion"
- Dat de auteurs en indieners van het dossier, zich thans bekend maken en spreken .... als zij durven.
- Het gaat over véél geld dat "cadeau" ter beschikking wordt gesteld door de Vlaamse Overheid en die ons hier thans VOLLEDIG ontloopt...
- Dat een nieuw hetzij gerenoveerd stadion ABSOLUUT noodzakelijk was; ...daar twijfelde geen mens aan !!!
- Hoe slaagt men er NIET in om dit hard te maken ????? Geen van beide opties ?! Uitleg aub !!!
- Het stadion heeft ook rechtstreeks te maken heeft met de toekomst van de club.
- Ook wij supporters zijn belanghebbende partij: tevens investeerders van de club (entreegelden, morele steun, kantienconsumptie, steunacties enz...)
- Wij zijn tegelijk ook belastingbetaler aan AALST. Het sportief gemeentebeleid gaat ons rechtstreeks aan!
- Wij hebben dus récht op die informatie over deze mislukte aanvraag....

09 Apr 2014, 16:07
Nationale Ploeg

@pattaboem: als gij denkt dat ze op uw vragen antwoord gaan geven zijt ge een grote dromer. Wacht nog 2 dagen, 't gaat nog beter worden.

09 Apr 2014, 18:10
Vaste Waarde

zwetzat schreef:
@pattaboem: als gij denkt dat ze op uw vragen antwoord gaan geven zijt ge een grote dromer. Wacht nog 2 dagen, 't gaat nog beter worden.

Ge meegt gerest zen !! :lol: Da got ier schooin werrren de volgende daugen peiz ek!

Stel dat ze morgen die licentie krijgen - dan worden we profclub remember !!!! :lol: :lol:
De eerste profclub ter wereld met een tent ! gegarandeerd op tv zo iets zou ik zeggen !
Dosje en FDR, beginjt er mor opnief te makiljeren !! :D

09 Apr 2014, 18:25
Nationale Ploeg

mamananeto schreef:
zwetzat schreef:

Ge meegt gerest zen !! :lol: Da got ier schooin werrren de volgende daugen peiz ek!

Stel dat ze morgen die licentie krijgen - dan worden we profclub remember !!!! :lol: :lol:
De eerste profclub ter wereld met een tent ! gegarandeerd op tv zo iets zou ik zeggen !
Dosje en FDR, beginjt er mor opnief te makiljeren !! :D

Nog zo een zwever :D ;) , en op TV komen we zo al door onze gerichte aankopen ;) :lol:

09 Apr 2014, 18:49
Nationale Ploeg

Ik droom niet en blijf wel realist. De incompetente mensen die het stadiondossier hebben ingediend, zullen niet rechtstaan en zichzelf bekend maken. Ofwel zullen zij de nodige tijd nemen om excuses te zoeken.
Ik wou alleen maar benadrukken dat de supporters niet achterlijk zijn, en graag duidelijke uitleg horen.

Elke Aalstenaar kent de erbarmelijke toestand van het PC-stadion en iedereen is er van overtuigd dat vernieuwing nodig is , eventueel een nieuw stadion. Die noodzaak kan toch simpel aangetoond worden? Daarnaast is er in Aalst voldoende economische know-how aanwezig, om een professioneel verantwoord businessplan op te stellen voor de exploitatie van de nieuwe accomodaties...
Hoe kan dit nu fout lopen als "onontvankelijk"? Terwijl andere tweedeklassers "ontvankelijk" waren; en op een wachtlijst worden gezet.
Maar hier is het kalf voor Eendracht dus volledig verdronken! Wat een expertise!

Wat betreft de licentie: Ik verkoop het vel van de beer, niet voor hij geschoten is.
En als optimist geloof ik vandaag in een goede afloop.
Maar in het negatieve geval is er nog altijd de laatse kans. Er is ook nog BAS..voor de beroepsprocedure.

10 Apr 2014, 12:25
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
pattaboem schreef:
Ik droom niet en blijf wel realist. De incompetente mensen die het stadiondossier hebben ingediend, zullen niet rechtstaan en zichzelf bekend maken. Ofwel zullen zij de nodige tijd nemen om excuses te zoeken.
Ik wou alleen maar benadrukken dat de supporters niet achterlijk zijn, en graag duidelijke uitleg horen.

Elke Aalstenaar kent de erbarmelijke toestand van het PC-stadion en iedereen is er van overtuigd dat vernieuwing nodig is , eventueel een nieuw stadion. Die noodzaak kan toch simpel aangetoond worden? Daarnaast is er in Aalst voldoende economische know-how aanwezig, om een professioneel verantwoord businessplan op te stellen voor de exploitatie van de nieuwe accomodaties...
Hoe kan dit nu fout lopen als "onontvankelijk"? Terwijl andere tweedeklassers "ontvankelijk" waren; en op een wachtlijst worden gezet.
Maar hier is het kalf voor Eendracht dus volledig verdronken! Wat een expertise!

Wat betreft de licentie: Ik verkoop het vel van de beer, niet voor hij geschoten is.
En als optimist geloof ik vandaag in een goede afloop.
Maar in het negatieve geval is er nog altijd de laatse kans. Er is ook nog BAS..voor de beroepsprocedure.

De voorwaarden om een subsidie te krijgen waren wel strenger dan een beetje economische know-how en de noodzaak aantonen.
Kijk alleen maar eens naar hoeveel bestuursploegen onze club de voorbije 15 jaar gehad heeft en wat onze financiële situatie is.
Welke zekerheid kunnen wij aan de overheid bieden dat hun geld goed zal besteed zijn? Wij geloven daar uiteraard niet in, maar voor hetzelfde geld gaat de club binnen een jaar overkop, en dan heeft de overheid zijn geld in een bodemloze put gestopt.
Ik vind dat eigenlijk de pure logica dat de overheid ons geen subsidie geeft. Ik begrijp niet dat jij daar zo verwonderd over bent.

10 Apr 2014, 12:52
Nationale Ploeg

Ikzelf, en iedereen (ook de overheid) weet dat onze financiele toestand en vooruitzichten op korte termijn er momenteel zwaar problematisch uitzien.
Ik kan dus ook heel goed begrijpen dat er weinig vertrouwen te vinden is bij derden. De risico's zijn inderdaad groot en de kansen op slagen klein.
Jammer van de no-believers...en dus ook voor ons.
Toch weiger ik te geloven dat alles définitief uitzichtloos is. Als optimist hou ik mij vast aan dat sprankeltje hoop die de competitiehervorming belooft te worden, en een mogelijke sprong naar eerste klasse binnen de 2 jaar met een sportieve heropleving gepaard met een verstandig clubbeheer.
Het is erop of eronder! Beter toch proberen en hopen, dan niets te ondernemen en weg te zinken in het diepe moeras.

10 Apr 2014, 16:23
Nationale Ploeg

http://www.aalst.tv/artikel/sport/eendr ... entie-beet

10 Apr 2014, 16:40
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 157 158 159 160 161 462