|
|
| Pagina 162 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 160 161 162 163 164 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
Bericht Re: Artikels
Blijkbaar ben ik ook mis geweest en dacht ik verkeerdelijk dat El corredor van in den beginne kritiek had op Crispijn...ben dus eens gaan kijken en nergens kritiek op de Sam vanwege El corredor, dus bij deze mijn welgemeende excuses
._________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 15 Mar 2011, 22:07 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
DavidSeal schreef: Blijkbaar ben ik ook mis geweest en dacht ik verkeerdelijk dat El corredor van in den beginne kritiek had op Crispijn...ben dus eens gaan kijken en nergens kritiek op de Sam vanwege El corredor, dus bij deze mijn welgemeende excuses .El Corredor en kritiek, die twee vallen sowieso niet te rijmen... |
| 16 Mar 2011, 8:54 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
Vandaag in HLN een artikel over Steven Smet die naar GBA (of is het B) trekt. JVLB geeft hem aan het einde nog eens een (terechte) veeg uit de pan: 'Deze keer zal hij niet mogen falen.'
Project 90 blijkt inderdaad een lege doos te zijn. Sinds de lancering ervan is er geen enkele jeugdspeler meer doorgebroken. Integendeel, toen er nog geen sprake was van dit project, hebben er veel meer de doorbraak geforceerd. Wat me nog het meeste stoort is dat de voetballerij (naast de politiek dan) zowat het enige wereldje moet zijn waar je niks (of zelfs nog minder) moet hebben bewezen om hogerop te geraken. Smet kan namelijk bij GBA aan de slag omdat hij het vriendje is van Van Puyvelde, niet omwille van zijn verwezenlijkingen bij ons. Ik heb niks tegen Steven Smet (ik ken die man trouwens niet), ik wil enkel maar aangeven dat in de voetballerij vriendjespolitiek belangrijker is dan concrete resultaten, en dat is wel zeer spijtig. Langs de andere kant wil ik m'n eigen mening ook nuanceren. Ook de tijd moet namelijk rijp zijn om jeugdspelers in te passen in het eerste elftal. Bij een club in crisis is die tijd al rijper dan bij een club die voor promotie gaat en waar alles op wieltjes loopt. Als je voor het seizoen een kern samenstelt van 22 spelers waarbij je eigen jeugdspeler (waarvan je hoopt dat hij de doorbraak zal forceren) de nummer 22 is, dan moet die jongen wel een wereldspeler zijn wil hij die hiërarchie doorbreken. |
| 16 Mar 2011, 9:02 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
elfahem schreef: Vandaag in HLN een artikel over Steven Smet die naar GBA (of is het B) trekt. JVLB geeft hem aan het einde nog eens een (terechte) veeg uit de pan: 'Deze keer zal hij niet mogen falen.' Project 90 blijkt inderdaad een lege doos te zijn. Sinds de lancering ervan is er geen enkele jeugdspeler meer doorgebroken. Integendeel, toen er nog geen sprake was van dit project, hebben er veel meer de doorbraak geforceerd. Wat me nog het meeste stoort is dat de voetballerij (naast de politiek dan) zowat het enige wereldje moet zijn waar je niks (of zelfs nog minder) moet hebben bewezen om hogerop te geraken. Smet kan namelijk bij GBA aan de slag omdat hij het vriendje is van Van Puyvelde, niet omwille van zijn verwezenlijkingen bij ons. Ik heb niks tegen Steven Smet (ik ken die man trouwens niet), ik wil enkel maar aangeven dat in de voetballerij vriendjespolitiek belangrijker is dan concrete resultaten, en dat is wel zeer spijtig. Ik denk dat - als er al resultaten te verwachten zijn van Project 90 - je die niet meteen mag verwachten, maar je dit op lange termijn moet bekijken. Het is immers uitgesloten dat je jaarlijks een jeugdspeler meteen kan laten doorgroeien naar uw eerste ploeg. Als je Project 90 bekijkt als een legbatterij van toptalenten dan ga je inderdaad bedrogen uitkomen. Als Project 90 echter een andere manier van werken is, die structureel van bij de jongste voetballertjes wordt uitgewerkt tot aan de -21 dan kan je volgens mij het Project nu nog niet afvallen. Waarom: er zijn er bitter weinig die helemaal of een groot deel van de jeugdopleiding doorlopen om dan ook nog de laatste stap te kunnen zetten. Vaak ook ligt het aan de wensen van de spelers zelf - hebben ze het geduld om hun kans af te wachten of willen ze meteen alle weken spelen? Naar mijn bescheiden mening zit er nog talent aan te komen bij den Iendracht (spelers die bijvoorbeeld leeftijdscategorieën kunnen overslaan omdat ze simpelweg heel goed zijn), maar je moet er ook niet elk jaar iemand persé willen uittrekken ook. Of dat dan inderdaad iemand is die uit het fameuze project is gekomen (op basis van een nieuwe manier van werken) of iemand die zichzelf heeft opgewerkt, ondersteund door onze goede jeugdtrainers, het is het eindresultaat wat telt me dunkt. En je bent bovendien niet alleen afhankelijk van de lichting die je ter beschikking hebt, maar ook van wat er in je eerste elftal gebeurd... Als je ploeg absoluut wil promoveren en je haalt versterking binnen, wil dat niet zeggen dat je Project slecht functioneert hé maar betekent het misschien wel dat een jongere zijn kansen op een doorbraak opnieuw ziet slinken en liever eieren voor zijn geld kiest... Je mag ook niet vergeten dat er twee jaar geleden met een Grysolle bijvoorbeeld ook een goeie speler klaarstond, maar die heeft voor universitaire studies geopteerd ipv voluit voor het voetbal te kiezen. Ik zou het dus allemaal niet zo zwart wit willen zien. Niels Spotbeen bijvoorbeeld had waarschijnlijk mits een jaar of twee extra bij de A-kern ook nog een pak progressie kunnen maken, bijvoorbeeld door te trainen met iemand als Cousin... Maar ook hij wilde liever elke week spelen... Veel hangt af van de wil en de bereidheid bij de jonge spelers zelf hé... Als je Van Damme en Podevijn vroeger volgde bij de reserven, was het ook niet zo dat ze er elke week helemaal bovenuit staken. Alleen zag je wel dat ze elk specifieke kwaliteiten hadden belangrijk voor het hedendaagse voetbal EN bovenal, ze hadden de inzet om zich elke week opnieuw te willen bewijzen, te willen verbeteren en vooral ze toonden ook de bereidheid om te luisteren naar de trainers en de ervaren spelers van de eerste ploeg, ipv hun door een persoonlijke entourage te laten ophemelen en al te gaan zweven voor ze effectief iets hadden bewezen... Wat ik goed vind aan Project 90 is dat talentvolle jongeren wekelijks kunnen trainen met de A-kern, de kans krijgen om zich te laten zien en zich te meten. Zit er een topper bij - fantastisch - zijn er mensen bij die zich niet meteen kunnen manifesteren, dan is het te bekijken of ze zichzelf nog een jaar geven of opnieuw denken dat ze zich kunnen verbeteren door het ergens anders te gaan proberen... Als je voorstander bent van Project 90 dan is De Gussemé iemand die je aan het rijtje van doorbraken kon toevoegen hé. En dan zit je wel met 1 speler per jaar die doorstroomt... Laat de jeugd gewoon hun ding doen - er zit nog genoeg talent hoor en of dat nu via Project 90 in de eerste ploeg geraakt of niet, kan me eigenlijk niet zoveel schelen... Ik wil wel nog even aangeven dat van de spelers die zelf de deur hier achter zich toetrokken, ik er voorlopig nog geen enkele indruk heb zien maken op een niveau hoger dan Eendracht Aalst (zelfs een reeks lager niet zelfs)... Is daarom uw Project 90 een lege doos of is de kwaliteit gewoon niet genoeg om als talent uit het Project naar boven te komen? Tot slot hangt het ook af van de positie die je speelt hé - als je de afgelopen twee jaar een topper als Wouter Moreels rondlopen hebt als zwervende spits en een jeugdspeler ontbolstert zich prima op dezelfde positie in deze periode dan is het niet alleen het talent of de verwezenlijkingen van Project 90 die je doen doorgroeien hé... Je moet ook wat geluk hebben natuurlijk... Podevijn had dit geluk, Van Damme ook, ... Feit is dat jeugdwerking enorm belangrijk is, of dat dan Project 90 of gewoon Jeugd Eendracht Aalst heet, maakt me niet uit. Als de jeugdtrainers die er zijn, onze jonge spelers beter kunnen maken, dat is wat telt voor mij. En als je elke week op de Zandberg die drukte ziet, dan weet ik in elk geval dat de toekomst gewaarborgd is... |
| 16 Mar 2011, 10:58 |
|
|
Nationale Ploeg
Oké, dan geven we Project 90 nog even de tijd om zich te ontwikkelen. Maar als je er prat op gaat een goede jeugdwerking te hebben én beweert de jongeren een kans te zullen geven, dan moet je dat ook daadwerkelijk doen en die jongens geen rad voor de ogen houden.
Je noemt jongens als Niels Spotbeen, De Gussemé (en voeg er De Vidts, Thomas Spotbeen, De Gelder, etc. aan toe): als die mannen 18 zijn en ze merken dat ze op die leeftijd geen kans krijgen bij het eerste elftal van een derdeklasser die beweert de jeugd een kans te geven, dan kan je het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een ploeg waar ze wel speelkansen krijgen. Je kan ze dan niet paaien met te zeggen dat je nog een aantal jaartjes zal afwachten. Voor mijn part vallen er twee conclusies te trekken: (1) Die jongens krijgen geen kans omdat ze niet klaar zijn voor het grote werk, en dan heeft de jeugdwerking gefaald. (2) Die jongens krijgen geen kans omdat het beleid van de eerste ploeg verkeerd is: er wordt een kern uitgebouwd waarbij geen rekening wordt gehouden met de integratie van jeugdspelers. Als je 22ste in rij bent, probeer dan maar 's de doorbraak te forceren. |
| 16 Mar 2011, 11:20 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
elfahem schreef: Oké, dan geven we Project 90 nog even de tijd om zich te ontwikkelen. Maar als je er prat op gaat een goede jeugdwerking te hebben én beweert de jongeren een kans te zullen geven, dan moet je dat ook daadwerkelijk doen en die jongens geen rad voor de ogen houden. Je noemt jongens als de Spotbenen, De Gussemé, De Vidts: als die mannen 18 zijn en ze merken dat ze op die leeftijd geen kans krijgen bij het eerste elftal van een derdeklasser die beweert de jeugd een kans te geven, dan kan je het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een ploeg waar ze wel die kans krijgen. Voor mijn part vallen er twee conclusies te trekken: (1) Die jongens krijgen geen kans omdat ze niet klaar zijn voor het grote werk, en dan heeft de jeugdwerking gefaald. (2) Die jongens krijgen geen kans omdat het beleid van de eerste ploeg verkeerd is: er wordt een kern uitgebouwd waarbij geen rekening wordt gehouden met de integratie van jeugdspelers. Als je 22ste in rij bent, probeer dan maar 's de doorbraak te forceren. Vraag is waar je het falen legt natuurlijk - T. Coppens zit hier exact een jaar en drie maanden bij de A-kern en kiest op het eind van dit seizoen al eieren voor zijn geld. Ik vind niet dat Aalst zich dan niet aan hun woord houdt - al de youngsters hebben in de voorbereiding/vriendschappelijke matchen allemaal hun kans gekregen en enkel Yombo wist daarin min of meer te overtuigen. Elke week trainen die kerels mee met de A-kern en ze spelen wekelijks hun match bij de reserven die telkens door minstens een iemand van de technische staf van de eerste ploeg wordt bijgewoond. Kansen genoeg me dunkt om de technische staff te overtuigen van hun kunnen. Ik kan daaruit - en op basis van de wedstrijden die ik er zelf al van heb gezien - alleen maar concluderen dat het voor die gasten op dit moment gewoon niet voldoende is om meer te eisen. De ploegen waar ze naartoe gaan, zal eind dit seizoen (als alles goed gaat) dus twee reeksen lager zijn. Dat zegt toch ook al voldoende denk ik. Het is niet omdat je van een eersteklasser komt zoals in het geval van Lothar (AA Gent) en Thomas (Lokeren) dat je meteen een versterking bent voor het basiselftal hé. Ik vind Yombo een perfecte maatstaf om te vergelijken: bijna identiek qua leeftijd, zelfde posities in het veld. Als je ziet hoe moeilijk die het had als basisspeler in derde (Dessel, Deinze) terwijl die er meestal bij de reserven met kop en schouders bovenuit steekt (week na week, niet een week supertop met 4 goals en dan drie weken compleet onzichtbaar zoals bij anderen) en instrinsiek gewoon ook de meeste kwaliteiten heeft van de drie, dan moet je als speler ook uw plaats durven kennen en erkennen denk ik. Dan mag je uiteraard zelf je pad uitstippelen, maar dan moet je volgens mij niet het Project 90 afvallen. Een Nicky bijvoorbeeld zie ik niet mekkeren - die heeft zijn kans gekregen, ze ook gegrepen, maar je kan er toch niet omheen dat top derde klasse voorlopig nog iets te hoog is gegrepen... Vervuld Project 90 dan zijn beloftes niet? Net wel denk ik en de evaluatie wordt ook correct gemaakt: voorlopig net niet goed genoeg. Coppens en Devidts halen de vijftien niet? Weerom geen gebrek aan beleid of visie, gewoon niet goed genoeg om de andere vijftien te overtreffen, simpel toch? Klinkt allemaal mooi - integratie van eigen jeugd in eerste elftal, maar je moet het dan ook wel kunnen ook hé. Als een Denys zich niet in de ploeg kan spelen, met alle respect voor Coppens en Devidts, dan moeten die daar toch ook wel even rekening mee houden denk ik zo... Ik vind het heel vlug dat spelers met talent denken dat ze al aanspraak kunnen maken bij een vaste stek bij de vijftien - zeker als je onze kern bekijkt... De enige conclusie die ik zie is dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn om degenen die er nu instaan uit de ploeg te spelen... En na amper 1 jaar en 3 maanden bij de A-kern, vind ik dat niet meer dan normaal ook. Ze debuteren hier niet bij Bornem hé, maar wel bij een ploeg die in tweede wil uitkomen... Tip ook aan die gasten: luister naar de trainers en de A-kern spelers als je wil doorgroeien... Vergemakkelijkt misschien de stap ook... In uw reactie op het falen Project 90 merk ik het ontbreken van 1 ding, wat vaak nog het allerbelangrijkste is -> de objectieve zelfkennis van de speler zelf. Als je zelf denkt een Ferrari te zijn, terwijl je misschien een VW Golf bent die tot een Audi kan uitgroeien mits de nodige ontwikkeling en de adequate bijstand, daar gaat het vaak nog het meeste fout... En daar kan een Project niks aan verhelpen helaas... Ik vind dat je als speler op die leeftijd in die omkadering en de kansen die je toch wel krijgt, best wel hard voor jezelf mag zijn ook. En daarin moet worden gezegd dat ik Lothar fantastisch vond spelen zijn eerste maanden bij ons - beloond ook met een basisplaats op Racing Mechelen en enkele invalbeurten trouwens in de competitie. Uit het feit dat hij nu de bank niet meer haalt, leid ik af dat de technische staf bij hem geen voldoende progressie heeft gezien dit seizoen... Is dat een schande voor hem? Neen maar is dat dan een reden om Project 90 af te vallen? Nog veel minder denk ik. Als je een kans krijgt moet je die grijpen, en dat heb ik bij de youngsters (op Yombo en De Gussemé na die er dan ook werden voor beloond) niet gezien dit jaar. Glenn Coppens was ook compleet afgeserveerd, maar bij zijn eerste kans heeft hij ze voluit gegrepen... er zijn nu eenmaal zaken die Project 90 overstijgen en die een pak belangrijker zijn... Ik denk dat de supporters willen overgaan naar tweede, of dat nu met spelers is uit Project 90 of niet, maakt veel minder uit. Natuurlijk zal dat iets extra geven maar je moet wel objectief zijn en toegeven dat top derde voor onze youngsters voorlopig te hoog is gegrepen. Als je van Project 90 verwacht dat een speler van 18 in een jaar uitgroeid tot een echte topper, dan vrees ik dat je dat enkel in Spanje mag verwachten... en dan nog... Toptalenten daar zitten vaak al 16 jaar bij dezelfde ploeg... Laatst gewijzigd door DT op 16 Mar 2011, 12:38, 5 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 11:43 |
|
|
Ancien
DT schreef: elfahem schreef: Oké, dan geven we Project 90 nog even de tijd om zich te ontwikkelen. Maar als je er prat op gaat een goede jeugdwerking te hebben én beweert de jongeren een kans te zullen geven, dan moet je dat ook daadwerkelijk doen en die jongens geen rad voor de ogen houden. Je noemt jongens als de Spotbenen, De Gussemé, De Vidts: als die mannen 18 zijn en ze merken dat ze op die leeftijd geen kans krijgen bij het eerste elftal van een derdeklasser die beweert de jeugd een kans te geven, dan kan je het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een ploeg waar ze wel die kans krijgen. Voor mijn part vallen er twee conclusies te trekken: (1) Die jongens krijgen geen kans omdat ze niet klaar zijn voor het grote werk, en dan heeft de jeugdwerking gefaald. (2) Die jongens krijgen geen kans omdat het beleid van de eerste ploeg verkeerd is: er wordt een kern uitgebouwd waarbij geen rekening wordt gehouden met de integratie van jeugdspelers. Als je 22ste in rij bent, probeer dan maar 's de doorbraak te forceren. Vraag is waar je het falen legt natuurlijk - T. Coppens zit hier exact een jaar en kiest op het eind van dit seizoen al eieren voor zijn geld, De Vidts eigenlijk idem dito. Ik vind niet dat Aalst zich dan niet aan hun woord houdt - al de youngsters hebben in de voorbereiding allemaal hun kans gekregen en enkel Yombo wist daarin min of meer te overtuigen. Elke week trainen die kerels mee met de A-kern en ze spelen wekelijks hun match bij de reserven die telkens door minstens een iemand van de technische staf van de eerste ploeg wordt bijgewoond. Kansen genoeg me dunkt om de technische staff te overtuigen van hun kunnen. Ik kan daaruit - en op basis van de wedstrijden die ik er zelf al van heb gezien - alleen maar concluderen dat het voor die gasten op dit moment gewoon niet voldoende is om meer te eisen. De ploegen waar ze naartoe gaan, zal eind dit seizoen (als alles goed gaat) dus twee reeksen lager zijn. Dat zegt toch ook al voldoende denk ik. Het is niet omdat je van een eersteklasser komt zoals in het geval van Lothar (AA Gent) en Thomas (Lokeren) dat je meteen een versterking bent voor het basiselftal hé. Ik vind Yombo een perfecte maatstaf om te vergelijken: bijna identiek qua leeftijd, zelfde posities in het veld. Als je ziet hoe moeilijk die het had als basisspeler in derde (Dessel, Deinze) terwijl die er meestal bij de reserven met kop en schouders bovenuit steekt (week na week, niet een week supertop met 4 goals en dan drie weken compleet onzichtbaar zoals bij anderen) en instrinsiek gewoon ook de meeste kwaliteiten heeft van de drie, dan moet je als speler ook uw plaats durven kennen en erkennen denk ik. Dan mag je uiteraard zelf je pad uitstippelen, maar dan moet je volgens mij niet het Project 90 afvallen. Een Nicky bijvoorbeeld zie ik niet mekkeren - die heeft zijn kans gekregen, ze ook gegrepen, maar je kan er toch niet omheen dat top derde klasse voorlopig nog iets te hoog is gegrepen... Vervuld Project 90 dan zijn beloftes niet? Net wel denk ik en de evaluatie wordt ook correct gemaakt: voorlopig net niet goed genoeg. Coppens en Devidts halen de vijftien niet? Weerom geen gebrek aan beleid of visie, gewoon niet goed genoeg om de andere vijftien te overtreffen, simpel toch? Klinkt allemaal mooi - integratie van eigen jeugd in eerste elftal, maar je moet het dan ook wel kunnen ook hé. Als een Denys zich niet in de ploeg kan spelen, met alle respect voor Coppens en Devidts, dan moeten die daar toch ook wel even rekening mee houden denk ik zo... Ik vind het heel vlug dat spelers met talent denken dat ze al aanspraak kunnen maken bij een vaste stek bij de vijftien - zeker als je onze kern bekijkt... De enige conclusie die ik zie is dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn om degenen die er nu instaan uit de ploeg te spelen... En na amper 1 jaar en 3 maanden bij de A-kern, vind ik dat niet meer dan normaal ook. Ze debuteren hier niet bij Bornem hé, maar wel bij een ploeg die in tweede wil uitkomen... Tip ook aan die gasten: luister naar de trainers en de A-kern spelers als je wil doorgroeien... Vergemakkelijkt misschien de stap ook... In uw reactie op het falen Project 90 merk ik het ontbreken van 1 ding, wat vaak nog het allerbelangrijkste is -> de objectieve zelfkennis van de speler zelf. Als je zelf denkt een Ferrari te zijn, terwijl je misschien een VW Golf bent die tot een Audi kan uitgroeien mits de nodige ontwikkeling en de adequate bijstand, daar gaat het vaak nog het meeste fout... En daar kan een Project niks aan verhelpen helaas... Ik vind dat je als speler op die leeftijd in die omkadering en de kansen die je toch wel krijgt, best wel hard voor jezelf mag zijn ook. En daarin moet worden gezegd dat ik Lothar fantastisch vond spelen zijn eerste maanden bij ons - beloond ook met basisplaatsen op Boom en Racing Mechelen trouwens in de competitie. Alleen heb ik - en duidelijk de staf ook - geen voldoende progressie gezien dit seizoen om elke week een plaats te kunnen afdwingen... Is dat een schande? Neen maar is dat dan een reden om Project 90 af te vallen? Nog veel minder denk ik. Als je een kans krijgt moet je die grijpen, en dat heb ik bij de youngsters niet gezien dit jaar. Glenn Coppens was ook compleet afgeserveerd, maar bij zijn eerste kans heeft hij ze voluit gegrepen... er zijn nu eenmaal zaken die Project 90 overstijgen en die een pak belangrijker zijn... Ik ben het volledig met je eens DT, het is niet aan iedereen gegeven om door te breken in derde of een nog hogere klasse, ook al denken sommigen dat ze wereldvoetballers zijn . _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 16 Mar 2011, 12:23 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
DT schreef: elfahem schreef: Oké, dan geven we Project 90 nog even de tijd om zich te ontwikkelen. Maar als je er prat op gaat een goede jeugdwerking te hebben én beweert de jongeren een kans te zullen geven, dan moet je dat ook daadwerkelijk doen en die jongens geen rad voor de ogen houden. Je noemt jongens als de Spotbenen, De Gussemé, De Vidts: als die mannen 18 zijn en ze merken dat ze op die leeftijd geen kans krijgen bij het eerste elftal van een derdeklasser die beweert de jeugd een kans te geven, dan kan je het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een ploeg waar ze wel die kans krijgen. Voor mijn part vallen er twee conclusies te trekken: (1) Die jongens krijgen geen kans omdat ze niet klaar zijn voor het grote werk, en dan heeft de jeugdwerking gefaald. (2) Die jongens krijgen geen kans omdat het beleid van de eerste ploeg verkeerd is: er wordt een kern uitgebouwd waarbij geen rekening wordt gehouden met de integratie van jeugdspelers. Als je 22ste in rij bent, probeer dan maar 's de doorbraak te forceren. Vraag is waar je het falen legt natuurlijk - T. Coppens zit hier exact een jaar en drie maanden bij de A-kern en kiest op het eind van dit seizoen al eieren voor zijn geld. Ik vind niet dat Aalst zich dan niet aan hun woord houdt - al de youngsters hebben in de voorbereiding/vriendschappelijke matchen allemaal hun kans gekregen en enkel Yombo wist daarin min of meer te overtuigen. Elke week trainen die kerels mee met de A-kern en ze spelen wekelijks hun match bij de reserven die telkens door minstens een iemand van de technische staf van de eerste ploeg wordt bijgewoond. Kansen genoeg me dunkt om de technische staff te overtuigen van hun kunnen. Ik kan daaruit - en op basis van de wedstrijden die ik er zelf al van heb gezien - alleen maar concluderen dat het voor die gasten op dit moment gewoon niet voldoende is om meer te eisen. De ploegen waar ze naartoe gaan, zal eind dit seizoen (als alles goed gaat) dus twee reeksen lager zijn. Dat zegt toch ook al voldoende denk ik. Het is niet omdat je van een eersteklasser komt zoals in het geval van Lothar (AA Gent) en Thomas (Lokeren) dat je meteen een versterking bent voor het basiselftal hé. Ik vind Yombo een perfecte maatstaf om te vergelijken: bijna identiek qua leeftijd, zelfde posities in het veld. Als je ziet hoe moeilijk die het had als basisspeler in derde (Dessel, Deinze) terwijl die er meestal bij de reserven met kop en schouders bovenuit steekt (week na week, niet een week supertop met 4 goals en dan drie weken compleet onzichtbaar zoals bij anderen) en instrinsiek gewoon ook de meeste kwaliteiten heeft van de drie, dan moet je als speler ook uw plaats durven kennen en erkennen denk ik. Dan mag je uiteraard zelf je pad uitstippelen, maar dan moet je volgens mij niet het Project 90 afvallen. Een Nicky bijvoorbeeld zie ik niet mekkeren - die heeft zijn kans gekregen, ze ook gegrepen, maar je kan er toch niet omheen dat top derde klasse voorlopig nog iets te hoog is gegrepen... Vervuld Project 90 dan zijn beloftes niet? Net wel denk ik en de evaluatie wordt ook correct gemaakt: voorlopig net niet goed genoeg. Coppens en Devidts halen de vijftien niet? Weerom geen gebrek aan beleid of visie, gewoon niet goed genoeg om de andere vijftien te overtreffen, simpel toch? Klinkt allemaal mooi - integratie van eigen jeugd in eerste elftal, maar je moet het dan ook wel kunnen ook hé. Als een Denys zich niet in de ploeg kan spelen, met alle respect voor Coppens en Devidts, dan moeten die daar toch ook wel even rekening mee houden denk ik zo... Ik vind het heel vlug dat spelers met talent denken dat ze al aanspraak kunnen maken bij een vaste stek bij de vijftien - zeker als je onze kern bekijkt... De enige conclusie die ik zie is dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn om degenen die er nu instaan uit de ploeg te spelen... En na amper 1 jaar en 3 maanden bij de A-kern, vind ik dat niet meer dan normaal ook. Ze debuteren hier niet bij Bornem hé, maar wel bij een ploeg die in tweede wil uitkomen... Tip ook aan die gasten: luister naar de trainers en de A-kern spelers als je wil doorgroeien... Vergemakkelijkt misschien de stap ook... In uw reactie op het falen Project 90 merk ik het ontbreken van 1 ding, wat vaak nog het allerbelangrijkste is -> de objectieve zelfkennis van de speler zelf. Als je zelf denkt een Ferrari te zijn, terwijl je misschien een VW Golf bent die tot een Audi kan uitgroeien mits de nodige ontwikkeling en de adequate bijstand, daar gaat het vaak nog het meeste fout... En daar kan een Project niks aan verhelpen helaas... Ik vind dat je als speler op die leeftijd in die omkadering en de kansen die je toch wel krijgt, best wel hard voor jezelf mag zijn ook. En daarin moet worden gezegd dat ik Lothar fantastisch vond spelen zijn eerste maanden bij ons - beloond ook met een basisplaats op Racing Mechelen en enkele invalbeurten trouwens in de competitie. Uit het feit dat hij nu de bank niet meer haalt, leid ik af dat de technische staf bij hem geen voldoende progressie heeft gezien dit seizoen... Is dat een schande voor hem? Neen maar is dat dan een reden om Project 90 af te vallen? Nog veel minder denk ik. Als je een kans krijgt moet je die grijpen, en dat heb ik bij de youngsters (op Yombo en De Gussemé na die er dan ook werden voor beloond) niet gezien dit jaar. Glenn Coppens was ook compleet afgeserveerd, maar bij zijn eerste kans heeft hij ze voluit gegrepen... er zijn nu eenmaal zaken die Project 90 overstijgen en die een pak belangrijker zijn... Ik denk dat de supporters willen overgaan naar tweede, of dat nu met spelers is uit Project 90 of niet, maakt veel minder uit. Natuurlijk zal dat iets extra geven maar je moet wel objectief zijn en toegeven dat top derde voor onze youngsters voorlopig te hoog is gegrepen. Als je van Project 90 verwacht dat een speler van 18 in een jaar uitgroeid tot een echte topper, dan vrees ik dat je dat enkel in Spanje mag verwachten... en dan nog... Toptalenten daar zitten vaak al 16 jaar bij dezelfde ploeg... Nicky mekkert er idd niet over,weet zelf heel goed wat hij waard is ook en hij blijft alleszins ook volgend seizoen bij aalst. |
| 16 Mar 2011, 13:27 |
|
|
Nationale Ploeg
DT schreef: elfahem schreef: Oké, dan geven we Project 90 nog even de tijd om zich te ontwikkelen. Maar als je er prat op gaat een goede jeugdwerking te hebben én beweert de jongeren een kans te zullen geven, dan moet je dat ook daadwerkelijk doen en die jongens geen rad voor de ogen houden. Je noemt jongens als de Spotbenen, De Gussemé, De Vidts: als die mannen 18 zijn en ze merken dat ze op die leeftijd geen kans krijgen bij het eerste elftal van een derdeklasser die beweert de jeugd een kans te geven, dan kan je het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een ploeg waar ze wel die kans krijgen. Voor mijn part vallen er twee conclusies te trekken: (1) Die jongens krijgen geen kans omdat ze niet klaar zijn voor het grote werk, en dan heeft de jeugdwerking gefaald. (2) Die jongens krijgen geen kans omdat het beleid van de eerste ploeg verkeerd is: er wordt een kern uitgebouwd waarbij geen rekening wordt gehouden met de integratie van jeugdspelers. Als je 22ste in rij bent, probeer dan maar 's de doorbraak te forceren. Vraag is waar je het falen legt natuurlijk - T. Coppens zit hier exact een jaar en drie maanden bij de A-kern en kiest op het eind van dit seizoen al eieren voor zijn geld. Ik vind niet dat Aalst zich dan niet aan hun woord houdt - al de youngsters hebben in de voorbereiding/vriendschappelijke matchen allemaal hun kans gekregen en enkel Yombo wist daarin min of meer te overtuigen. Elke week trainen die kerels mee met de A-kern en ze spelen wekelijks hun match bij de reserven die telkens door minstens een iemand van de technische staf van de eerste ploeg wordt bijgewoond. Kansen genoeg me dunkt om de technische staff te overtuigen van hun kunnen. Ik kan daaruit - en op basis van de wedstrijden die ik er zelf al van heb gezien - alleen maar concluderen dat het voor die gasten op dit moment gewoon niet voldoende is om meer te eisen. De ploegen waar ze naartoe gaan, zal eind dit seizoen (als alles goed gaat) dus twee reeksen lager zijn. Dat zegt toch ook al voldoende denk ik. Het is niet omdat je van een eersteklasser komt zoals in het geval van Lothar (AA Gent) en Thomas (Lokeren) dat je meteen een versterking bent voor het basiselftal hé. Ik vind Yombo een perfecte maatstaf om te vergelijken: bijna identiek qua leeftijd, zelfde posities in het veld. Als je ziet hoe moeilijk die het had als basisspeler in derde (Dessel, Deinze) terwijl die er meestal bij de reserven met kop en schouders bovenuit steekt (week na week, niet een week supertop met 4 goals en dan drie weken compleet onzichtbaar zoals bij anderen) en instrinsiek gewoon ook de meeste kwaliteiten heeft van de drie, dan moet je als speler ook uw plaats durven kennen en erkennen denk ik. Dan mag je uiteraard zelf je pad uitstippelen, maar dan moet je volgens mij niet het Project 90 afvallen. Een Nicky bijvoorbeeld zie ik niet mekkeren - die heeft zijn kans gekregen, ze ook gegrepen, maar je kan er toch niet omheen dat top derde klasse voorlopig nog iets te hoog is gegrepen... Vervuld Project 90 dan zijn beloftes niet? Net wel denk ik en de evaluatie wordt ook correct gemaakt: voorlopig net niet goed genoeg. Coppens en Devidts halen de vijftien niet? Weerom geen gebrek aan beleid of visie, gewoon niet goed genoeg om de andere vijftien te overtreffen, simpel toch? Klinkt allemaal mooi - integratie van eigen jeugd in eerste elftal, maar je moet het dan ook wel kunnen ook hé. Als een Denys zich niet in de ploeg kan spelen, met alle respect voor Coppens en Devidts, dan moeten die daar toch ook wel even rekening mee houden denk ik zo... Ik vind het heel vlug dat spelers met talent denken dat ze al aanspraak kunnen maken bij een vaste stek bij de vijftien - zeker als je onze kern bekijkt... De enige conclusie die ik zie is dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn om degenen die er nu instaan uit de ploeg te spelen... En na amper 1 jaar en 3 maanden bij de A-kern, vind ik dat niet meer dan normaal ook. Ze debuteren hier niet bij Bornem hé, maar wel bij een ploeg die in tweede wil uitkomen... Tip ook aan die gasten: luister naar de trainers en de A-kern spelers als je wil doorgroeien... Vergemakkelijkt misschien de stap ook... In uw reactie op het falen Project 90 merk ik het ontbreken van 1 ding, wat vaak nog het allerbelangrijkste is -> de objectieve zelfkennis van de speler zelf. Als je zelf denkt een Ferrari te zijn, terwijl je misschien een VW Golf bent die tot een Audi kan uitgroeien mits de nodige ontwikkeling en de adequate bijstand, daar gaat het vaak nog het meeste fout... En daar kan een Project niks aan verhelpen helaas... Ik vind dat je als speler op die leeftijd in die omkadering en de kansen die je toch wel krijgt, best wel hard voor jezelf mag zijn ook. En daarin moet worden gezegd dat ik Lothar fantastisch vond spelen zijn eerste maanden bij ons - beloond ook met een basisplaats op Racing Mechelen en enkele invalbeurten trouwens in de competitie. Uit het feit dat hij nu de bank niet meer haalt, leid ik af dat de technische staf bij hem geen voldoende progressie heeft gezien dit seizoen... Is dat een schande voor hem? Neen maar is dat dan een reden om Project 90 af te vallen? Nog veel minder denk ik. Als je een kans krijgt moet je die grijpen, en dat heb ik bij de youngsters (op Yombo en De Gussemé na die er dan ook werden voor beloond) niet gezien dit jaar. Glenn Coppens was ook compleet afgeserveerd, maar bij zijn eerste kans heeft hij ze voluit gegrepen... er zijn nu eenmaal zaken die Project 90 overstijgen en die een pak belangrijker zijn... Ik denk dat de supporters willen overgaan naar tweede, of dat nu met spelers is uit Project 90 of niet, maakt veel minder uit. Natuurlijk zal dat iets extra geven maar je moet wel objectief zijn en toegeven dat top derde voor onze youngsters voorlopig te hoog is gegrepen. Als je van Project 90 verwacht dat een speler van 18 in een jaar uitgroeid tot een echte topper, dan vrees ik dat je dat enkel in Spanje mag verwachten... en dan nog... Toptalenten daar zitten vaak al 16 jaar bij dezelfde ploeg... Kan je me dan 's toelichten hoe de transfers van Balaj en Van Renterghem te rijmen vallen met Project 90? Als je je eigen jeugd pas op de 22ste plaats zet in de pikorde van spelers die in aanmerking komen voor selectie, dan mag je gewoon niet beweren dat je de jeugd een kans geeft. Door de transfers van B en VR moeten we gewoon besluiten dat Project 90 voorlopig niet succesvol is (terwijl het tegendeel misschien wel waar is). Voor het huidige seizoen werd gezegd dat Devidts als 22ste speler bij de kern zou worden genomen en dat hij op het einde van het seizoen zou worden geëvalueerd (staat zo op de officiële site). Als 22ste begot! Dan weet je bij voorbaat al dat ze je gaan verkassen. T.o.v. vorig jaar is die jongen zelfs nog gezakt in de rangorde, 'maar we gaan wel de kar van de jeugd trekken hoor!' De werkelijkheid is dat hij voorlopig geen enkele minuut met het eerste mogen meedoen! Moet ik daaruit besluiten dat die jongen geen sjik waard is? Nog 's, ga je prat op een goeie jeugdwerking, heb dan ook de ballen om je jeugd een realistische rang toe te kennen in de selectieorde. Misschien hebben de vertrekkers net wel genoeg zelfkennis: zij vertrekken immers naar clubs in lagere reeksen waar ze wel speelkansen zullen krijgen, niet? En trouwens, als T. Coppens de stiefzoon is van Steven Smet, zoals ik me heb laten vertellen, is zijn transfer toch zo klaar als een klontje? Ik ben dus geneigd m'n tweede conclusie van hierboven te volgen en die is dat het eerste elftal en Project 90 te veel op aparte sporen werken. De link moet veel duidelijker zijn en dan moet bij de samenstelling van de A-kern rekening worden gehouden met Project 90. Je vond Devidts wel fantastisch spelen, maar spijtig voor hem want voor volgend seizoen komen Balaj en Van Renterghem al over. |
| 16 Mar 2011, 13:38 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Wat ik weet over gans dat Project 90,dat er veel spelers van de jeugd zullen content zijn,dat Mister Steven Smet weg is.
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 16 Mar 2011, 13:49 |
|
|
Iendracht.be - beheer
DT schreef: elfahem schreef: Vandaag in HLN een artikel over Steven Smet die naar GBA (of is het B) trekt. JVLB geeft hem aan het einde nog eens een (terechte) veeg uit de pan: 'Deze keer zal hij niet mogen falen.' Project 90 blijkt inderdaad een lege doos te zijn. Sinds de lancering ervan is er geen enkele jeugdspeler meer doorgebroken. Integendeel, toen er nog geen sprake was van dit project, hebben er veel meer de doorbraak geforceerd. Wat me nog het meeste stoort is dat de voetballerij (naast de politiek dan) zowat het enige wereldje moet zijn waar je niks (of zelfs nog minder) moet hebben bewezen om hogerop te geraken. Smet kan namelijk bij GBA aan de slag omdat hij het vriendje is van Van Puyvelde, niet omwille van zijn verwezenlijkingen bij ons. Ik heb niks tegen Steven Smet (ik ken die man trouwens niet), ik wil enkel maar aangeven dat in de voetballerij vriendjespolitiek belangrijker is dan concrete resultaten, en dat is wel zeer spijtig. . Je mag ook niet vergeten dat er twee jaar geleden met een Grysolle bijvoorbeeld ook een goeie speler klaarstond, maar die heeft voor universitaire studies geopteerd ipv voluit voor het voetbal te kiezen. Ik zou het dus allemaal niet zo zwart wit willen zien. Niels Spotbeen bijvoorbeeld had waarschijnlijk mits een jaar of twee extra bij de A-kern ook nog een pak progressie kunnen maken, bijvoorbeeld door te trainen met iemand als Cousin... Maar ook hij wilde liever elke week spelen... Grysolle speelt nu bij Erembodegem in derde provinciale. Universitaire studies of niet, maar dan denk ik niet dat je meekan in derde klasse. Er zijn er trouwens genoeg die universitaire studies wél kunnen combineren met voetbal (zie Depoitre). |
| 16 Mar 2011, 13:54 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
DT schreef: elfahem schreef: Vandaag in HLN een artikel over Steven Smet die naar GBA (of is het B) trekt. JVLB geeft hem aan het einde nog eens een (terechte) veeg uit de pan: 'Deze keer zal hij niet mogen falen.' Project 90 blijkt inderdaad een lege doos te zijn. Sinds de lancering ervan is er geen enkele jeugdspeler meer doorgebroken. Integendeel, toen er nog geen sprake was van dit project, hebben er veel meer de doorbraak geforceerd. Wat me nog het meeste stoort is dat de voetballerij (naast de politiek dan) zowat het enige wereldje moet zijn waar je niks (of zelfs nog minder) moet hebben bewezen om hogerop te geraken. Smet kan namelijk bij GBA aan de slag omdat hij het vriendje is van Van Puyvelde, niet omwille van zijn verwezenlijkingen bij ons. Ik heb niks tegen Steven Smet (ik ken die man trouwens niet), ik wil enkel maar aangeven dat in de voetballerij vriendjespolitiek belangrijker is dan concrete resultaten, en dat is wel zeer spijtig. Ik denk dat - als er al resultaten te verwachten zijn van Project 90 - je die niet meteen mag verwachten, maar je dit op lange termijn moet bekijken. Het is immers uitgesloten dat je jaarlijks een jeugdspeler meteen kan laten doorgroeien naar uw eerste ploeg. Als je Project 90 bekijkt als een legbatterij van toptalenten dan ga je inderdaad bedrogen uitkomen. Als Project 90 echter een andere manier van werken is, die structureel van bij de jongste voetballertjes wordt uitgewerkt tot aan de -21 dan kan je volgens mij het Project nu nog niet afvallen. Waarom: er zijn er bitter weinig die helemaal of een groot deel van de jeugdopleiding doorlopen om dan ook nog de laatste stap te kunnen zetten. Vaak ook ligt het aan de wensen van de spelers zelf - hebben ze het geduld om hun kans af te wachten of willen ze meteen alle weken spelen? Naar mijn bescheiden mening zit er nog talent aan te komen bij den Iendracht (spelers die bijvoorbeeld leeftijdscategorieën kunnen overslaan omdat ze simpelweg heel goed zijn), maar je moet er ook niet elk jaar iemand persé willen uittrekken ook. Of dat dan inderdaad iemand is die uit het fameuze project is gekomen (op basis van een nieuwe manier van werken) of iemand die zichzelf heeft opgewerkt, ondersteund door onze goede jeugdtrainers, het is het eindresultaat wat telt me dunkt. En je bent bovendien niet alleen afhankelijk van de lichting die je ter beschikking hebt, maar ook van wat er in je eerste elftal gebeurd... Als je ploeg absoluut wil promoveren en je haalt versterking binnen, wil dat niet zeggen dat je Project slecht functioneert hé maar betekent het misschien wel dat een jongere zijn kansen op een doorbraak opnieuw ziet slinken en liever eieren voor zijn geld kiest... Je mag ook niet vergeten dat er twee jaar geleden met een Grysolle bijvoorbeeld ook een goeie speler klaarstond, maar die heeft voor universitaire studies geopteerd ipv voluit voor het voetbal te kiezen. Ik zou het dus allemaal niet zo zwart wit willen zien. Niels Spotbeen bijvoorbeeld had waarschijnlijk mits een jaar of twee extra bij de A-kern ook nog een pak progressie kunnen maken, bijvoorbeeld door te trainen met iemand als Cousin... Maar ook hij wilde liever elke week spelen... Veel hangt af van de wil en de bereidheid bij de jonge spelers zelf hé... Als je Van Damme en Podevijn vroeger volgde bij de reserven, was het ook niet zo dat ze er elke week helemaal bovenuit staken. Alleen zag je wel dat ze elk specifieke kwaliteiten hadden belangrijk voor het hedendaagse voetbal EN bovenal, ze hadden de inzet om zich elke week opnieuw te willen bewijzen, te willen verbeteren en vooral ze toonden ook de bereidheid om te luisteren naar de trainers en de ervaren spelers van de eerste ploeg, ipv hun door een persoonlijke entourage te laten ophemelen en al te gaan zweven voor ze effectief iets hadden bewezen... Wat ik goed vind aan Project 90 is dat talentvolle jongeren wekelijks kunnen trainen met de A-kern, de kans krijgen om zich te laten zien en zich te meten. Zit er een topper bij - fantastisch - zijn er mensen bij die zich niet meteen kunnen manifesteren, dan is het te bekijken of ze zichzelf nog een jaar geven of opnieuw denken dat ze zich kunnen verbeteren door het ergens anders te gaan proberen... Als je voorstander bent van Project 90 dan is De Gussemé iemand die je aan het rijtje van doorbraken kon toevoegen hé. En dan zit je wel met 1 speler per jaar die doorstroomt... Laat de jeugd gewoon hun ding doen - er zit nog genoeg talent hoor en of dat nu via Project 90 in de eerste ploeg geraakt of niet, kan me eigenlijk niet zoveel schelen... Ik wil wel nog even aangeven dat van de spelers die zelf de deur hier achter zich toetrokken, ik er voorlopig nog geen enkele indruk heb zien maken op een niveau hoger dan Eendracht Aalst (zelfs een reeks lager niet zelfs)... Is daarom uw Project 90 een lege doos of is de kwaliteit gewoon niet genoeg om als talent uit het Project naar boven te komen? Tot slot hangt het ook af van de positie die je speelt hé - als je de afgelopen twee jaar een topper als Wouter Moreels rondlopen hebt als zwervende spits en een jeugdspeler ontbolstert zich prima op dezelfde positie in deze periode dan is het niet alleen het talent of de verwezenlijkingen van Project 90 die je doen doorgroeien hé... Je moet ook wat geluk hebben natuurlijk... Podevijn had dit geluk, Van Damme ook, ... Feit is dat jeugdwerking enorm belangrijk is, of dat dan Project 90 of gewoon Jeugd Eendracht Aalst heet, maakt me niet uit. Als de jeugdtrainers die er zijn, onze jonge spelers beter kunnen maken, dat is wat telt voor mij. En als je elke week op de Zandberg die drukte ziet, dan weet ik in elk geval dat de toekomst gewaarborgd is... Akkoord, maar dat is wel niet meer de versie van project 90 zoals ze hier (door de betrokken partijen zelf) uit de doeken is gedaan. Geen kritiek hierbij aan het adres van het bestuur, maar wel nen dikke aan al de arrogante zeikers die zich op dat moment ook eens wouden profileren. Bon, blijkbaar lag gans die nest zeer gevoelig tot zelf op het allerhoogste niveau, nu SS er zelf uit stapt kunnen we misschien terug een stap vooruit zetten en project 90 uitvoeren in een manier die wel realistisch is. Maar zoals gezegd dat is NIET hoe het in het begin verkocht geweest is. _________________ If you never try, you'll never know |
| 16 Mar 2011, 14:12 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Een goeie jeugdwerking is heel belangrijk en de jeugd kansen geven zeker ook. Maar we zijn een ambitieuse club en de titel is dit jaar prioritair.
Ik heb van Devidts bv. ook al goeie dingen gezien en ik vind het spijtig dat hij vertrekt, maar ik begrijp dat hij dit jaar geen kansen kreeg. Om de titel te pakken, moet je met je sterkste ploeg spelen en daar behoren Devidts, Coppens, ... nog niet toe. |
| 16 Mar 2011, 14:25 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
Wat onze jeugd betreft,ze hebben opnieuw een nationaal label gekregen.
Aalst eindigt op de 6de plaats,meteen ook de beste van oostvlaanderen met 4570punten. Enkel brussels,leuven,wezet,couillet-la louviere en ws woluwe doen beter. |
| 16 Mar 2011, 15:06 |
|
|
Ancien
elfahem schreef: Kan je me dan 's toelichten hoe de transfers van Balaj en Van Renterghem te rijmen vallen met Project 90? Als je je eigen jeugd pas op de 22ste plaats zet in de pikorde van spelers die in aanmerking komen voor selectie, dan mag je gewoon niet beweren dat je de jeugd een kans geeft. Door de transfers van B en VR moeten we gewoon besluiten dat Project 90 voorlopig niet succesvol is (terwijl het tegendeel misschien wel waar is). Voor het huidige seizoen werd gezegd dat Devidts als 22ste speler bij de kern zou worden genomen en dat hij op het einde van het seizoen zou worden geëvalueerd (staat zo op de officiële site). Als 22ste begot! Dan weet je bij voorbaat al dat ze je gaan verkassen. T.o.v. vorig jaar is die jongen zelfs nog gezakt in de rangorde, 'maar we gaan wel de kar van de jeugd trekken hoor!' De werkelijkheid is dat hij voorlopig geen enkele minuut met het eerste mogen meedoen! Moet ik daaruit besluiten dat die jongen geen sjik waard is? Nog 's, ga je prat op een goeie jeugdwerking, heb dan ook de ballen om je jeugd een realistische rang toe te kennen in de selectieorde. Misschien hebben de vertrekkers net wel genoeg zelfkennis: zij vertrekken immers naar clubs in lagere reeksen waar ze wel speelkansen zullen krijgen, niet? En trouwens, als T. Coppens de stiefzoon is van Steven Smet, zoals ik me heb laten vertellen, is zijn transfer toch zo klaar als een klontje? Ik ben dus geneigd m'n tweede conclusie van hierboven te volgen en die is dat het eerste elftal en Project 90 te veel op aparte sporen werken. De link moet veel duidelijker zijn en dan moet bij de samenstelling van de A-kern rekening worden gehouden met Project 90. Je vond Devidts wel fantastisch spelen, maar spijtig voor hem want voor volgend seizoen komen Balaj en Van Renterghem al over. Ik snap de redenering niet helemaal moet ik zeggen. Het is toch niet omdat iemand nummer 22 is dat hij geen kans krijgt? Anders had Glen Coppens ook beter thuis gebleven heel het jaar... Het feit dat je bij de A-kern zit, is al een kans op zich voor mij. En de laatste stap - of je het effectief maakt of niet - ligt dan vooral bij de speler zelf. Volgens mij is het geven van kansen ook de kans om met de grote jongens mee te trainen, vriendschappelijke matchen meespelen en op basis daarvan een selectie te verdienen... En dat doet Project 90 toch wel? Er zijn er hier beter geplaatst om te oordelen hoe het Project ooit is verkocht geweest, maar ik heb altijd gedacht dat Project 90 stond voor het laten ontplooien van jong talent op bovenvermelde wijze: Een aantal jaar om te kunnen bewijzen dat spelers de potentie hebben om door te kunnen groeien... Het eindoordeel wordt logischerwijze gemaakt door degene die er in de eerste ploeg op wordt afgerekend en dat is de trainer. Als je als speler dus zakt in de pikorde dan kan ik me voorstellen dat BVR vindt dat er beter te vinden is of voor handen is, dan die bepaalde speler. Je vraagt een realistische rangorde? Awel, die heeft Lothar dan toch gekregen? Hem nummer zestien noemen als je net Denys, Delclef, Cousin had gekocht, waar Troch nog steeds op de loonlijst stond en bovendien net een kern die een dijk van een seizoen had afgehaspeld, dat was pas een rad voor de ogen draaien geweest... Het zakken in de pikorde was waarschijnlijk ook wel bedoeld om Lothar een trapje te laten bijgeven en what is wrong with that? Nogmaals, het is hier Zichem-Zussen-Bolder niet hé of Club Med. Ik vind wel dat alle youngsters kansen genoeg hebben gekregen om hun klasse (of het gebrek eraan) te laten opmerken. Als ze nu in maart reeds eieren voor hun geld kiezen en dus hun finale evaluatie zelfs niet afwachten, dan is dat toch een teken aan de wand niet? En voor mij - op basis van hun prestaties en die van het fanionelftal, niet onlogisch... Ik vind niet dat de selectie van het fanionelftal altijd moet afgestemd worden op Project 90, simpelweg omdat de eindverantwoordelijken niet dezelfde zijn. Uit Project 90 moet volgens mij materiaal komen die de A-kern in de breedte kan stofferen - blijkt iemands klasse na de trainingen bij de A-kern, dan zal die rap stijgen in de pikorde me dunkt of basisspeler worden zoals Van Damme en Podevijn. Anderzijds kan het ook wel zo zijn dat mannen die bij de A-kern komen, op twee jaar niet evolueren naar een niveau die de trainer van de eerste ploeg vereist. Dan is het voor die spelers - zolang die trainer aan het roer blijft - inderdaad vaak einde verhaal. Bovendien moet je ook zien welke spelers van je jeugd de A-kern halen en welke posities. Ik dacht dat uit Project 90, iedereen die aan bepaalde voorwaarden voldeed kon doorstromen. Alleen is het wel aan de trainer van het fanionelftal om te beslissen of hij die er bijneemt - zoals mijn voorbeeld over de positie van Wouter. Op een jonge zwervende spits zal hij niet meteen zitten wachten hebben de laatste twee jaar, maar als we nu een targetman bij de reserven hadden rondlopen, postuur Depoitre, dan mag je gerust zijn dat hij al bij de A-kern had gezeten... Of een superlinksback had hij ook wel meegenomen, wees gerust en dan zou Project 90 misschien meteen wel een schot in roos zijn geweest. Ik vrees gewoon dat Coppens, Devidts, etc. enerzijds door hun capaciteiten, anderzijds door hun positie en de moordende concurrentie alsook de must om te promoveren door BVR als te licht werden bevonden voor het grote werk, punt. Als Project 90 hard maakte dat het elk jaar een basisspeler zou afleveren, dan snap ik uw kritiek. Als Project 90 een kweekvijver is die elk jaar een drietal jongeren de kans geeft om met de eerste ploeg ervaring op te doen en op basis daarvan moet worden beoordeeld, dan vind ik het opzet wel geslaagd. Wat Devidts betreft: ik vond die in de eerste maanden bij ons sterk spelen zoals aangehaald, maar in de voorbereiding op dit seizoen viel hij toch veel te zwak uit? Dan moet je dat ook gewoon durven toegeven. Als je dan iemand ziet binnenkomen van Ronse die als youngster wel iets kan brengen, is dat sneu ja maar bij een ambitieuze club niet meer dan logisch. Je moet je kansen grijpen wanneer ze zich aandienen. Als je zoals Lothar al debuteerde onder VDH in de voorbereiding op vorig seizoen en je staat in maart 2011 nog geen stap verder, dan weet je het wel zeker. Is dat dan de schuld van Project 90, van Lothar zelf, van BVR? Ik vind toch dat mensen zich hier heel snel laten leiden door beloftes of uitspraken in de krant zenne. Met die zogenaamde projecten weet je toch altijd dat er 1 iemand zal proberen lopen met de pluimen terwijl er tien man de echte inspanningen levert?? Is overal zo toch, ook in het bedrijfsleven. Bovendien zal Project 90 misschien ook wel werken als stimulans voor jongeren - vroeger waren de reserven vaak op leven na dood, met het Project 90 geef je toch enigszins aan dat er drie jongeren kans maken om een heel jaar met de A-kern mee te trainen. Dat is toch een luxe bij een club zoals den Iendracht of niet? Bovendien zijn de recente Project 90 gasten centrale middenvelders en een doelman... Degene die nu zijn aangetrokken, zijn linksback/verdediger en linkeraanvaller dus andere posities... Snap echt de heisa niet hoor... Ik vind dat die youngsters al een voorrecht krijgen door met de grote jongens mee te doen, ondertussen meer dan een jaar. Als je dan nog niet bent doorgebroken, heb je oftewel meer tijd nodig of heb je het gewoon niet volgens de technische staf. En dan moet iedereen zijn conclusies trekken... Nogmaals: als Project 90 enkel topvedetten ging voortbrengen, akkoord met uw kritiek op het project zelf. Maar het opzet om jonge talenten met de grote jongens te laten meedoen, is voor mij wel geslaagd en geeft aan dat je voor sommige posities buiten de club moet zoeken omdat we het zelf niet lopen hebben. Eigen jeugd of niet... En elke trainer heeft een andere mening hé: VDH zag iets in Lothar, Jeremy, de Spotbenen en Gacem. BVR had waarschijnlijk een andere mening, althans op korte termijn. Zoals Smetje ook zei - BVR moet promoveren hé... Dan gaat hij heus niet kijken of hij in de competitie wat kan experimenteren met mannen uit ons Project 90... Dat zal waarschijnlijk wel kunnen... hoe sneller we de titel hebben, hoe sneller hij zal experimenteren... Laatst gewijzigd door DT op 16 Mar 2011, 15:56, 4 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2011, 15:22 |
|
| Pagina 162 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 160 161 162 163 164 … 497 Volgende |