Artikels - Pagina 487 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 485 486 487 488 489 497
 Artikels 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Artikels
mamananeto schreef:
waly 2 schreef:
goi meigt da zeggen... :lol:

Awel Waly : Ver iene kier ben ik isj akkoerd me a se...
As ge nor FC Azerty wiltj gon zien om TEGEN FC Azerty te supporteren ten est in orde ver moi... :D

Hopelijk,ten zemmen van dieje clown vanaf. :)

15 Jul 2024, 10:18
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Leeftijd: 40
Toch een heel trieste afloop. Altijd een speciale sympathie/liefde gehad voor Eendracht Aalst en ik kwam zo graag kijken.
Die eigenheid, die koppigheid, die zelfreflectie, die humor, dat spectrum van brede emoties,... Prachtig gewoon.

En dat is dan gewoon verdwenen.

Voor diegene die nog twijfelen of ze gaan kijken als de nieuwe ploeg Eendracht Aalst gaat adopteren: Geef het een kans.
Op een veel lager niveau hebben wij het ook meegemaakt doordat Opwijk failliet ging en Mazenzele de naam Opwijk in hun naam heeft verweven. Ik heb het een kans gegeven maar ik ben in die laatste 15 jaar misschien 5 keer gaan zien en die spelen achter mijn hoek. Het is hetzelfde niet meer en mijn hart doet nog steeds pijn als ik er aan denk. Maar er zijn nog fans van KSK die elke thuismatch gaan en die amuseren hun en trekken er zich geen fluit van aan.

In Opwijk gaan er geruchten dat er misschien een groep gaat herstarten in 4de provinciale onder de oude naam en met de oude kleuren en dan ben ik uiteraard weer present!

15 Jul 2024, 10:35
forumlegende

De supporters zorgen toch voor die eigenheid en koppigheid en al de rest. Ik stel me echter ook de vraag of er nog (veel) volk zal komen kijken. Er waren al zoveel mensen afgehaakt door de miserie van de voorbije jaren.
Het gaat nooit meer hetzelfde zijn, zoveel is zeker, en het is heel moeilijk om de ziel van de ploeg nog terug te vinden in een nieuw project. Zal moeten slijten zeker...

15 Jul 2024, 11:56
Freak

https://www.facebook.com/share/4s1ChdU5tzGUYZ3q/

naa zedder lossendeir :lol:

15 Jul 2024, 12:52
forumlegende

Liever Sam Gooris dan een boksmatch (al dan niet in de kantine)...

15 Jul 2024, 13:52
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 35
waly 2 schreef:

Iemand die het artikel ook effectief kan posten?

15 Jul 2024, 14:12

waly 2 schreef:

Misschien zoeken ze nog ne keeper ver in 4e provinciale :kiss:

15 Jul 2024, 14:28
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 73
Ik heb de 2 oudere broers van Jean-Marie zijnde Louis als linksbuiten met nummer 11 en Jean-Baptist met het nummer 7 als middenvelder zien spelen in het 1° elftal van Eendracht Aalst.
Ik begrijp Jean-Marie dus wel.
Vergeet niet dat ze ooit in de Bergenmeersenstraat met hun woonwagens stonden.
Maar daarvoor zijt ge niet lang genoeg supporter of heb je geen respect.

15 Jul 2024, 14:35
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Citeer:
Jean-Marie Pfaff heeft nog altijd een hart voor ‘Den Iëndracht’: “Eendracht Aalst helpen heropbouwen? Ik zou het direct doen”

Oude liefde roest niet en Belgisch voetbalicoon Jean-Marie Pfaff is nog altijd niet vergeten waar zijn roots liggen: bij de jeugd van Eendracht Aalst. Voor hij furore maakte bij SK Beveren, Bayern München en de Rode Duivels, droeg Pfaff de kleuren wit en zwart. Hoe de club van zijn jeugdjaren er nu aan toe is, doet Jean-Marie pijn. “Er moeten mensen komen die niet voor hun eigen zak werken.”

Speelt Belgisch voetbalicoon Jean-Marie Pfaff straks een rol in de heropstanding van Eendracht Aalst? Er was al eens een gesprek tussen hem en burgemeester D’Haese en afgelopen weekend uitte Pfaff de wil om te helpen bij de renaissance van de Aalsterse voetbalclub. Op de Chipkafeesten op het Werfplein nam Pfaff - net voor het optreden van zijn schoonzoon Sam Gooris - de micro en sprak hij de mensen toe: “Ik betreur wat er allemaal met Eendracht Aalst gebeurt. Ongelofelijk, zo’n stad, dat die club provinciaal voetbal moet gaan spelen. Er moeten mensen komen die niet voor hun eigen zak werken, maar voor de club en de gemeenschap. Ik denk dat er in het verleden dingen verkeerd zijn gelopen. Ik denk persoonlijk dat hier heel wat kan gebeuren: er is carnaval, koers, feestelijkheden, dat is Oilsjt en Aalst is een grote maatschappij. Als de burgemeester mij vraagt om mee te helpen om Eendracht Aalst op te bouwen, dan doe ik dat direct”, zei hij.

Het engagement van Jean-Marie Pfaff komt niet uit de lucht gevallen. Zijn roots liggen in Aalst. Pfaff stamt uit een familie van foorkramers en hun woonwagen stond ooit in de schaduw van de kerk van Mijlbeek. Zijn broer Jean-Baptist Pfaff is een oud-jeugdspeler van Eendracht Aalst. In een interview dat Jean-Baptist gaf aan Eendracht Aalst herinnerde hij zich de Aalsterse jaren nog goed. “In mijn eerste levensjaren stonden we met onze woonwagen in de schaduw van de kerk. Rondom ons waren er houten barakken, dat waren de huizen, en in het midden stonden alle woonwagens. Niet veel later verhuisden we naar het Astridplein in Lebbeke, waar Jean-Marie geboren werd. Naarmate de familie groter werd (er zouden 12 kinderen komen in de loop der jaren), zorgden caravans nog voor extra ruimte. Maar we hadden alles wat we nodig hadden”, vertelde Jean-Baptist. “Vader Honoré was een hevige Eendracht-fan, en het was dan ook niet verwonderlijk dat ik bij de Ajuinen aansloot.”

Het noodlot zorgde ervoor dat de familie van Eendracht Aalst naar SK Beveren verhuisde. “Vanuit Lebbeke of Beveren, met zijn wit-zwart hart bleef vader Honoré zijn 4 zonen naar de trainingen in Aalst voeren. De jongere broers Jean-Marie en Toon sloten aan bij de jeugd. Op één van de autoritten ging het mis. Ergens tussen Dendermonde en Hamme moesten we plots uitwijken voor een fietser en knalden we tegen een boom. Vader raakte zwaargewond en overleed enige tijd later – nauwelijks 51 jaar oud – aan de gevolgen van het ongeval. Hij was onze steun en toeverlaat. Doordat vader wegviel, liet ik mezelf verleiden door een voorstel van SK Beveren, op dat moment een ambitieuze derdeklasser. In mijn kielzog volgden Jean-Marie en Toon”, aldus Jean-Baptist. De rest is geschiedenis.

Nieuw project
Eendracht Aalst en stamnummer 90, op dit moment nog altijd in handen van Turkse investeerders, krijgt van Voetbal Vlaanderen tot 19 juli 12 uur de tijd om een regulier sportterrein te vinden, anders wordt de club geschrapt. Nee, een verhuis naar een veld in Heusden-Zolder mag dus niet. Ondertussen is het stadsbestuur van Aalst - eigenaar van jeugdcomplex Zandberg en het Pierre Cornelisstadion - in zee gegaan met Jong Lede en lokale ondernemers waaronder Guy Valckenier. Kan Jean-Marie Pfaff aansluiten bij dat nieuw project? Sportschepen De Ridder (N-VA) zegt geen nee. “Iedereen die het goed meent met Eendracht Aalst, is welkom”, zegt hij.

15 Jul 2024, 15:00

wevege schreef:
Ik heb de 2 oudere broers van Jean-Marie zijnde Louis als linksbuiten met nummer 11 en Jean-Baptist met het nummer 7 als middenvelder zien spelen in het 1° elftal van Eendracht Aalst.
Ik begrijp Jean-Marie dus wel.
Vergeet niet dat ze ooit in de Bergenmeersenstraat met hun woonwagens stonden.
Maar daarvoor zijt ge niet lang genoeg supporter of heb je geen respect.

Denk dat het graf van Jean Batist nog steeds aanwezig is Aalst.

15 Jul 2024, 15:18
Vaste Waarde

Jean-Baptist is nog niet dood, Bakkie.
Was mijn buurman. Hij verblijft nu in een woonzorgcentrum in Hekelgem.

15 Jul 2024, 15:34

anathema76 schreef:
Jean-Baptist is nog niet dood, Bakkie.
Was mijn buurman. Hij verblijft nu in een woonzorgcentrum in Hekelgem.

Dan zal he dat graf van hun ouders geweest zijn,oeps.

15 Jul 2024, 16:18
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Burgemeester D’Haese (N-VA) ziet komst Jean-Marie Pfaff zeker zitten: “Met zijn connecties... Hij kan zeker meeschrijven aan een nieuwe toekomst voor Eendracht Aalst.”
“Eendracht Aalst helpen heropbouwen? Ik zou het direct doen”, zegt voetbalicoon Jean-Marie Pfaff. Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA) staat positief tegenover de komst van Pfaff.

Rutger Lievens 15-07-24, 18:39 Laatste update: 18:41
Lees hier alles over Eendracht Aalst.

Jean-Marie Pfaff, die als jeugdspeler nog de kleuren van Eendracht Aalst verdedigde, was afgelopen weekend in Aalst. Op de Chipkafeesten nam hij de micro en zei hij tegen het publiek dat hij graag zou helpen bij de heropbouw

Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA) is dat idee zeker genegen. “Het is al lang geen geheim meer dat Jean-Marie Pfaff en ikzelf geregeld met elkaar bellen en overleggen. Beiden zijn we zeer begaan met de toekomst van Eendracht Aalst. Zelf heb ik ongelooflijk veel waardering voor Jean-Marie en zijn familie. Vanop de rechteroever van deze stad heeft hij het gemaakt in het leven en ik blijf daar veel respect voor hebben. Vandaag keurde het College van Burgemeester en Schepenen alvast het ontwerp van intentieverklaring tussen VZW KVS Jong Lede, heel wat vooraanstaande ondernemers, gegroepeerd in een Aalsterse vennotengroep en de stad Aalst goed”, aldus Aalsters burgemeester Christoph D’Haese (N-VA). “Er werd en wordt heel wat werk verzet voor en achter de schermen, altijd met één doel voor ogen: Eendracht Aalst redden, zowel in haar Aalsters DNA als in haar jeugdwerking. Jean-Marie Pfaff beschikt over zoveel connecties en ervaring dat hij – wat mij betreft – een persoon is die zeer zeker samen met de andere ondernemers en de stad Aalst, zeer zeker mee kan schrijven aan het verhaal van de nieuwe toekomst voor Eendracht Aalst. De intentieovereenkomst wordt de komende dagen en weken nog verder uitgewerkt.”

15 Jul 2024, 18:47
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Ik ben duidelijk te jong om te weten dat er zo een hechte band is tussen de Pfaffs en Aalst. Zijn hele familiegeschiedenis lijkt zowat alles van het DNA te bevatten dat Aalst en den Iendracht zo uniek maakt. Als dat DNA in een nieuwe club kan gegoten worden, maakt het mij niet uit of dat onder stamnummer 90 of stamnummer 12345 is.

Eendracht Aalst is dood. Leve Eendracht Aalst.

16 Jul 2024, 10:03
nieuw in de eerste ploeg

waly 2 schreef:

Heb je al een plein gevonden buiten de Limburg want tes ni lang nimmer voor het vrijdag is :)

16 Jul 2024, 10:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 485 486 487 488 489 497