Stadion - Pagina 303 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 301 302 303 304 305 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Stadion
Zienaa schreef:
Dit weekend was ik in Aken en iets verder van ons hotel stond het voetbalstadion van de lokale club Alemannia Aachen. Het stadion is wat te vergelijken met de Ghelamco Arena maar de capaciteit is groter aangezien er ook staanplaatsen voorzien zijn. Maar wat ik echter niet kon geloven is dat dat het stadion is van een club die in de Duitse vierde klasse speelt, en dat da stadion notabene maar in 2009 gezet is.

Wel even aangeven dat Alemannia Aachen niet zomaar een doordeweekse vierdeklasser is in Duitsland hé: heeft altijd al een enorme supportersschare gehad en haalt zelfs grensoverschrijdend veel uit merchandise... Je kan bijvoorbeeld via veel postorderbedrijven van Nederlandse origine (Large bijvoorbeeld) ook spullen van Aachen aankopen.. Is dus niet meteen het referentiepunt waar we ons moeten aan spiegelen...

23 Mar 2015, 13:35
Junior

DT schreef:
Zienaa schreef:
Dit weekend was ik in Aken en iets verder van ons hotel stond het voetbalstadion van de lokale club Alemannia Aachen. Het stadion is wat te vergelijken met de Ghelamco Arena maar de capaciteit is groter aangezien er ook staanplaatsen voorzien zijn. Maar wat ik echter niet kon geloven is dat dat het stadion is van een club die in de Duitse vierde klasse speelt, en dat da stadion notabene maar in 2009 gezet is.

Wel even aangeven dat Alemannia Aachen niet zomaar een doordeweekse vierdeklasser is in Duitsland hé: heeft altijd al een enorme supportersschare gehad en haalt zelfs grensoverschrijdend veel uit merchandise... Je kan bijvoorbeeld via veel postorderbedrijven van Nederlandse origine (Large bijvoorbeeld) ook spullen van Aachen aankopen.. Is dus niet meteen het referentiepunt waar we ons moeten aan spiegelen...
Als ik me niet vergis is Aachen een aantal jaar geleden ook failliet verklaard?

23 Mar 2015, 14:34
forumlegende

Misschien niet de ploeg waar we ons aan moeten spiegelen, maar het toont wel aan dat er elders, zoals zo vaak, veel meer mogelijk is dan in Aalst (en Vlaanderen/België).
We hinken niet meer achterop, we zijn al lang uit de race genomen...

23 Mar 2015, 15:27
Vaste Waarde

Iemand trouwens de stadionplannen van Cercle Brugge al eens goed bekeken?

Als we ons project dan toch niet mogen combineren met winkelruimte, dan is de combinatie die ze bij Cercle Brugge daar doen (onder meer appartementen, serviceflats, woonzorgcentrum, kinderopvang, ...) een goede combinatie.

Hallo Task Force en clubbestuur? Leesvoer!!

http://cerclebrugge.be/uploads/items/verkorteVisieCercleBruggeJanBreydelStadionalsDorp20150318final.pdf

http://cerclebrugge.be/nl/galerij/detail-item/1988

http://cerclebrugge.be/nl/de-vereniging/ontwerpteam/page/571

http://cerclebrugge.be/nl/de-vereniging/financiering/page/573

Afbeelding

Afbeelding

23 Mar 2015, 15:34
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Bij ons kan je alles wat met indoorsport te maken heeft al schrappen want die krijgen onderdak op de site "Schotte".
Kantoorruimtes die je kan verhuren aan bedrijven lijken mij dan wel weer ideaal, zeker nu flexibel/thuis werken steeds belangrijker zal worden als we het fileprobleem willen oplossen.

Zet zoiets pal aan de E40 en je hebt een deftige formule.

23 Mar 2015, 16:02
Vaste Waarde

Zienaa schreef:
Bij ons kan je alles wat met indoorsport te maken heeft al schrappen want die krijgen onderdak op de site "Schotte".
Kantoorruimtes die je kan verhuren aan bedrijven lijken mij dan wel weer ideaal, zeker nu flexibel/thuis werken steeds belangrijker zal worden als we het fileprobleem willen oplossen.

Indoorsporten ok, dat niet, je haalt er nu één ding uit ;)
Maar de andere mogelijke invullingen wel, en voeg daar nog een hotel en een restaurant/supermarkt.fitness/nieuw bioscoopcomplex aan toe .. aan toe en je zit gebeiteld.

En dus geen concurrentie voor Tragelproject.

23 Mar 2015, 16:08
Ancien

Leeftijd: 46
Zienaa schreef:

Hangt ook af van de vraag hé - staat toch redelijk wat leeg in Aalst qua kantoorruimte (ik denk zelfs dat die nieuwe blok net naast de E40 zelfs nog niet helemaal verhuurd is)... Zijn allemaal ideeën maar in the end zijn het toch de projectontwikkelaars hoor die bepalen wat er komt en wat niet...

23 Mar 2015, 16:53
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
DT schreef:
Zienaa schreef:

Hangt ook af van de vraag hé - staat toch redelijk wat leeg in Aalst qua kantoorruimte (ik denk zelfs dat die nieuwe blok net naast de E40 zelfs nog niet helemaal verhuurd is)... Zijn allemaal ideeën maar in the end zijn het toch de projectontwikkelaars hoor die bepalen wat er komt en wat niet...

2 projecten in die buurt, Skyline E40 en nog een ander project waar Gates nu toch zijn intrek genomen heeft in 1 van de oorspronkelijk 4 bedoelde torens. Project staat op pauze omwille van het gebrek aan interesse.

23 Mar 2015, 16:58
Vaste Waarde

Tokkie schreef:
2 projecten in die buurt, Skyline E40 en nog een ander project waar Gates nu toch zijn intrek genomen heeft in 1 van de oorspronkelijk 4 bedoelde torens. Project staat op pauze omwille van het gebrek aan interesse.

Vandaar dat ik het van Cercle een goed idee vind om eerder te mikken op gewone appartementen en serviceflats, aangevuld met ondersteunende functies

23 Mar 2015, 17:07
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
stel je voor zeg, van in je serviceflat naar de voetbal kunnen kijken, wat moet een mens nog meer hebben ... :lol:

23 Mar 2015, 17:34
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
zwetzat schreef:
stel je voor zeg, van in je serviceflat naar de voetbal kunnen kijken, wat moet een mens nog meer hebben ... :lol:

Da's ne schonen ouden dag, hoewel 't voetbal da ze nu brengen ni echt goed is vr hartlijders ...

23 Mar 2015, 17:39
Ancien

Leeftijd: 65
tympanum2 schreef:
Misschien niet de ploeg waar we ons aan moeten spiegelen, maar het toont wel aan dat er elders, zoals zo vaak, veel meer mogelijk is dan in Aalst (en Vlaanderen/België).
We hinken niet meer achterop, we zijn al lang uit de race genomen...

Aken (Duits Aachen, Akens dialect Oche, Frans Aix-la-Chapelle) is een stad in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen met 241.683 inwoners.
Toch even nadenken waarmee je vergelijkt,hé! Dat is meer dan 3 keer Aalst (vergelijkbaar met Gent) in het industriegebied van Duitsland en met er omheen nog eens een paar grote gemeenten er om heen... Alemania speelde in 2006 nog in de Bundesliga en heeft nu nog in een lagere klasse gemiddeld meer dan 9000 toeschouwers per match. Ik denk dat ze daarmee in België bij de top 6-7 in eerste klasse zouden zijn.

23 Mar 2015, 20:13
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
anathema76 schreef:
Tokkie schreef:

Vandaar dat ik het van Cercle een goed idee vind om eerder te mikken op gewone appartementen en serviceflats, aangevuld met ondersteunende functies

Eigenlijk zou je moeten kijken naar aan wat er in Aalst een groot gebrek is en dat nog niet ergens in de pipeline zit. Als je die zaken kan combineren in een voetbalstadion dan kan je een groter interesseveld creëren.

Ik denk nu bijvoorbeeld aan een nieuw zwembad met buitenzwembad en recreatie? En waarom niet ergens iets dat met paardensport te maken heeft ook, zitten sowieso mensen met geld achter en die hebben ondertussen ook al door hoe moeilijk het is om iets in Aalst te organiseren. Of voorzie expositieruimtes zodat de kunstzinnigen er ook hun gading vinden. Kan je bijvoorbeeld Bloso ook niet op één of andere manier voor je kar spannen?

24 Mar 2015, 9:15
Vaste Waarde

Alles is mogelijk, maar ik vraag me af of ze op 't stad en in de club genoeg verstand hebben om mogelijke win-win-kansen op te lijsten. ;)

24 Mar 2015, 9:39
forumlegende

El Corredor (Light) schreef:
nog een jaar PC, allemaal dik in orde. Maar ondertussen is er nog geen overeenkomst tussen onze club en het stad, en bijgevolg is de zoektocht naar een stuk grond nog niet opgestart wegens nog geen ondertekend contract. :stom:

en den boer ploegde verder.

Het vorige maand verdaagde punt voor een "locatiestudie" staat ook Niet op de komende gemeenteraad van eind maart.....

24 Mar 2015, 10:24
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 301 302 303 304 305 462