Stadion - Pagina 172 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 170 171 172 173 174 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Stadion
Allez, weeral een soap/soep dus...

Anderzijds: als het echt ne politieke move is, zou er nog een ander scenario kunnen uitkomen hé: D'Haese koopt enerzijds goodwill bij Movianto door de grond in Erembodegem aan hen te verkopen voor een schone prijs en anderzijds "zoekt" hij andere locaties (waar dat Movianto-potje misschien van pas kan komen) om of dat "Roda-project" of dat "Ghelamco-project" te kunnen verwezenlijken...

Is waarschijnlijk heel veel wishful thinking maar ik zeg maar iets: is voorlopig nest met de curatoren van DuParc - dan kan een financieel extraatje (zie hierboven) er misschien wel voor zorgen dat plots dat dossier in een stroomversnelling geraakt en er plots toch een geschikte locatie op Aalsters grondgebied voor een nieuw Eendracht-stadion op tafel komt... En dan slaat D'Haese natuurlijk wel meerdere vliegen in 1 klap: zoals het er nu voorstaat, heb je immers twee geïnteresseerden voor 1 stuk grond waarbij je altijd iemand gaat moeten teleurstellen (lees: sowieso geld verliest en imagoschade oploopt)... In het bovenstaande geval kan je iedereen te vriend houden, meer nog het brengt u langs alle kanten nog op ook, en werk je eventueel naast een moeilijk dossier ook een rotte plek (wat de fabrieken van DuParc stilaan wel zijn geworden) in het Aalsterse landschap weg... Dan ga je pas naam gemaakt hebben als burgemeester van Aalst...

Of is dat te revolutionair gedacht?

11 Jun 2014, 12:25
Nationale Ploeg

DT schreef:
Of is dat te revolutionair gedacht?

ik vrees er serieus voor. en als het zo zou zijn: sinds wanneer is ons stadsbestuur een 1-mansbeleid aan het worden ? een dictatuur als het ware ? heeft eh EA hier dan enige inspraak in, toch niet onbelangrijk ? ik vrees echter dat deze gedachtengang al stopt met de redenering dat dat Movanto-geld voor EA zal gebruikt worden. de spaarpot van het stad is er op 2-3 jaar al volledig door.

bon, ik moei mij in principe niks met politiek. tsijn allemaal zonder uitzondering dezelfde gasten. maar als EA met een promotor min of meer hetzelfde kan doen als die andere partij, dan denk ik dat je als burgervader, zeker gezien de context (reeds decennia aanslepend probleem, sportclub met brede sociale verankering in uw bevolking, club met nationale uitstraling voor uw regio) zou moeten weten wat kiezen.

zo'n Movanto concludeert binnen 5 jaar als het tegenzit dat de lonen hier te hoog zijn en gaan naar Tjechïe of zoiets. het EA-probleem nu oplossen, dat zou pas een visitekaartje zijn. maar het lijkt er op dat er andere zaken spelen voor den Dosjche.

11 Jun 2014, 12:41
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Er wordt hier toch direkt met zeer scherp geschoten om terug maar 1 kant van het verhaal te kennen ze.
Na alles wat hem al heeft afspeeld in dit dossier de laatste maanden lijkt het mij niet direkt opportuun om nu gelijk een stier op een rode vlag te gaan reageren.

Ik hoop dat de club, en dus ook Peter VDB hun discreet (blijven) houden. Iets wat hen in dit dossier (omdat FDR het persoonlijk behartdigt? ) redelijk goed lukt waarvoor (y) .

Waar jullie dan weer niet op reageren (en ik vind dat straf) is het feit dat wij "zo maar" een bod van 4 miljoen euro kunnen uitbrengen op die grond !!! Dat een aantal weken geleden zeggen is één maar als dit nu effectief ook gerealiseerd is... dan is dat 2,3,4 en 5 tesammen zelle !

Voor mij dus nog geen paniek, als we die fondsen bij elkaar kunnen brengen hoeft het voor vrijdag niet zozeer die "do or die" te zijn zoals die wordt aangekondigd.
Kan mij niet voorstellen dat iemand hier electoraal zich gaat aan verbranden, lijkt mij zoals DT zegt eerder een poging om geen gezichtverlies te lijden tov Movianto. Als NVA'er kan hij het ook niet maken dat hij terwerkstelling blokkeert...

11 Jun 2014, 12:42
Nationale Ploeg

iendrachter schreef:
Ik kan moeilijk geloven dat D'Haese die grond aan Movianto gaat toekennen als ze geen 2de optie achter de hand hebben voor een nieuw stadion. Het blijft bang afwachten wat er zal gebeuren maar het is wel duidelijk dat het NU of NOOIT is! Als er niks van in huis komt dan heeft den Dozje wel iedereen goed bij hun kloten!

je zou gaan denken dat we richting Denderleeuw geduwd worden :hmm:

11 Jun 2014, 12:45
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
daar wordt toch nergens over gesproken?

11 Jun 2014, 12:46
Scholier

Bram schreef:
Er wordt hier toch direkt met zeer scherp geschoten om terug maar 1 kant van het verhaal te kennen ze.
Na alles wat hem al heeft afspeeld in dit dossier de laatste maanden lijkt het mij niet direkt opportuun om nu gelijk een stier op een rode vlag te gaan reageren.

Ik hoop dat de club, en dus ook Peter VDB hun discreet (blijven) houden. Iets wat hen in dit dossier (omdat FDR het persoonlijk behartdigt? ) redelijk goed lukt waarvoor (y) .

Waar jullie dan weer niet op reageren (en ik vind dat straf) is het feit dat wij "zo maar" een bod van 4 miljoen euro kunnen uitbrengen op die grond !!! Dat een aantal weken geleden zeggen is één maar als dit nu effectief ook gerealiseerd is... dan is dat 2,3,4 en 5 tesammen zelle !

Voor mij dus nog geen paniek, als we die fondsen bij elkaar kunnen brengen hoeft het voor vrijdag niet zozeer die "do or die" te zijn zoals die wordt aangekondigd.
Kan mij niet voorstellen dat iemand hier electoraal zich gaat aan verbranden, lijkt mij zoals DT zegt eerder een poging om geen gezichtverlies te lijden tov Movianto. Als NVA'er kan hij het ook niet maken dat hij terwerkstelling blokkeert...

Denk wel dat die 4 miljoen voor SOLVA is en niet voor het stad . Alle gemeenten onder SOLVA moeten advies uitbrengen , misschien knelt daar het schoentje .
En die 4 miljoen en voorschot zal wel betaald worden door een projectontwikkelaar ....en misschien gaan ze voor een project achter de colruyt , zal goedkoper zijn als aankoop maar denk duurder bij het uitvoeren , weet het ook niet . Of misschien weer optie Dender , twee nva burgemeesters . Veel gissen en politiekers blijven politiekers , in je gezicht je gelijk geven maar achter uw rug :?

11 Jun 2014, 12:52
Vaste Waarde

Bomber schreef:
Ik vraag me inderdaad ook af waar die 4 miljoen Euro vandaan komt :?

Ghalemco.

11 Jun 2014, 13:18

Leeftijd: 11
Bomber schreef:

De club en haar bouwpromotor Ghelamco zijn bereid om iets meer dan 4 miljoen euro. staat in da artikel

Van Ghelamco zeker hé? was toch op gegeven moment gezegd dat een investeerder deze kost op hem ging pakken? Al weet ik niet meerr wat ik moet geloven zenne, tis weer soep, cirk en cinema

11 Jun 2014, 13:19
Junior

Leeftijd: 54
Zeker rare verhalen, maar de 120.000 euro borg die nodig was is toch wel gestort en ik kan me voorstellen dat Ghelamco inderdaad een nieuw project als in Gent wel ziet zitten, dus daar geloof ik wel in.

Het verhaal van Roda JC vind ik weer iets anders. Vanwaar moest Valckenier daar plots bij zijn en niet FDR? Krijgt Valckenier in dat verhaal zijn zin? En de belangrijkste vraag heeft hij onze Dozje weten te overhalen met dat verhaal en vandaar de plotse omezwaai.

Hopelijk missen we de boot niet nu, want als deze opties niet uitkomen (ook al ben ik niet zeker van de tweede), dan zou het wel eens heel lang kunnen duren voor eerste eraan komt.

Laatst gewijzigd door tigers op 11 Jun 2014, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

11 Jun 2014, 14:34
Scholier

Als Valckenier aan de macht wil komen zullen er koppen moeten rollen in het bestuur, en daar wringt het schoentje bij bepaalde mensen. Hopenlijk krijgt dit alles een goede afloop en krijgen wij misschien een nieuw stadion, of beslist den Dozzje daar anders over... :wadde:

11 Jun 2014, 14:38
Nationale Ploeg

Bomber schreef:
Ja, en wij zouden niets moeten bijdragen?

Toch allemaal rare verhalen ze

misschien (we kennen niet de ganse deal) wel.

maar toch nog altijd iets minder raar dan dat gratis 'Roda-stadion' verhaal (zou fantastisch zijn toch moest dat kloppen ?) dat van de kant van onze burgemeester uit komt, geheim moest gehouden worden maar gelekt werd (vermoedelijk) vanuit zijn kamp en dan vervolgens éénzijdig vanuit zijn kamp terug quasi meteen tésamen met het Ghelamco-verhaal afgeschoten wordt. allemaal zonder uitleg, zonder overleg (zelfs niet met zijn eigen coalitiepartners),... nu mag er nog een goede reden zijn (ik vrees echter een beetje dat het bij 'we zaten met vragen' zal blijven), de manier van aanpakken trekt toch op geen kl**** he ? maakt niet uit welke partij, stel dat ons Ilse of ons Annie destijds of ne rooien zo acteerden, ge zou toch ook op uw achterste poten gaan staan denk ik ?

11 Jun 2014, 14:57
Nationale Ploeg

Bomber schreef:

Zo een Ghelamco (of een andere promotor) zet zo een stadion vooral met de commerciële inkomsten in het achterhoofd (vandaar 'het gratis-verhaal'). Hoe raar het ook klinkt maar het voetbal op zich is zelfs bijzaak. Kijk maar naar het stadion van Gent: kantoren, grote winkelketens, de clouseau's en natalia's in concert, horeca,... Ghelamco was trouwens ook geïnteresseerd in Zulte-Waregem dacht ik.

11 Jun 2014, 17:28

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
tigers schreef:
Het verhaal van Roda JC vind ik weer iets anders. Vanwaar moest Valckenier daar plots bij zijn en niet FDR? Krijgt Valckenier in dat verhaal zijn zin? En de belangrijkste vraag heeft hij onze Dozje weten te overhalen met dat verhaal en vandaar de plotse omezwaai.

Die verhaallijn had ik mij ook al zitten bedenken

11 Jun 2014, 18:17
Junior

Leeftijd: 54
@Bram dat verhaal zit me inderdaad wat dwars.

Vanwaar komt Valckenier plots,in een blijkbaar heel ander stadiondossier dan Erembodegem en Ghelamco.

Lijkt me heel vreemd, zeker me de omwenteling van den Dozje.

11 Jun 2014, 18:47
Reserve

Tis inderdaad een zaak die opnieuw serieus stinkt,als het klopt dat den burgemeester met Valckenier naar Roda is geweest,zal het niet geweest zijn om renaults te verkopen,maar blijkbaar om iets re regelen achter FDR zijne rug.
Kan er nu echt eens niets in orde komen in Aalst zonder miserie tis om moedeloos van te worden.

11 Jun 2014, 19:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 170 171 172 173 174 462