|
|
| Pagina 269 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 267 268 269 270 271 … 462 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Vaste Waarde
Bericht Re: Stadion
Ik begin het als inwoner van Geraardsbergen eerlijk gezegd een beetje beu te worden dat sommige EA-supporters onze supportersschare opdelen in 2 groepen: de "echte", die op het grondgebied van de fusiegemeente Aalst wonen, en de tweederangssupporters, die niet van Aalst zijn.
Het gaat hier om een fundamentele vraag: we moeten eindelijk eens weten waar we met onze geliefde club naar toe willen. Er zijn een aantal studies van sporteconomen die uitwijzen dat je een wervingsgebied van zo'n 250.000 à 300.000 mensen (= potentiële supporters) nodig hebt om een levensvatbare profclub uit te bouwen. Dus stel ik hier open de vraag: als EA enkel maar van de "echte" Oilsjteneirs mag zijn, dan moet den Iendracht met een potentiële achterban van een 80.000 man in derde of vierde klasse gaan spelen. Maar dan kan ik, en velen met mij, evengoed de zondag naar KSV Geraardsbergen of Olsa Brakel (derde klasse) voetbal gaan zien. Of aanvaardt iedereen dat Eendracht Aalst dé ploeg wordt van de Denderstreeek, met supporters van Geraardsbergen over Zottegem tot in Dendermonde? Aalst is de 5de grootste gemeente in Vlaanderen (!), en verdient dus absoluut een eersteklasseclub. Niettemin kan Aalst het niet alleen: Eendracht Aalst als profclub kan enkel overleven met een hinterland dat veel ruimer is dan alleen maar het grondgebied van Aalst. In die optiek maakt het eigenlijk geen bal uit of er aan de Bredestraat, in Denderleeuw of aan de uitrit van de E40 in Erpe-Mere gevoetbald wordt. En aan de supporters die zouden afhaken als er niet meer op grondgebied Aalst gespeeld wordt, antwoord ik met een lied: "En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!" |
| 20 Feb 2015, 19:48 |
|
|
Freak
as ge va giesbeirgen zetj zeg ik teigen aa: En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!"
|
| 20 Feb 2015, 19:54 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
filip.dhose schreef: Ik begin het als inwoner van Geraardsbergen eerlijk gezegd een beetje beu te worden dat sommige EA-supporters onze supportersschare opdelen in 2 groepen: de "echte", die op het grondgebied van de fusiegemeente Aalst wonen, en de tweederangssupporters, die niet van Aalst zijn. Het gaat hier om een fundamentele vraag: we moeten eindelijk eens weten waar we met onze geliefde club naar toe willen. Er zijn een aantal studies van sporteconomen die uitwijzen dat je een wervingsgebied van zo'n 250.000 à 300.000 mensen (= potentiële supporters) nodig hebt om een levensvatbare profclub uit te bouwen. Dus stel ik hier open de vraag: als EA enkel maar van de "echte" Oilsjteneirs mag zijn, dan moet den Iendracht met een potentiële achterban van een 80.000 man in derde of vierde klasse gaan spelen. Maar dan kan ik, en velen met mij, evengoed de zondag naar KSV Geraardsbergen of Olsa Brakel (derde klasse) voetbal gaan zien. Of aanvaardt iedereen dat Eendracht Aalst dé ploeg wordt van de Denderstreeek, met supporters van Geraardsbergen over Zottegem tot in Dendermonde? Aalst is de 5de grootste gemeente in Vlaanderen (!), en verdient dus absoluut een eersteklasseclub. Niettemin kan Aalst het niet alleen: Eendracht Aalst als profclub kan enkel overleven met een hinterland dat veel ruimer is dan alleen maar het grondgebied van Aalst. In die optiek maakt het eigenlijk geen bal uit of er aan de Bredestraat, in Denderleeuw of aan de uitrit van de E40 in Erpe-Mere gevoetbald wordt. En aan de supporters die zouden afhaken als er niet meer op grondgebied Aalst gespeeld wordt, antwoord ik met een lied: "En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!" As ge de l weglotj, de o achter de d zetj en er op 't leste nog een e achter klasjt éje iejn van d'oeirzoaken van ons probleim. ![]() _________________ oilsjt, goi alien... |
| 20 Feb 2015, 19:56 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Hemel boven Eendracht Aalst klaart volgende week op
De helft van de tweedeklassers zet alle zeilen bij om de licentie voor komend seizoen rond te krijgen. Eendracht Aalst, dat niet langer in het verouderde Pierre Cornelisstadion terecht kan, hoopt dat de hemel volgende week opklaart. Yannick Van Aken, manager van de Ajuinen, geeft bij Voetbalkrant.com een laatste stand van zaken mee. "Van licentiemanager Nils Van Branteghem kregen we extra tijd om met een oplossing over de brug te komen. Die hopen we volgende week in ons dossier op te nemen." Die oplossing is met zekerheid verhuizen. "Een aanpassing van het huidige stadion vraagt een gigantische investering - ruim 1 miljoen euro - van de stad Aalst." "Het is te gek om zo'n som op te hoesten om het probleem voor enkele jaren op te lossen", zegt Van Aken. "Het stadion heeft geen potentieel om verder ambitieus te zijn. We gaan op zoek naar een andere locatie in afwachting van het nieuwbouwproject." Eendracht Aalst wil vier tot vijf jaar in Denderleeuw gaan voetballen. "Er zijn niet veel alternatieven. In tussentijd is het klaar dat enkel het Van Roystadion in Dender een optie blijft. We maken ons sterk dat we volgende week duidelijkheid in kunnen scheppen. Als club hebben we er een goed oog in." Voorzitter André Van Roy ijverde lange tijd voor een fusie als tegemoetkoming? "Voor Eendracht Aalst speelt enkel de nieuwe thuisbasis een rol", besluit Van Aken. "Voor ons is er geen sprake van 'voor wat hoort wat' en zodoende een fusie. We willen elders gaan spelen in afwachting van het moment dat we naar onze eigen infrastructuur kunnen terugkeren." Bron: Voetbalkrant. |
| 20 Feb 2015, 20:06 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
voor diegenen die zo graag in derde zouden spelen ; om wat te doen ? Je kan en mag niet stijgen omdat je geen volwaardig stadion hebt. Dus moet je enkele (20 mss ?)
seizoenen ter plaatse blijven trappelen en alleen zorgen dat je niet zakt naar vierde. Het zal dan ook niet zo lang duren eer je voor 85 man sups dient te spelen. Over en out. ![]() _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 20 Feb 2015, 20:21 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 13 Jul 2008, 17:20 Berichten: 1374 Leeftijd: 46 Locatie: hofstade |
Gilles schreef: Hemel boven Eendracht Aalst klaart volgende week op De helft van de tweedeklassers zet alle zeilen bij om de licentie voor komend seizoen rond te krijgen. Eendracht Aalst, dat niet langer in het verouderde Pierre Cornelisstadion terecht kan, hoopt dat de hemel volgende week opklaart. Yannick Van Aken, manager van de Ajuinen, geeft bij Voetbalkrant.com een laatste stand van zaken mee. "Van licentiemanager Nils Van Branteghem kregen we extra tijd om met een oplossing over de brug te komen. Die hopen we volgende week in ons dossier op te nemen." Die oplossing is met zekerheid verhuizen. "Een aanpassing van het huidige stadion vraagt een gigantische investering - ruim 1 miljoen euro - van de stad Aalst." "Het is te gek om zo'n som op te hoesten om het probleem voor enkele jaren op te lossen", zegt Van Aken. "Het stadion heeft geen potentieel om verder ambitieus te zijn. We gaan op zoek naar een andere locatie in afwachting van het nieuwbouwproject." Eendracht Aalst wil vier tot vijf jaar in Denderleeuw gaan voetballen. "Er zijn niet veel alternatieven. In tussentijd is het klaar dat enkel het Van Roystadion in Dender een optie blijft. We maken ons sterk dat we volgende week duidelijkheid in kunnen scheppen. Als club hebben we er een goed oog in." Voorzitter André Van Roy ijverde lange tijd voor een fusie als tegemoetkoming? "Voor Eendracht Aalst speelt enkel de nieuwe thuisbasis een rol", besluit Van Aken. "Voor ons is er geen sprake van 'voor wat hoort wat' en zodoende een fusie. We willen elders gaan spelen in afwachting van het moment dat we naar onze eigen infrastructuur kunnen terugkeren." Bron: Voetbalkrant. laat ons hopen dat we geen 4 a 5 jaar moeten wachten... en met de verwachting dat eendracht in tussentijd NIET is gefuseerd met dat zootje ongeregeld ginder... de volgende vernedering ver nen iendrachtsupporter (van waar die ook is en / of komt) , is na het moeten op dender gaan zien in afwachting van nieuw stadion in oilsjt ,dat we hoogstwaarschijnlijk ook ons 100 jarig bestaan van de club in denderleeuw zullen mogen gaan vieren....laat het maar wa vooruit gaan met die stadionplannen zodat we misschien hopelijk het 100-jarig bestaan van onze club samen kunnen vieren met de inhuldiging van het nieuwe eendrachtstadion?.....of we kunnen ons broek volledig afsteken van affronten.... en laat de "carnavalmatch" voor de volgende paar jaar dan ook maar voor wat ze is want ik ben niet van plan om daar verkleed in da stadion te zullen staan....t is en t zal niet het zelfde zijn als nu...zelfs niet bij een gewone match. ik hoop dat ze dat heel goed beseffen....met andere woorden , we zullen als supporter niet anders kunnen ... dan volgen ... er is nog maar 1 ding erger dan dit alles en das van deiremonne zen.... die zen gekloetj ver gans eer leven , weir mor ver efkes... ![]() |
| 20 Feb 2015, 20:38 |
|
|
Vaste Waarde
waly 2 schreef: as ge va giesbeirgen zetj zeg ik teigen aa: En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!" Voilà, hetgeen ik wou bewijzen, is bewezen: omdat ik van Geraardsbergen zou ik van jou niet supporter mogen zijn van KSV Geraardsbergen in eerste provinciale, en van Eendracht Aalst in eerste klasse? |
| 20 Feb 2015, 20:54 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 56 Locatie: Herzele |
filip.dhose schreef: waly 2 schreef: as ge va giesbeirgen zetj zeg ik teigen aa: En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!" Voilà, hetgeen ik wou bewijzen, is bewezen: omdat ik van Geraardsbergen zou ik van jou niet supporter mogen zijn van KSV Geraardsbergen in eerste provinciale, en van Eendracht Aalst in eerste klasse? Jawadde, Calimero... _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 20 Feb 2015, 21:00 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
filip.dhose schreef: antwoord ik met een lied: "En lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg, en lodzj a ploeg mor in de steek!" Wa eet Widzew Lodz dor mee te moaken ? _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 20 Feb 2015, 21:14 |
|
|
forumlegende
Wij: de onderhandelingen zijn volop bezig en in de loop van volgende week gaan we naar een oplossing.
Zij: geen sprake van onderhandelingen. wie liegt er? echt veel nuance zie ik daar toch nie in. stuur uw antwoord op gele briefkaart naar het secretariaat van één van deze clubs, en win een jaarabonnement. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 20 Feb 2015, 23:11 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
|
Ik kan toch heel moeilijk geloven dat Dender gaat weigeren om ons in hun stadion te laten spelen. Economisch gezien is dat ridicuul. Ze spelen daar in een stadion dat veel geld gekost heeft en ik denk dat -ondanks de laatste geruchten- ze daar ook elke cent kunnen gebruiken.
Natuurlijk gaat Dender proberen om het onderste uit de kan te halen. Dat verklaart denk ik ook de tegenstrijdige berichten. Dender zal hun voorwaarden op tafel gelegd hebben en Aalst zal daar akte van genomen hebben. Voor de één (Aalst) is dat onderhandelen, voor de ander (Dender) is dat hoogstens een eerste gesprek. En dat ze bij Dender ook de fusieballon oplaten, lijkt me niet onlogisch. Ze zijn het daar gewend. |
| 21 Feb 2015, 0:05 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
El Corredor (Light) schreef: Wij: de onderhandelingen zijn volop bezig en in de loop van volgende week gaan we naar een oplossing. Zij: geen sprake van onderhandelingen. wie liegt er? echt veel nuance zie ik daar toch nie in. stuur uw antwoord op gele briefkaart naar het secretariaat van één van deze clubs, en win een jaarabonnement. Of per SMS ![]() |
| 21 Feb 2015, 0:06 |
|
|
Vaste Waarde
malder schreef: Ik kan toch heel moeilijk geloven dat Dender gaat weigeren om ons in hun stadion te laten spelen. Economisch gezien is dat ridicuul. Ze spelen daar in een stadion dat veel geld gekost heeft en ik denk dat -ondanks de laatste geruchten- ze daar ook elke cent kunnen gebruiken. Natuurlijk gaat Dender proberen om het onderste uit de kan te halen. Dat verklaart denk ik ook de tegenstrijdige berichten. Dender zal hun voorwaarden op tafel gelegd hebben en Aalst zal daar akte van genomen hebben. Voor de één (Aalst) is dat onderhandelen, voor de ander (Dender) is dat hoogstens een eerste gesprek. En dat ze bij Dender ook de fusieballon oplaten, lijkt me niet onlogisch. Ze zijn het daar gewend. Jongens toch, die Van Roy is zwaar aan het bluffen! Dat stadion is niet eens van hem, maar wel van de gemeente Denderleeuw! Het enige wat hij kan uitspelen is zijn exclusiviteitsrecht, maar dat heeft Terjoden-Welle in het verleden ook afgekocht, dus waarom zou Eendracht Aalst dat dan niet kunnen doen? Vergeet niet dat de eigenaar (de gemeente D'leeuw dus!) er vragende partij voor is dat dat stadion zo veel en zo vaak mogelijk gebruikt wordt! |
| 21 Feb 2015, 0:22 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 20 Apr 2006, 17:28 Berichten: 2983 Leeftijd: 45 Locatie: Buggenhout |
iendrachter schreef: anathema76 schreef: jammen schreef: Tijdelijke verhuis (indien concrete plannen over nieuw stadion) naar Dender of verplichte verhuis (indien geen licentie) naar derde klasse, dat zijn de 2 opties voor mij om verder te gaan als supporter. Fusie is uitgesloten alsook een definitieve verhuis. Zo denk ik er ook over, maar hoe gaan wij als supporters ooit 100% zeker weten dat die verhuis tijdelijk zal zijn? Het is ver gekomen dat de 2de grootste stad van Oost-Vlaanderen moet gaan bedelen om in een boerendorp hun stadion te gaan spelen, sorry maar de grote fout ligt hier toch wel bij ons stadsbestuur. De gronden in Erembodegem moesten voor een nieuw stadion geweest zijn en daar hadden zij kunnen voor zorgen, maar er zullen te grote sommen onder tafel gegeven zijn wrs.... Het stadsbestuur heeft lang genoeg met ons kloten gespeeld zeker, iedereen die dacht dat er al een studiebureau bezig was en ze moeten er nog aan beginnen .Het beste is volgens mij om gewoon naar 3de te zakken, FDR kan zijn zozegde grond buiten Aalst tevoorschijn toveren en we kunnen opt gemak een jaar of 3 à 4 in 3de gaan spelen. En ze hebben dan alle tijd om een geschikte grond te zoeken een een nieuw stadion te bouwen buiten Aalst. Wie er nu nog vertrouwen heeft in ons stadsbestuur, die is gewoon van slechte wil. Ik zal mij zeker nog een abonnement nemen in 3de in het PC stadion en ik denk dat we voor meer supporters zullen spelen dan in 2de klasse te gaan spelen op Dender. Ik hoop eigenlijk dat Dender ons gewoon gaat weigeren in hun stadion. We kunnen misschien een stadion delen met de grootste stad van Vlaanderen waar daar is het ook ver gedaan Als ge het nieuwe stadion geografisch ergens halfweg zet kunnen we in Mechelen spelen,dan heeft de Racing ook een nieuw plein Het is ver gekomen met ons welgesteld land... |
| 21 Feb 2015, 1:12 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 20 Apr 2006, 17:28 Berichten: 2983 Leeftijd: 45 Locatie: Buggenhout |
iendrachter schreef: anathema76 schreef: jammen schreef: Tijdelijke verhuis (indien concrete plannen over nieuw stadion) naar Dender of verplichte verhuis (indien geen licentie) naar derde klasse, dat zijn de 2 opties voor mij om verder te gaan als supporter. Fusie is uitgesloten alsook een definitieve verhuis. Zo denk ik er ook over, maar hoe gaan wij als supporters ooit 100% zeker weten dat die verhuis tijdelijk zal zijn? Het is ver gekomen dat de 2de grootste stad van Oost-Vlaanderen moet gaan bedelen om in een boerendorp hun stadion te gaan spelen, sorry maar de grote fout ligt hier toch wel bij ons stadsbestuur. De gronden in Erembodegem moesten voor een nieuw stadion geweest zijn en daar hadden zij kunnen voor zorgen, maar er zullen te grote sommen onder tafel gegeven zijn wrs.... Het stadsbestuur heeft lang genoeg met ons kloten gespeeld zeker, iedereen die dacht dat er al een studiebureau bezig was en ze moeten er nog aan beginnen .Het beste is volgens mij om gewoon naar 3de te zakken, FDR kan zijn zozegde grond buiten Aalst tevoorschijn toveren en we kunnen opt gemak een jaar of 3 à 4 in 3de gaan spelen. En ze hebben dan alle tijd om een geschikte grond te zoeken een een nieuw stadion te bouwen buiten Aalst. Wie er nu nog vertrouwen heeft in ons stadsbestuur, die is gewoon van slechte wil. Ik zal mij zeker nog een abonnement nemen in 3de in het PC stadion en ik denk dat we voor meer supporters zullen spelen dan in 2de klasse te gaan spelen op Dender. Ik hoop eigenlijk dat Dender ons gewoon gaat weigeren in hun stadion. We kunnen misschien een stadion delen met de grootste stad van Vlaanderen waar daar is het ook ver gedaan Als ge het nieuwe stadion geografisch ergens halfweg zet kunnen we in Mechelen spelen,dan heeft de Racing ook een nieuw plein Het is ver gekomen met ons welgesteld land... |
| 21 Feb 2015, 1:12 |
|
| Pagina 269 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 267 268 269 270 271 … 462 Volgende |