Stadion - Pagina 292 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 290 291 292 293 294 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Stadion
@jowwan: al nieuws omtrent die aangevraagde vergadering?

01 Mar 2015, 13:57
forumlegende

El Corredor (Light) schreef:
@jowwan: al nieuws omtrent die aangevraagde vergadering?

Op dit moment nog geen antwoord mogen ontvangen ;

01 Mar 2015, 14:13
forumlegende

@jowwan:

graag een stand van zaken toch.

Is die fusie met de TW vzw al gedaan?
Cashflowprobleem van 200k?
Licentie?
Derde Klasse?

want er gaan heel veel geruchten, en de ene al zotter dan de andere?

01 Mar 2015, 14:16
forumlegende

AlostanA schreef:
Fillou schreef:
Bakkie schreef:
Als ge eigenlijk eens alles op een rijtje zet,dan denk ik dat er een alternatief is,waar we al zolang opzoek naar zijn,den enen wil niet in derde in de modder staan om naar de voetbal te zien,niet voor de prijzen spelen is ook al iets,zolang we maar Eendracht Aalst zijn is er ook geen probleem voor 80% van de supps om naar Denderleeuw te gaan of naar Hamme of zelfs Mechelen.
Valckenier wil een groot project,fdr heeft met iedereen ambras omdat ze niet naar meneer zijn pijpen willen dansen,(denk dat zijn pijp ook ver uit is) we zitten tot over ons oren in de poef.
Dan zal ook die 80% er geen probleem mee hebben dat de kleuren wit en zwart blijven maar de broekjes mogen een blauw kleurtje hebben,ook achter Eendracht Aalst mag Denderend toegevoegd worden,ook geen probleem en fc dender is financieel gezond (volgens bepaalde mensen) dus iedereen tevreden,wat mij betreft mogen ze fusioneren hoe vlugger hoe liever en alles is opgelost,geen modder meer aan de schoenen en geen verwijten meer naar elkaar en we kunnen elke week met de trein naar Denderleeuw,dus we kunnen ons te pletter drinken.

Ik ben hier vorig jaar al eens flink verweten, vooral door mijn goeie vriend still standing, maar een dergelijke scenario lijkt mij op termijn de enige oplossing met een toekomst. Eendracht heeft een basis door haar geschiedenis en achterban. Die is op dit moment aan de (te) magere kant, maar door wat de jongste maanden en jaren allemaal gebeurt, is dat heel goed te begrijpen. Dender heeft de logistiek, de ruimte. Maar allebei zitten ze in de knoei. Logisch want ze hebben dezelfde ambities en daarvoor hebben ze dezelfde "economische ruimte" nodig. Dus zitten ze allebei in dezelfde vijver te vissen en daar zit nooit genoeg vis in om beider ambities in te vullen.

Met andere woorden, laat ook daar de economische wetten spreken en zie dat je op een kleinschalige manier nooit met de grote jongens kan mee spelen. Ik denk dat er een basis en een hinterland is om in de Denderstreek een mooie club uit te bouwen die op termijn misschien zelfs kan wedijveren met clubs als Lokeren, maar zeker met Beveren, Westerlo, Oostende enzovoort. Maar daar heb je een goed project voor nodig. En dat kan er alleen zijn als je ruimer denkt dan het zwartwitte kader waarin we ons nu bevinden.

Heel gevoelig en heel radicaal, ja. Maar volgens mij de enige realistische zienswijze. En als het even kan in een structuur met een ruime betrokkenheid en participatie door de fans. Schiet me gerust neer, maar een andere mogelijkheid zie ik niet in deze regio. Tenzij één van de twee helemaal kapot gaat. En hebben we dat dan liever?

Sorry, ik ga niet mee in uw discours. Ik supporter voor Eendracht Aalst, omdat die club mijn stad vertegenwoordigt, omdat ik als kind in een rokerige Safir-kantine stond te wachten op een handtekening van Chunga, omdat ik De Bilde alle topclubs zien belachelijk maken heb, omdat ik er ook stond in vierde klasse. De sfeer die deze club uitademDE was gewoon uniek, daar schreven zelfs de tegenstanders hele epistels over. Met een fusie maak je daar een einde aan. In se heb je gelijk over dat economisch draagvlak, maar anderzijds heeft de helft van eerste klasse dan geen draagvlak (denk even Roger Lambrecht of Marc Coucke weg) en zouden Antwerpen en Gent absolute topclubs zijn ipv pakweg... Brugge :D .

The same here!

01 Mar 2015, 21:18
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
AlostanA schreef:
Fillou schreef:

Ik ben hier vorig jaar al eens flink verweten, vooral door mijn goeie vriend still standing, maar een dergelijke scenario lijkt mij op termijn de enige oplossing met een toekomst. Eendracht heeft een basis door haar geschiedenis en achterban. Die is op dit moment aan de (te) magere kant, maar door wat de jongste maanden en jaren allemaal gebeurt, is dat heel goed te begrijpen. Dender heeft de logistiek, de ruimte. Maar allebei zitten ze in de knoei. Logisch want ze hebben dezelfde ambities en daarvoor hebben ze dezelfde "economische ruimte" nodig. Dus zitten ze allebei in dezelfde vijver te vissen en daar zit nooit genoeg vis in om beider ambities in te vullen.

Met andere woorden, laat ook daar de economische wetten spreken en zie dat je op een kleinschalige manier nooit met de grote jongens kan mee spelen. Ik denk dat er een basis en een hinterland is om in de Denderstreek een mooie club uit te bouwen die op termijn misschien zelfs kan wedijveren met clubs als Lokeren, maar zeker met Beveren, Westerlo, Oostende enzovoort. Maar daar heb je een goed project voor nodig. En dat kan er alleen zijn als je ruimer denkt dan het zwartwitte kader waarin we ons nu bevinden.

Heel gevoelig en heel radicaal, ja. Maar volgens mij de enige realistische zienswijze. En als het even kan in een structuur met een ruime betrokkenheid en participatie door de fans. Schiet me gerust neer, maar een andere mogelijkheid zie ik niet in deze regio. Tenzij één van de twee helemaal kapot gaat. En hebben we dat dan liever?

Sorry, ik ga niet mee in uw discours. Ik supporter voor Eendracht Aalst, omdat die club mijn stad vertegenwoordigt, omdat ik als kind in een rokerige Safir-kantine stond te wachten op een handtekening van Chunga, omdat ik De Bilde alle topclubs zien belachelijk maken heb, omdat ik er ook stond in vierde klasse. De sfeer die deze club uitademDE was gewoon uniek, daar schreven zelfs de tegenstanders hele epistels over. Met een fusie maak je daar een einde aan. In se heb je gelijk over dat economisch draagvlak, maar anderzijds heeft de helft van eerste klasse dan geen draagvlak (denk even Roger Lambrecht of Marc Coucke weg) en zouden Antwerpen en Gent absolute topclubs zijn ipv pakweg... Brugge :D .

The same here!

Ik deel de analyse van Timoiljst en AlostanA. Voor alle duidelijkheid herhaal ik het nog eens (omdat ik hier ook al een paar keer verweten ben): het liefst van al zou ik hebben dat Eendracht Aalst onder stamnummer 90 in Aalst blijft spelen. Tot zover de emotie. Nu de ratio. Eén: we zitten zonder stadion, en de kans dat we er ooit nog één zullen hebben op grondgebied Aalst is heel klein. En wel om 2 simpele redenen: Eendracht heeft niet de middelen om het zelf te bouwen, en moet dus een beroep doen op een ontwikkelaar zoals Ghelamco. Maar die wil dat enkel doen als hij een multifunctioneel complex mag neerpoten met ook retailfunctie. En aangezien de verenigde Aalsterse middenstand daar zwaar tegen is, ...
Twee: alle sporteconomen zijn het erover dat je een voldoende grote visvijver nodig hebt om te overleven in eerste/tweede klasse. Sorry, mensen van Aalst: 80.000 Aalstenaars is niet voldoende! Ik las hier eerder dat voetbal niet mag herleid worden tot economie. Voetbal is inderdaad emotie ... maar enkel voor de supporters. Voor de clubdirigenten is het keiharde business, en een harde economische strijd om de rekeningen te laten kloppen. De tijd van het groot vertier en de bodemloze putten is voorbij, elk jaar moeten de facturen betaald zijn zodat de licentie behaald kan worden.
In België zijn er 3 clubs die nationale uitstraling hebben: Anderlecht, Club Brugge en Standard, toevallig (?) één in elk gewest. Verder heb je clubs, gelegen in provinciehoofdsteden, waar elke inwoner van die provincie zich min of meer kan mee vereenzelvigen: AA Gent, FC Antwerp, AEC Mons, OH Leuven, ... En dan heb je regioclubs zoals KV Kortrijk, RC Genk (alhoewel eerder categorie 2 ofschoon geen provinciehoofdstad), VC Westerlo, STVV, KV Mechelen, ... die moeten opboksen tegen de grote 3, en soms zelfs tegen de club in de provinciehoofdplaats. Vechten en worstelen om supporters, marktaandeel, merchandising, sponsors, TV-gelden, spelers voor de eigen jeugdwerking, ... Ik kan me moeilijk voorstellen dat den Iendracht veel supporters heeft in Eeklo, Aalter, Beveren, Waasmunster, Kruishoutem, Kluisbergen. Neen, Aalst zal enkel overleven als profclub als het de regioclub wordt van de Dendervallei. Maar dan blijft de eeuwige vraag: hoeveel supporters willen dat, en hoeveel supporters zien Eendracht Aalst liever in derde/vierde klasse op het veld van TK Meldert spelen?

02 Mar 2015, 4:12
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
AlostanA schreef:
Fillou schreef:

The same here!

Lokeren: morgen of overmorgen komt Lambrecht te overlijden, Lokeren boeken toe.
RMP: OSC Lille vermindert steun, RMP boeken toe.
Lierse: Egyptenaars morgen weg, Lierse boeken toe.
Tubize: Koreanen morgen weg, Tubize boeken toe.
Seraing: steun van FC Metz morgen weg, Seraing boeken toe.
WS Bruxelles: Bico morgen weg, WS Bruxelles boeken toe.
Mons: jarenlang aan het kunstmatig infuus gelegen bij Leone, in plaats van zelf een gezond beleid uit te stippelen, Leone weg, Mons boeken toe.

Aalst (of beter gezegd de Dendervallei met Aalst als kloppend hart) heeft veel meer potentieel, en als het schuldafbouwprogramma volgehouden kan worden, kan Eendracht binnen een termijn van 5 jaar een stabiele tweede- of zelfs eersteklasser worden.

02 Mar 2015, 4:25
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
filip.dhose schreef:
Sorry, mensen van Aalst: 80.000 Aalstenaars is niet voldoende!

Denk er onze buurtgemeentes ook maar bij

Haaltert: 17.901
Erpe-Mere: 19.563
Affligem: 12.953
Dendermonde: 44.768

En volgens mij behoort Ninove ook nog tot ons hinterland. Het enige wat ge nodig hebt is uitstraling en ambitie voor eerste klasse.

02 Mar 2015, 9:31
forumlegende

Bestekes, kan iemand mij eens uitleggen waarom men zou moeten fusioneren om een groter hinterland te hebben? Men spreekt hier van 300.000 inwoners.
In dat geval zet je uw stadion best op de Gorte Markt van Aalst want centraler kan je niet zitten voor uw hinterlkand van 300.000mensen.
Waarom is dat hinterland zo nodig trouwens? Heeft Westerlo dan zo 'n hinterland...

Of kijk eens naar de West-Vlaamse clubs: Oostende, Cercle, Club, Waregem en Kortrijk in eerste klasse. In 2de heb je dan nog Roeselare. Dat zijn dus 5 eersteklasse en 1 2de klase club die hun volk moeten halen uit een totaal inwoners aantal van ca. 1.159.366 inwoners (01/01/2010). Een snelle rekensom levert mij dan 193228 potentiële supporters per ploeg. Bijlange dus geen 300.000inwoners/club.

In Oost-Vlaanderen: Gent, Lokeren en Beveren in eerste en Aalst in 2de. Dat geeft dus 4 clubs voor 1.432.326 inwoners, of dus een hinterland per club van 358.082 inwoners/club. Dit is dus meer dan de 300.000 die je hoort vernoemen. Wat is ons voordeel nog, betreffende het hinterland: wij zijn de meest zuidelijke club van Oost-Vlaanderen waardoor onze visvijver zelfs groter is dan 358.082inwoners want wij zijn het dichtste bij gelegen voor inwoners van Denderleeuw, Ninove, Geraardsbergen, Ronse,... Maar dan moet je minstens in 2de klasse blijven spelen 'en een deftig stadion) en liefst hoger.

Er is helemaal niets mis dus met het hinterland van onze club. Er is enkel iets mis met ons stadion! (oh ja, het financiële verhaal dat niet goed zit, even ter zidje gelaten). Geef ons terug een gezellig stadion en het volk komt terug. Maar dat er mensen zich niet aangesproken voelen om in een sfeerloze modderige 'party'tent te komen staan, kan je hun niet kwalijk nemen.

Fusioneren is geen heilige koe, zoals sommigen hier nochtans willen laten uitschijnen. Een bekwaam, gemotiveerd clubbestuur, een betrokken stadsbestuur (en bekwaam)
en een deftifg stadion is voldoende. Helaas mankeren we er hiervan al minstens 2...

02 Mar 2015, 9:46
forumlegende

Leeftijd: 69
Filipe en wat zeg je dan van Westerlo, Cercle Brugge, Kortrijk, W-Beveren Zulte Waregem hebben deze clubs dan zulk een groot hinterland?

02 Mar 2015, 9:51
forumlegende

Bakkie schreef:
waly 2 schreef:
en zolang er geen zekerheid is over een nieuw stadion voor ons,ga ik niet naar dender.als ik al ga.

Ge zijt niet alleen jong,we gaan nog overeen komen ;)

Ola, we zijn al met 3.
nog enen en we kunnen zondagachternoeng kaarten ipv nor de voetbal te gaan zien in Denjerlië. :lol:

02 Mar 2015, 9:52
forumlegende

El Corredor (Light) schreef:
kostprijs nutteloze investeringen:

rode neus rotonde: 94.000 euro
futuristisch buskotjen: 120.000 euro
piscine da oit de grond komt: 60.000 euro

hulp aan voetbalclub: 25.000 euro per jaar.

Nog vergeten: Huur totaal overbodig nieuw administratief centrum (NAC) voor de stadsdiensten tegen 650.000Euro/jaar en dit voor 27(?) jaar lang...

02 Mar 2015, 9:54
Ancien

Timoilsjt schreef:
Bakkie schreef:
waly 2 schreef:
en zolang er geen zekerheid is over een nieuw stadion voor ons,ga ik niet naar dender.als ik al ga.

Ola, we zijn al met 3.
nog enen en we kunnen zondagachternoeng kaarten ipv nor de voetbal te gaan zien in Denjerlië. :lol:

In het park van Aalst is ook nog een kaarthuisje, geef eens de oplossing volgens jullie waar ze moeten gaan spelen? :EA:

02 Mar 2015, 9:57
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Uiteraard komen de meeste supporters uit aalst. Maar waaruit men hierboven die conclusie trekt dat de supporters van den iendracht niet ver buiten de stadsgrenzen moeten gezocht worden is mij niet erg duidelijk. Tot op vandaag zitten er hier hele fanatieke supporters van ver buiten de stadsgrenzen. Ik heb niet zo'n economisch studiewerk verricht maar allicht komen die van ver net omwille van de zeer eigen unieke identiteit van deze club, omwille van de prachtige jaren waarin een uur voor de aftrap de stadionomroeper vroeg om dicht bij mekaar te schuiven omdat het hele stadion toen al stampvol zat. Er zijn weinig clubs die in normale omstandigheden zoveel volk op de been brengen, een club met een eigenheid, een geschiedenis, een nationaal gekend clublied (tot op vandaag) Ik kan u verzekeren dat heel veel voetbal liefhebbers eendracht aalst zien als een clubmet een geweldig potentieel qua supporters. Wat kan een fusie met dender daar in godsnaam aan toevoegen? De oorzaken van het afglijden van deze club dienen echt elders gezocht te worden dan het economisch hinterland. Er is misschien ook een oorzaak dat die mooie theorietjes van die zo de hemel ingeprezen sporteconomen theorie blijven. Een stabiel bestuur, geld en een niet tegenwerkend stadsbestuur. Dát is er nodig.

02 Mar 2015, 10:07
forumlegende

Hugo schreef:
Timoilsjt schreef:
Bakkie schreef:

Ola, we zijn al met 3.

In het park van Aalst is ook nog een kaarthuisje, geef eens de oplossing volgens jullie waar ze moeten gaan spelen? :EA:

Hey Hugo, je hebt gelijk hoor. Een oplossing is er op dit moment niet. Er is enkel een zuursmakend alternatief in Denderleeuw. Net zo goed ik begrip heb voor uw beslissing om naar den iendracht te gaan zien als ze in Denderleeuw spelen, hoop ik dat jij begrip kunt opbrengen voor mij (en nog anderen) die de verhuis naar Denderleeuw niet mee doen, zolang de eerste steen van ons nieuwe stadion er niet ligt. Het is niet da twij geen eendrahctsupporters meer zijn, maar vertrouwen op (loze) beloftes van stads- en clubbestuur dat er binnen 4-5jaar een nieuw stadion uit de grond zal rijzen, lukt mij niet. Als ik in Denderleeuw naar den iendracht ga kijken is 't als ik nen afscheurkalender aan mijne muur kan hangen waar ik nog maximum 2 jaar blaadjes moet van afscheuren om dan definitief intrek te kunnen nemen in een nieuw (hopelijk Aalsters) stadion. :EA:

02 Mar 2015, 10:11
forumlegende

Davy schreef:
Uiteraard komen de meeste supporters uit aalst. Maar waaruit men hierboven die conclusie trekt dat de supporters van den iendracht niet ver buiten de stadsgrenzen moeten gezocht worden is mij niet erg duidelijk. Tot op vandaag zitten er hier hele fanatieke supporters van ver buiten de stadsgrenzen. Ik heb niet zo'n economisch studiewerk verricht maar allicht komen die van ver net omwille van de zeer eigen unieke identiteit van deze club, omwille van de prachtige jaren waarin een uur voor de aftrap de stadionomroeper vroeg om dicht bij mekaar te schuiven omdat het hele stadion toen al stampvol zat. Er zijn weinig clubs die in normale omstandigheden zoveel volk op de been brengen, een club met een eigenheid, een geschiedenis, een nationaal gekend clublied (tot op vandaag) Ik kan u verzekeren dat heel veel voetbal liefhebbers eendracht aalst zien als een clubmet een geweldig potentieel qua supporters. Wat kan een fusie met dender daar in godsnaam aan toevoegen? De oorzaken van het afglijden van deze club dienen echt elders gezocht te worden dan het economisch hinterland. Er is misschien ook een oorzaak dat die mooie theorietjes van die zo de hemel ingeprezen sporteconomen theorie blijven. Een stabiel bestuur, geld en een niet tegenwerkend stadsbestuur. Dát is er nodig.

De nagel op de kop (y)

02 Mar 2015, 10:12
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 290 291 292 293 294 462