Stadion - Pagina 268 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 266 267 268 269 270 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Stadion
wat voor mij eigenlijk van kapitaal belang is...

tot wanneer krijgt dat studiebureau de tijd om een grond te vinden? ik mag toch hopen als je 80.000 euro betaald voor dergelijke studie dat die mannen zich de pleuris werken en ons pakweg binnen een maand of 4 iets gaan laten weten?

als in die intentieverklaring staat dat die pakweg tot 2016 de tijd krijgen... Tja, dan moet FDR zijn beloftes maar hard maken en die grond tevoorschijn toveren... en mogen ze op t stad vierkant onze kl*t*n kussen.

20 Feb 2015, 17:18
Vaste Waarde

El Corredor (Light) schreef:
Bakkie schreef:
Ja want met de statuten gaan ze zeker rekening houden :crazy: tes een echte klucht aan het worden man,zowel stadsbestuur als fdr en Co zijn ermee aan het rammelen :kots:

ja ik zeg alleen wat markey en co destijds erin gezet hebben hé

Ik heb inderdaad half december 2011 als ontslagnemend voorzitter op de AV van EA toen geëist dat FDR en het nieuwe bestuur het principe van verbod op fusie met Dender in de statuten zouden opnemen. Iedereen op de AV ging hiermee akkoord maar dit principe staat er bij mijn weten nog altijd niet in. Dit principe staat wel uitdrukkelijk in het verslag van die AV.

20 Feb 2015, 17:33
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
http://www.fcvdendereh.be/home/officiee ... re-van-roy

20 Feb 2015, 17:40
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Urzua schreef:
Zakken naar derde en blijven spelen in het PC stadion, allemaal goed en wel maar de meesten houden er geen rekening mee dat er hervormingen in eerste en tweede klasse op stapel staan. Indien wij een paar jaar in derde spelen gaan wij zeker die boot missen en ik vermoed dat ze voor ons geen uitzondering zullen maken.

Voila, dit mogen we niet vergeten. T is heel belangrijk om in tweede te blijven.

20 Feb 2015, 17:40
Ancien

Zoals ik hier eerder postte zijn er voor mij 2 opties om aktief te blijven supporteren.
En zoals enkelen hier, volledig terecht trouwens, beweren, zie ik ons ook liever in 2de blijven (met tijdelijke verhuis dus), dan af te zakken naar 3de.
Het is dus kiezen tussen een twijfelachtige zekerheid of een onzekere twijfelachtigheid.....of zoiets.... ;)

20 Feb 2015, 17:55
Nationale Ploeg

pffff.

klagen helpt niet maar soms vraag ik mij toch af waarom ik niet gemakkelijkheidshalve rap supporter van een succesploeg genre Club of Anderlecht wordt.

enfin, we zullen het wel zien zeker. seffens thuis een goe flesken opendoen en wa met de klein mannen klappen. en volgende thuismatch zit ik weer op mijn pleksken.

nu dat het nog kan :D

:EA:

20 Feb 2015, 18:00
Vaste Waarde

jammen schreef:
Zoals ik hier eerder postte zijn er voor mij 2 opties om aktief te blijven supporteren.
En zoals enkelen hier, volledig terecht trouwens, beweren, zie ik ons ook liever in 2de blijven (met tijdelijke verhuis dus), dan af te zakken naar 3de.
Het is dus kiezen tussen een twijfelachtige zekerheid of een onzekere twijfelachtigheid.....of zoiets.... ;)

Ik blijf ook liever in tweede en niet alleen omwille van de hervorming van de competitie. Indien we zakken naar derde:
- gaan er sponsors afhaken of minder geven, terwijl we met een grote schuld zitten.
- gaan we een aantal goede spelers kwijt zijn en geen geld hebben om er andere goede te kopen.
- gaan er ook supporters afhaken ( in het geval van tijdelijke verhuis naar Dender natuurlijk ook)
- blijven we met een stadion in slechte staat dat door Binnenlandse Zaken is afgekeurd.
Hoe lang gaat het dan nog duren om terug naar tweede te stijgen waarvoor we aan strenge licentievoorwaarden moeten voldoen (weliswaar met een overgangsperiode)?

20 Feb 2015, 18:11
forumlegende

parol schreef:
jammen schreef:

Ik blijf ook liever in tweede en niet alleen omwille van de hervorming van de competitie. Indien we zakken naar derde:
- gaan er sponsors afhaken of minder geven, terwijl we met een grote schuld zitten.
- gaan we een aantal goede spelers kwijt zijn en geen geld hebben om er andere goede te kopen.
- gaan er ook supporters afhaken ( in het geval van tijdelijke verhuis naar Dender natuurlijk ook)
- blijven we met een stadion in slechte staat dat door Binnenlandse Zaken is afgekeurd.
Hoe lang gaat het dan nog duren om terug naar tweede te stijgen waarvoor we aan strenge licentievoorwaarden moeten voldoen (weliswaar met een overgangsperiode)?

Akkoord, en inderdaad (vele) spelers zullen een verbrekingsclausule in hun contract opgenomen hebben, bij evt degradatie.

20 Feb 2015, 18:14
forumlegende

tot wanneer krijgt dat studiebureau de tijd om een grond te vinden? ik mag toch hopen als je 80.000 euro betaald voor dergelijke studie dat die mannen zich de pleuris werken en ons pakweg binnen een maand of 4 iets gaan laten weten?

als in die intentieverklaring staat dat die pakweg tot 2016 de tijd krijgen... Tja, dan moet FDR zijn beloftes maar hard maken en die grond tevoorschijn toveren... en mogen ze op t stad vierkant onze kl*t*n kussen.

De oorspronkelijke datum van beëindiging studie was 30/6 , door de 3 maand tijdverlies zal deze uiterlijk 30/9 zijn. Ik kan mij moeilijk,voorstellen dat dit langer zou duren, gezien de beperkte valabele mogelijkheden .

20 Feb 2015, 18:16
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
jowwan schreef:

De oorspronkelijke datum van beëindiging studie was 30/6 , door de 3 maand tijdverlies zal deze uiterlijk 30/9 zijn. Ik kan mij moeilijk,voorstellen dat dit langer zou duren, gezien de beperkte valabele mogelijkheden .

ik kan mij dat wél voorstellen, gezien er het laatste anderhalf jaar werkelijk geen kloten vooruitgang is geboekt

20 Feb 2015, 18:21
Ancien

Jeroen schreef:
http://www.fcvdendereh.be/home/officieel/item/347-mededeling-van-onze-voorzitter-andre-van-roy

Dit is toch ook een teken aan de wand, we mogen ons klaar maken voor een njet van Dender, het einde is nabij want ik geloof niet in onze overlevingskansen in derde klasse.
Apropos weet er iemand wie al die schulden van onze buren betaald heeft, verleden seizoen stond het water nog tot aan de kin en nu zijn ze plots schuldenvrij. :?

20 Feb 2015, 18:28
Ancien

Davy schreef:
een scenario waarin je je gewoon laat terugzakken naar derde (of lager) lijkt mij echt wel geen goeie optie. om verschillende redenen.
- de omstandigheden zijn nu heel erg anders dan toen we destijds uit eerste en tweede terugvielen (we zijn weer een aantal klappen in het gezicht rijker, de publieke belangstelling en het draagvlak qua sponsors, daaraan gekoppeld de middelen en het geloof in een sportieve terugkeer, en een spelersgroep die heel veel centjes kost aan beslissende spelers à la depoitre troch moreels de castro enz. )
- sportief terugkeren uit derde of vierde is niet zo makkelijk als het lijkt en is allerminst een zekerheid.
- Bovendien trekt ons huidig stadion op geen kloten meer en betaalt ge toch 14 euro om op de toppen van uw tenen en met toegeknepen ogen iets te proberen zien van de match. de typische sfeer in de K die de mensen terug naar het stadion lokt is ook volledig weg.
- ook gezien de huidige schulden (en de financiële draagkracht van ons huidig bestuur, een bestuur dat enkel overleeft omdat fdr bijpast, maar een bestuur dat niet in staat is tot een bijkomende injectie)
- ik zie ook geen mensen die de boel in deze situatie écht willen overnemen (anders hadden die in tussentijd wel al écht initiatief genomen).
- de dreiging van een fusie zal er (wanneer wij in derde zitten) niet minder op worden...

in deze tijden dat veel clubs kapot gemaakt worden door de uitrookstrategie van de graaiers uit de pro-league en hun ons-kent-ons-vriendjes van de KBVB waar tweedeklassers enkel goed zijn voor de bondstaksen en als goedkope kweekvijver voor de rijke ploegen, is het zaak voor de club om te vechten voor zijn statuut dat men heeft: en Aalst is en blijft (ondanks zijn stadsbestuur) een echte voetbalstad, minstens tweede klasse waardig.

Als de task force, met op kop D'haese (die voor de camera heeft beweerd dat een oplossing op middellange of lange termijn heel belangrijk is) anderhalf jaar na de afbraak van de K voor het eerst een opdracht tot studie uitschrijft, en als diezelfde clan vandaag op de proppen komt met een belachelijk povere tegemoetkoming (zonder enige garantie, en slechts 100.000 eurokes over max vier jaar) dan is het voor mij heel erg duidelijk hoe belangrijk de club voor de stad is.

zeker wanneer je rekening houdt met het decennialang compleet negeren van de stadionproblematiek. Dan moeten ze daar geen hypocriete uitspraken doen over "hoe belangrijk de stad het vindt dat de huidige jeugdwerking wordt voortgezet".

Je kan voor of tegen FDR zijn, en de kritiek op het clubbestuur is vaak ook terecht. maar 't is wel iemand die er blijft voor vechten. maar mijn punt is vooral : alleen kan hij het ook niet .

ik blijf erbij: nu is het ook eens aan 't stad, als verhuurder de K afbreken was de gemakkelijke stap... nu is het 5 na twaalf om de gemaakte (zeer ambitieuze) beloftes die toen gemaakt zijn concreet te maken. Een "nog altijd niet ondertekende intentieverklaring" is een lege doos met geen enkele waarde. Die 25.000 euro op jaarbasis is om te lachen. Ik had eerlijk gezegd minstens een inhaalbeweging verwacht en geen aalmoes.

en dan nog iets: het is hoog tijd (en misschien nog niet te laat) dat de tweede en derdeklassers gezamenlijk met de KBVB in gesprek gaan over die absurde licentievoorwaarden om deze terug te schroeven. Gisteren passeerde een bericht van KSK Heist, met een ontwerp van een nieuwe tribune van 400 zitjes die altijd leeg zal blijven. ze twijfelen of ze't gaan doen, omdat ze weten dat het louter dient om aan die absurde eisen te voldoen. Ze overwegen het wel, maar dan gewoon om hun zuurverdiende stek in tweede klasse te kunnen behouden. het is tijd dat de betrokken partijen (kbvb en alle clubs samen) hun verstand eens gaan gebruiken. Het kan inderdaad zijn dat die hogere licentievoorwaarden destijds werden ondertekend door de tweedeklassers zelf, maar dan moet men fair zijn en erbij vertellen dat die clubs op dat moment rekenden op een tegemoetkoming op het vlak van tv-geld, en per definitie al jaren met de rug tegen de muur stonden.
Als alle partijen het er (redelijkerwijs) over eens zijn dat die verhoogde licentievoorwaarden nergens op slaan, zeker omdat er voor de clubs vandaag niets tegenover staat, dan kan het toch echt niet anders dan dat men die 800 lux en die minimale veldbreedte en minimaal aantal zitjes laat vallen?

Volledig met je eens Davy. :EA:

20 Feb 2015, 18:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
parol schreef:
jammen schreef:

staat in de statuten van de vzw supporters. In die van ea zelf durf ik te betwijfelen. Maar hoe dan ook is zoiets louter symbolisch. Met een statutenwijziging omzeil je dat per direct

20 Feb 2015, 19:29
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Davy schreef:

Je kan voor of tegen FDR zijn, en de kritiek op het clubbestuur is vaak ook terecht. maar 't is wel iemand die er blijft voor vechten. maar mijn punt is vooral : alleen kan hij het ook niet .

Hij zal het wel alleen moeten doen vrees ik,na zijn uitspraken dat hij de stad niet nodig heeft om ergens buiten Aalst een stadion te bouwen,dat hij er blijft voor vechten lijkt me logisch,indien het schip zinkt is hij al zijn centen kwijt,heeft hij zichzelf niet in deze situatie gewrongen.

20 Feb 2015, 19:30
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
filip.dhose schreef:
Jean schreef:

Dat is nog niet eens zo erg, kan een toffe reeks worden.

Toch liever in Denderleeuw een paar jaar spelen in tweede of eerste, als terug naar derde in PC, hé mannen!

Ver a messchien wel kameroot, Geraardsbergen is kerter boi hé ;) , en teiven toegeven dat den NVA slecht bezig is in Oilsjt (alsoeik onze veirige stadsbestieren) is een Denjerbrigge te ver zekerst...

Amuseirt eir in Denjerlië.
Is iederiejn ier tein azoe naïef om te peizen da Denjer nen tussenstap is opweg nor een nief stadion? :cry:

't Foit da ze (=clubbestier en Kloeite stadsbestier(en)) alles bloiven oitstellen, en niemand officieel teift communiceren zeit toch genoeg zekerst. (n)

2de klasse in (groeit)-Oilsjt of 3de klas in 't PC stadion. Nor Denjer of geloik woar anders trekken is ver moi oit den boze, zolang den iejste stiejn van ons nief stadion ni gelied is (of renovoosje PC-stadion begost). Net zoals onze bestierders beweren dat 3de klasse de doeidsteek zou betekenen vér ons club, ben ik van meningk dat verhois nor ieveranst anders om per sé in 2de klas te bloiven even goed de doeidsteek kan betekenen van ons geliefde club.

Ten eerste: mijn politieke overtuiging heeft hier niets mee te maken. Maar nu je het toch over de politiek hebt: de N-VA is twee jaar aan de macht in Aalst. Het zal ons fout zijn zeker, dat er de voorbije 15 à 20 jaar niets gebeurd is aan het PC-stadion!
Ten tweede: ja, ik ben van Geraardsbergen, en ik begin het stilletjesaan beu te worden dat sommige EA-supporters onze supportersschare opdelen in 2 groepen: de "echte", die op het grondgebied van de fusiegemeente Aalst wonen, en de tweederangssupporters, die niet van Aalst zijn.
Het gaat hier om een fundamentele vraag: we moeten eindelijk eens weten waar we met onze geliefde club naar toe willen. Er zijn een aantal studies van sporteconomen die uitwijzen dat je een wervingsgebied van zo'n 250.000 à 300.000 mensen (= potentiële supporters) nodig hebt om een levensvatbare profclub uit te bouwen. Dus stel ik hier open de vraag: als EA enkel maar van de "echte" Oilsjteneirs mag zijn, dan moet den Iendracht met een potentiële achterban van een 80.000 man in derde of vierde klasse gaan spelen. Maar dan kan ik, en velen met mij, evengoed de zondag naar KSV Geraardsbergen of Olsa Brakel gaan zien. Of aanvaardt iedereen dat Eendracht Aalst dé ploeg wordt van de Denderstreeek, met supporters van Geraardsbergen tot in Dendermonde? Aalst is de 5de grootste gemeente in Vlaanderen, en verdient dus absoluut een eersteklasseclub. Niettemin kan Aalst het niet alleen: Eendracht Aalst als profclub kan enkel overleven met een hinterland dat veel ruimer is dan alleen maar het grondgebied van Aalst. In die optiek maakt het eigenlijk geen bal uit of er aan de Bredestraat, in Denderleeuw of aan de uitrit van de E40 in Erpe-Mere gevoetbald wordt. En aan de supporters die zouden afhaken als er niet meer op grondgebied Aalst gespeeld wordt, antwoord ik met een lied: "En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!"

20 Feb 2015, 19:45
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 266 267 268 269 270 462