|
|
| Pagina 262 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 260 261 262 263 264 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht Re: Artikels
filip.dhose schreef: Davy schreef: filip.dhose schreef: EA heeft echter duizenden supporters van buiten Aalst. Amai, waar zitten die elke week dan? dan gaan we dringend wegwijzers moeten zetten. Ik vrees dat sommigen onder ons de huidige supportersclan een beetje overschatten. die dilemma's over 4e provinciale of derde klasse is ook zo ook weer een symbool waar je je blind op kunt staren, net zoals dat fetisj over dat stamnummer trouwens. bon, als je de beperkte steekproef op het forum wil maken... eendracht aalst verliest pas echt zijn eigenheid als je 't in 4e provinciale stampt. als ge daar zit dan mag je echt wel alle ambities opbergen hoor. dus ook voor mij geen vierde provinciale. voor mij zijn er drie essentiele zaken die maken dat we vandaag geen alternatieven of oplossingen zien : 1) het ontbreekt ons (al decennia lang) aan een degelijk bestuur, een project gedragen door bekwame mensen die ook handelen naar hun uitspraken (schuldenafbouw?), een bestuur dat vertrouwen schept, en geloof in een toekomst zowel naar supporters, 'slapende supporters' als jeugdig supporterspotentieel. de goede bedoelingen ten spijt. 2) daarnaast ontbreekt het aan interesse vanuit de politiek. de burgemeester die absoluut vond dat er snel duidelijkheid moest komen over de huisvesting van Eendracht Aalst, en die destijds niet te beroerd was om dat in alle camera's en microfoontjes van de regionale pers te roepen, heeft nu blijkbaar betere dingen te doen, zoals onder andere zijn driedubbele onderkin gaan cultiveren in dat pop-up restaurant, want dààr staan tegenwoordig de spotlights, daar even voorspiegelen dat het typisch Aalsters is "dat iedereen aan hetzelfde Zjiël" trekt. Zijn "inbreng" voor de voor hem zo belangrijke vereniging Eendracht Aalst tot op heden: de "infrastructuur" bewust downsizen en elke hoop op een oplossing, zij het met handige politieke omweggetjes en truukjes, de kop indrukken. in plaats van de club bewust te laten doodbloeden zouden ze een klimaat moeten scheppen waarin de club ten minste kàn overleven. het stadsbestuur kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor het continue financiele wanbeheer, maar wél voor de infrastructuur. 3) er zijn geen andere investeerders die klaarstaan om te realiseren wat wij allemaal hopen (top 8 en meeglippen in de selecte club van professionele voetbalclubs), misschien is dit ook te wijten aan de 2 voorgaande struikelblokken. zolang er op die drie vlakken/struikelblokken niets drastisch bougeert, blijven we staan waar we nu staan, namelijk nergens. en of het dan volgend jaar in derde klasse is, of in 4e provinciale ... nergens is nergens. Je hebt verschillende gradaties in supporteren: 1) supporters die elke week gaan kijken, thuis en uit; 2) supporters die elke week thuis gaan zien (bv. met abo); 3) supporters die occasioneel een wedstrijd meepikken; 4) supporters die zelden of nooit gaan kijken, maar de ploeg wel volgen. Het zijn de groepen 3 en 4, die inderdaad geen die-hards zijn maar daarom niet minder waardevol voor de club, en die kunnen "geactiveerd" worden mits aantrekkelijk spel in 2de klasse of aantrekkelijke affiches tegen topclubs in 1ste klasse. De potentiële visvijver voor deze 4 categorieën van supporters is vrij groot: de volledige Denderstreek, dus een 300.000 mensen. Dus ja, EA beschikt over duizenden supporters, ook van buiten Aalst, maar inderdaad niet altijd van categorieën 1 en 2. Correcte analyse en weinig tegen in te brengen. Dat gezever over al dan niet 'nen echte' mag toch stilaan stoppen, nee? Het is in het voetbal niet anders dan in real life: als je wint heb je vrienden. Persoonlijk juich ik het toe dat mensen van (ver) buiten Aalst op zijn minst interesse tonen in onze club. Als het enkel in het Aalsterse vijverke vissen wordt, da's toch wat enggeestig denken hoor. Al zeker als je droomt van hoger dan tweede nationale te gaan shotten. |
| 12 Apr 2015, 7:51 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
dat gezever over "nen echte", en al wat er nodig is aan criteria om dat te zijn is inderdaad nergens voor nodig. dat soort miss en mister verkiezingen is enorm naast de kwestie ook. maar ik weet niet of dat hier momenteel ook zozeer aan de orde is.
En ik snap ook wel wat ge met al uw categoriën wil zeggen, en er zit zelfs ook een grond van waarheid is. Maar als je deze namiddag gaat gaan kijken, dan zal je zien dat dat potentieel van 300.000 supporters toch ietwat andere dingen op de agenda heeft staan dan af te zakken naar ons stadion. en die leveren ook geen euros op, die we nochtans goed kunnen gebruiken. En dan moet je ook realist durven zijn. Ja wij hadden ooit een grote achterban, en als 't tegenwoordig nog eens een bijzondere match is, is er plots nog eens enorm veel volk (bijvoorbeeld aan de top in derde of op verplaatsing voor de beker). Maar de reden waarom er deze namiddag amper volk zal zijn (hooguit 0.5% van het potentiële potentieel dat je hier voor ons in kaart bracht) gaat verder dan alleen parijs roubaix. dat is vooral de moedeloosheid en uitzichtloosheid, het zichtbaar verval dat om de zoveel jaar gewoon keihard optreedt en alle mogelijke aspiraties de kop indrukt. Een torenhoge schuldenlast ondanks de belofte de schulden af te bouwe. Een vervallen stadion ondanks dat de burgemeester ooit zei dat er een oplossing moest en zou komen... Zoals een Aalstenaar ooit schreef is ook van toepassing op onze club: "wat men op een ander als een spiraal zou beschouwen, is hier gewoon een cyclus", en net dat is ons probleem. |
| 12 Apr 2015, 8:37 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37 Berichten: 279 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
4de prov hoeft voor mij ook niet, dan stopt het. Supporter sinds mijn 18de en al veel miserie, maar ook mooie tijden meegemaakt. Maar starten vanaf nul nee sorry voor je dan hopelijk weer in 2de bent zijn er minstens 10 jaar voorbij. Dan kan ik evengoed hier in Borsbeke gaan kijken.
Een fusie, nee ook niet, want Aalst heeft zeker het hinterland en mogelijkheden om alleen door te gaan. Enkel de juiste mensen op de juiste plek vinden en dat is in een stad als Aalst (want ja het is niet Gent) blijkbaar heel moeilijk en dan spreek ik niet enkel over E. Aalst maar over het hele stadsbestuur en bijhorende gemeenteraadsleden dat gewoon zijn kloten veegt aan alles wat met sport te maken heeft. |
| 12 Apr 2015, 19:19 |
|
|
Ancien
tigers schreef: 4de prov hoeft voor mij ook niet, dan stopt het. Supporter sinds mijn 18de en al veel miserie, maar ook mooie tijden meegemaakt. Maar starten vanaf nul nee sorry voor je dan hopelijk weer in 2de bent zijn er minstens 10 jaar voorbij. Dan kan ik evengoed hier in Borsbeke gaan kijken. Een fusie, nee ook niet, want Aalst heeft zeker het hinterland en mogelijkheden om alleen door te gaan. Enkel de juiste mensen op de juiste plek vinden en dat is in een stad als Aalst (want ja het is niet Gent) blijkbaar heel moeilijk en dan spreek ik niet enkel over E. Aalst maar over het hele stadsbestuur en bijhorende gemeenteraadsleden dat gewoon zijn kloten veegt aan alles wat met sport te maken heeft. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 13 Apr 2015, 8:39 |
|
|
forumlegende
Qua beleving, voetbal, toeschouwersaantal, infrastructuur,...zaten we gisteren al in provinciale.
Ik wil graag geloven dat er duizenden supporters ergens verdoken liggen te wachten, maar ik zie geen enkele reden waarom die de komende jaren zouden boven water komen. We zijn geen KV Mechelen of Beerschot (ok, fusiefusieploeg maar dan nog) die 5 of 6000 supporters hebben waar ze ook spelen. Hoeveel man zou er gisteren geweest zijn? 800,900 ?? Ik heb nooit gedacht dat ik zulke lege tribunes zou moeten aanschouwen. En je kan de afwezigen geen ongelijk geven. Met dank aan de strontbesturen van de voorbije 15 jaar en aan de mooie stad Aalst en zijn raadsleden Soms vraagt een mens niet af of het niet beter zou geweest zijn dat een FDR niet al dat geld in de club had gepompt. Het lijkt nu alsof er een comapatiënt met allerlei machinerie in leven wordt gehouden. Om dan toch nog de stekker er uit te moeten trekken. |
| 13 Apr 2015, 10:47 |
|
|
forumlegende Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41 Berichten: 2654 Leeftijd: 69 Locatie: Oilsjt |
tympanum2 schreef: Qua beleving, voetbal, toeschouwersaantal, infrastructuur,...zaten we gisteren al in provinciale. Ik wil graag geloven dat er duizenden supporters ergens verdoken liggen te wachten, maar ik zie geen enkele reden waarom die de komende jaren zouden boven water komen. We zijn geen KV Mechelen of Beerschot (ok, fusiefusieploeg maar dan nog) die 5 of 6000 supporters hebben waar ze ook spelen. Hoeveel man zou er gisteren geweest zijn? 800,900 ?? Ik heb nooit gedacht dat ik zulke lege tribunes zou moeten aanschouwen. En je kan de afwezigen geen ongelijk geven. Met dank aan de strontbesturen van de voorbije 15 jaar en aan de mooie stad Aalst en zijn raadsleden Soms vraagt een mens niet af of het niet beter zou geweest zijn dat een FDR niet al dat geld in de club had gepompt. Het lijkt nu alsof er een comapatiënt met allerlei machinerie in leven wordt gehouden. Om dan toch nog de stekker er uit te moeten trekken. Ik denk dat er daar een aantal zit op te wachten! ![]() _________________ Iendracht veroit en nie mier achteroit |
| 13 Apr 2015, 11:27 |
|
|
forumlegende
Partijen: EENDRACHT AALST/KBVB
Datum arbitrageovereenkomst: 10/04/2015 Datum zitting arbitraal college: 21/04/2015 Datum uitspraak: 00/00/0000 bron: BAS (voor filipdhose) uitspraak binnen drie dagen of zoiets. Wij bijten de spits af. ![]() _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 14 Apr 2015, 12:50 |
|
|
Vaste Waarde
El Corredor (Light) schreef: Partijen: EENDRACHT AALST/KBVB Datum arbitrageovereenkomst: 10/04/2015 Datum zitting arbitraal college: 21/04/2015 Datum uitspraak: 00/00/0000 bron: BAS (voor filipdhose) uitspraak binnen drie dagen of zoiets. Wij bijten de spits af. ![]() Nog een week dus! |
| 14 Apr 2015, 14:41 |
|
|
Vaste Waarde
Wordt nieuwe sponsor Juubeo de reddende engel voor Eendracht Aalst?
|
| 15 Apr 2015, 16:23 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
filip.dhose schreef: Wordt nieuwe sponsor Juubeo de reddende engel voor Eendracht Aalst? http://www.eendracht-aalst.be/nieuws/of ... we-sponsor _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 15 Apr 2015, 16:33 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37 Berichten: 279 Leeftijd: 54 Locatie: Aalst |
Hopelijk een groter geldmachine dan we hopen
![]() |
| 15 Apr 2015, 17:42 |
|
|
forumlegende
ne nieuwe sponsor en direct 4 privé berichten om de financiële toestand te checken van die Juubeo.
_________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 15 Apr 2015, 17:51 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
El Corredor (Light) schreef: ne nieuwe sponsor en direct 4 privé berichten om de financiële toestand te checken van die Juubeo. En? Is het de moeite? |
| 15 Apr 2015, 18:00 |
|
|
Reserve
Denk eerder een sponsor zoals euphony, een percent op de aangebrachte leden. Ik denk niet dat ze het gat in de begroting gaan dichtrijden
|
| 15 Apr 2015, 18:18 |
|
|
Ancien
Dit is toch positief nieuws, want bij noodgedwongen degradatie zullen er wel enkele sponsors afhaken en dan is in de huidige omstandigheden iedere nieuwe sponsor meer dan welkom.
Mannen, gaat het hier om een kapitaalkrachtige sponsor of niet? _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 15 Apr 2015, 18:32 |
|
| Pagina 262 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 260 261 262 263 264 … 497 Volgende |