3e Klasse A (2009 - 2010) - Pagina 81 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1982 berichten ]  Ga naar pagina 1 79 80 81 82 83 133
 3e Klasse A (2009 - 2010) 

Speelt Eendracht Aalst de eindronde ?
Peiling eindigde op 27 Mar 2010, 14:17
Ja  99%  [ 79 ]
Neen  1%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 80

3e Klasse A (2009 - 2010) 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: 3e Klasse A (2009 - 2010)
Een trouwe Racinger heeft ons een lezersbrief gestuurd, waar elke échte supporter rillingen van krijgt. Er zijn er al velen die dit meegemaakt hebben: denken we maar aan alle fans van Beerschot, Aalst, Molenbeek, Union, Geel, Berchem,...

Lezersbrief:

Een nieuwe speeldag, een nieuwe kans maar het werd een nieuwe dramatische nederlaag en een nieuwe degradatie lijkt nu echt onafwendbaar: RCM - Nieuwkerken 1-3.

Het was niet fraai om zien. Ik probeerde me tijdens de 2de helft sterk te houden, maar stilaan maakte een wee gevoel in de buik - dat zich later op de avond in een veel te enthousiaste stoelgang zou vertalen - zich van me meester. Henry Wadsworth zei ooit: 'een nederlaag kan een vermomde overwinning zijn', maar ik zie na die 1-3 met de beste wil van de wereld geen enkel lichtpunt.

Na de match dacht ik, en niet voor de 1ste keer dit seizoen: ‘eigenlijk wil ik nu liever uit mijn lijden verlost worden'. RCM, ontstaan in 1904, stop er gewoon mee. Eindelijk rust, geen lijden meer. Ik ken immers mezelf. Ook in 4de zou ik nog komen kijken. Ik heb net de lijst van onze komende tegenstanders in 4de is bekeken: Oosterzonen, Meldert, Wijgmaal en Vrasene, om er maar enkele te noemen. Ik sta nu al te popelen van ongeduld om deze ongetwijfeld prachtige voetbaltempels te ontdekken. Bestuur, of wat daar toch voor moet doorgaan, doe ons dat niet aan.

Exact 21 jaar geleden zag ik de Racing 3 keer scoren op en tegen Anderlecht (doe het maar eens na...). In 1989 hielden we Club Brugge in bedwang (1-1) en versloegen we thuis Standard met 1-0! Ik zie ons nog RC Genk met 4-0 naar huis spelen en de 2-3 zege op Lokeren waarmee we toen het behoud in 1ste verzekerden blijft legendarisch, alsook de rellen die na de match op de grasmat volgden. En nu? Nu applaudisseert men voor een hoop sukkelaars die op een kille zondag in januari met 2-0 verliezen bij toenmalig rode lantaarn Willebroek dat 4 maanden niet meer had gewonnen. Het is ver gekomen met de Racing.

Een stadionverbod is dit jaar eerder een zegen dan een straf. Misschien moet ik ook maar voor een stadionverbod gaan? Maar dan hoor ik dat stadionverboden niet tellen in 4de, dus dat is ook geen optie. Zes jaar geleden stonden onze geliefde buren en wij in 3de klasse, zij aan zij. Toen hadden we de kans om de macht te grijpen in Mechelen. Maar wat stellen we vandaag vast? Terwijl 'zij' alweer nieuwe hoogdagen beleven in 1ste klasse, slagen wij er wel in, na 16 jaar proberen, om uit 3de klasse te geraken. Helaas wordt het niet de verhoopte trip naar 2de klasse, maar wel een ticket naar 4de klasse. En ik vrees dat het een enkel ticket is.

Het is zoals mijn goede vriend, architect en kunstenaar M.T., zegt: 'de problemen zijn 106 jaar geleden begonnen, en de laatste 20 jaar zijn ze geëscaleerd.' Ik heb genoeg van al die vernederingen, dit lijden duurt nu al 20 jaar. Het valt echt niet mee om van Racing te zijn. Maar toch stonden/staan we er altijd. De eerste 7 seizoenen in 3de klasse heb ik exact 1 wedstrijd gemist. Uit op Hasselt. Het ijzelde en ik had geen keuze, ik moest met de bus gaan maar kwam te laat en de bus was weg. Ondanks de hopeloze situatie zal ik ook volgende week weer present zijn. Wielsbeke uit, heen en terug zo'n 250 km, een affiche om duimen en vingers van af te likken, dolle pret verzekerd. Toch mis ik dit seizoen geen match meer, stel u voor dat Casagolda toch nog een goal scoort of dat we er toch zouden in slagen om dit seizoen (36 wedstrijden) een 4de keer te winnen. Maar RCM in 4de klasse. Dat is nooit gebeurd, en dat mag ook nooit gebeuren.

Het zou een statement zijn: RCM is een veel te mooie club om in 4de (of lager) aan te modderen. Wij stoppen er gewoon mee want 4de klasse is beneden onze stand! Uniek in de wereld. Verkoop de gronden en laat de fans het geld verbrassen. Ieder weekend drinken en feesten en dit 20 jaar lang, als compensatie voor 20 jaar miserie en 3 degradaties.

Voor een andere club supporteren is immers uit den boze. Je kan van vrouw veranderen, maar van ploeg veranderen doe je niet. Ik hak nog liever mijn ballen er af dan dat ik naar de kakkers ga kijken. Breek het stadion af, of laat de fans dat doen en verlos ons uit ons lijden.

JE KAN BETER DOOD ZIJN DAN TERMINAAL

24 Feb 2010, 14:05

Leeftijd: 37
Bakkie schreef:
Een trouwe Racinger heeft ons een lezersbrief gestuurd, waar elke échte supporter rillingen van krijgt. Er zijn er al velen die dit meegemaakt hebben: denken we maar aan alle fans van Beerschot, Aalst, Molenbeek, Union, Geel, Berchem,...

Lezersbrief:

Een nieuwe speeldag, een nieuwe kans maar het werd een nieuwe dramatische nederlaag en een nieuwe degradatie lijkt nu echt onafwendbaar: RCM - Nieuwkerken 1-3.

Het was niet fraai om zien. Ik probeerde me tijdens de 2de helft sterk te houden, maar stilaan maakte een wee gevoel in de buik - dat zich later op de avond in een veel te enthousiaste stoelgang zou vertalen - zich van me meester. Henry Wadsworth zei ooit: 'een nederlaag kan een vermomde overwinning zijn', maar ik zie na die 1-3 met de beste wil van de wereld geen enkel lichtpunt.

Na de match dacht ik, en niet voor de 1ste keer dit seizoen: ‘eigenlijk wil ik nu liever uit mijn lijden verlost worden'. RCM, ontstaan in 1904, stop er gewoon mee. Eindelijk rust, geen lijden meer. Ik ken immers mezelf. Ook in 4de zou ik nog komen kijken. Ik heb net de lijst van onze komende tegenstanders in 4de is bekeken: Oosterzonen, Meldert, Wijgmaal en Vrasene, om er maar enkele te noemen. Ik sta nu al te popelen van ongeduld om deze ongetwijfeld prachtige voetbaltempels te ontdekken. Bestuur, of wat daar toch voor moet doorgaan, doe ons dat niet aan.

Exact 21 jaar geleden zag ik de Racing 3 keer scoren op en tegen Anderlecht (doe het maar eens na...). In 1989 hielden we Club Brugge in bedwang (1-1) en versloegen we thuis Standard met 1-0! Ik zie ons nog RC Genk met 4-0 naar huis spelen en de 2-3 zege op Lokeren waarmee we toen het behoud in 1ste verzekerden blijft legendarisch, alsook de rellen die na de match op de grasmat volgden. En nu? Nu applaudisseert men voor een hoop sukkelaars die op een kille zondag in januari met 2-0 verliezen bij toenmalig rode lantaarn Willebroek dat 4 maanden niet meer had gewonnen. Het is ver gekomen met de Racing.

Een stadionverbod is dit jaar eerder een zegen dan een straf. Misschien moet ik ook maar voor een stadionverbod gaan? Maar dan hoor ik dat stadionverboden niet tellen in 4de, dus dat is ook geen optie. Zes jaar geleden stonden onze geliefde buren en wij in 3de klasse, zij aan zij. Toen hadden we de kans om de macht te grijpen in Mechelen. Maar wat stellen we vandaag vast? Terwijl 'zij' alweer nieuwe hoogdagen beleven in 1ste klasse, slagen wij er wel in, na 16 jaar proberen, om uit 3de klasse te geraken. Helaas wordt het niet de verhoopte trip naar 2de klasse, maar wel een ticket naar 4de klasse. En ik vrees dat het een enkel ticket is.

Het is zoals mijn goede vriend, architect en kunstenaar M.T., zegt: 'de problemen zijn 106 jaar geleden begonnen, en de laatste 20 jaar zijn ze geëscaleerd.' Ik heb genoeg van al die vernederingen, dit lijden duurt nu al 20 jaar. Het valt echt niet mee om van Racing te zijn. Maar toch stonden/staan we er altijd. De eerste 7 seizoenen in 3de klasse heb ik exact 1 wedstrijd gemist. Uit op Hasselt. Het ijzelde en ik had geen keuze, ik moest met de bus gaan maar kwam te laat en de bus was weg. Ondanks de hopeloze situatie zal ik ook volgende week weer present zijn. Wielsbeke uit, heen en terug zo'n 250 km, een affiche om duimen en vingers van af te likken, dolle pret verzekerd. Toch mis ik dit seizoen geen match meer, stel u voor dat Casagolda toch nog een goal scoort of dat we er toch zouden in slagen om dit seizoen (36 wedstrijden) een 4de keer te winnen. Maar RCM in 4de klasse. Dat is nooit gebeurd, en dat mag ook nooit gebeuren.

Het zou een statement zijn: RCM is een veel te mooie club om in 4de (of lager) aan te modderen. Wij stoppen er gewoon mee want 4de klasse is beneden onze stand! Uniek in de wereld. Verkoop de gronden en laat de fans het geld verbrassen. Ieder weekend drinken en feesten en dit 20 jaar lang, als compensatie voor 20 jaar miserie en 3 degradaties.

Voor een andere club supporteren is immers uit den boze. Je kan van vrouw veranderen, maar van ploeg veranderen doe je niet. Ik hak nog liever mijn ballen er af dan dat ik naar de kakkers ga kijken. Breek het stadion af, of laat de fans dat doen en verlos ons uit ons lijden.

JE KAN BETER DOOD ZIJN DAN TERMINAAL

harde tijden! het doet wel iets om dit zo te lezen...

24 Feb 2010, 15:36
Freak

Respect, dat heb ik trouwens altijd al wel gehad voor de Racing.
Hopelijk komt het voor hen zo ver niet, maar ik vrees dat het al te laat is ...

24 Feb 2010, 16:32
Ancien

Dit zijn woorden recht uit het hart van een echte supporter en getuigd van grenzeloze clubliefde.
Ik hoop dat wij op de laatste speeldag zeker zijn van een eindrondeticket en gun hen dan gerust de drie punten (als het tegen die tijd nog niet te laat is natuurlijk).

24 Feb 2010, 16:37

Leeftijd: 68
jammen schreef:
Dit zijn woorden recht uit het hart van een echte supporter en getuigd van grenzeloze clubliefde.
Ik hoop dat wij op de laatste speeldag zeker zijn van een eindrondeticket en gun hen dan gerust de drie punten (als het tegen die tijd nog niet te laat is natuurlijk).

Ja Jammen, ik vrees dat de laatste wedstrijd voor de Racing er geen meer zal zijn.
Ik herhaal het nogmaals, hopelijk moeten beiden de 3 punten niet meer hebben om hun doel te bereiken. :wow:

24 Feb 2010, 16:42
Freak

Leeftijd: 45
goh, ik herken veel van die racing fan in ons ploeg eigenlijk toen wij naar 4e gezakt zijn...

24 Feb 2010, 19:54
Nationale Ploeg

Wat moet ik op zo'n brief zeggen, als degene die op voetbalkrant (en ook hierboven) staat? Tuurlijk wil die Racing-fan niet echt dat zijn club ermee ophoudt. Het is een roep om aandacht, want wij kunnen gewoon onze frustaties niet kwijt dit seizoen. Een bestuur, die naam waardig, hadden we niet meer na de dood van onze voorzitter. De trainer, in het begin van het seizoen Van Acker, was de beste die een club als Racing in de 3de kan hebben. Daar hoefden we ons ook niet in te ergeren. Maar ook Van Acker kon nergens met zijn ongenoegen terecht en is dan, meer dan begrijpelijk, maar opgestapt.
Nu hoor ik al, dat het bestuur, hardop zegt dat we volgend seizoen wel terug zullen promoveren, maar ik denk dat ze nog niet weten wat 4de klasse inhoudt. En dat verhaal hoorden we ook toen we uit 1ste en 2de degradeerde en we daalde steeds maar verder af.

25 Feb 2010, 11:53
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor schreef:
goh, ik herken veel van die racing fan in ons ploeg eigenlijk toen wij naar 4e gezakt zijn...

Inderdaad, maar ik denk - en ik vrees voor Racing Mechelen - dat de kaarten nu toch nog iets anders liggen en het niet enkel bij een eventuele sportieve degradatie zal blijven... Ondanks de degradatie stond er bij ons toen immers een nieuwe bestuursgroep op die reeds een kwalitatief sterke kern had samengesteld die toch nog kon worden overtuigd om - ondanks een reeks lager - voor den Iendracht uit te komen ondanks dat ze voor derde hadden getekend...

Dat alles mis ik op dit moment helemaal bij Racing Mechelen... En als er nu nog geen geruchten van potentiële overnemers of zo zijn, dan zou ik me wel zorgen beginnen maken... We zijn immers eind februari...

25 Feb 2010, 17:14
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
wa hebben ze nog lopen inhunne kern?
zijn die mexicanen daar nog steeds?
hebben ze geen jonge gasten (beloften) die kunnen meestrijden? dat zijn wél spelers die belang hebben bij een redding van die club... soit kheb dat daar niet zo zeer evolgd daar in mechelen.

ik heb het niet zo voor die club, met hun bedenkelijke reputatie op het vlak van "rustig het stadion verlaten gelijk volwassenen", maar anderzijds heb ik wel medelijden met die supporters die kosten nog moeite sparen om soms een halve dag en een halve tank benzine te spenderen om naar affiches à la wielsbeke te blijven gaan...

25 Feb 2010, 21:17
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
De topschutters na 26 speeldagen in Derde A:

18 doelpunten

Stavros Glouftsis (Rupel Boom)

17 doelpunten

Daniel Rodrigo De Oliveira (FCN Sint Niklaas)

15 doelpunten

Steve Desaegher (Ternat)

13 doelpunten

Benjamin Lutun (Ieper)

12 doelpunten

Wouter Moreels (Eendracht Aalst), Nils Sarrazyn (Coxyde), Bart Webers (Heist), Jimmy Fockaert (Hoogstraten), Bjorn Derycke (Torhout)

11 doelpunten

Jens Verroken (Rupel Boom)

10 doelpunten

Christof Maes (Temse)

9 doelpunten

Sven Van Vlasselaer, Jan Hendrickx (Heist), Sandy Martens (Oudenaarde)

8 doelpunten

Vincenzo Verhoeven (Hamme), Kristof Planquette (Ieper), Cesar Urueta (Racing Mechelen), Yves Buelinckx (Ternat)

7 doelpunten

Laurent Depoitre, Lionel Lord (Eendracht Aalst), Nick De Groote (Coxyde), Sampson Twum (Deinze), Dirk Mathyssen (Hoogstraten), Jerry Poorters (Rupel Boom), Abdelaziz Nouhass (Sottegem), Dieter Yde (Torhout), Dieter Vandendriessche (Racing Waregem), Jessy Lebsir (Wielsbeke)

6 doelpunten

Damien Gallucci (Eendracht Aalst), Frédéric Seynhaeve (Ieper), Nico Van Der Linden (Rupel Boom), Cedric Boto (Sottegem), Nicolas Gezelle (Racing Waregem), Quissem Zarti (Wielsbeke), Boualem Merrir (Willebroek-Meerhof)

5 doelpunten

Hamid Bouyfoulktine (Cappellen), Karel Tanghe (Coxyde), Steven Maes (Hamme), Joao Olivio Calicchio (Racing Mechelen), Mattis Persoons (Rupel Boom), Jelle Cherlet (Sottegem), Koen Carlier, Yve Thijs, Jonas Vandermarliere (Temse), Yannick Dekeyzer (Torhout), Dries Bernaert (Wielsbeke)

4 doelpunten

Thomas Troch, Niels De Schutter (Eendracht Aalst), Kevin Janssens (Coxyde), Arnold Nguekam, Frederik Declercq (Deinze), Tim Verstraeten (FCN Sint Niklaas), Nicolas De Lange, Tjorven Quintelier, Koen Van Der Heyden (Hamme), Niels Cox (Hoogstraten), Wouter Commeyne (Ieper), Esteban Casagolda (Racing Mechelen), Matthias Schamp, Ode Thompson (Oudenaarde), Joren Dom (Rupel Boom), Thomas De Clercq, David Geeroms (Temse), Jiresse Makengo (Ternat), Jens Noppe (Torhout), Kristof Dupont (Racing Waregem), Kevin Spreutels, Rachid El Barkaoui (Willebroek-Meerhof)

3 doelpunten

Sil Boeykens (Cappellen), Karel Ternier (Coxyde), Thomas Weydisch, Patrick Kabeya-Mbaya (Deinze), Nsuka Bula, Amine Belfassi, Robin Praet (FCN Sint Niklaas), Brian Moing (Hamme), David Wijns, Stijn Janssens (Heist), Frederik D'Hollander (Ieper), Roel Engelen (Racing Mechelen), Joris Brewaeys, Tom Raes, Jesse Martens (Oudenaarde), Jarich Dewoyer, Davy De Smedt (Rupel Boom), Sammy Van Den Bossche (Temse), Bart Du Rang, Brahim Boujouh (Ternat), Giuseppe Riolo, Dempsey Vervaecke (Racing Waregem), Gregory Houzé, Gauthier Lauwers (Wielsbeke), Ben Van Gorp (Willebroek-Meerhof)

2 doelpunten

Predrag Filipovic, Jens Podevijn, Brecht Moreels (Eendracht Aalst), Rachid Allachi, Jeroen De Vlaming, Mike Van Der Linden, Eric Asante, Matti Van Minnebruggen (Cappellen), Glenn Verdonck, Nico Vandendriessche, Bart Syx (Coxyde), Bureima Maiga (Deinze), Thomas De Meyer (Hamme), Michiel Lanslots, Jens Govaerts, Kurt Rombouts, Kane Develer, Thijs Schrauwen, Nick Van Huffel (Hoogstraten), Yannick Cannaert, Simon Donche (Ieper), Mathieu Dejonckheere (Oudenaarde), Kenny Laevaert, Nick Van Der Westerlaken (Rupel Boom), Maxime Seminck (Sottegem), Kevin Leemans, Kenny Jacobs, Sven Van Der Heyden (Temse), Miguel Capilla (Ternat), Sam Van Crugten (Torhout), Olivier Vanwijnsberghe, Emir Ujkani (Wielsbeke), Luis-Carlos Pitton, Kabir Amin, Jordi De Jongh (Willebroek-Meerhof)

1 doelpunt

Olivier De Castro, Kristof Kestens, Kevin Van Den Noortgaete, Ewen Verheyden (Eendracht Aalst), Rachid Allachi, Gideon De Graaf, Hamza Rizki, Slobodan Slovic, Björn Smits (Cappellen), Angelo Paravizzini, Jeremy Borgniez, Alan Van Laer, Dwight Wille, Bart Berquin (Coxyde), Joeri Pardo, Caio Vlerick, Mathias Velghe, Papa Meïsa Ngom, Abdelhakim Laref, Abdelwahed Laaloudj, Gilles Pottie, Nana-Osei Berkoe (Deinze), Mourat Gloub, Thomas Broeckaert, Sofiane Moumou, Kristof De Witte, Aurélien Lecaillier, David Van Hoyweghen, Lode Vertonghen, Lee Roy De Keersmaecker, Olivier Van Goethem (FCN Sint Niklaas), Marijn Steurs, Sebastian Hermans, Jan Criel, Fabiano Scarpino (Hamme), Sven Gorts, Wouter Van Der Mieren, Youssuf Ozcan (Heist), Rory Hegelmeers, Bob Swaegers, Tim De Keyser, Toon Vervoort (Hoogstraten), Xavier Nottebaert, Brecht Verstraete, Marijn Vandendriessche (Ieper), Kevin Huysmans, Jorn Aerts, Kevin Borlee, Eric Samano Aleman, Michael Versteeven, Sergio Nava, Victor Perales (Racing Mechelen), Theo Larbie, Mustafa Erkoç, Nicolas Techel, Stijn De Keukeleire, Arne Houtekier, Malic Gaye (Oudenaarde), Wesley Snoeys (Rupel Boom), Bernd De Coene, Jonathan De Falco, Aboubacar Keita, Giovanni Sandra, Samir Derraz (Sottegem), Joeri Vanderveken, Tim Scheers (Temse), Philip Schoukens, Andy Huet, Laurent Schmidt, Anthony Lievens (Ternat), Jens Lavens, Jo Demets, Maarten Cobbaert (Torhout), Kim Van Brabander, Brecht Vierstraete, Ben Mestdag, Bart Vlaeminck, Gwenny Opbrouck (Racing Waregem), Menebhi Saed, Bastiaan Gheysen, Dieter Verbrugghe, Nasredinne Hariti, Michaël Dominquez (Wielsbeke), Johan Yangassa, Jens De Proft (Willebroek-Meerhof)

26 Feb 2010, 10:43
nieuw in de eerste ploeg

Temse heeft alleszins een licentiedossier ingediend.

'De voorbereidingen voor het opmaken van het licentiedossier zijn afgerond. Vrijdagvoormiddag (26/2) kon GC Hans Esprit het complete dossier richting postkantoor brengen. Het verkrijgen van de licentie is noodzakelijk om:
1) aan te mogen treden in 2e nationale
2) deel te mogen nemen aan de eindronde'

bron: website Temse

26 Feb 2010, 16:05

Leeftijd: 68
dwarskijker schreef:

'De voorbereidingen voor het opmaken van het licentiedossier zijn afgerond. Vrijdagvoormiddag (26/2) kon GC Hans Esprit het complete dossier richting postkantoor brengen. Het verkrijgen van de licentie is noodzakelijk om:

Hans Esprit is de secretaris van Temse ;)

26 Feb 2010, 16:19
Freak

Leeftijd: 35
dwarskijker schreef:

De einddatum om het licentiedossier binnen te geven is 1maart zeker?Dus heeft aalst nog 3dagen om het binnen te leveren,tenzij het al opgestuurd is natuurlijk.

26 Feb 2010, 17:27
Freak

Iendrachter90 schreef:
dwarskijker schreef:

De einddatum om het licentiedossier binnen te geven is 1maart zeker?Dus heeft aalst nog 3dagen om het binnen te leveren,tenzij het al opgestuurd is natuurlijk.

Als ik me niet vergis is dat al een tijdje binnengegeven, of het effectief in orde is weet ik niet.
Ik dacht dat ze dat hadden gezegd tijdens de vorige supportersvergadering.

26 Feb 2010, 17:34
Freak

Leeftijd: 45
dwarskijker schreef:

om een licentie te kunnen krijgen, mag een club geen schulden hebben aan RSZ of BTW :hmm: , en mogen er bij de KBVB ook geen achterstallen zijn.

Maar indien er afbetalingsplannen zijn aan deze instanties, is er geen probleem... :cool:

26 Feb 2010, 20:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1982 berichten ]  Ga naar pagina 1 79 80 81 82 83 133