Nieuw Stadion - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 11
 Nieuw Stadion 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
Bericht Re: Nieuw Stadion
Zienaa schreef:
Laat ons eerlijk zijn, en nu ga ik hier wel wat over mij krijgen. Wat echt een doorn in het oog is en er voor zorgt onze stad zo lang een industriestad is gebleven waarin weinig geïnvesteerd is is de aanwezigheid van grote fabrieken pal in het centrum.

De Wolf-Cosyns hebben ze nu enkele jaren geleden afgebroken en heeft plaats geruimd voor een woonproject.
Maar stel u eens voor dat Amylum zou verhuizen... Wat voor een potentieel zou die hele buurt aan de dender daar niet hebben? Zou gewoon prachtig zijn wat ze daar kunnen maken.

Ik volg u, we denken tenslotte allemaal wel dat Amylum op lange termijn hier niet zal blijven.
Dat denk ik en vele anderen niet alleen, ook de stad denkt dat. Het is dus belangrijk dat men ook daar klaar zit en voorbereid is wil men op termijn geen nieuwe stadskanker creëren.

Citeer:
Wel grappig om te lezen dat notabene hier nen blauwen komt zeggen dat er geen onrealistische plannen in de krant mogen gesmeten worden. Het was notabene De Maght die jaren geleden dit al opperde toen de bomen tot in de hemel groeiden met Orlans op kop.

Ik was ook niet altijd akkoord met wat er in het verleden gebeurde (en ook binnen de partij waar ik lid van ben). Maar dat gevoel heb ik bij elke partij hoor.
Van mij mogen die plannen wel in de Krant gesmeten worden, zoals gezegd iedereen heeft recht op zijn eigen mening, ik vraag me gewoon algemeen af of die plannen op die manier wel een goed einde kunnen hebben.
Zoals je zegt, het verleden heeft al meermaals bewezen dat dat niet lukt.

21 Apr 2011, 13:38
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Ik spreek over een perfect/utopisch scenario waarbij die fabriek ergens zou verhuizen naar 't Wijngaardveld of Erembodegem. Niet dat ze moet sluiten en alleman op straat moet komen te staan.

Ge kunt toch moeilijk gaan ontkennen dat het stadsbeeld er veel mooier zou uitzien moest die fabriek daar weg zijn, om van de stank en die zware camions in het centrum nog maar te zwijgen.

Men zou daar een prachtige jachthaven kunnen aanleggen met terrassen en horeca. Of zo een beetje een omgeving creëren zoals de Graslei en de Korenlei in Gent.

Gohja kheb nogal veel fantasie

21 Apr 2011, 13:39
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
geen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn. Ik heb gesteld dat er één is in Aalst die zo een project kan realiseren, nooit gezegd dat hij het ging doen. das één. Twee, als we volgend jaar rond plaats 10 kunnen draaien, dan ben ik al zeer tevreden, maar stel ....ga je het laten liggen, met de handrem op spelen? Meer dan waarschijnlijk zal het niet zo zijn, maar je dient jezelf toch in te dekken en al gaan zoeken naar oplossingen. De supporters vergeven het de club nooit dat een eventuele promotie zou verloren gaan omdat een stadion niet in orde is. Dus kan je beter je huiswerk maken, een stabiele 2de klasser worden en hopen dat binnen 5 jaar er een stadion, waar dan ook staat, wat volwaardig is voor mogelijk eerste klasse. en dan is een ventuele verbouwing in de Bredestraat, hoe spijtig ook, niet meer aan de orde. ;)

21 Apr 2011, 13:49
nieuw in de eerste ploeg

De stad zal Amylum niet zo rap wegjagen, dat zou inderdaad dom zijn.
Maar we moeten realist zijn hé. Hoeveel Grote fabrieken vestigen/blijven nog in de rijke Europese landen?
Er zijn vandaag plaatsen waar men voor dezelfde productie veel minder kosten heeft als bij ons.
Wie denkt dat Amylum hier eeuwig blijft, gelooft nog in sprookjes.
(pas op dat kan misschien nog 20 jaar duren, maar men moet er rekening mee durven houden.

21 Apr 2011, 13:51
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Zienaa schreef:
Ik spreek over een perfect/utopisch scenario waarbij die fabriek ergens zou verhuizen naar 't Wijngaardveld of Erembodegem. Niet dat ze moet sluiten en alleman op straat moet komen te staan.

Ge kunt toch moeilijk gaan ontkennen dat het stadsbeeld er veel mooier zou uitzien moest die fabriek daar weg zijn, om van de stank en die zware camions in het centrum nog maar te zwijgen.

Men zou daar een prachtige jachthaven kunnen aanleggen met terrassen en horeca. Of zo een beetje een omgeving creëren zoals de Graslei en de Korenlei in Gent.

Gohja kheb nogal veel fantasie

Tis dat er in Erembodegem zoveel plek is :lol:

21 Apr 2011, 13:58
Ancien

Lambrecht geeft 50 miljoen aan Aalst 11/12/'99

De gedachte rond een fusie van drie of vier Oost-Vlaamse clubs krijgt stilaan vorm. Vooral nu Roger Lambrecht, voorzitter van Sporting Lokeren, bereid lijkt te zijn de schulden van Eendracht Aalst te delgen. Volgens enkele leden van de raad van bestuur van Aalst heeft Lambrecht 50 miljoen veil om wit-zwart van de financiële verdrinkingsdood te redden.
Meer zelfs, Lambrecht zou al een eerste schijf van 10 miljoen op tafel hebben gelegd.
Het is al langer geweten dat E. Aalst het financieel niet zo breed heeft. Zo is er onder meer een RSZ-schuld van 22,5 miljoen maar daarvoor is wel een afbetalingsplan geregeld.
Binnen het kader van een mogelijke fusie met Lokeren, E. Aalst en derdeklasser Sint-Niklaas, waar Lambrecht eveneens voorzitter is, is de verregaande samenwerking dus geen verrassing.
Ondertussen hebben de zowat 50 leden van de vzw Aalst een schrijven ontvangen van manager Patrick Orlans dat volgende week uitleg wordt verstrekt over de stand van zaken rond de NV Siesegem. Aan de Siesegemlaan - vlak naast de E40-autosnelweg - plant E. Aalst de bouw van een nieuw multifunctioneel stadion. De mogelijke aanleg van dat complex heeft op lokaal politiek vlak al voor flink wat commotie gezorgd.

Waar is de tijd gebleven! :hmm:

21 Apr 2011, 14:19
forumlegende

Kostprijs zou een goe miljard oude belgische frank geweest zijn...

Ik ben ook voorstander van een nieuw multifunctioneel stadion, Okapi en EA samen en een zaal voor Carnaval.
Ons stadion is prima voor tweede, maar op termijn moeten er toch serieuze plannen gemaakt worden.
Maar als je ziet hoe traag alles in Aalst gaat, en wie gaat dat allemaal betalen...

21 Apr 2011, 14:48
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Wat een onderschatting van het economisch belang van die fabriek zeg, en dat door een Liberaal ?
Zo een uitspraken had ik eerder van nen groenen verwacht eigenlijk.
Ook wel duidelijk dat je in tegendeel tot wat je beweert absoluut niet met kennis van zaken hierover spreekt.

21 Apr 2011, 15:00
Ancien

Leeftijd: 55
Amylum, zou hier al 502 keer vertrokken zijn, als je al die verhalen zou geloven... :hmm: Ik hoorde dat al toen ik nog op leercontact zat, en das al lang geleden hoor :lol: .

21 Apr 2011, 15:05
Nationale Ploeg

Het voormalige Amylum en ook het huidige Tate & Lyle hebben zelf al aangegeven op termijn te willen vertrekken.
Feit is dat de maatschappijen en structuren die erachter zitten ook regelmatig veranderen en een beslissing nogal snel wordt herzien.

Wat den Eendracht betreft, ga je u toch moeten wapenen voor de toekomst. Op papier is zo een 'stabiele tweedeklasser' heel mooi, maar ik geloof er echt niet in. De aandacht voor de club gaat in stijgende lijn en binnen de kortste keren ga je ambitie moeten tonen, want zowel de sponsors als de grote massa verwachten dat.

21 Apr 2011, 15:17
Ancien

Leeftijd: 38
AlostanA schreef:
Het voormalige Amylum en ook het huidige Tate & Lyle hebben zelf al aangegeven op termijn te willen vertrekken.
Feit is dat de maatschappijen en structuren die erachter zitten ook regelmatig veranderen en een beslissing nogal snel wordt herzien.

Tis zelf al Syral nu. :D

21 Apr 2011, 15:23
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Iedereen is er op dit ogenblik ten volle van overtuigd dat we best eerst een stabiele tweedeklasser worden, maar in de veronderstelling dat we daar in lukken (binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 jaar), zal de roep om promotie naar eerste steeds luider worden. Het is een utopie te denken dat Aalst een club is die zich 10 of 15 jaar in de buik van tweede klasse gaat nestelen. De Aalstenaar is een man van emoties en daar komen stijgen en zakken van z'n favoriete clubje bij kijken. (Je zal maar in Westerlo geboren zijn, sympathiek clubje maar o zo saai.) Als je dan ook weet dat het project van een nieuw stadion een meerjarenproject is (en in Aalst kan dat tellen) dan kan je daar best maar tijdig mee beginnen.
Ik ga me niet pro of contra een nieuw stadion uitspreken maar die beslissing is ook zeer belangrijk voor de werken die we aan ons huidige stadion moeten uitvoeren. Smijten we daar geld tegen of houden we het bij de obligate instandhoudingswerkjes? De staantribune gaat het overigens geen 10 jaar meer uithouden. In dat licht hoeft de discussie die hier wordt gevoerd, naar aanleiding van, laat ons eerlijk zijn, een balonnetje dat Uttersprot oplaat, zeker niet overbodig te zijn. Zelfs los van een gedroomde promotie naar eerste zal de toekomst van ons stadion de komende jaren zeker een hot item zijn (... tenzij we niet in ons opzet slagen, we in tweede een financiële nachtmerrie beleven en de vrije val wordt ingezet, maar daar houden we voorlopig geen rekening mee.)

21 Apr 2011, 15:26
nieuw in de eerste ploeg

Bram schreef:
Wat een onderschatting van het economisch belang van die fabriek zeg, en dat door een Liberaal ?
Zo een uitspraken had ik eerder van nen groenen verwacht eigenlijk.
Ook wel duidelijk dat je in tegendeel tot wat je beweert absoluut niet met kennis van zaken hierover spreekt.

Ik onderschat het economisch belang niet, en zou dit ook enorm jammer vinden dat Amylum zou verdwijnen en het is inderdaad een feit dat de stad alles moet doen om Amylum zolang mogelijk in onze stad te houden. Maar ik vrees gewoon dat op lange termijn die kans rëeel is, hoe spijtig ik dit ook vindt. Ik vrees gewoon dat de stad dit op lange termijn niet meer in de hand zal kunnen houden. (ben ik mis des te beter natuurlijk)
Ik spreek hier niet met kennis van zaken over Amylum, heb hier altijd al uit mijn eigen naam gesproken op basis van wat ik zie en denk. En heb ook gezegd dat het misschien nog 20 jaar kan duren. Het enige wat ik vind is dat men daar altijd moet rekening mee houden wil men in het geval van, geen nieuwe stadskanker creëren. (dat zou pas economisch niet verantwoord zijn)Moest ik ne groenen zijn dan zou ik Amylum zo rap mogelijk weg willen en daar zo snel mogelijk een park of dergelijke in de plaats zetten. Als ik niet economisch denk dan zou ik ook tegen een bedrijventerrein in Aalst zijn.

21 Apr 2011, 15:28
Nationale Ploeg

elfahem schreef:
Iedereen is er op dit ogenblik ten volle van overtuigd dat we best eerst een stabiele tweedeklasser worden, maar in de veronderstelling dat we daar in lukken (binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 jaar), zal de roep om promotie naar eerste steeds luider worden. Het is een utopie te denken dat Aalst een club is die zich 10 of 15 jaar in de buik van tweede klasse gaat nestelen. De Aalstenaar is een man van emoties en daar komen stijgen en zakken van z'n favoriete clubje bij kijken. (Je zal maar in Westerlo geboren zijn, sympathiek clubje maar o zo saai.) Als je dan ook weet dat het project van een nieuw stadion een meerjarenproject is (en in Aalst kan dat tellen) dan kan je daar best maar tijdig mee beginnen.
Ik ga me niet pro of contra een nieuw stadion uitspreken maar die beslissing is ook zeer belangrijk voor de werken die we aan ons huidige stadion moeten uitvoeren. Smijten we daar geld tegen of houden we het bij de obligate instandhoudingswerkjes? De staantribune gaat het overigens geen 10 jaar meer uithouden. In dat licht hoeft de discussie die hier wordt gevoerd, naar aanleiding van, laat ons eerlijk zijn, een balonnetje dat Uttersprot oplaat, zeker niet overbodig te zijn. Zelfs los van een gedroomde promotie naar eerste zal de toekomst van ons stadion de komende jaren zeker een hot item zijn (... tenzij we niet in ons opzet slagen, we in tweede een financiële nachtmerrie beleven en de vrije val wordt ingezet, maar daar houden we voorlopig geen rekening mee.)

Ik geloof echt niet dat je tegen een potentiële of bestaande sponsor uitgelegd krijgt dat je bvb. vijf jaar nodig hebt om te stabiliseren. Bovendien de factor 'toeval' niet onderschatten, wat als je daar volgend jaar vanboven staat in tweede?

21 Apr 2011, 15:36
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
AlostanA schreef:
elfahem schreef:

Ik geloof echt niet dat je tegen een potentiële of bestaande sponsor uitgelegd krijgt dat je bvb. vijf jaar nodig hebt om te stabiliseren. Bovendien de factor 'toeval' niet onderschatten, wat als je daar volgend jaar vanboven staat in tweede?

Wat is daar zo raar aan?

Als we volgend jaar vanboven staan, laat ons dan maar de eindronde halen en dan als het eromdraait verliezen. Promotie naar eerste zou rampzalig zijn voor het voortbestaan op lange termijn... (zie hier 5km verder...)

21 Apr 2011, 15:38
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 11