Artikels - Pagina 309 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 307 308 309 310 311 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Freak

Bericht Re: Artikels
(y)

11 Mar 2016, 12:23
Vaste Waarde

André Van Roy schreef:
"Als beide ploegen willen blijven overleven, moet er nagedacht worden over één grote ploeg in de Denderstreek."

Denderleeuwse logica :oops: Hoe kunnen beide ploegen nu overleven als er maar één meer overblijft? :?

11 Mar 2016, 12:39
Freak

(y) :EA:
Tokkie schreef:
Je kan dus stellen dat PLJ en co ons gered hebben van een fusie.

PLJ lijk mij het beste wat Aalst kon overkomen.
Binnenkort heeft de vzw een vergadering met het clubbestuur en wij zullen de vragen stellen die nodig zijn, de vzw blijft zijn rol als waakhond opnemen!

11 Mar 2016, 12:45
Ancien

Leeftijd: 47
Ook weer een staaltje van prachtig journalistiek werk...zouden zeer dicht bij een fusie gestaan hebben als inleiding. Waarna even verder de Snor zegt: 'er waren VOORSTELLEN, maar nog NIETS CONCREET'.

(y) (y)

Het komt er dus op neer, zoals ik al eerder zei. Wanneer het water aan de lippen stond, zijn ze gaan praten...niet meer en niet minder. Denk je nu echt dat Aalst akkoord zou gaan dat het stamnummer van Dender gaat nemen? Kom seg....Storm in een glas water!!

En zeggen dat er hier zijn die daar lustig gebruik van maken om het nieuwe bestuur en bij uitbreiding de VZW, te schofferen. Ondertussen lees ik toch mooi dat dat 2/3 van de schulden zijn weggewerkt. Ik denk dat duidelijk is geworden wie het vertrouwen verdient en wie het hoongelach over zich krijgt.

En ooit komt er één grote ploeg in Denderstreek...als Dender voorgoed weg is :D

11 Mar 2016, 13:28
Ancien

witzwet schreef:
Ook weer een staaltje van prachtig journalistiek werk...zouden zeer dicht bij een fusie gestaan hebben als inleiding. Waarna even verder de Snor zegt: 'er waren VOORSTELLEN, maar nog NIETS CONCREET'.

(y) (y)

Het komt er dus op neer, zoals ik al eerder zei. Wanneer het water aan de lippen stond, zijn ze gaan praten...niet meer en niet minder. Denk je nu echt dat Aalst akkoord zou gaan dat het stamnummer van Dender gaat nemen? Kom seg....Storm in een glas water!!

En zeggen dat er hier zijn die daar lustig gebruik van maken om het nieuwe bestuur en bij uitbreiding de VZW, te schofferen. Ondertussen lees ik toch mooi dat dat 2/3 van de schulden zijn weggewerkt. Ik denk dat duidelijk is geworden wie het vertrouwen verdient en wie het hoongelach over zich krijgt.

Euh, niet akkoord, er was en is altijd maar één grote ploeg in de Denderstreek geweest, ongeacht in welke klasse we speelden/spelen. :EA:

11 Mar 2016, 15:08
forumlegende

witzwet schreef:

(y) (y)

Dit artikel is leuk om lezen, doch enige voorzichtigheid moeten we aan de dag blijven leggen. Het is en blijft ten slotte maar een persartikel, en iedereen weet dat daar dikwijls meer onjuistheden en halve waarheden instaan dan zaken die effectief kloppen.

't feit dat de schuld met 2/3de is afgebouwd zou een prachtverwezenlijking zijn, maar ik wil het toch nog altijd graag bewezen zien met concrete cijfers (en bij voorkeur de correcte en niet de 'opgesmukte' waarmee FDR altijd kwam aandrijven).

Mor alé, er vanuit gaande dat de pers toch nekeer de waarheid heeft neergepend, zullen we de zondag in 2-akren een pintj meer drinken op 't goede nieuws :drank:

11 Mar 2016, 15:26
Ancien

Leeftijd: 56
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aals ... -a2644382/

Hier is het al veel minder wat betreft plannen nieuw stadion! Niet meteen aan de orde, zo blijkt. De ene dag werken ze volop aan dit probleem, de andere dag is het weer van we zien wel?!

12 Mar 2016, 10:56
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
idd, de dag dat FC Fusiegedrochtenbrol er mee stopt wordt dat vanzelfsprekend ons nief stadion

12 Mar 2016, 12:26
Nationale Ploeg

Leeftijd: 50
http://www.aalst.tv/kort-nieuws/actua/i ... e-rekening

???

15 Mar 2016, 21:26
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
lijkt me goed nieuws, niet? weer schulden die weg zijn?

15 Mar 2016, 21:28
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Net ook op FB gelezen, maar dit artikel mixt toch wel een aantal elementen flink door elkaar denk ik.
Dit zijn fondsen die nog in de oude VZW zaten (waar er blijkbaar een vereffenaar op zat die meer dan zijn tijd nam had ik al eens vernomen).
Staat dan ook helemaal los van wat de huidige VZW nog zou moeten betalen hebben mijns inziens.
Tenzij er ergens een stuk was van sociaal passief dat om één of andere reden nog niet aangezuiverd was, maar dan was dat iets dat al sinds Garré nagelaten zou geweest zijn....

Er klopt in elk geval iets niet in de gehanteerde logica

15 Mar 2016, 21:44
Nationale Ploeg

Bram schreef:
Net ook op FB gelezen, maar dit artikel mixt toch wel een aantal elementen flink door elkaar denk ik.
Dit zijn fondsen die nog in de oude VZW zaten (waar er blijkbaar een vereffenaar op zat die meer dan zijn tijd nam had ik al eens vernomen).
Staat dan ook helemaal los van wat de huidige VZW nog zou moeten betalen hebben mijns inziens.
Tenzij er ergens een stuk was van sociaal passief dat om één of andere reden nog niet aangezuiverd was, maar dan was dat iets dat al sinds Garré nagelaten zou geweest zijn....

Er klopt in elk geval iets niet in de gehanteerde logica

Journalist was inderdaad even té enthousiast maar het klopt wel dat veel mensen tot hun eigen verbazing (bijna 15 jaar na de vereffening!) gelden krijgen van het oude Eendracht Aalst.

16 Mar 2016, 19:16
Vaste Waarde

Leeftijd: 36
CLUB TELT VANAF 1 APRIL MAANDELIJKS 2.400 EURO NEER

Eendracht betaalt weer huur voor stadion

Eendracht Aalst en de stad Aalst hebben een overeenkomst gesloten waarbij afgesproken is dat de voetbalclub elke maand 2.400 euro huur zal betalen voor het gebruik van de infrastructuur van de stad. De club betaalt maandelijks 1.000 euro voor het stadion en 1.400 voor sportcomplex Zandberg. De bijna 40.000 euro achterstallige huurgelden hoeft ze voorlopig niet terug te betalen.
RUTGER LIEVENS

Eind 2015 raakte bekend dat de voetbalclub 36.000 euro in het rood stond. Eendracht betaalde vorig jaar geen enkele maand huur voor het gebruik van het Pierre Cornelisstadion en sportcomplex Zandberg. Burgemeester Christoph D'Haese (N-VA) trok toen aan de alarmbel, dreigde op een gegeven moment zelfs met een gerechtelijke procedure, maar de wind ging liggen toen voorzitter Frank De Roose de handdoek in de ring gooide. De stad en het nieuwe bestuur zijn nu tot een nieuwe overeenkomst gekomen. De stad vraagt om vanaf 1 april elke maand 2.400 euro te betalen. 1.000 euro voor het gammele Pierre Cornelisstadion en nog eens 1.400 euro voor het sportcomplex Zandberg. Per jaar kost het de club 28.800 euro, er is een waarborg van 14.400 euro.

Mooie geste

Goed nieuws voor de club is dat de 40.000 euro achterstallige huurgelden niet meteen moeten worden terugbetaald. "Dat geld wordt - om het met boekhouderstermen te zeggen - geparkeerd. Bij een faillissement kan de stad dat geld via de curator wel terugvragen", zegt D'Haese. "Ik denk dat we een mooie geste doen naar de club. We verhuren het stadion en sportcomplex aan een vierde van de normale marktwaarde. Ik moet er wel bij zeggen dat we dat ook doen voor andere sportclubs. Okapi huurt eveneens het Forum aan een lage prijs", zegt de burgemeester.

Vertrouwen

Volgens D'Haese zal de huur nu wel elke maand gestort worden. "Daar ben ik zeker van. Ik heb alle vertrouwen in dit bestuur", zegt hij. De nieuwe voorzitter Patrick Le Juste zegt dat de club goed bezig is de schulden af te bouwen. "De schuld bedraagt nog maar een derde van de schuld die we aantroffen toen we begin dit jaar eraan begonnen. Ik verwacht nog zes moeilijke maanden, maar dit is toch al mooi op drie maanden tijd. Dit kan alleen maar dankzij teamwork van de club, leveranciers, sponsors en supporters", zegt Patrick Le Juste. Hij sprak op een sponsoravond ook zijn ambities uit. "Binnen twee à drie seizoenen moeten we een financieel gezonde club hebben. Het volgende half jaar is daarvoor cruciaal. Sportief ambiëren we alleszins betaald voetbal. Het doel moet zijn om termijn in de hogere regionen te voetballen. Over een nieuw stadion spreken is te vroeg. Alles op zijn tijd", aldus Le Juste.

24 Mar 2016, 9:09
Freak

gaat de stad er dan als verhuurder voor zorgen dat ons stadion in orde is?

24 Mar 2016, 9:42
Ancien

Goed nieuws en het positieve aan de zaak is dat het vertrouwen klaarblijkelijk terug is tussen stad Aalst en de club. (y) :EA:

24 Mar 2016, 9:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 307 308 309 310 311 497