|
|
| Pagina 49 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 47 48 49 50 51 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Bericht Re: Artikels
Je kan niet alles hebben: én een ploeg die groeit én de nostalgie vasthouden van "weleer". Ons stadion is voor eerste klasse altijd al nipt geweest (zeker qua veiligheid en dergelijke), en de normen "verlagen er niet op". Een gezellig, niet te groot stadion, aangepast aan de tijd, dat moet er toch eens van komen als we ambitie willen hebben om nog eens in eerste te spelen. En bouwkundig zijn er mogelijkheden om toch een stuk gezelligheid te behouden en tegelijk voldoende ruimte te hebben om extra toeschouwers te herbergen op hoogdagen (een paar duizend, geen tienduizenden, natuurlijk). Ik vond het spijtig dat we indertijd voor de match tegen Rome naar Anderlecht moesten, en er zal daar hooguit 13000 man geweest zijn...
Het is hoe dan ook mooi dat er gewerkt wordt aan een verstandhouding tussen clubbestuur en stad, het is in het verleden al wel anders geweest. En heel verstandig van de supporters genre OPC om daar hun steentje toe bij te dragen: "een club, een stad, een liefde", dat zullen ze in het stadsbestuur ook wel gezien hebben. Halfweg de jaren '90 was Eendracht hét uithangbord van de stad Aalst en geen van beiden hebben daar genoeg gebruik van gemaakt... En als de verhuis er ooit komt, dan spelen we een onwaarschijnlijk nostalgische laatste match in ons stadion dat stampvol zal zitten, met een weergaloos "Oilsjt gij..." en "De Zwette Maan" zoals tegen Sofia, vallen we mekaar wenend in de armen en pakt ieder die dat wil een stukje van de grasmat mee... En zijn we hopelijk binnen de kortste keren even verliefd en fier op onze nieuwe thuis. Deze zomer met supporters van Bayern gesproken, en die straalden nogal over hun Allianz Arena (al mag ons nieuw optrekje gerust ietske bescheidener zijn). |
| 22 Dec 2007, 15:21 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Als je een nieuw stadion wilt hebben om met in Eerste Klasse te spelen dan moet dat volgens mij een 11 a 12.000 plaatsen hebben. Dan zit je safe denk ik..
(Met achter de goal een sfeervak alias staantribune ) |
| 22 Dec 2007, 15:24 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
Tegen dat het zo ver is (als het al zover komt), kunt ge kijken hoe die multifuctionele stadia die ze nu gaan bouwen uitpakken. Dan kunt ge nog doen wat ge wilt.
_________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 22 Dec 2007, 15:28 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Jeroen schreef: Als je een nieuw stadion wilt hebben om met in Eerste Klasse te spelen dan moet dat volgens mij een 11 a 12.000 plaatsen hebben. Dan zit je safe denk ik.. (Met achter de goal een sfeervak alias staantribune )http://www.vejle-stadion.dk/index.php?id=39 zoiets dus? lijkt me iets ideaal voor onze club ... met behoud van staanplaatsen achter één van de doelen 10.000 plaatsen, misschien iets te klein voor belgische eerste klasse (als je dan toch bouwt) vandaag de realiteit in Denemarken (het toch wel bescheiden Vlelje) ... daar kan het wél , in tweede klasse als ik me niet vergis |
| 22 Dec 2007, 15:37 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Verbechio schreef: Tegen dat het zo ver is (als het al zover komt), kunt ge kijken hoe die multifuctionele stadia die ze nu gaan bouwen uitpakken. Dan kunt ge nog doen wat ge wilt. ik zou eerlijk gezegd eerder gaan kijken naar nederlandse clubs ipv Gent, Brugge, A'lecht... op die laatste 3 kunt ge blijven wachten. Ook ik deel de mening dat er voor de moderne tijden gewoon geen plaats is om zaken te veranderen op de huidige locatie. Ge moet nu al zoeken voor hier en daar een vrije vierkante meter te vinden... Onze locatie (weliswaar binnen de stadsgrenzen) is een van de weinige dingen waar ze nu van mijn part aan mogen raken ze. Bovendien zou het niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat we uitwijken. Voorts is het nu eens plezant om over te klappen en te mijmeren maar veel verder moeten we nog niet denken. _________________ If you never try, you'll never know |
| 22 Dec 2007, 15:38 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Het is inderdaad heel verre toekomstmuziek, maar als we onze plek in eerste DEFINITIEF willen heroveren moeten we binnen de x aantal jaar heroveren. Als je het slim aanpakt dan zorg je dat andere pijnpunten van Aalst met stadion kunnen weggewerkt worden:
-integreren van een deftige cinemazaal -winkel/kantoorruimte voorzien ... Alleen zo kan je een deftig stadion financieren. Dan moet de club (sponsoring), de stad, en een projectontwikkelaar dit tesamen bekostigen. Ik zou het enorm belangrijk vinden om de volkse sfeer en ambiance van EA te behouden. Dat kan dus alleen maar door een gezelig volledig rond stadion te bouwen, waar de tribune bij wijze van spreken bijna tot de zijlijn komt (naar Engels model dus). En zeker één staantribune houden ! En in dat opzicht .. lijkt het mij best dat er zo snel mogelijk met het stadsbestuur rond de tafel gezeten wordt om een "optie" op een grond te nemen, want anders gaat ge het binnen Aalst zelf niet meer vinden. |
| 22 Dec 2007, 15:49 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Jeroen schreef: En in dat opzicht .. lijkt het mij best dat er zo snel mogelijk met het stadsbestuur rond de tafel gezeten wordt om een "optie" op een grond te nemen, want anders gaat ge het binnen Aalst zelf niet meer vinden. dat is inderdaad enorm belangrijk dat men goe blijft uitkijken wat er in aalst gebeurt/kan gebeuren en dat is iets dat vandaag inderdaad al meespeelt... ik denk dat dit is waarover de gesprekken tussen het clubbestuur en het stadsbestuur zullen gaan (die bewuste gesprekken waar geert al eens over sprak in een interview van sport/voetbalmagazine dacht ik) |
| 22 Dec 2007, 15:53 |
|
|
Ancien ![]() Lid geworden op: 17 Mei 2005, 14:16 Berichten: 4399 Leeftijd: 45 Locatie: Atom |
Jeroen schreef: Als je een nieuw stadion wilt hebben om met in Eerste Klasse te spelen dan moet dat volgens mij een 11 a 12.000 plaatsen hebben. Dan zit je safe denk ik.. (Met achter de goal een sfeervak alias staantribune )Pffff, achter de goal... daar sta 'k toch liever niet... Ik ben al wreed content dat wij onze spionkop langs de zijkant hebben en hoop van ganser harte dat dit altijd zo zal blijven, zelfs in een nieuw stadion. _________________ es da ier e fistjen... |
| 23 Dec 2007, 10:30 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26 Berichten: 1282 Locatie: Aalst |
boris clitoris schreef: Pffff, achter de goal... daar sta 'k toch liever niet... Ik ben al wreed content dat wij onze spionkop langs de zijkant hebben en hoop van ganser harte dat dit altijd zo zal blijven, zelfs in een nieuw stadion. Idd beter langs de zijkant. Een beter zicht en je kan het de bezoekers in elke time moeilijk maken. Ik sta ook liever langs de zijkant dan achter een goal om dan 100 m ver te turen om te zien wat zich voor de andere goal afspeelt. _________________ Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt! |
| 23 Dec 2007, 11:06 |
|
|
forumlegende
Als de mensen weten dat je een superknap en gezellig stadion hebt, dan komt er automatisch meer volk afgezakt....
Als voorbeeld wil ik het nieuwe (Artevelde)stadion van AA Gent geven : je zal zien dat er meer supporters af zullen zakken, zowel bezoekers,neutrale als thuissupporters. Om eerlijk te zijn ben ik ook wel nieuwsgierig naar die nieuwe complex... Deze trend hebben ze ook in Nederland meegemaakt toen ze een 10-tal jaar geleden massaal begonnen te vernieuwen... U weet ongetwijfeld het resultaat van deze vernieuwing ! Ook in eigen land heeft de uitbreiding van Genk,Brugge en Standard al meer supporters op de been gebracht. Persoonlijk ben ik een fan van het Vitesse-stadion. Niet immens groot, héél gezellig en een prachtig zicht op het veld vanuit ELKE hoek van het stadion.Echt prachtig. Zo'n stadion bestaat er niet in België. Voor ons is een capaciteit van 15.000 wel voledoende ![]() |
| 23 Dec 2007, 12:20 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
Ik weet dat er vroeger, toen er al eens sprake was om een nieuw stadion op te trekken aan de Siesegemlaan, een delegatie van Eendracht (onder leiding van Orlans toen nog denk ik) een stadion in Holland is gaan bekijken dat eventueel als model kon dienen, als ik me niet vergis was dat het stadion van Heerenveen (?)
|
| 23 Dec 2007, 12:31 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Natuurlijk zou ik ook liever hebben dat we langs de zijkant blijven rechtstaan, maar ik denk dat dat echt niet meer haalbaar is (als er notabene nog staanplaatsen zijn). Als je een hoge tribune achter een doel hebt zie je daar wel nog vrij veel hoor.
|
| 23 Dec 2007, 13:03 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 29 Mei 2005, 23:12 Berichten: 1207 Leeftijd: 46 Locatie: Gent - Ternat -Aalst |
Ons stadion voldoet op dit moment uiteraard in de verste verte niet meer aan eersteklassenormen, aangezien die normen heel erg verstrengd zijn de afgelopen jaren, maar wat de veiligheid van die staantribune in de praktijk betreft, daar wordt hier toch wel een beetje in overdreven. Die tribune staat al 25 jaar niet kaarsrecht. Dat was reeds van bij de constructie zo. Er is echter nog nooit ook maar iets geweest wat nog maar een klein beetje op een stabiliteitsprobleem leek en die tribune was 10 jaar geleden, toen er elke 14 dagen 7500 mensen op stonden, zeker niet sterker dan nu. De "klachten" en de extra ondersteuning zijn er pas gekomen toen het clubbestuur enkele jaren terug een verzuurde relatie kreeg met bepaalde "supporters" van den Iendracht die ergens op de Grote Markt hun job "deden". Het voornaamste stabiliteitsprobleem van de staantribune situeert zich dezer dagen dan ook ergens in Meldert ...
|
| 23 Dec 2007, 14:14 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 16 Mei 2005, 12:00 Berichten: 872 |
edit
_________________ in pc stadion since 1974, iendracht till i die. Laatst gewijzigd door de langen op 25 Dec 2007, 1:49, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 25 Dec 2007, 0:00 |
|
|
Iendracht.be - beheer
de langen schreef: Vandaag in HLN een artikel over Bert Anciaux die 50 miljoen euro besteed voor de bouw en renovatie van stadions.In sint-niklaas komt er een nieuw voor lokeren en beveren.Ook vraag ik me eigenlijk af als Leuven en Lierse een nieuw stadion krijgen, waarom komt er dan geen in de denderstreek.Tis maar een idee, wij 1 week thuis spelen in een gloednieuw stadion en Dender de week nadien hun thuismatch in datzelfde stadion. Schitterend idee manneken ![]() |
| 25 Dec 2007, 1:14 |
|
| Pagina 49 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 47 48 49 50 51 … 497 Volgende |