VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 62 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 60 61 62 63 64 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Nosferatu schreef:
Hmm.. als ik het vanaf een objectief standpunt bekijk kan ik alleen maar matig enthousiast zijn... er zijn terug gesprekken met de stad aalst en ze gaan naar een bedrijfsmodel. Mij lijkt het voorlopig vooral op een audit of bedrijfsdoorlichting. Ik vind het al een goed zaak dat ze tenminste willen weten wat aalst bezit en wat niet... zou het vorige bestuur geweten hebben hoeveel materiaal ze hebben en wat ze bezitten? Hopelijk zal er jaarlijks een evaluatie zijn van zowel het sportieve als van het financiele. We mogen geen wonderen verwachten en moeten nu vooral de ploeg steunen. Fdr is weg dus geen reden meer om weg te blijven :banana: :EA: wat niet wil zeggen dat een aalstenaar niet kan en mag kritisch zijn :lol:

FDR is verre van weg ;) , alleen uit de schijnwerpers dat is een groot verschil. Verder mag LVH rustig op post blijven en YVA wrs ook , kan iemand me zeggen wat de exacte veranderingen dan juist zijn momenteel?
Ik vond al raar dat GV niks wist van deze "overname " ondanks hij toch 1 van de grootste schuldeisers is .
Dit ruikt naar een coupe door FDR zelf gepland als je het mij vraagt en hoopt hij dat door uit de spotlight te verdwijnen iedereen erin trapt.

We kunnen alleen maar hopen dat de vzw de juiste info krijgt en dat zij rustig alles kunnen evalueren of dit nu wel de juiste keuze is voor EA.
Verder heeft het geen zin om deze mensen in de vzw " aan te vallen " want zij kunnen ook alleen maar zeggen wat hun voorgekauwd wordt.

Het worden nog drukke dagen me dunkt om de waarheid te achterhalen en duidelijkheid te scheppen, alle succes ermee ! (y)

06 Jan 2016, 11:35
forumlegende

Ik heb ook veel bewondering en respect voor de mensen van de VZW.
De rest...
De geruchten stijgen overal ten top, schep zo snel mogelijk duidelijkheid aub.

06 Jan 2016, 11:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
mijn indruk is na de laatste ontwikkelingen dat ze er weer duchtig mee aan het rammelen zijn. :lol:

06 Jan 2016, 11:48
Vaste Waarde

DavidSeal schreef:
Dat die LVH nog deel uitmaakt van den Iendracht, is toch raar?! Het was toch hij én FDR én YVA die moesten opstappen?

Inderdaad, begrijpen wie begrijpen kan... (n)

06 Jan 2016, 11:50
Ancien

DT schreef:
Hugo schreef:
waly 2 schreef:
ik heb het gelezen hoor.de eerste zin is "is er wel een overnemer"? en dat er voor de rest nog niet veel veranderd is bij eendracht aalst.

Zo denk ik er ook over, veel verandering is er momenteel nog niet te bespeuren, alleen dat FDR uit de schijnwerpers is verdwenen.
Verder lijkt het mij dat ze geen versterking gaan binnenhalen om een plaats in de 1ste amateurklasse te veroveren, volgens mijn persoonlijke mening moest er in dat opzicht nog wat ervaring bijkomen, want een eventuele eindronde spelen is nog wat anders dan een competitiewedstrijd nietwaar.
Onze rechtstreekse concurrenten hebben dit wel gedaan, misschien zijn ze er hier sterk van overtuigd het doel te bereiken met deze jonge kern, kan zijn we zullen zien.
Enfin, na nieuwjaar worden de prijzen uitgedeeld, hopelijk kan deze jonge groep fysiek en mentaal de druk aan om tot het einde te strijden tegen de degradatie (4de). :hmm:

Met alle respect Hugo maar je kan u moeilijk meer tegenspreken dan wat je in bovenstaande post doet toch? Enerzijds aangeven dat we enkel ervaring tekort komen voor de eindronde te spelen voor plaats in de eerste amateurklasse en dan afsluiten met strijden tegen de degradatie?

Ik denk dat elke supporter toch wel beseft dat in onze situatie er geen versterking zou komen in de winter? Ik zie voorlopig twee ploegen die al transfers hebben gedaan in onze reeks: La Louviere en Torhout... Ploegen waar wij al niet meer moeten tegen uitkomen.

Als je er niet bij bent in de eindafrekening degradeer je naar vierde i.p.v. de huidige derde klasse, is dat niet erg genoeg voor een ploeg als Aalst?
Bon, verder maak ik mij geen illusies meer hoor DT, maar vraag van mij niet dat ik nu sta te springen van de huidige veranderingen binnen het bestuur.
Hopelijk bewijzen ze het tegendeel, maar zoals velen heb ik mijn twijfels, de toekomst zal het uitwijzen of we uit het moeras geraken of niet. :EA:

06 Jan 2016, 11:52
Vaste Waarde

Neutralboy schreef:
Nosferatu schreef:
Hmm.. als ik het vanaf een objectief standpunt bekijk kan ik alleen maar matig enthousiast zijn... er zijn terug gesprekken met de stad aalst en ze gaan naar een bedrijfsmodel. Mij lijkt het voorlopig vooral op een audit of bedrijfsdoorlichting. Ik vind het al een goed zaak dat ze tenminste willen weten wat aalst bezit en wat niet... zou het vorige bestuur geweten hebben hoeveel materiaal ze hebben en wat ze bezitten? Hopelijk zal er jaarlijks een evaluatie zijn van zowel het sportieve als van het financiele. We mogen geen wonderen verwachten en moeten nu vooral de ploeg steunen. Fdr is weg dus geen reden meer om weg te blijven :banana: :EA: wat niet wil zeggen dat een aalstenaar niet kan en mag kritisch zijn :lol:

FDR is verre van weg ;) , alleen uit de schijnwerpers dat is een groot verschil. Verder mag LVH rustig op post blijven en YVA wrs ook , kan iemand me zeggen wat de exacte veranderingen dan juist zijn momenteel?
Ik vond al raar dat GV niks wist van deze "overname " ondanks hij toch 1 van de grootste schuldeisers is .
Dit ruikt naar een coupe door FDR zelf gepland als je het mij vraagt en hoopt hij dat door uit de spotlight te verdwijnen iedereen erin trapt.

We kunnen alleen maar hopen dat de vzw de juiste info krijgt en dat zij rustig alles kunnen evalueren of dit nu wel de juiste keuze is voor EA.
Verder heeft het geen zin om deze mensen in de vzw " aan te vallen " want zij kunnen ook alleen maar zeggen wat hun voorgekauwd wordt.

Het worden nog drukke dagen me dunkt om de waarheid te achterhalen en duidelijkheid te scheppen, alle succes ermee ! (y)

De juiste keuze? Het woord "keuze" houdt in dat je kunt kiezen tussen 2 of meer mogelijkheden. Welke keuzes hadden we dan zoal??? Verder werken onder het beleid van FDR was blijkbaar voor velen geen optie, fusioneren met één of meerdere clubs uit de Denderstreek is voor anderen als vloeken in de kerk, de groep rond Valckenier haakte af, ... wat bleef er dan over? Ik zou zeggen: TINA, there is no alternative!

06 Jan 2016, 12:20
forumlegende

Dit is inderdaad de laatste strohalm/kans waaraan we ons kunnen vastgrijpen.
Maar als ik dan zie hoe het allemaal weer aan het gebeuren is...geheimhouding, gekonkelfoes in de coulissen, niemand mag weten wat of hoe of wie, kerels met lange regenjassen (enfin, die denk ik er zelf bij).

06 Jan 2016, 12:29
Nationale Ploeg

Als je mijn indruk vraagt, is men ingegaan op de hoge druk van de supporters, dat het beleid zo niet meer verder kan, en dat er beleidsmatig héél véél moest veranderen.
Kop van jut was de voorzitter die het gezicht is van de club, waar de buitenwereld geen enkel vertrouwen meer in had; en die zijn onbekwaamheid als voorzitter heel lange tijd heeft aangetoond.
Officieel is hij uit het vizier gezet.. om vertrouwen bij alle partners te herstellen, maar concreet heeft men niets veranderd aan het bestuur, tenzij aanstelling van een nieuw gezicht: een andere leider onder de naam van "crisismanager".

Dat is in een notedop wat ik momenteel van de situatie denk.... tenzij men alle kaarten wil op tafel leggen betreffende die zogenaamde nieuwe investeerder....en zijn verwachtingen die hij heeft, in ruil voor zijn investering.

Neen ik heb er geen goed oog in ,
....tenzij men éindelijk eens open kaart speelt, met de supporters....

06 Jan 2016, 12:32
Ancien

Leeftijd: 46
Hugo schreef:

Als je er niet bij bent in de eindafrekening degradeer je naar vierde i.p.v. de huidige derde klasse, is dat niet erg genoeg voor een ploeg als Aalst?
Bon, verder maak ik mij geen illusies meer hoor DT, maar vraag van mij niet dat ik nu sta te springen van de huidige veranderingen binnen het bestuur.
Hopelijk bewijzen ze het tegendeel, maar zoals velen heb ik mijn twijfels, de toekomst zal het uitwijzen of we uit het moeras geraken of niet. :EA:

Hugo, ik vraag helemaal niet dat je staat te springen, maar het feit dat een ploeg als Aalst zo diep is gevallen, ga je ook niet vlugvlug rechttrekken door nog wat extra spelers aan te trekken hé nu.
Als die spelers al zouden rondlopen die garanties geven op succes, zijn ze sowieso toch onhaalbaar... Bovendien: de duik pak je niet nu hé - die sluimert al een aantal jaren en het krachtigste zetje is er gekomen met de aanstelling van de vervanger van BVR als trainer en het meegaan in die gedachtengang... Die financiële kloppen ben je nooit te boven gekomen...

En het is zoals Filip aangeeft: what's the alternative...

06 Jan 2016, 13:11
Nationale Ploeg

iendrachter schreef:
England4ever schreef:
DavidSeal schreef:
Dat die LVH nog deel uitmaakt van den Iendracht, is toch raar?! Het was toch hij én FDR én YVA die moesten opstappen?

Inderdaad, begrijpen wie begrijpen kan... (n)

Hopelijk vliegen deze 2 met de tijd ook nog buiten, anders moet je het woord professioneel niet gebruiken.
Je kan natuurlijk moeilijk vanaf dag 1 bij overname iedereen buiten zwieren die er was als je midden in een seizoen zit toch?
De investeerder heeft veel weg van het verhaal in Dender, buiten dat het hier geen buitenlander is blijkbaar, afwachten zeker....

door alle geheimdoenerij ben je zelfs daarvan niet zeker :D

06 Jan 2016, 15:38
Vaste Waarde

Samenvatting van de vergadering van VZW met Sven Van den Bogaert en David Hillewaere (26/12/2015)

1. Een Vlaamse zakenman met voldoende kapitaal gelooft in het plan van Sven en een toekomst voor Eendracht Aalst. De overnemers herstructureren en desbetreffende zakenman springt waar nodig financieel bij, zonder dat er een nieuwe rekening-courant wordt gecreëerd. Er is (nog) geen naam vrijgegeven omdat de persoon in kwestie geen ambitie heeft een functie binnen de club te bekleden.
2. Voor de post van voorzitter wordt nog gezocht naar iemand die het nodige ‘staatsmanschap’ uitstraalt en een netwerk heeft.
3. De dringendste schulden worden nu al betaald; voor de RSZ, BTW en Bedrijfsvoorheffingen zijn er al afbetalingsplannen afgesproken of zijn de onderhandelingen lopende. Over andere schulden wordt er eveneens onderhandeld. De overnemers willen de club volledig herstructureren om er opnieuw bovenop te komen. Dit wil zeggen: de opbrengsten verhogen en de kosten verlagen. Om dit te bewerkstelligen, zal er evenwel tijd nodig zijn. Alle stakeholders moeten beseffen dat de club hier uit kan geraken indien iedereen meewerkt en in sommige gevallen water bij de wijn doet.
4. Er is een akkoord met Frank De Roose ivm zijn rekening-courant.
5. Doelstelling is om op middellange termijn, wanneer de club financieel gezond is, door te groeien naar betaald voetbal. Daarvoor is een volwaardig stadion essentieel. Een verhuis naar Denderleeuw kan een oplossing zijn, maar enkel tijdelijk, want er moet absoluut een nieuw stadion komen in Aalst.
6. Gesprekken met de stad Aalst zijn opnieuw aangeknoopt in goede verstandhouding.
7. Luc Van Hauwermeiren blijft sportief verantwoordelijke maar zal voortaan ondersteund worden door een sportieve cel. De gesprekken hoe die er effectief uit zal zien en zal opereren, zijn lopende.
8. De structuur van de club blijft in de overgangsfase behouden. Frank De Roose is geen voorzitter meer en geen lid meer van de raad van bestuur, enkel nog van de algemene vergadering. Het is de bedoeling dat er op termijn andere mensen toetreden tot de raad van bestuur. Het gaat om mensen met een rol in het bedrijfsleven. De dagelijkse werking komt in handen van een directiecomité, met daarin Sven Van Den Bogaert (CEO), Filip Verstockt (financieel verantwoordelijke) en David Hillewaere (jeugdmanager). Er kunnen nog andere mensen worden toegevoegd aan dit directiecomité. De raad van bestuur en de AV vertegenwoordigen de leden met het directiecomité als operationeel orgaan. De huidige clubstructuur blijft behouden om continuïteit te verzekeren en om na te gaan waar men moet bijsturen en waar er mensen moeten bijkomen of vervangen worden. Het is de bedoeling om zo spoedig als mogelijk een positieve cashflow te genereren.
9. Op lange termijn wil men een gezonde club uitbouwen die niet afhankelijk is van één grote geldschieter. AA Gent is een voorbeeldclub, maar Eendracht Aalst heeft zijn volkse karakter als grote troef en die troef moet behouden blijven. Eendracht Aalst moet een echte ‘community club’ worden.
10. De bewindsploeg is voorstander van een zelfstandig Eendracht Aalst.

06 Jan 2016, 15:47
Freak

das al ewad anders. (y) behalve van da stiksken oever denjer. :D

06 Jan 2016, 15:53
Nationale Ploeg

Bedankt voor dit eerste verslag ! (y)

06 Jan 2016, 15:54
forumlegende

Bedankt voor het verslag. Ook voor alle inspanningen die jullie als vzw leden , vooral de laatste weken, hebben gedaan. Respect ! :EA:

06 Jan 2016, 16:03
Vaste Waarde

merci mannen voor het vele werk!

06 Jan 2016, 16:23
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 60 61 62 63 64 152