Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen - Pagina 175 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 173 174 175 176 177 289
 Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Ontslag voorzitter - Bestuursproblemen
Hoe belachelijk het mag klinken, dit geloof ik nu wel.
Of het er iets toe doet ? neen, vertrouwen in de laatst aangestelde ploeg was (en is) sowieso enorm ver te zoeken.

30 Sep 2011, 17:10
Freak

Leeftijd: 45
De helaasheid der dingen...

Ik vraag mij af wat onze FULLTIME manager in godsnaam met ganse dagen doet. Een voorzitter die er na amper 3 weken al de brui aangeeft is ook weeral mooie reklame voor onze club, al zijn goede bedoelingen ten spijt.

Als je drie weken 24 op 24 u werkt, kan het best zijn dat je het niet meer ziet zitten onder het mom van gezondheidsredenen. Maar delegeren en verdelen is ook een kunst. Daarom mijn vraag, wat doet Van Eetvelde zeg?

We zijn nog geen drie weken na die “hosanna hosanna vergadering”, en de voorzitter is weg, en dienen van Electro van Wesemael en Carrosserie Patrick. Qua stabiliteit kan dit weeral tellen.

Maar zoals DT zegt, op die drie weken zal het weeral niet aankomen, maar het lijkt me dat er een aantal mannen hun eigen capaciteiten schromelijk overschat hebben.

Voorts valt mij wel op dat Parol de krachttermen (dixit “het puin ruimen van het vorige bestuur”) niet spaart als het over het vorige bestuur gaat…

oh ja, de inkomsten van de oefenmatch tegen Brugge zouden ook niet meer terug te vinden zijn...

Hou de komende dagen TV Oost maar in de gaten ;) . Onze club zal besproken worden!

30 Sep 2011, 17:39
Vaste Waarde

dwarskijker schreef:
parol schreef:
Ik heb deze middag met Ronny een goed gesprek gehad. Hij kan om gezondheidsredenen het voorzitterschap niet langer aan maar zal blijven meehelpen. Ziehier de twee pas verstuurde persberichten van het bestuur en van Ronny:

Ziehier het persbericht van het bestuur naar aanleiding van het ontslag van Ronny De Smedt als voorzitter van Eendracht Aalst.

“Donderdagavond heeft Ronny De Smedt om gezondheidsredenen als voorzitter ontslag genomen. Het bestuur heeft volledig begrip voor deze beslissing en is Ronny geweldig dankbaar voor de bijna onmenselijke inspanningen die hij de laatste 3 weken voor Eendracht Aalst heeft geleverd. Hij blijft volledig achter het bestuur staan en zal blijven meehelpen o.a aan de grote steuncampagne die volgende week zal op punt gezet worden. We hebben vandaag ook de nodige steun van Pedrag Filipovic, onze kapitein en Bart Van Renterghem, onze trainer, om op de ingeslagen weg verder te werken. Maandag zal het bestuur samenkomen om de nodige beslissingen ingevolge het ontslag te nemen”

Ziehier ook de persoonlijke perstekst van Ronny De Smedt:
“ Ik heb ontslag genomen omdat mijn gezondheid het voorzitterschap niet langer aankon. Op 14 dagen was ik 14 maanden verouderd. Dit is niets voor mij want ik heb vroeger nooit gezondheidsproblemen gehad. Mijn goede maat Filipovic zei tegen mij: “ Ik loop 20 jaar in het voetbal rond en ik zou zeggen: de voetbalwereld is te hard en meedogenloos voor een brave en correcte man als jij. Jij bent te veel supporter van deze club”.
Ik ben er van overtuigd dat de club een mooie toekomst heeft indien deze kan bestuurd worden met de neuzen in dezelfde richting, wat nu het geval is. De schulden zijn beheersbaar en niet dreigend. In de tweede klasse zijn er veel slechtere leerlingen wat schuldenlast betreft.

De hetze en de impasse is er gekomen door interne spanningen tussen de vorige bestuurders en hun gemeenschappelijk verleden. Ieder van de vorige bestuurders heeft een beetje waarheid in dit verhaal. Ik ben echter een onafhankelijk iemand in dit verhaal, die dit verleden niet kent.

Ik blijf tot het einde van mijn dagen supporter van de club van mijn hart Eendracht Aalst. Ik sta volledig achter het huidige bestuur en zal het zoveel mogelijk blijven helpen.”

Belachelijke uitleg.Als je voorzitter wordt denk je daar eerst goed over na.

Hij is er heel hard ingevlogen. Ik kan het weten, want ik was veel bij hem. Ik ben ook uitgeput, maar zie perspectieven voor volgende week. Ronny is gewoon een prachtmens en een super supporter die onze ploeg vanavond voluit zal aanmoedigen.

30 Sep 2011, 17:41
Junior

Leeftijd: 54
Lap, daar gaan we weer. We zullen ons straks weer kunnen uitleven in Brussels.

30 Sep 2011, 18:07
forumlegende

Leeftijd: 69
El Corredor schreef:
De helaasheid der dingen...

Ik vraag mij af wat onze FULLTIME manager in godsnaam met ganse dagen doet. Een voorzitter die er na amper 3 weken al de brui aangeeft is ook weeral mooie reklame voor onze club, al zijn goede bedoelingen ten spijt.

Als je drie weken 24 op 24 u werkt, kan het best zijn dat je het niet meer ziet zitten onder het mom van gezondheidsredenen. Maar delegeren en verdelen is ook een kunst. Daarom mijn vraag, wat doet Van Eetvelde zeg?

We zijn nog geen drie weken na die “hosanna hosanna vergadering”, en de voorzitter is weg, en dienen van Electro van Wesemael en Carrosserie Patrick. Qua stabiliteit kan dit weeral tellen.

Maar zoals DT zegt, op die drie weken zal het weeral niet aankomen, maar het lijkt me dat er een aantal mannen hun eigen capaciteiten schromelijk overschat hebben.

Voorts valt mij wel op dat Parol de krachttermen (dixit “het puin ruimen van het vorige bestuur”) niet spaart als het over het vorige bestuur gaat…

oh ja, de inkomsten van de oefenmatch tegen Brugge zouden ook niet meer terug te vinden zijn...

Hou de komende dagen TV Oost maar in de gaten ;) . Onze club zal besproken worden!

Wat betreft de fulltime manager denk ik persoonlijk dat die mens zich weinig manifesteert en dan ben ik nog beleefd.
Wat een pak geld dat hier verdwenen is,daar heb ik het enorm moeilijk mee,en ik denk dat men in de nieuwe bestuurskringen weet wie er mee gaan lopen is!
Vorige thuismatch liepen een aantal ex-medewerkers en ex-bestuursleden rond in de clubhouse zonder schroom of schaamte !!!!!
Je moet maar durven hé,en wat me extra opviel was dat er eentje bloodnuchter rondliep terwijl hij vroeger om de haverklap dronken was en uiterst gul was in het geven van rondjes.
Jaja nu moet hij de bonnetjes betalen hé!! :fuck:

30 Sep 2011, 18:34
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
De persberichten en communicatie stralen ook weer alles behalve professionalisme uit. Man man, zeer zeer droef.

Hoe ben je dan in godsnaam aan de job begonnen als je na 3 weken vaststelt dat ze te zwaar is?
Onvoldoende geïnformeerd wat de job inhoudt? Je kan er toch onmogelijk ingestapt zijn met het idee dat je er een hobby bij hebt? zelf een foute inschatting gemaakt? Het gewoon fout aangepakt? Vallen er meer lijken uit de kast dan gedacht?
Geef daar verdorie eens een antwoord op in plaats van de situatie constant te romantiseren.
Als je van 3 weken heel hard werken al volledig opgebrand bent, dat je geen oplossingen ziet in het delegeren van taken, dan moet je toch wel heel zot gedaan hebben.

Als je dan die communicatie leest op de website.... "We hebben vandaag ook de steun gekregen van Pedrag Filipovic, onze kapitein en Bart Van Renterghem, onze trainer, om op de ingeslagen weg verder te werken. "

Die mensen zijn werknemers van de club! Geen zaakvoerders van de club! Die staan daar volledig los van. Ik hoop dat jullie dat toch zelf snappen, want anders staan we er pas slecht voor.
Jullie lijken wel te denken dat de supporters achterlijk zijn.
Je moet me eens uitleggen hoe we daar een positief signaal in moeten zien dat de trainer en spelers jullie 'weg' goed vinden. Zouden ze het zeggen mochten ze dat niet vinden? Zou dat iets uitmaken?
Je kan evengoed op de website zetten dat de pastoor van Boekarest vindt dat jullie goed bezig zijn.

Professionalisme 0,0!

30 Sep 2011, 18:50
Ancien

Stijn schreef:
De persberichten en communicatie stralen ook weer alles behalve professionalisme uit. Man man, zeer zeer droef.

Hoe ben je dan in godsnaam aan de job begonnen als je na 3 weken vaststelt dat ze te zwaar is?
Onvoldoende geïnformeerd wat de job inhoudt? Je kan er toch onmogelijk ingestapt zijn met het idee dat je er een hobby bij hebt? zelf een foute inschatting gemaakt? Het gewoon fout aangepakt? Vallen er meer lijken uit de kast dan gedacht?
Geef daar verdorie eens een antwoord op in plaats van de situatie constant te romantiseren.
Als je van 3 weken heel hard werken al volledig opgebrand bent, dat je geen oplossingen ziet in het delegeren van taken, dan moet je toch wel heel zot gedaan hebben.

Als je dan die communicatie leest op de website.... "We hebben vandaag ook de steun gekregen van Pedrag Filipovic, onze kapitein en Bart Van Renterghem, onze trainer, om op de ingeslagen weg verder te werken. "

Die mensen zijn werknemers van de club! Geen zaakvoerders van de club! Die staan daar volledig los van. Ik hoop dat jullie dat toch zelf snappen, want anders staan we er pas slecht voor.
Je moet me eens uitleggen hoe we daar een positief signaal in moeten zien dat de trainer en spelers jullie 'weg' goed vinden. Zouden ze het zeggen mochten ze dat niet vinden? Zou dat iets uitmaken?
Je kan evengoed op de website zetten dat de pastoor van Boekarest vindt dat jullie goed bezig zijn.

Professionalisme 0,0!

Volledig mee akkoord.
Het kan best zijn dat Ronny de taak overschat heeft maar om dan direkt zijn ontslag in te dienen vind ik toch ook overdreven. Neem dan wat minder hooi op je vork en schakel eventueel andere mensen in (delegeren zoals hier al vernoemd werd).
Ik hoop dat iedereen beseft dat ze met de toekomst van ONZE club aan het spelen zijn.

30 Sep 2011, 18:58
Freak

Stijn schreef:

Professionalisme 0,0!

iedereen denkt en voelt hetzelfde, alleen lees je hier soms nog eens een post van de huisromanticus... :crazy: parol

30 Sep 2011, 19:00
Scholier

Wanneer gaat diene zever hier in godsnaam stoppen.
velen voelen zich geroepen, weinigen brengen er iets van terecht :cry:

30 Sep 2011, 19:21
Scholier

Stijn schreef:

Professionalisme 0,0!
Spijtig voorval,maar niet iedereen is een Vermeersch of een Bayat (en of ge zo iemand zou willen is zeer de vraag)Veel onderschatten de combinatie bedrijfsleven en een voetbalploeg leiden.Volgens mij zijn de vorige bestuurders blij dat ze eruit zijn.Dus ik vindt niet dat je het huidige bestuur iets kwalijk kan nemen.De enige die als voorzitter ervaring heeft binnen het huidige bestuur is Frans Krauch (ex-voorzitter eendracht Hekelgem),die volop bezig is bijkomende sponsors te vinden.En waarom niet als Westerlo zonder voorzitter werken en iedereen een deel van de taken uitvoeren.Natuurlijk moet het bestuur nog twee WERKERS bestuursleden vinden.

30 Sep 2011, 19:31
Vaste Waarde

Amateur
(Doorverwezen vanaf Amateurisme)

Een amateur (uit het Frans liefhebber) is iemand die een bepaalde vaardigheid op niet-professionele basis uitoefent. Amateurs vindt men onder andere in de kunst, sport en wetenschap en bij kerken.
De term amateur heeft soms ook een negatieve connotatie, waarbij wordt gedoeld op de mindere kwaliteit van de uitvoering.

...... dit is niet normaal meer.
Jarenlang duurt deze klucht nu al en ze is simpel samen te vatten: 'Veel blabla, weinig boemboem'
Als er niet snel een professionele ijzeren hand eendracht bij het nekvel grijpt zal dit schip niet blijven drijven.

30 Sep 2011, 20:59
Ancien

Leeftijd: 65
CeltiC1919 schreef:
Amateur

Een amateur (uit het Frans liefhebber) is iemand die een bepaalde vaardigheid op niet-professionele basis uitoefent. Amateurs vindt men onder andere in de kunst, sport en wetenschap en bij kerken.
De term amateur heeft soms ook een negatieve connotatie, waarbij wordt gedoeld op de mindere kwaliteit van de uitvoering.

Jarenlang duurt deze klucht nu al en ze is simpel samen te vatten: 'Veel blabla, weinig boemboem'
Als er niet snel een professionele ijzeren hand eendracht bij het nekvel grijpt zal dit schip niet blijven drijven.

De bestuurders van Eendracht Aalst zijn allemaal amateurs.
Ik weet nu niet of het een vaardigheid is die ze uitoefenen of een functie, daarover kan gediscuteerd worden.
Daar zal je moeten leren mee leven. Die mensen zijn hier niet door een contract gebonden, doen dit bovenop andere bezigheden en ja, dan kan er zich één vergissen als hij ziet hoe veel van zijn (vrije) tijd hem dat kost, en er onderdoor gaan. Het gaat over mensen, hé. En die vorigen die niet met 2 door dezelfde deur konden, heel spijtig...
Ik hoop en droom net zoals de meesten van een goed en stabiel bestuur dat op een wijze manier geld binnenhaalt en beheert, maar weet dat je op zoek bent naar witte raven. In de meeste clubs is het van hetzelfde laken een broek, niet zo erg als hier, maar ja 't is hier ook Aalst hé... Behalve dan de clubs waar een schatrijke vent (van ergens in de wereld) alles naar zich toe trekt. Of dat beter is weet ik nog niet zo zeker...
Heel spijtig, mijnheer De Smedt, toch bedankt voor het proberen. Spoedig beterschap, en hopelijk vind jij of één van je (ex) collega bestuurders nog wat volk die het wel volhoudt en de club weer op de rails zet voor de toekomst.
En zoals al ongeveer 35 jaar: ik blijf mijn hart vasthouden voor de toekomst.

30 Sep 2011, 21:42
Vaste Waarde

salvador schreef:
CeltiC1919 schreef:
Amateur

De bestuurders van Eendracht Aalst zijn allemaal amateurs.
Ik weet nu niet of het een vaardigheid is die ze uitoefenen of een functie, daarover kan gediscuteerd worden.
Daar zal je moeten leren mee leven. Die mensen zijn hier niet door een contract gebonden, doen dit bovenop andere bezigheden en ja, dan kan er zich één vergissen als hij ziet hoe veel van zijn (vrije) tijd hem dat kost, en er onderdoor gaan. Het gaat over mensen, hé. En die vorigen die niet met 2 door dezelfde deur konden, heel spijtig...
Ik hoop en droom net zoals de meesten van een goed en stabiel bestuur dat op een wijze manier geld binnenhaalt en beheert, maar weet dat je op zoek bent naar witte raven. In de meeste clubs is het van hetzelfde laken een broek, niet zo erg als hier, maar ja 't is hier ook Aalst hé... Behalve dan de clubs waar een schatrijke vent (van ergens in de wereld) alles naar zich toe trekt. Of dat beter is weet ik nog niet zo zeker...
Heel spijtig, mijnheer De Smedt, toch bedankt voor het proberen. Spoedig beterschap, en hopelijk vind jij of één van je (ex) collega bestuurders nog wat volk die het wel volhoudt en de club weer op de rails zet voor de toekomst.
En zoals al ongeveer 35 jaar: ik blijf mijn hart vasthouden voor de toekomst.

Het is niet omdat je een amateur bent, dat je je dan ook als dusdanig moet gedragen.
Ik ken genoeg organisaties die door amateurs gedragen worden (toegegeven, vaak buiten het voetbal) maar die de zaken wel met een zekere sérieux en daadkracht draaiende houden.
Dit heeft de uitstraling van een grote klucht.
O wacht ... misschien is het dat ook.

30 Sep 2011, 22:21
Freak

@parol: wat is nu de echte reden dat Ronny er de brui heeft aangegeven? En er werd gezegd dat gij onze nieuwe voorzitter gaat worden?

bevestiging?

30 Sep 2011, 23:40
forumlegende

het wordt dringend tijd dat de supps een afgevaardigde krijgen in het bestuur
het mag dan nog 15000€ zijn om in het bestuur te komen volgens mij krijgen we dat op 1 week bij elkaar
of we kunnen gewoon ook niets doen...
500 man x 30€ en ge hebt die 15000 al

01 Okt 2011, 2:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4332 berichten ]  Ga naar pagina 1 173 174 175 176 177 289