|
|
| Pagina 271 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 269 270 271 272 273 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
Bericht Re: Artikels
DT schreef: De Jean schreef: El Corredor (Light) schreef: hiermee ben ik wel akkoord, met uw analyse over De Neve "ietsje" minder Idem. De analyse van DT is in dit geval 'omring speler X met goeie spelers en dan rendeert hij wel'. Zet Mike Smet in een topverdediging met een rechtsmid die hem steunt, en hij kan ook mee in tweede he. Ja, dan moet je beter lezen hé... Of klopt het niet misschien dat de kern van ons voetballend probleem zich centraal op het midden bevindt? Daar lig je al jaren te schipperen met twee identiek dezelfde spelers (qua type) omdat je eveneens al jaren dat gat niet opgevuld krijgt... Op basis van uw opmerking en die van ElCo zou dat dus enkel te wijten zijn aan de kwaliteit van Gianni ( a ja want degelijk of accuraat omringen mag niet want da's een excuus) en dat betwist ik... Ik vind dat je niet kan verwachten van een speler dat hij zaken gaat doen die niet in zijn spel liggen, puur en alleen omdat hij op die positie staat... En dat je daarbij ook moet kijken naar de dynamiek errond... En dat is iets wat de trainer opzet... Maar mij niet gelaten hoor: laat gasten zoals De Neve, Lievens en consoorten vertrekken (allemaal jonge gasten met progressiemarge die binnen 3-4 jaar op hun top zijn) en trek mannen aan zoals Lander, K. Janssens en consoorten... Die zijn op papier allemaal veel beter, met inhoud, echte voetballers,... alleen komt het er niet uit eens ze het Eendracht-shirt dragen... En dan ook allemaal op de achterste poten als er gekrabt moet worden om de licentie te halen... Kijk hé - K. Janssens mag dan globaal bekeken een degelijk seizoen hebben gedraaid, naar het aantal minuten dat hij heeft meegedaan, is het ongeveer de minst rendabele flankspeler die we sinds derde klasse in onze rangen hebben gehad... Dat zijn dus de mannen die je met de vinger moet wijzen... Zij werden binnengehaald om de boel te doen draaien maar als de ploeg niet draait, zijn ze bij de eerste om te verzuipen of zich weg te steken... Maar wel blijven vitten op kerels als Smet en De Neve... En je kan Mike dan wel weer door de mangel halen, maar de slechtste back dit seizoen staat wel op links hé... Dus zoals steeds - beetje consequent zijn... Straks is het nog de fout van de fans Vanbelle is inderdaad een schim van vorig seizoen maar zelfs op één been is hij nog beter dan Smet, een speler die simpelweg in vierde klasse thuishoort en hier ondertussen ook al enkele seizoenen 'rondloopt'. |
| 24 Apr 2015, 12:38 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
Ik ga wel akkoord met DT dat als we dit allemaal overleven en ooit uit onze financiële put willen kruipen dat het dan zal moeten gebeuren met jonge gasten met progressiemarge ipv dure non-productieve namen (ik ga geen lijstje maken, het lijstje is lang genoeg
)_________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 24 Apr 2015, 12:55 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Het had inderdaad wel wat gezonder geweest om hier en daar met jeugd te werken, zelfs ondanks de torenhoge ambities op sportief vlak. Op sportief vlak (transfers) zijn er zoveel zaken gebeurd de afgelopen jaren, die je moeilijk kan rijmen met het begrip "schuldenafbouw". de rekening wordt vandaag gepresenteerd.
Mocht 2e of 3e klasse er uberhaupt nog inzitten, volgend jaar, hoop ik dat de ploeg kan rekenen op een falco geenens en een verhoeven (ook al weet iedereen dat je niet op 2 à 3 matchen kan voortgaan om echt te oordelen). en een gezond bestuur zou ook helpen, al besef ik dat dit na 23 jaar supporterschap op Aalst veel te veel is gevraagd. 'Visie'... een lelijk woord in Aalst (ofwel één dat ze niet begrijpen). |
| 24 Apr 2015, 13:15 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
zwetzat schreef: DT schreef: zwetzat schreef: ik vraag mij echt af of jullie de voorbije 14 dagen op Mars gezeten hebben . Oei, mogen we hier enkel maar posten over de precaire financiële toestand of wa? Zeer hoogstwaarschijnlijk zal deze discussie hier binnen exact 4 dagen totaal overbodig en nutteloos zijn, vandaar mss even wachten en zich beter toespitsen op wat er gaat gebeuren na dinsdag as of wa .... Yep maar dat is de discussie over wie waar wanneer allemaal in de fout is gegaan, ook hé... No money, no Iendracht... Zo simpel ist... En in voetbal is het sportieve/spelerspotentieel wel het product hé dat je moet verkopen... Eendracht Aalst was een aantal jaar geleden meer dan dat ja, maar nu? Zelfs al komt alles miraculeus goed op welke manier ook - back to basics zal er gegaan moeten worden, en dat had eigenlijk al jaren geleden moeten gebeuren... Dat nieuwe elan waar ik het al vaker heb over gehad ipv te wentelen in enkele momentopnames in een geschiedenis die doorspekt is van mismanagement... |
| 24 Apr 2015, 13:38 |
|
|
forumlegende
DT schreef: zwetzat schreef: ik vraag mij echt af of jullie de voorbije 14 dagen op Mars gezeten hebben . Oei, mogen we hier enkel maar posten over de precaire financiële toestand of wa? Mijn excuses dat ik het hier over voetbal wou hebben. Het zal niet meer gebeuren. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 24 Apr 2015, 13:45 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
AlostanA schreef: Straks is het nog de fout van de fans Vanbelle is inderdaad een schim van vorig seizoen maar zelfs op één been is hij nog beter dan Smet, een speler die simpelweg in vierde klasse thuishoort en hier ondertussen ook al enkele seizoenen 'rondloopt'. Is het dat dan deels niet dan? Als het is om geroemd te worden als een van de trouwste aanhangen, dan is iedereen van Aalst Eendrachtsupporter, maar als je de toeschouwersaantallen in het PC-stadion bekijkt, blijkt toch iets anders hoor. Dit jaar zou je nog kunnen zeggen dat het komt door de extrasportieve beslommeringen en dat iedereen het spuugzat is, maar is wel een feit dat er na de carnavalsmatch de laatste seizoenen geen kat meer komt kijken... Ook niet in het seizoen dat FDR net overgenomen had en de redder van de club was gebleken... Is geen waardeoordeel hé - ik pleit zelf ook schuldig, den Iendracht heeft niet meer die plaats in mijn leven als voorheen - maar is toch wel een feit dat vastgesteld kan worden... De voorzitters van de supportersclubs zullen dat ook wel zien aan hun statistieken denk ik... En veel daar heeft ook te maken met de Eendracht die je op het veld ziet... |
| 24 Apr 2015, 13:46 |
|
|
forumlegende
Ik heb altijd je bijdragen graag gelezen, DT, maar die laatste gaat wel erg kort door de bocht.
Waren er nu 5000 fans bij elke match geweest dit seizoen en de vorige seizoenen dan zaten we nog altijd in de puree. Als er jarenlang geen beleid die naam waardig is dan houdt het gewoon eens op. Was er indertijd voor de vereffening dan geen volk genoeg? Het probleem was en is de leiding van onze club : financieel en sportief al jaren een ramp op enkele toevalstreffers na... |
| 24 Apr 2015, 14:07 |
|
|
Ancien
tympanum2 schreef: Ik heb altijd je bijdragen graag gelezen, DT, maar die laatste gaat wel erg kort door de bocht. Waren er nu 5000 fans bij elke match geweest dit seizoen en de vorige seizoenen dan zaten we nog altijd in de puree. Als er jarenlang geen beleid die naam waardig is dan houdt het gewoon eens op. Was er indertijd voor de vereffening dan geen volk genoeg? Het probleem was en is de leiding van onze club : financieel en sportief al jaren een ramp op enkele toevalstreffers na... Is een verschil tussen een stukje verantwoordelijkheid als supporter opnemen en de supporter als grootste oorzaak van het falen zien hé... Ik vergelijk bewust niet de periode voor en na de vereffening, maar kijk naar de evolutie sinds de vereffening... Gebrek aan beleid: absoluut - kan ook moeilijk anders als je van bestuur veranderd zoals van onderbroek... Maar mij maak je niet wijs dat de terugloop van de supportersaantallen enkel en alleen aan het slechte beleid is te wijten en dus vind ik alles op de kap van "het beleid" gooien evenzeer kort door de bocht... Ik wil maar zeggen: Garré had een beleid, Orlans had een beleid... alleen niet het beleid dat de supporters zagen zitten... Is door actie van supporters dat besturen uit het zadel werden gelicht en anderen erin werden gehesen... Dus globaal genomen vind ik wel dat de supporters er een verantwoordelijkheid in dragen ja. Ik zie hier oproepen tot meer participatie van de supporters - wel, ik betwijfel sterk - als puntje bij paaltje komt - of de Eendracht-supportersschare tot hetzelfde in staat is als wat pakweg de supporters van KV Mechelen hebben gedaan indertijd... Je vindt nauwelijks vers bloed voor de VZW, er waren geen kandidaten voor de functie van supportersvertegenwoordiger... Sta me toe dan toch even te twijfelen aan de kracht van de Iendracht-supporters... Weerom, geen waardeoordeel, gewoon een vaststelling... En dan vind ik het wat makkelijk om te stellen dat het allemaal "een ander" zijn schuld is... |
| 24 Apr 2015, 14:27 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
DT schreef: AlostanA schreef: Straks is het nog de fout van de fans Vanbelle is inderdaad een schim van vorig seizoen maar zelfs op één been is hij nog beter dan Smet, een speler die simpelweg in vierde klasse thuishoort en hier ondertussen ook al enkele seizoenen 'rondloopt'. Is het dat dan deels niet dan? Als het is om geroemd te worden als een van de trouwste aanhangen, dan is iedereen van Aalst Eendrachtsupporter, maar als je de toeschouwersaantallen in het PC-stadion bekijkt, blijkt toch iets anders hoor. Dit jaar zou je nog kunnen zeggen dat het komt door de extrasportieve beslommeringen en dat iedereen het spuugzat is, maar is wel een feit dat er na de carnavalsmatch de laatste seizoenen geen kat meer komt kijken... Ook niet in het seizoen dat FDR net overgenomen had en de redder van de club was gebleken... Is geen waardeoordeel hé - ik pleit zelf ook schuldig, den Iendracht heeft niet meer die plaats in mijn leven als voorheen - maar is toch wel een feit dat vastgesteld kan worden... De voorzitters van de supportersclubs zullen dat ook wel zien aan hun statistieken denk ik... En veel daar heeft ook te maken met de Eendracht die je op het veld ziet... Neen, absoluut niet. De oorzaken van de teloorgang zijn hier al uitgebreid aangehaald: stadionproblematiek, mismanagement, sportieve middelmaat,... maar hoe je de verantwoordelijkheid bij de fans kan leggen, dat gaat er bij mij echt niet in. Dat we al lang de power niet meer hebben van enkele jaren geleden is een feit, dat we maar een fractie meer waard zijn in vergelijking met KVM of Antwerp is ook absoluut waar, maar dat is 'het gevolg van' en zeker niet 'de oorzaak van'. Tijdens de walkover in vierde klasse en de periode met Depoitre/Moreels/Galucci/... zag je weer de sfeer van 'den Iendracht', maar de laatste jaren moeten supporters (en sponsors) zich tevreden stellen met middelmatige voetballers, een stadion met provinciale uitstraling, een gesloten restaurant, fratsen al a Mpenza & Kompany,... De supporters die er de laatste maanden nog staan -en de mensen die nog de handschoen opnemen en naar supportersmeetings e.d. gaan- verdienen eerder een standbeeld dan een schuldaandeel. |
| 24 Apr 2015, 16:14 |
|
|
forumlegende
AlostanA schreef: DT schreef: AlostanA schreef: Straks is het nog de fout van de fans Vanbelle is inderdaad een schim van vorig seizoen maar zelfs op één been is hij nog beter dan Smet, een speler die simpelweg in vierde klasse thuishoort en hier ondertussen ook al enkele seizoenen 'rondloopt'. Is het dat dan deels niet dan? Als het is om geroemd te worden als een van de trouwste aanhangen, dan is iedereen van Aalst Eendrachtsupporter, maar als je de toeschouwersaantallen in het PC-stadion bekijkt, blijkt toch iets anders hoor. Dit jaar zou je nog kunnen zeggen dat het komt door de extrasportieve beslommeringen en dat iedereen het spuugzat is, maar is wel een feit dat er na de carnavalsmatch de laatste seizoenen geen kat meer komt kijken... Ook niet in het seizoen dat FDR net overgenomen had en de redder van de club was gebleken... Is geen waardeoordeel hé - ik pleit zelf ook schuldig, den Iendracht heeft niet meer die plaats in mijn leven als voorheen - maar is toch wel een feit dat vastgesteld kan worden... De voorzitters van de supportersclubs zullen dat ook wel zien aan hun statistieken denk ik... En veel daar heeft ook te maken met de Eendracht die je op het veld ziet... Neen, absoluut niet. De oorzaken van de teloorgang zijn hier al uitgebreid aangehaald: stadionproblematiek, mismanagement, sportieve middelmaat,... maar hoe je de verantwoordelijkheid bij de fans kan leggen, dat gaat er bij mij echt niet in. Dat we al lang de power niet meer hebben van enkele jaren geleden is een feit, dat we maar een fractie meer waard zijn in vergelijking met KVM of Antwerp is ook absoluut waar, maar dat is 'het gevolg van' en zeker niet 'de oorzaak van'. Tijdens de walkover in vierde klasse en de periode met Depoitre/Moreels/Galucci/... zag je weer de sfeer van 'den Iendracht', maar de laatste jaren moeten supporters (en sponsors) zich tevreden stellen met middelmatige voetballers, een stadion met provinciale uitstraling, een gesloten restaurant, fratsen al a Mpenza & Kompany,... De supporters die er de laatste maanden nog staan -en de mensen die nog de handschoen opnemen en naar supportersmeetings e.d. gaan- verdienen eerder een standbeeld dan een schuldaandeel. 100% akkoord Alostana. ik stond er in vierde, derde, tweede. heb dit seizoen ook bijna niets gemist, om dan te zeggen dat het de supporters hun schuld is, vind ik er ook wat over. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 24 Apr 2015, 16:23 |
|
|
Freak
ik sta er al 45 jaar en dit is mijn fout niet
![]() |
| 24 Apr 2015, 16:37 |
|
|
forumlegende
Ik begrijp DT's redenering wel, maar zoals ook al aangehaald is het ene (lager supportersaantal, minder beleving, minder vereenzelviging met de club) gewoon een gevolg van het andere (de club absoluut niet leiden als een bonus pater familias, geen sportieve ambitie, geen infrastructuur tweede klasse waardig, enz...).
Ik weet zeker en vast dat we absoluut niet kunnen tippen aan KV Mechelen of Antwerp of Beerschot, en ergens ben ik daar jaloers op. Maar overdrijf zeker de macht van de supporters niet. En zeker niet op EA, waar ik me de voorbije jaren als supporter niet meer welkom voelde. |
| 24 Apr 2015, 16:44 |
|
|
Ancien
AlostanA schreef: DT schreef: AlostanA schreef: Straks is het nog de fout van de fans Vanbelle is inderdaad een schim van vorig seizoen maar zelfs op één been is hij nog beter dan Smet, een speler die simpelweg in vierde klasse thuishoort en hier ondertussen ook al enkele seizoenen 'rondloopt'. Is het dat dan deels niet dan? Als het is om geroemd te worden als een van de trouwste aanhangen, dan is iedereen van Aalst Eendrachtsupporter, maar als je de toeschouwersaantallen in het PC-stadion bekijkt, blijkt toch iets anders hoor. Dit jaar zou je nog kunnen zeggen dat het komt door de extrasportieve beslommeringen en dat iedereen het spuugzat is, maar is wel een feit dat er na de carnavalsmatch de laatste seizoenen geen kat meer komt kijken... Ook niet in het seizoen dat FDR net overgenomen had en de redder van de club was gebleken... Is geen waardeoordeel hé - ik pleit zelf ook schuldig, den Iendracht heeft niet meer die plaats in mijn leven als voorheen - maar is toch wel een feit dat vastgesteld kan worden... De voorzitters van de supportersclubs zullen dat ook wel zien aan hun statistieken denk ik... En veel daar heeft ook te maken met de Eendracht die je op het veld ziet... Neen, absoluut niet. De oorzaken van de teloorgang zijn hier al uitgebreid aangehaald: stadionproblematiek, mismanagement, sportieve middelmaat,... maar hoe je de verantwoordelijkheid bij de fans kan leggen, dat gaat er bij mij echt niet in. Dat we al lang de power niet meer hebben van enkele jaren geleden is een feit, dat we maar een fractie meer waard zijn in vergelijking met KVM of Antwerp is ook absoluut waar, maar dat is 'het gevolg van' en zeker niet 'de oorzaak van'. Zeg gasten, nuances zijn jullie vreemd zeker? Nochtans Alostana, uw laatste zin impliceert het wel hé. Het kalft langs alle kanten af, dus heb je als supporter er toch een hand in zeker? Het gaat mij niet over het feit of het oorzaak is of het gevolg van (daar beweer ik ook het tegendeel niet hé), het gaat er mij over dat de supporters ook deel uitmaken van de club en ze jaar na jaar verder afhaken... Wat de oorzaak is, is duidelijk maar het feit is dat ze afhaken... Full stop. Ik vind het dan ook gek dat je de supporters geen enkele verantwoordelijkheid toedicht. Want we willen allemaal een deftig beleid waar de nodige ambitie uit spreekt, maar je moet wel gaan budgetteren op de helft van de toeschouwers die er drie jaar geleden nog waren... En dat is net mijn vrees die ik al een paar keer heb herhaald hier - we schuiven hier net iets te veel af op dat "beleid". Alle nieuwelingen die het beleid uitmaken, beginnen met veel goeie moed en oprecht aan hun taak, maar kort erna loopt het falikant af... De stadionproblematiek heb je zelf niet alleen in handen... Als jullie standpunt het juiste is hé, zouden al die afgehaakte supporters na een eventueel opstappen van FDR mondjesmaat terugkeren. Awel, ik ben dat verre van zeker... In de periodes die hier zo bejubeld worden van de laatste jaren liggen trouwens de kiemen van de ondergang hé doordat er gewoon enorme uitgaven werden gedaan ten tijde van derde klasse, waar we nog de gevolgen van dragen... Laatst gewijzigd door DT op 24 Apr 2015, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 24 Apr 2015, 16:48 |
|
|
Iendracht.be - beheer
DT schreef: tympanum2 schreef: Ik heb altijd je bijdragen graag gelezen, DT, maar die laatste gaat wel erg kort door de bocht. Waren er nu 5000 fans bij elke match geweest dit seizoen en de vorige seizoenen dan zaten we nog altijd in de puree. Als er jarenlang geen beleid die naam waardig is dan houdt het gewoon eens op. Was er indertijd voor de vereffening dan geen volk genoeg? Het probleem was en is de leiding van onze club : financieel en sportief al jaren een ramp op enkele toevalstreffers na... Is een verschil tussen een stukje verantwoordelijkheid als supporter opnemen en de supporter als grootste oorzaak van het falen zien hé... Ik vergelijk bewust niet de periode voor en na de vereffening, maar kijk naar de evolutie sinds de vereffening... Gebrek aan beleid: absoluut - kan ook moeilijk anders als je van bestuur veranderd zoals van onderbroek... Maar mij maak je niet wijs dat de terugloop van de supportersaantallen enkel en alleen aan het slechte beleid is te wijten en dus vind ik alles op de kap van "het beleid" gooien evenzeer kort door de bocht... Ik wil maar zeggen: Garré had een beleid, Orlans had een beleid... alleen niet het beleid dat de supporters zagen zitten... Is door actie van supporters dat besturen uit het zadel werden gelicht en anderen erin werden gehesen... Dus globaal genomen vind ik wel dat de supporters er een verantwoordelijkheid in dragen ja. Ik zie hier oproepen tot meer participatie van de supporters - wel, ik betwijfel sterk - als puntje bij paaltje komt - of de Eendracht-supportersschare tot hetzelfde in staat is als wat pakweg de supporters van KV Mechelen hebben gedaan indertijd... Je vindt nauwelijks vers bloed voor de VZW, er waren geen kandidaten voor de functie van supportersvertegenwoordiger... Sta me toe dan toch even te twijfelen aan de kracht van de Iendracht-supporters... Weerom, geen waardeoordeel, gewoon een vaststelling... En dan vind ik het wat makkelijk om te stellen dat het allemaal "een ander" zijn schuld is... 14 EUR moeten betalen voor in een belachelijke party tent op meters van het plein te staan. Vrij logisch dat je dan gaat afhaken als er dan ook nog is om niets wordt gespeeld... |
| 24 Apr 2015, 16:48 |
|
|
Ancien
Jeroen schreef: DT schreef: tympanum2 schreef: Ik heb altijd je bijdragen graag gelezen, DT, maar die laatste gaat wel erg kort door de bocht. Waren er nu 5000 fans bij elke match geweest dit seizoen en de vorige seizoenen dan zaten we nog altijd in de puree. Als er jarenlang geen beleid die naam waardig is dan houdt het gewoon eens op. Was er indertijd voor de vereffening dan geen volk genoeg? Het probleem was en is de leiding van onze club : financieel en sportief al jaren een ramp op enkele toevalstreffers na... Is een verschil tussen een stukje verantwoordelijkheid als supporter opnemen en de supporter als grootste oorzaak van het falen zien hé... Ik vergelijk bewust niet de periode voor en na de vereffening, maar kijk naar de evolutie sinds de vereffening... Gebrek aan beleid: absoluut - kan ook moeilijk anders als je van bestuur veranderd zoals van onderbroek... Maar mij maak je niet wijs dat de terugloop van de supportersaantallen enkel en alleen aan het slechte beleid is te wijten en dus vind ik alles op de kap van "het beleid" gooien evenzeer kort door de bocht... Ik wil maar zeggen: Garré had een beleid, Orlans had een beleid... alleen niet het beleid dat de supporters zagen zitten... Is door actie van supporters dat besturen uit het zadel werden gelicht en anderen erin werden gehesen... Dus globaal genomen vind ik wel dat de supporters er een verantwoordelijkheid in dragen ja. Ik zie hier oproepen tot meer participatie van de supporters - wel, ik betwijfel sterk - als puntje bij paaltje komt - of de Eendracht-supportersschare tot hetzelfde in staat is als wat pakweg de supporters van KV Mechelen hebben gedaan indertijd... Je vindt nauwelijks vers bloed voor de VZW, er waren geen kandidaten voor de functie van supportersvertegenwoordiger... Sta me toe dan toch even te twijfelen aan de kracht van de Iendracht-supporters... Weerom, geen waardeoordeel, gewoon een vaststelling... En dan vind ik het wat makkelijk om te stellen dat het allemaal "een ander" zijn schuld is... 14 EUR moeten betalen voor in een belachelijke party tent op meters van het plein te staan. Vrij logisch dat je dan gaat afhaken als er dan ook nog is om niets wordt gespeeld... Voilà zie, dat is nu net het schoolvoorbeeld van wat ik wil zeggen: het moet allemaal goedkoper, gezien de accommodatie, maar je moet wel voor "iets" kunnen spelen terwijl je het product "tweedeklasse-voetbal" aan geen straatstenen kwijt kan... |
| 24 Apr 2015, 16:57 |
|
| Pagina 271 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 269 270 271 272 273 … 497 Volgende |