Stadion - Pagina 41 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 39 40 41 42 43 462
 Stadion 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Stadion
davy1919 schreef:
Jowwan heeft gemaild naar openbare werken voor een stand van zaken, ze vinden het blijkbaar niet nodig om na 4 dagen hierop te antwoorden... Afwachten dus.

Tribune blijft nog een jar staan .

26 Apr 2013, 6:02
Freak

in hnb spreken ze van op dender te gaan spelen.de tribune zal zeker niet klaar zijn .er moet nog een bouwvergunning worden aangevraagd.de zittribune moet ook worden aangepast want ze buigt door .alles tezamen 4 miljoen euro.de werken zouden maar tegen 2017 kunnen klaar zijn.

Laatst gewijzigd door waly 2 op 26 Apr 2013, 7:44, 1 keer totaal gewijzigd.

26 Apr 2013, 7:43
Freak

Leeftijd: 45
HNB

ne goeiemorgen!

AALST - Eendracht Aalst zit met een groot probleem: de tribunes zijn onveilig verklaard en voor de start van het voetbalseizoen moet er een oplossing komen. Supporters vrezen dat Eendracht op het veld van Dender zal moeten spelen.

Op welk veld zal Eendracht Aalst volgend seizoen spelen?

Dé vraag die zowel supporters als spelers van Eendracht al enige tijd bezighoudt.

Het dossier over een nieuw stadion zit muurvast. Nochtans is een oplossing dringend nodig: zowel de staan- als de zittribunes van het Pierre Cornelisstadion zijn rot en onveilig.

De tribune buigt door en er zijn verschillende scheuren in het beton vastgesteld. De staantribune wordt nu nog onderstut met een houten constructie, maar dat biedt op termijn geen soelaas meer.

Drie opties

Als Eendracht Aalst volgend seizoen op het speelveld wil staan, moet er een keuze gemaakt worden over het stadion.

Er zijn drie mogelijke opties.

Een eerste optie: de huur van een mobiele staantribune, kostprijs 500.000 euro. Een mobiele staantribune van staal is veilig en overdekt, maar kan hoogstens vijf jaar gebruikt worden. Dat betekent dat die 500.000 euro eigenlijk weggegooid geld is.

Tweede optie is de bouw van een volledig nieuw stadion: 3 à 4 miljoen euro. Aangezien uit de tests gebleken is dat niet enkel de staan- maar ook de zittribune onveilig is, moet bijna het gehele stadion herbouwd worden. Ook de lichtmasten en de drie stookinstallaties vertonen ernstige gebreken. In totaal kost dit minstens drie miljoen euro. :wow:
Deze tweede optie is niet meer realiseerbaar voor het nieuwe seizoen.

Aangezien er nog geen bouwvergunning is ingediend voor een nieuw stadion, en die vergunning heel moeilijk goedgekeurd zal worden omwille van de ligging in dicht bewoond gebied, kan een nieuw stadion ten vroegste in 2017 klaar zijn.

Derde optie is de huur van het veld van FCV Dender in Denderleeuw. Deze laatste optie is ongetwijfeld het minst populair bij de supporters. Het enige voordeel is dat Aalst intussen zelf een stadion zou kunnen bouwen. Het pijnpunt in dit dossier is zonder twijfel het tijdsgebrek. Op enkele maanden moet nu beslist worden wat er met Eendracht Aalst gaat gebeuren. Vergunningen die nooit op tijd rond kunnen zijn, moeten er in alle haast doorgeduwd worden.

Hoe kan het dat het zover is kunnen komen? Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA): ‘De vorige besturen hebben de problemen met het stadion nooit aangepakt en wij moeten dit nu op heel korte termijn zien op te lossen. We moeten de huidige tribunes slopen voor de veiligheid van de supporters. Nuchter bekeken is de piste ‘Dender’ een te overwegen oplossing. Emotioneel bekeken, zeg ik nee: Eendracht hoort thuis in Oilsjt. Maar dan we zitten muurvast.’

26 Apr 2013, 7:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
waly 2 schreef:
in hnb spreken ze van op dender te gaan spelen.de tribune zal zeker niet klaar zijn .er moet nog een bouwvergunning worden aangevraagt.de zittribune moet ook worden aangepast want ze buigt door .alles tezamen 4 iljoen euro.de werken zouden maar tegen 2017 kunnen klaar zijn.

Als dit effectief zo is,dan zal ik geen enkele thuis wedstrijd komen bekijken op da Fc azertyuiopqsdfghjklmwxcvbn plein en ik denk dat ik niet alleen zal zijn.

26 Apr 2013, 7:47
Freak

dan moeten ze toch het stadion van dender huren?we gaan toch de poef van dender niet betalen zodat aze later met ons gezicht kunnen komen lachen?

26 Apr 2013, 7:49

Boycotten en gewoon niet gaan kijken op Dender,ze zijn da daar toch gewoon dat er geene mens in da stadion zit. :D

26 Apr 2013, 7:53
Freak

waly 2 schreef:
dan moeten ze toch het stadion van dender huren?we gaan toch de poef van dender niet betalen zodat aze later met ons gezicht kunnen komen lachen?

en welke andere optie stelt ge voor? Gewoon een vraag hé, geen aanval op je ;) . ik heb het al veel vroeger gezegd dat dit scenario er zit/zat aan te komen, werd wat smalend over gedaan toen. :hmm:

Leuk is het niet, maar mijn ploeg niet steunen, nee sorry. Ik ga naar Denderleeuw kijken.

de club is het slachtoffer van het jarenlange getalm van het VLD bestuur.

26 Apr 2013, 7:56
Freak

afbreken en een paar buskotjes zetten zoals op woluwe. :D

26 Apr 2013, 8:00

:plat: typisch reactie,jaren aan een stuk met dender lachen en er nu zelf gaan spelen (y) dat ze dan naar Gent trekken en da ginder afhuren,das net hetzelfde da de racing op de KV zou gaan spelen :nieje:

26 Apr 2013, 8:01
Freak

wat ik wel niet echt goed begrijp of misschien verkeerd interpreteer is het volgende: langs de ene kant moet er zelfs een zittribune komen plus staantribune, maar langs de andere kant zeggen ze dat ze daar nooit nog een vergunning gaan voor krijgen. Is dat dan definitief, want anders zal het een definitieve verhuis worden zeker?

wel nieuw (althans voor mij) is dat ook die zittribune moet vervangen worden, een gans nieuw stadion met andere woorden!!!

26 Apr 2013, 8:03
Freak

Bakkie schreef:
:plat: typisch reactie,jaren aan een stuk met dender lachen en er nu zelf gaan spelen (y) dat ze dan naar Gent trekken en da ginder afhuren,das net hetzelfde da de racing op de KV zou gaan spelen :nieje:

mee gelachen? Rivaliteit is nog wel wat anders. Nogmaals, wat stel je dan voor, want veel andere oplossingen zie ik niet meteen.

Dat het gevoelig ligt, snap ik wel, maar stel dat we op Lokeren zouden gaan spelen, zou je dan gaan kijken?

26 Apr 2013, 8:05

El Corredor schreef:
Bakkie schreef:

mee gelachen? Rivaliteit is nog wel wat anders. Nogmaals, wat stel je dan voor, want veel andere oplossingen zie ik niet meteen.

Dat het gevoelig ligt, snap ik wel, maar stel dat we op Lokeren zouden gaan spelen, zou je dan gaan kijken?

Dat ze naar Gent of Wetteren trekken,maar toch niet naar de aardsrivaal e seg,ze weten maar al te goed dat het grote deel van de supps er tegen zijn,zelfs onze burgemeester weet da.

26 Apr 2013, 8:09
Freak

Bakkie schreef:
El Corredor schreef:
Bakkie schreef:

Dat ze naar Gent of Wetteren trekken,maar toch niet naar de aardsrivaal e seg,ze weten maar al te goed dat het grote deel van de supps er tegen zijn,zelfs onze burgemeester weet da.

wetteren zou dat mogen qua infrastructuur, nog niet aan gedacht eerlijk gezegd... (y)

dat zou dan "iets beter" te verteren zijn. Direct in een gloednieuw stadion in Gent, zien die mannen ook eens wat deftig voetbal :D

26 Apr 2013, 8:16

El Corredor schreef:
Bakkie schreef:
El Corredor schreef:

wetteren zou dat mogen qua infrastructuur, nog niet aan gedacht eerlijk gezegd... (y)

dat zou dan "iets beter" te verteren zijn. Direct in een gloednieuw stadion in Gent, zien die mannen ook eens wat deftig voetbal :D

Wetteren heeft toch heel wat aanpassingen gedaan aan hun stadion,toen ze naar tweede zijn gepromoveerd.
Dat zou inderdaad beter te verteren zijn en ik denk nu niet dat dit echt veel verder is dan da gedrocht :D

26 Apr 2013, 8:20
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
jullie zien nu hoe ver het gekomen is; dat kon men hier nu toch al eerder tussen de regels lezen zeker.
De poef gaan betalen van Dendria is totaal uit den boze. Dan idd nog veel liever naar Wetteren, of als het lukt Gent. Maar als die niet willen zal het idd Dendria zijn. En dan vrees ik dat wij het middelpunt gaan zijn van alle voetbalmoppen in gans Vlaanderen. En iedere "thuismatch" gaan spelen voor 250 man zie ik ook niet zitten en ik in ieder geval zal er nooit zijn, en met mij dus velen.
Proficiat aan de vorige stadsbesturen voor het wegschuiven van de hete patat al die jaren, wij zullen jullie gedenken in onze gebeden, wees maar zeker !
Trouwens, gaat men er dan al van uit dat Dendria en Terjeun gaan fusioneren?, want anders kunt ge die piste ook vergeten.
A :fuck: lien in Oilsjt !

26 Apr 2013, 8:35
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 39 40 41 42 43 462