Artikels - Pagina 209 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 207 208 209 210 211 497
 Artikels 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Artikels
Ik snap de prijsstijging ook niet.
Zeker niet na het bijna voorbije seizoen. Doet me denken aan de NMBS, die na een regen van klachten doodleuk een nieuwe prijsverhoging aankondigen.

15 Apr 2013, 10:06
Freak

Leeftijd: 45
tympanum2 schreef:
Ik snap de prijsstijging ook niet.
Zeker niet na het bijna voorbije seizoen. Doet me denken aan de NMBS, die na een regen van klachten doodleuk een nieuwe prijsverhoging aankondigen.

met dat verschil toch dat onze wedstrijden stipt beginnen... ;)

15 Apr 2013, 10:10
Scholier

DT schreef:
Zienaa schreef:

Er is de laatste maanden noch ambitie, noch attractief voetbal in het PC stadion, dus ik kan de mensen die wegblijven geen ongelijk geven...
Dat model lijkt mij inderdaad ook een goeie oplossing. Maar dat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten. Het volk dat bijvoorbeeld één keer op een seizoen komt kijken naar de match tegen Antwerp mag dan direct veel geld ophoesten.

Trouwens het wordt tijd da we ons nog eens plaatsen voor een ronde tegen een eersteklasser in de beker die we hopelijk thuis mogen ontvangen.

En omdat het volgend jaar EUR 14 per match te betalen is, zal er wel attractief voetbal te zien zijn?

Dat is net wat ik een beetje mis - denken op lange termijn: neen, gauw wat extra geld proberen cashen ipv te zien wat de impact van dergelijke maatregelen gaat zijn op uw vaste supportersschare. Want het zijn die die het nog altijd doen hoor - die volatiele supporters die een keer komen kijken, daar moet je u niet op richten in eerste instantie. Het zijn niet die die ervoor zorgen dat uw zaken blijven draaien als het sportief wat minder gaat. Zijn net die mensen die willen komen kijken op een van die dagen dat de prijzen hoger liggen, awel ja, dat ze dan een hogere prijs moeten betalen, is hun eigen beslissing natuurlijk. Maar als je door EUR 14 te laten betalen voor een match tegen Sint-Niklaas, Dessel of Heist, pakweg 500 van uw vaste supporters verliest, dat ga je een pak meer voelen... Niet vergeten dat die dalende trend bij de vaste supporters zich al aan het doorzetten is, extra prijsstijgingen gaan dat zeker geen goed doen.

Voor de (bijna-)kampioenenmatchen tegen Racing Waregem en Dessel stond het inderdaad stampvol maar hoeveel van die eenmalige supporters hebben we daarvan nog ontmoet tegen Visé bijvoorbeeld? Als je aan 100 man van die extra 3 à 4 duizend zal komen, zal het veel zijn. Daarom moet je u in eerste instantie niet op die mannen richten want dat levert buiten 1 of 2 matchen toch niks op - het volk dat je wegjaagt daarentegen... Volk dat vroeger tot 8-9 uur in de kantines bleef, ben je nu kwijt om 6u... Dat zijn structurele elementen die niet worden aangepakt die nochtans veel meer omzet doen verliezen...

Een bekermatch tegen een eersteklasser is opnieuw een opportuniteit maar is geen structurele oplossing voor uw problemen hé... En dan nog - als je thuis tegen Bergen, Cercle of Charleroi moet spelen - ga je ook nog niet die superrecettes halen hoor...

Ze zouden de trouwe supporters moeten 'belonen' en de aankoop van een abo goedkoper moeten maken.
Supporters die nu een match of 4 niet kunnen komen, doen al geen profijt meer door een abo te kopen, laat die prijs dus zakken en je zal meer abo's verkopen dan nu het geval is.
Supps die twijfelen om er één aan te schaffen omdat ze al weten een paar matchen te zullen missen, zullen er wel één kopen als dit goedkoper zou zijn. En laat de successupporters dan idd maar bij de 'topmatchen' meer betalen, als die percé een match tegen bv Antwerp willen zien, zal het hen wel niet uitmaken of het 12, 14 of 15 euros is... Maar voor diegene die elke week een ticketje aan de kassa kopen (omdat het niet voordeliger was een abo te kopen in het begin van tseizoen...) lijkt mij 14 euros om te staan toch ook wel wa overdreven...

15 Apr 2013, 11:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
tdb schreef:
DT schreef:
Zienaa schreef:

Er is de laatste maanden noch ambitie, noch attractief voetbal in het PC stadion, dus ik kan de mensen die wegblijven geen ongelijk geven...
Dat model lijkt mij inderdaad ook een goeie oplossing. Maar dat mes snijdt natuurlijk langs twee kanten. Het volk dat bijvoorbeeld één keer op een seizoen komt kijken naar de match tegen Antwerp mag dan direct veel geld ophoesten.

Trouwens het wordt tijd da we ons nog eens plaatsen voor een ronde tegen een eersteklasser in de beker die we hopelijk thuis mogen ontvangen.

En omdat het volgend jaar EUR 14 per match te betalen is, zal er wel attractief voetbal te zien zijn?

Dat is net wat ik een beetje mis - denken op lange termijn: neen, gauw wat extra geld proberen cashen ipv te zien wat de impact van dergelijke maatregelen gaat zijn op uw vaste supportersschare. Want het zijn die die het nog altijd doen hoor - die volatiele supporters die een keer komen kijken, daar moet je u niet op richten in eerste instantie. Het zijn niet die die ervoor zorgen dat uw zaken blijven draaien als het sportief wat minder gaat. Zijn net die mensen die willen komen kijken op een van die dagen dat de prijzen hoger liggen, awel ja, dat ze dan een hogere prijs moeten betalen, is hun eigen beslissing natuurlijk. Maar als je door EUR 14 te laten betalen voor een match tegen Sint-Niklaas, Dessel of Heist, pakweg 500 van uw vaste supporters verliest, dat ga je een pak meer voelen... Niet vergeten dat die dalende trend bij de vaste supporters zich al aan het doorzetten is, extra prijsstijgingen gaan dat zeker geen goed doen.

Voor de (bijna-)kampioenenmatchen tegen Racing Waregem en Dessel stond het inderdaad stampvol maar hoeveel van die eenmalige supporters hebben we daarvan nog ontmoet tegen Visé bijvoorbeeld? Als je aan 100 man van die extra 3 à 4 duizend zal komen, zal het veel zijn. Daarom moet je u in eerste instantie niet op die mannen richten want dat levert buiten 1 of 2 matchen toch niks op - het volk dat je wegjaagt daarentegen... Volk dat vroeger tot 8-9 uur in de kantines bleef, ben je nu kwijt om 6u... Dat zijn structurele elementen die niet worden aangepakt die nochtans veel meer omzet doen verliezen...

Een bekermatch tegen een eersteklasser is opnieuw een opportuniteit maar is geen structurele oplossing voor uw problemen hé... En dan nog - als je thuis tegen Bergen, Cercle of Charleroi moet spelen - ga je ook nog niet die superrecettes halen hoor...

Ze zouden de trouwe supporters moeten 'belonen' en de aankoop van een abo goedkoper moeten maken.
Supporters die nu een match of 4 niet kunnen komen, doen al geen profijt meer door een abo te kopen, laat die prijs dus zakken en je zal meer abo's verkopen dan nu het geval is.
Supps die twijfelen om er één aan te schaffen omdat ze al weten een paar matchen te zullen missen, zullen er wel één kopen als dit goedkoper zou zijn. En laat de successupporters dan idd maar bij de 'topmatchen' meer betalen, als die percé een match tegen bv Antwerp willen zien, zal het hen wel niet uitmaken of het 12, 14 of 15 euros is... Maar voor diegene die elke week een ticketje aan de kassa kopen (omdat het niet voordeliger was een abo te kopen in het begin van tseizoen...) lijkt mij 14 euros om te staan toch ook wel wa overdreven...

Belonen.... met een gratis truitje bijvoorbeeld. :hmm: :cool: ;)

15 Apr 2013, 11:54
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Of enkele wedstrijden gratis laten bijwonen (voorbereiding, beker...)

15 Apr 2013, 11:57
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
69 schreef:

Hmmm dat zou ik nu juist niet doen. Maar wel bijvoorbeeld eens een gratis drankbonneken ofzo, alé zo een kleinigheid waar de mensen toch content mee zijn en die dat de club niet overdreven veel kost.

15 Apr 2013, 12:23
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Zienaa schreef:
69 schreef:

Hmmm dat zou ik nu juist niet doen. Maar wel bijvoorbeeld eens een gratis drankbonneken ofzo, alé zo een kleinigheid waar de mensen toch content mee zijn en die dat de club niet overdreven veel kost.

De eerste bekerwedstrijden kom er toch niet bepaald veel volk zien, dat kan hen toch zoveel niet kosten?

15 Apr 2013, 12:26
Nationale Ploeg

69 schreef:
Zienaa schreef:
69 schreef:

De eerste bekerwedstrijden kom er toch niet bepaald veel volk zien, dat kan hen toch zoveel niet kosten?

Nee die niet, maar stel dat ge bijvoorbeeld tegen Brugge of Standard moet.

15 Apr 2013, 12:29
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Volgens mij is het niet toegestaan om in den beker acties te doen waarbij mensen gratis mogen komen zien (omdat het gedeelde recette is).

15 Apr 2013, 12:49
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
Bartos schreef:
Volgens mij is het niet toegestaan om in den beker acties te doen waarbij mensen gratis mogen komen zien (omdat het gedeelde recette is).

Mag wel hoor. Anderlecht past dat praktisch elk jaar toe.
't is natuurlijk kwestie van de andere club (op voorhand) te overtuigen afstand te doen van de recette tegen een afgesproken prijs.

Denk zelfs dat we dat op Aalst zelf ook al een paar keer gedaan hebben. Tegen Neerpelt indertijd hadden die mannen het denk ik zelf voorgeteld maar "knap" denken van onze toenmalig sportief directeur stak toen stokken in de wielen.

15 Apr 2013, 12:55
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bram schreef:
Bartos schreef:

't is natuurlijk kwestie van de andere club (op voorhand) te overtuigen afstand te doen van de recette tegen een afgesproken prijs.

Denk zelfs dat we dat op Aalst zelf ook al een paar keer gedaan hebben. Tegen Neerpelt indertijd hadden die mannen het denk ik zelf voorgeteld maar "knap" denken van onze toenmalig sportief directeur stak toen stokken in de wielen.

Anderlecht laat ze niet gratis binnen, maar aan fors verminderde prijzen.
Ik ben er quasi zeker van dat er een precedent is van een club die een actie wou doen waarbij supporters gratis binnen mochten en dit niet mocht.

15 Apr 2013, 13:02
forumlegende

Er is maar 1 oplossing voor het dalende toeschouwersaantal : resultaten halen.
Enkel zo kan je die vicieuze cirkel doorbreken.

15 Apr 2013, 14:26
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
Bartos schreef:
Bram schreef:
Bartos schreef:

Anderlecht laat ze niet gratis binnen, maar aan fors verminderde prijzen.
Ik ben er quasi zeker van dat er een precedent is van een club die een actie wou doen waarbij supporters gratis binnen mochten en dit niet mocht.

Ja, maar dat was omdat ze de match niet afkochten hé. Natuurlijk moet ge eerst de andere ploeg vergoeden. Maar eens dat gebeurd denk ik dat je dat wel zou mogen.

15 Apr 2013, 15:20
Freak

De clubleiding zou toch moeten proberen de prijzen zo laag mogelijk te houden en hun inkomsten op een andere manier zien te winnen. We spelen na jaren in de vergeetput van derde klasse nu eindelijk in tweede en wat blijkt ; we halen thuis niet meer - en zelfs minder - toeschouwers dan in derde klasse en op uitmatchen is het al helemaal dramatisch te noemen, al kan men dat ook toeschrijven aan het feit dat we dit seizoen op verplaatsing niet konden winnen.

In derde klasse speelden we elk jaar voor promotie, of dat was toch de bedoeling. Zo haalden we een toeschouwersaantal waar tweedeklassers en bij momenten sommige eersteklassers een voorbeeld aan konden nemen. Nu spelen we een grijs seizoen en is het huilen met de pet op. Als de prijzen nu nog eens gaan opslaan en er komen opnieuw dergelijke seizoenen aan ( en dat zal het geval zijn als je aan een rustig en gezond tempo wil bouwen aan een financieel gezonde club) dan spelen we binnenkort nog voor 1000-1500 thuissupporters en 300uitsupporters.

De club zou de prijzen moeten laag proberen houden en inkomsten zien te winnen uit bijvoorbeeld drankverkoop, merchandise, ... daar is hier in Aalst toch een draagvlak voor. En eens meer aan klantenbinding doen, acties ondernemen om meer supporters te lokken (en te houden). Spijtig genoeg is dat niet altijd makkelijk want Eendracht Aalst heeft slecht een kleine, hondstrouwe 'harde kern' van supporters maar een enorm publiek van successupporters. Probeer daarom ook de kalender zo te leggen dat Okapi, wielerwedstrijden, carnaval-events en matchen van lagere reeksen en toppers uit eerste niet teveel in de weg lopen.

16 Apr 2013, 8:29
Nationale Ploeg

Of misschien eens wat meer randanimatie proberen voorzien? Die speeldata daar heeft de club volgens mij niet echt veel in te brokken. Maar het zou ons geen kwaad kunnen om af en toe eens een thuismatch te mogen spelen op een vrijdag- of zaterdagavond, uiteraard niet als Okapi ook die avond speelt. Ik weet uit ondervinding, dat er op een avondmatch altijd een pak meer volk komt kijken, en er wordt ook meer verteerd en het volk blijft langer plakken. Combineer dit met ergens een klein optreden en je hebt weer een Vlaamse kermis, cfr de laatste match vorig seizoen tegen Dender, en dit was dan nog op een zondag.

Laatst gewijzigd door Zienaa op 16 Apr 2013, 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.

16 Apr 2013, 8:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 207 208 209 210 211 497