Stadion - Pagina 354 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 352 353 354 355 356 462
 Stadion 
Auteur Bericht
Freak

Bericht Re: Stadion
Smetje schreef:
Citeer:
Facebook Walter De Donder

Burgemeester van Affligem helpt scouts Aalst St Aloys uit de nood. Aalst vertikt het om even in de bres te springen, jammer. Affligem stelt nadars ter beschikking: in nood kent men z'n vrienden veel succes met jullie evenement!
13 reacties12 keer gedeeld

Hopen dat hij ons ook uit de nood kan helpen met een stadion ;)

schepen van jeugd?iwein de koninck. :hmm:

22 Jun 2017, 10:29
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
waly 2 schreef:
Smetje schreef:
Citeer:

Burgemeester van Affligem helpt scouts Aalst St Aloys uit de nood. Aalst vertikt het om even in de bres te springen, jammer. Affligem stelt nadars ter beschikking: in nood kent men z'n vrienden veel succes met jullie evenement!

Ze hadden maar crowdfunding moeten doen voor nadars :hmm:

22 Jun 2017, 10:52
Nationale Ploeg

waly 2 schreef:
Smetje schreef:
Citeer:

nu ja, in dit geval: zolang ze herverkozen raken kunnen ze met dit soort postjes nog het minste kwaad he. dat was allicht ook de gedachtengang met onzen torenexperte.

22 Jun 2017, 11:30
Ancien

Timoilsjt schreef:
Hugo schreef:
Timoilsjt schreef:

Count me in :banana:
Ik zou direct de Groeite Mert nemen, want 18u30 is vroeg voor velen. :EA:
is 't er nog wa bengaals oever van de match tegen Luik? :zzz:

'k Zal hier nekiejr beginnen spammen mé sms 'kes en facebook, da we door mé een massa volk zen.

Het stadiondossier is de reden van de protestmars, daarom is het misschien aangewezen om zoals de vorige optocht symbolisch te vertrekken aan het PC-stadion, in een betoging moet er toch een mars zijn, 't gaf wel serieus effect toen we de Molenstraat opgingen ze hoorden ons roepen en voetzoekers knallen tot op de grote markt.
Enfin, als er nog een protestmars komt natuurlijk, we zullen het wel horen zeker.

Dan Beter afspreken op 't Werfplei naan 't NAC (en café Brughuis met da weirm weer :drank: ) om dan in groep de Molenstraat naar omhoog te gaan. Vanaf 't stadion moet je te vroeg (18u) vertrekken om tijdig aan 't belfort te geraken. Voor de werkende mens is dit moeilijk haalbaar.

:lol: (y)

22 Jun 2017, 11:53
Ancien

Leeftijd: 46
Zienaa schreef:
Ik zou het verhaal van de crowdfunding toch ook eens willen onderzoeken. Niets mee te verliezen en wie weet lukt het wel.

Via https://www.gofundme.com/ kan je eenvoudig zo een campagne opstarten. We moeten dit dan wel duidelijk motiveren en indien het kan ook in meerdere talen opstellen (Nederlands, Frans, Engels en Duits).

Moesten we dit kunnen verspreiden via binnenlandse en buitenlandse voetbalfora zou dit misschien een onverhoopt succes kunnen worden? We kunnen dit ook in de media brengen. Desnoods contacteren we wat ex-spelers die hier ook reclame voor willen maken of willen verspreiden via hun sociale netwerk?

Zou de VZW dit eens kunnen bekijken?

Er zijn vele pistes die kunnen onderzocht worden maar zoals Bakkie terecht al aangaf - degenen die mee hebben gewerkt aan Iendracht Ver't Leiven weten hoe dit zal uitdraaien... Ten andere: dit specifieke verhaal kadert in een groter geheel van actie en reactie wat werd toegelicht in de laatste supportersvergadering waar het verslag nog steeds van terug te vinden is hier in een andere topic. Als gevolg daarvan meen ik te mogen concluderen - en is een persoonlijke mening voor alle duidelijkheid - dat dit een verhaal is waar de supporters zeker niet het voortouw moeten nemen...

22 Jun 2017, 12:46
forumlegende

DT schreef:
Zienaa schreef:
Ik zou het verhaal van de crowdfunding toch ook eens willen onderzoeken. Niets mee te verliezen en wie weet lukt het wel.

Via https://www.gofundme.com/ kan je eenvoudig zo een campagne opstarten. We moeten dit dan wel duidelijk motiveren en indien het kan ook in meerdere talen opstellen (Nederlands, Frans, Engels en Duits).

Moesten we dit kunnen verspreiden via binnenlandse en buitenlandse voetbalfora zou dit misschien een onverhoopt succes kunnen worden? We kunnen dit ook in de media brengen. Desnoods contacteren we wat ex-spelers die hier ook reclame voor willen maken of willen verspreiden via hun sociale netwerk?

Zou de VZW dit eens kunnen bekijken?

Er zijn vele pistes die kunnen onderzocht worden maar zoals Bakkie terecht al aangaf - degenen die mee hebben gewerkt aan Iendracht Ver't Leiven weten hoe dit zal uitdraaien... Ten andere: dit specifieke verhaal kadert in een groter geheel van actie en reactie wat werd toegelicht in de laatste supportersvergadering waar het verslag nog steeds van terug te vinden is hier in een andere topic. Als gevolg daarvan meen ik te mogen concluderen - en is een persoonlijke mening voor alle duidelijkheid - dat dit een verhaal is waar de supporters zeker niet het voortouw moeten nemen...

't Is hoe je het bekijkt natuurlijk. De stad zal zeker het voortouw niet nemen, en ook ons bestuur geeft mij geen blijk van te beseffen hoe belangrijk die tribune is voor haar supporters en bij uitbreiding voor de club zelf (meer sfeer, beïnvloeding wedstrijdbeeld, betere resultaten, meer volk, meer omzet,...).
Dus ik vrees als wij niets doen, dat er niets zal gebeuren.

Nu, het initiatief van de supporters kan zich beperken tot het doen van voorstellen naar het bestuur, waarna zij de praktische organisatie ervan moeten dragen.
Crowdfunding geloof ik ook niet in (zie ook Iendracht For Life), maar het principe van 'renteloze' lening heeft volgens mij meer slaagkansen.

22 Jun 2017, 13:52
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Iendracht for life was dan ook vrij beperkt (ik was daar overigens aanwezig), met zo een crowdfunding via het internet kan je ruimer gaan. Zeker als je de media haalt en sympathie kan wekken, het zou trouwens een uniek verhaal zijn supporters via crowdsurfing zelf hun tribune financieren. Ik zou dit zelfs proberen tot in Sportweekend of Extra Time te krijgen.

22 Jun 2017, 14:07
Ancien

Iemand een idee hoe de nieuwe grasmat er momenteel bijligt?

23 Jun 2017, 10:42
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
jammen schreef:
Iemand een idee hoe de nieuwe grasmat er momenteel bijligt?

Kzal flees na mij werk is gaan zien ;)

23 Jun 2017, 11:30
Freak

alst -

Mogelijk krijgen de Eendrachters alsnog de staantribune waar ze op hoopten. Vanmiddag is er een spoedvergadering met de ‘Task Force’ van de stad. De vraag is: wie maakt het budget vrij?

Ik heb gepleit voor extra budget binnen het college, maar niet iedereen was akkoord
Ilse Uyttersprot

Het ongenoegen en de teleurstelling bij de fans en het bestuur van voetbalclub Eendracht Aalst was groot toen het stadsbestuur vorige week verkondigde dat het niet zou betalen voor een nieuwe staantribune. Zulte-Waregem had een tweedehands exemplaar staan dat volgens zwart-wit perfect was om de huidige, versleten ‘tent’ te vervangen waar de supporters sinds 2013 op aangewezen zijn. Oppositiepartij Open VLD speelde snel op de bal en berichtte dat het de aankoop van de tribune, waar de stad 95.000 euro voor zou betalen en de club zou instaan voor opbouw- en afbraakkosten, zou agenderen op de gemeenteraad 27 juni. “Daar moeten de raadsleden kleur bekennen”, aldus Jean-Jacques De Gucht en Bart Van den Neste, beiden Open VLD.

Geen geld voor speelgoed

De Eendracht Aalst Task Force van de stad, bestaande uit burgemeester Christoph D’Haese (N-VA), sportschepen Ilse Uyttersprot (CD&V) en schepen van Patrimonium Ann Van de Steen (SD&P) zal vrijdag samenzitten met de vzw Supporters Eendracht Aalst. De kans is groot dat de tribune toch nog wordt aangekocht. De vraag is enkel wie het budget zal voorzien: de burgemeester en de sportschepen zijn elkaar hierin niet genegen. Tijdens de recentste budgetbespreking werd bovendien beslist dat er geen geld is voor tijdelijk speelgoed. “Er is extra budget nodig voor de aankoop van die tribune”, zegt Uyttersprot vastbesloten. “Ik heb hiervoor gepleit bij de collega’s binnen het college, maar niet iedereen ging akkoord. Ik hoop dat we tot een constructieve oplossing kunnen komen.”

D’Haese op zijn beurt kaatst de bal terug naar Ilse. “Tijdens het budgetoverleg is door alle schepenen goedgekeurd dat de tribune niet aangekocht zou worden”, zegt hij. “De bewijzen staan zwart op wit. Sport kan uiteraard schuiven in de eigen budgetten en zo probleemloos het nodige geld voorzien voor de tribune.”

De burgemeester sluit evenwel niet uit dat hij vandaag zelf nog ergens een verschuiving zou maken.

23 Jun 2017, 15:15
forumlegende

De tribune komt er dan toch!

Onder leiding van Burgemeester Christoph D’Haese heeft de Task Force (Ilse Uyttersprot, Ann Van de Steen en Caroline Verdoodt, Iwein De Koninck) een voorstel uitgewerkt om de tribune aan te kopen die tot vorig jaar dienst deed op Zulte-Waregem. Het voorstel is een prefinanciering waarbij de club Eendracht Aalst een gedeelte van de aankoopkosten gespreid over 5 jaar terugbetaalt aan de stad. De club had eerder al aangegeven te willen instaan voor de afbraakkosten van de huidige tribune en de opbouw van de aangekochte.

Het bestuur van Eendracht Aalst drong aan op de aankoop van de tribune omdat de club ervan overtuigd is dat er meer abonnementen gaan verkocht worden, ook al is de tribune tweedehands. Het clubbestuur moet hierover zijn definitief fiat nog geven. Het voorstel werd uitgewerkt in aanwezigheid van een delegatie van VZW supporters Eendracht Aalst. Ook zij zijn vragende partij want in tegenstelling tot de huidige noodtribune is deze groter.

In het voorstel betaalt de stad 45.000 Euro, de resterende 45.000 Euro wordt geprefinancierd en door de club maandelijks afbetaald bovenop het huurgeld.

Het schepencollege besliste eerder al een borg van 500.000 Euro te ondertekenen.

Ook aan de huidige infrastructuur werden door de stad al heel wat inspanningen gedaan.

23 Jun 2017, 16:11
Ancien

Leeftijd: 47
INDERDAAD!

Een delegatie van de VZW supporters heeft voor een doorbraak kunnen zorgen.
:banana: :banana:

23 Jun 2017, 16:20
forumlegende

Wat is de capacteit ervan ?

23 Jun 2017, 16:24
Freak

witzwet schreef:
INDERDAAD!

Een delegatie van de VZW supporters heeft voor een doorbraak kunnen zorgen.
:banana: :banana:

en bart van den nest...

23 Jun 2017, 16:33
Freak

de supporters van vak k krijgen toch voorrang bij het kopen van een abonnement hoop ik. :D

23 Jun 2017, 16:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 352 353 354 355 356 462