|
|
| Pagina 260 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 258 259 260 261 262 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Bericht Re: Artikels
Bakkie schreef: Smetje schreef: Bakkie schreef: Ik denk dat we daar met zen allen moeten op hopen. En dan? Hoe zie jij het goed komen als het gedaan is? Opnieuw beginnen in vierde provinciale? of wat heb jij voor ogen? Denk je dat we dan in derde voort kunnen ofzo? Verder doen met een torenhoge schuld is te zot voor woorden zeker,dan liever de korte pijn en in vierde beginnen,ale das mijn gedacht e. Spreek je dan van vierde klasse of provinciale? |
| 09 Apr 2015, 20:20 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Smetje schreef: Bakkie schreef: Smetje schreef: En dan? Hoe zie jij het goed komen als het gedaan is? Opnieuw beginnen in vierde provinciale? of wat heb jij voor ogen? Denk je dat we dan in derde voort kunnen ofzo? Verder doen met een torenhoge schuld is te zot voor woorden zeker,dan liever de korte pijn en in vierde beginnen,ale das mijn gedacht e. Spreek je dan van vierde klasse of provinciale? Inderdaad vierde klasse,bij een faisement zullen er nog veel meer mogelijkheden zijn zeker,dan een overnemer te vinden met een schuldenberg van hier tot in Hongkong _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 09 Apr 2015, 20:21 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Zou Drieske Mertens ons niet willen redden?
Ik zie het eigenlijk heel somber in, zeker met de op til zijnde competitiehervorming. Eigenlijk mogen we deze trein niet missen, maar dan moeten we nu absoluut in tweede blijven. |
| 09 Apr 2015, 20:44 |
|
|
Vaste Waarde
Bakkie schreef: Smetje schreef: Bakkie schreef: Verder doen met een torenhoge schuld is te zot voor woorden zeker,dan liever de korte pijn en in vierde beginnen,ale das mijn gedacht e. Spreek je dan van vierde klasse of provinciale? Inderdaad vierde klasse,bij een faisement zullen er nog veel meer mogelijkheden zijn zeker,dan een overnemer te vinden met een schuldenberg van hier tot in Hongkong Snap "vierde klasse" niet, aangezien er momenteel maar 2 mogelijkheden zijn: * faling met betaling van alle bondsschulden: degradatie naar 3de klasse * faling zonder betaling van de bondsschulden: schrapping van stamnummer, mogelijkheid tot oprichting van totaal nieuwe club, met nieuw stamnummer en (lichtjes) andere naam in 4de provinciale |
| 09 Apr 2015, 20:47 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
filip.dhose schreef: Bakkie schreef: Smetje schreef: Spreek je dan van vierde klasse of provinciale? Inderdaad vierde klasse,bij een faisement zullen er nog veel meer mogelijkheden zijn zeker,dan een overnemer te vinden met een schuldenberg van hier tot in Hongkong Snap "vierde klasse" niet, aangezien er momenteel maar 2 mogelijkheden zijn: * faling met betaling van alle bondsschulden: degradatie naar 3de klasse * faling zonder betaling van de bondsschulden: schrapping van stamnummer, mogelijkheid tot oprichting van totaal nieuwe club, met nieuw stamnummer en (lichtjes) andere naam in 4de provinciale 1 degradatie omwille van niet halen licentie 1 degradatie omwille van sanctioneerbare overdracht. Deadline voor aanvraag sanctionerbare overdracht was trouwens 1 april. Tenzij de publicatie nog in sportleven moet verschijnen maar wel gedagtekend is op 1 april zijn we daarvoor dus al te laat voor volgend seizoen in 3de / 4de te kunnen uitkomen. Het is m.a.w. BAS, 4de provenciale of onder een ander stamnummer te doen. _________________ If you never try, you'll never know |
| 09 Apr 2015, 20:52 |
|
|
Vaste Waarde
Bram schreef: filip.dhose schreef: Bakkie schreef: Inderdaad vierde klasse,bij een faisement zullen er nog veel meer mogelijkheden zijn zeker,dan een overnemer te vinden met een schuldenberg van hier tot in Hongkong Snap "vierde klasse" niet, aangezien er momenteel maar 2 mogelijkheden zijn: * faling met betaling van alle bondsschulden: degradatie naar 3de klasse * faling zonder betaling van de bondsschulden: schrapping van stamnummer, mogelijkheid tot oprichting van totaal nieuwe club, met nieuw stamnummer en (lichtjes) andere naam in 4de provinciale 1 degradatie omwille van niet halen licentie 1 degradatie omwille van sanctioneerbare overdracht. Deadline voor aanvraag sanctionerbare overdracht was trouwens 1 april. Tenzij de publicatie nog in sportleven moet verschijnen maar wel gedagtekend is op 1 april zijn we daarvoor dus al te laat voor volgend seizoen in 3de / 4de te kunnen uitkomen. Het is m.a.w. BAS, 4de provenciale of onder een ander stamnummer te doen. Blijft ook nog mogelijk : Faling en een " beerschotteke" doen.. : Opkopen/fusioneren van/met een club in pakweg 1e provinciale of 4e nationale - en vandaar zonder de balast veroorzaakt zoor onze " steeds glimlachende vriend" FDR opnieuw beginnen met een propere lei... |
| 09 Apr 2015, 20:58 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Nu, een en ander maakt wel duidelijk dat het vijf na twaalf is. Oorzaken van de malaise zijn legio, vul zelf maar in. Alles is de revue al gepasseerd, het ene verhaal al wat aannemelijker dan het andere.
Oplossingen? Dat ligt iets moeilijker. En een -voor alle supporters verteerbare- consensus vinden is zowat onmogelijk in deze gevoelige materie (stamnummer, fusie,...). Als supporter zegt mijn gevoel om vast te houden aan onze eigenheid als bijna 100-jarige. Het heeft wel iets, die koppige standvastigheid van een Aalstenaar in het algemeen en een Iéndrachtsupporter in het bijzonder Zo'n scenario is om meerdere redenen om van te huiveren. Het is, gezien ons parcours in het vrij recente verleden, niets meer of minder dan een processie van Echternach in het kwadraat. Als je dan even achterom kijkt en ziet van waar we komen jongens! Bloed, zweet, modder(!) en tranen heeft het de club (en zijn achterban) gekost om weer ligavoetbal te spelen. Willen we dat zomaar in de vuilbak kiepen? Nogmaals een remonte maken naar boven? Met wat op dit ogenblik speelt in het voetbal ben je eraan voor de moeite. Eendracht Aalst of niet, je komt niét meer terug! Eigenlijk is de essentie in deze soap terug te brengen naar wat de supporters willen, hoe raar dat ook mag klinken. Als blijkt dat er geen ruim draagvlak voor een fusie is, is deze al op voorhand gedoemd tot mislukken. Als ik voor mezelf mag spreken, ik ga liever andere dingen doen op een zondagmiddag dan naar een Eendrachtkloon te kijken, echt. Maar de -economische- realiteit stelt ons deze keer wel voor de keuze tussen de pest of de cholera: voetbal op het hoogste niveau dmv samenwerking met 'anderen' (géén Iéndracht Oilsjt meer) of als authentieke wit-zwarten voetbal in de marge gaan bekijken. Tot slot. Het is frappant om te zien hoe ons schepencollege in heel deze materie uit de wind blijft. Het kantelpunt is mijns inziens, de bedenkelijke 'verdiensten' van ons clubbestuur even buiten beschouwing gelaten, de 'Movianto-move' geweest. Dat was een vuile streek, niets meer of minder. Verborgen agenda's? Veel kans. Maar hier geen luidkeels protest, laat staan spandoeken (a la Valckenier) op het stadhuis. Je zou er verdorie véél kunnen hangen op de respectieve kabinetten van onze verkozen vertegenwoordigers annex Task-Force-zeveraars! Aalst vergeet je nooit, maar den Iéndracht wel precies... |
| 09 Apr 2015, 21:00 |
|
|
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Dat valt onder de optie: onder een ander stamnummer voort doen hé.
_________________ If you never try, you'll never know |
| 09 Apr 2015, 21:00 |
|
|
forumlegende
luque schreef: Nu, een en ander maakt wel duidelijk dat het vijf na twaalf is. Oorzaken van de malaise zijn legio, vul zelf maar in. Alles is de revue al gepasseerd, het ene verhaal al wat aannemelijker dan het andere. Oplossingen? Dat ligt iets moeilijker. En een -voor alle supporters verteerbare- consensus vinden is zowat onmogelijk in deze gevoelige materie (stamnummer, fusie,...). Als supporter zegt mijn gevoel om vast te houden aan onze eigenheid als bijna 100-jarige. Het heeft wel iets, die koppige standvastigheid van een Aalstenaar in het algemeen en een Iéndrachtsupporter in het bijzonder Zo'n scenario is om meerdere redenen om van te huiveren. Het is, gezien ons parcours in het vrij recente verleden, niets meer of minder dan een processie van Echternach in het kwadraat. Als je dan even achterom kijkt en ziet van waar we komen jongens! Bloed, zweet, modder(!) en tranen heeft het de club (en zijn achterban) gekost om weer ligavoetbal te spelen. Willen we dat zomaar in de vuilbak kiepen? Nogmaals een remonte maken naar boven? Met wat op dit ogenblik speelt in het voetbal ben je eraan voor de moeite. Eendracht Aalst of niet, je komt niét meer terug! Eigenlijk is de essentie in deze soap terug te brengen naar wat de supporters willen, hoe raar dat ook mag klinken. Als blijkt dat er geen ruim draagvlak voor een fusie is, is deze al op voorhand gedoemd tot mislukken. Als ik voor mezelf mag spreken, ik ga liever andere dingen doen op een zondagmiddag dan naar een Eendrachtkloon te kijken, echt. Maar de -economische- realiteit stelt ons deze keer wel voor de keuze tussen de pest of de cholera: voetbal op het hoogste niveau dmv samenwerking met 'anderen' (géén Iéndracht Oilsjt meer) of als authentieke wit-zwarten voetbal in de marge gaan bekijken. Tot slot. Het is frappant om te zien hoe ons schepencollege in heel deze materie uit de wind blijft. Het kantelpunt is mijns inziens, de bedenkelijke 'verdiensten' van ons clubbestuur even buiten beschouwing gelaten, de 'Movianto-move' geweest. Dat was een vuile streek, niets meer of minder. Verborgen agenda's? Veel kans. Maar hier geen luidkeels protest, laat staan spandoeken (a la Valckenier) op het stadhuis. Je zou er verdorie véél kunnen hangen op de respectieve kabinetten van onze verkozen vertegenwoordigers annex Task-Force-zeveraars! Aalst vergeet je nooit, maar den Iéndracht wel precies... met hetgeen je vandaag de dag weet, kan je dat toch niet meer of minder dan een normale beslissing vinden van de stad Aalst? _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 09 Apr 2015, 21:03 |
|
|
Domme vraag misschien, maar wat is een sanctioneerbare overdracht? Een doorstart maken met een ander bestuur waarbij enkel bondsschulden, rsz en btw betaald moeten worden en alle andere schulden vervallen ? Is dat wat we ook in 2002 gedaan hebben?
|
| 09 Apr 2015, 21:05 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Allerminst Elco. Wat was het risico in deze voor de Stad? De gronden zouden worden aangekocht aan marktwaarde door externe partners en voor de bouw van het stadion werd aan de Stad ook al geen inbreng gevraagd/verwacht.
Zeg dan eens waarom men beslist de grond, aan dezelfde prijs als door Eendracht en/of zijn partners geboden, te verkopen aan Movianto? Omwille van de enorme boost dat dit op de lokale arbeidsmarkt teweegbrengt ? Enig idee wat een nieuw multifunctioneel stadion op zich heden ten dage opbrengt? In Gent spreken ze van 24 miljoen, elk jaar opnieuw. Maar juist, Gent is Aalst niet hé ... |
| 09 Apr 2015, 21:12 |
|
|
luque schreef: voetbal op het hoogste niveau dmv samenwerking met 'anderen' (géén Iéndracht Oilsjt meer) Zoals ik hierboven ook al gezegd heb, zou het in dit scenario volledig van ons, supporters, afhangen. Ik ben ook anti-fusie, maar als zo een scenario er komt en wij als supporters scharen ons hier achter, ben ik ervan overtuigd dat je op heel korte termijn terug gewoon Eendracht Aalst en onze eigenheid hebt en dat de anderen in de fusie snel vergeten zullen zijn (zoals bij Lommel, Geel en niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar Okapi). Met de op til zijnde hervormingen vrees ik ook dat je nooit meer terugkomt als je nu wegzakt. Verder sluit ik me aan bij je punt betreffende de gronden in Erembodegem. We kunnen hier niet alles op steken, maar dit was zeker een keerpunt. Met deze gronden zag alles er nu heel anders uit. |
| 09 Apr 2015, 21:14 |
|
|
forumlegende
luque schreef: Allerminst Elco. Wat was het risico in deze voor de Stad? De gronden zouden worden aangekocht aan marktwaarde door externe partners en voor de bouw van het stadion werd aan de Stad ook al geen inbreng gevraagd/verwacht. Zeg dan eens waarom men beslist de grond, aan dezelfde prijs als door Eendracht en/of zijn partners geboden, te verkopen aan Movianto? Omwille van de enorme boost dat dit op de lokale arbeidersmarkt teweegbrengt ? Enig idee wat een nieuw multifunctioneel stadion op zich heden ten dage opbrengt? In Gent spreken ze van 24 miljoen, elk jaar opnieuw. Maar juist, Gent is Aalst niet hé ...een voetbalploeg met een pak schulden en met een beleid dat niet echt professioneel is of een bedrijf dat mensen tewerkstelt. het risico? tja, stel dat onze ploeg op de fles gaat, kan dat qua gezichtsverlies anders wel tellen voor een stad. het had ons redding kunnen betekenen? kan best, maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat we opeens goed gaan beginnen werken met de vinger op de knip? _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 09 Apr 2015, 21:16 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
El Corredor (Light) schreef: luque schreef: Allerminst Elco. Wat was het risico in deze voor de Stad? De gronden zouden worden aangekocht aan marktwaarde door externe partners en voor de bouw van het stadion werd aan de Stad ook al geen inbreng gevraagd/verwacht. Zeg dan eens waarom men beslist de grond, aan dezelfde prijs als door Eendracht en/of zijn partners geboden, te verkopen aan Movianto? Omwille van de enorme boost dat dit op de lokale arbeidersmarkt teweegbrengt ? Enig idee wat een nieuw multifunctioneel stadion op zich heden ten dage opbrengt? In Gent spreken ze van 24 miljoen, elk jaar opnieuw. Maar juist, Gent is Aalst niet hé ...een voetbalploeg met een pak schulden en met een beleid dat niet echt professioneel is of een bedrijf dat mensen tewerkstelt. het risico? tja, stel dat onze ploeg op de fles gaat, kan dat qua gezichtsverlies anders wel tellen voor een stad. het had ons redding kunnen betekenen? kan best, maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat we opeens goed gaan beginnen werken met de vinger op de knip? Hoeveel voorbeelden heb je nodig om je te kunnen overtuigen dat nieuwe bedrijven of uitbreidingen hiervan geen waterdichte garanties bieden op (ik zal het zacht uitdrukken) langdurige werkzekerheid ? Mocht je deze materie al puur economisch bekijken vanuit het oogpunt van het schepencollege... dan vraag ik mij af of er daar éne tussen zit met een beetje gezond verstand. Zo'n stadionproject geeft een blijvende BOOST in de regio hé! Niet in het minst ook voor de stadskas interessant. |
| 09 Apr 2015, 21:30 |
|
|
Gohja, in de geschiedenis schrijven de winnaars altijd het verhaal hé. Maar het geklungel en getreuzel van die taskforce zal ik toch ook niet te snel vergeten.
Amateurisme op onze club, zeker wel. Maar die op ons stadhuis, waar je toch wel meer mag verwachten? kan anders ook wel tellen. En laat duidelijk zijn dat mijn mening zeker niet te maken heeft met politieke strekking! Ben trouwens eens benieuwd hoeveel details nog gaan lekken van heel dat Erembodegem IV project. Ik denk dat de tijd er nu wel rijp voor is ? Het valt eigenlijk op hoe - in tegenstelling tot het verleden - het voorlopig nog beperkt is qua vuile was. _________________ If you never try, you'll never know |
| 09 Apr 2015, 21:31 |
|
| Pagina 260 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 258 259 260 261 262 … 497 Volgende |