|
|
| Pagina 10 van 16 |
[ 229 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 8 9 10 11 12 … 16 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Reserve ![]() Lid geworden op: 20 Aug 2005, 22:00 Berichten: 299 AOL: rollo29 |
Bericht Re: FCN Sint Niklaas - Eendracht Aalst
Alba schreef: Jean schreef: Alba schreef: Er is natuurlijk de vraag: wat denkt het bestuur over deze malaise? Het zijn zij die moeten ingrijpen.... Het enige wat wij kunnen doen, en moeten doen, is een krachtig signaal sturen naar het bestuur over de huidige gang van zaken. We kunnen dan wel direct zien uit welk hout onze voorzitter gesneden is, al kan hij daar wellicht niet alleen over beslissen. Het spijtige is wel dat we nu al bijna een half seizoen verloren hebben en ik vrees voor de rest van dit seizoen.... De voorzitter heeft gewoon niks te zeggen en een scoutingsapparaat hebben we ook niet. Eén man doet de scouting en neemt dan ook nog eens alle beslissingen wat de club én de ploeg betreft! Zelfs Orlans had indertijd minder alleenheerschappij. Nu kan ik even niet volgen: volgens eerdere berichten op dit forum zou de nieuwe voorzitter tegen de winterstop grote kuis halen en alles naar zich toe trekken. Wie is die ene man dan die al die beslissingen neemt (sorry als ik een domme vraag stel...)? denk da ze de ridder bedoelen. _________________ iendracht! |
| 01 Dec 2008, 21:07 |
|
|
Miniem
Tis nu bijna alle weken hetzelfde liedje, we spelen rotslecht, eendracht onwaardig. Ik ga alle weken zien, in weer en wind om met mij te laten lachen.
Sorry maar meneer Dillen, ge tapt uit hetzelfde vaatje als uwen illusteren voorganger. We hoopten dat met U het systeem zou veranderen. Niet dus. Bestuur aub, neem NU uw verantwoordelijkheid en ga op zoek naar een andere trainer met het oog op de toekomst. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit systeem de spelers verlamd. Ge gaat me niet vertellen dat mannen gelijk ne Franck nu ineens geen diepgang meer in het spel krijgen. Ze hebben geen aanspeelpunten gvd van voor en toch blijft ge vasthouden aan een systeem waarbij het nu wel bewezen is dat het niet werkt. Ik begin me zelfs af te vragen wie de ploeg opstelt ? Ik hoop dat ge toch niet zo lang gaat wachten zoals met Limpens want onze aanhang gaat door vuur voor een ploeg waar vuur in zit maar is terecht kritisch als het niet loopt. Ik ben zwaar teleurgesteld in deze trainer en sommige beslissingen van het bestuur. Tis godgeklaagd als je ziet wat andere trainers uit een spelerskern kunnen halen ( neem nu de JP, of Stef VD velde of Peter van Wambeke). Wij blijven gewoon in het sukkelstraatje. Het is geen schande om terug te komen op een beslissing omdat ze de verkeerde blijkt te zijn, in mijn ogen getuigd dit van verantwoordelijkheid. Mijn excuses aan diegenen die dit erover vonden maar at this moment, I am not proud to be an iendracht supp. Jos R. |
| 01 Dec 2008, 21:10 |
|
|
Scholier
Uit welk hout onze voorzitter gesneden is?!
Deze uitspraak vind'k er toch vèr over... idd het gaat niet goed, maar dan moet je zeker niet naar de kersverse voorzitter wijzen. Dat doe je als al de rest al ontslaan is en men tenminste getracht heeft om het roer om te gooien. Wees daarenboven realistisch, het is niet alleen crisis bij ons op het veld maar ook economisch. Is er wel nog een budget over om nog iets te doen in januari? Ik hoop alvast van wel... Ik stel vast dat er nog 2 spelers werden gehaald, waar vooraf geen rekening mee was gehouden, dit zijn volgens mij toch spelers die men op dat moment neemt om te nemen(niet dat ze slecht zijn, maar omdat al de rest al vastligt!) 2-3 jaar geleden was het huiswerk af voor de competitiestart, waarom kan dit nu niet meer?? |
| 01 Dec 2008, 21:56 |
|
|
Junior Lid geworden op: 21 Okt 2008, 15:17 Berichten: 212 Leeftijd: 61 |
rollo29 schreef: Alba schreef: Jean schreef: Alba schreef: Er is natuurlijk de vraag: wat denkt het bestuur over deze malaise? Het zijn zij die moeten ingrijpen.... Het enige wat wij kunnen doen, en moeten doen, is een krachtig signaal sturen naar het bestuur over de huidige gang van zaken. We kunnen dan wel direct zien uit welk hout onze voorzitter gesneden is, al kan hij daar wellicht niet alleen over beslissen. Het spijtige is wel dat we nu al bijna een half seizoen verloren hebben en ik vrees voor de rest van dit seizoen.... De voorzitter heeft gewoon niks te zeggen en een scoutingsapparaat hebben we ook niet. Eén man doet de scouting en neemt dan ook nog eens alle beslissingen wat de club én de ploeg betreft! Zelfs Orlans had indertijd minder alleenheerschappij. Nu kan ik even niet volgen: volgens eerdere berichten op dit forum zou de nieuwe voorzitter tegen de winterstop grote kuis halen en alles naar zich toe trekken. Wie is die ene man dan die al die beslissingen neemt (sorry als ik een domme vraag stel...)? denk da ze de ridder bedoelen. Dat die nie veel meer te zeggen heeft dat dacht ik wel, maar ik dacht eerder aan Dirk De Bruecker, dat hij nu eens laat zien wat hij waard is... of is dat nu juist die ene man van de alleenheerschappij? _________________ Spijts lafheid en leugen en haat, staan wij voor ons Vlaanderen paraat Als Tijl met een lach met geduld en met spot, begraven we belgie zo helpe ons God. |
| 01 Dec 2008, 21:58 |
|
|
Junior Lid geworden op: 21 Okt 2008, 15:17 Berichten: 212 Leeftijd: 61 |
Jossen schreef: Uit welk hout onze voorzitter gesneden is?! Deze uitspraak vind'k er toch vèr over... idd het gaat niet goed, maar dan moet je zeker niet naar de kersverse voorzitter wijzen. Dat doe je als al de rest al ontslaan is en men tenminste getracht heeft om het roer om te gooien. Wees daarenboven realistisch, het is niet alleen crisis bij ons op het veld maar ook economisch. Is er wel nog een budget over om nog iets te doen in januari? Ik hoop alvast van wel... Ik stel vast dat er nog 2 spelers werden gehaald, waar vooraf geen rekening mee was gehouden, dit zijn volgens mij toch spelers die men op dat moment neemt om te nemen(niet dat ze slecht zijn, maar omdat al de rest al vastligt!) 2-3 jaar geleden was het huiswerk af voor de competitiestart, waarom kan dit nu niet meer?? Ik beweer hier niet dat dit de nieuwe voorzitter zijn fout is! Zoals ik eerder al zei is het de trainer die hiet niet capabel blijkt te zijn. Tevens moet je niet enkel dat ene zinnetje uit verband rukken, want ik heb daar tevens ook geschreven 'in hoeverre de voorzitter daar al dan niet kon ingrijpen'... Maar als hij kan ingrijpen kunnen we wel direct zien uit welk hout hij gesneden is... nie waar? _________________ Spijts lafheid en leugen en haat, staan wij voor ons Vlaanderen paraat Als Tijl met een lach met geduld en met spot, begraven we belgie zo helpe ons God. |
| 01 Dec 2008, 22:04 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
De eerste weken dacht ik dat het met onze nieuwe trainer nog wat kon worden. Hij durfde er tenminste aanvallende krachten bijzetten als we achterstonden. De laatste weken blijkt meer en meer dat deze trainer toch ook niet de redder zal zijn.
In mijn ogen hebben ze veel te rap en zonder nadenken nen nieuwen trainer aangesteld. Limpens was ontslagen en 2 uur later toveren ze plots Dillen uit hun hoed (naar wat ik gehoord heb, zou vóór het ontslag van Limpens nog niet met Dillen of een andere trainer gepraat zijn). Dat was op een vrijdag. Ze hadden de match dat weekend beter aan den hulptrainer gelaten en afgewacht welke sollicitaties binnenkwamen alvorens nen nieuwen trainer aan te stellen. Ik lees hier al een paar keer in dezen topic dat we een signaal moeten geven. We kunnen anders eens met alle supporters de eerste tien minuten ofzo met onze rug naar het plein staan. Er zijn nog al supportersgroepen (ik dacht oa Standard en Marseille) die dat gedaan hebben. |
| 01 Dec 2008, 23:58 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Ik ben echter wel van mening dat Geert De Ridder hier niet te zwaar moet afgebroken worden. Zonder hem (en de rest van het bestuur) bestond Eendracht niet meer, dit bestuur speelde meteen in vierde kampioen en haalde vorig jaar de halve finale van de eindronde. Onder dit bestuur liep het stadion eindelijk nog is goed vol, ...
We spelen een zwaar teleurstellend seizoen, maar ik voor mij hebben ze de voorgaande 2 jaar toch heel wat krediet opgebouwd. Als je ziet wat hun voorgangers hebben gepresteerd. We mogen trouwens nog altijd niet vergeten dat we nog schulden aan Garré hebben die afgelost moeten worden. Ik denk dat een FCN meer pré betaalt dan E.Aalst in feite (of tzal toch nie veel schelen). |
| 02 Dec 2008, 0:07 |
|
|
Nationale Ploeg
Sonck zei het eigenlijk mooi op Studio 1 net. Joos vroeg of die nieuwe flanken (Dirar en Vargas) echt een meerwaarde waren.
Sonck zei daarop dat ze ni zozeer belangrijk waren voor assists, maar voor het feit dat je daar de bal aan kwijt kan en dat 'men dan niet alleen naar de jongens vanvoor kijkt'. Bij ons is het simpel: dubbele dekking op Lord en op de enige spits, en we scoren niet. Zet iemand op rechts en een tweede spits, en 't zal rap gedaan zijn met hun dubbele dekking. Automatisch komt er dan meer gevaar, ook al boeten we dan een paar procentjes balbezit in. Wie dat na zo veel wedstrijden niet inziet, kent niet veel van het spelletje. |
| 02 Dec 2008, 0:11 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
DT schreef: Jeroen schreef: De vorige 2 jaren zagen ze dit nochtans wel hé. Verheyden, Troch, De Schutter, Van Dender, Dessaer, ... allemaal toptransfers. Ik begrijp niet goed wat er deze zomer is misgegaan. Het begint echt wel te verdrieten, derde klasse. Vroeger droomden we van eerste, nu zou ik al verschikkelijk content zijn als we nog is in tweede geraken (Antwerp, Lierse, STVV,...) Het is echt zonde dat je als Eendracht Aalst in zo'n verschrikkelijk slechte reeks niet meer bent dan een simpele meeloper. Jeroen schreef: De vorige 2 jaren zagen ze dit nochtans wel hé. Verheyden, Troch, De Schutter, Van Dender, Dessaer, ... allemaal toptransfers. Ik begrijp niet goed wat er deze zomer is misgegaan. Het begint echt wel te verdrieten, derde klasse. Vroeger droomden we van eerste, nu zou ik al verschikkelijk content zijn als we nog is in tweede geraken (Antwerp, Lierse, STVV,...) Het is echt zonde dat je als Eendracht Aalst in zo'n verschrikkelijk slechte reeks niet meer bent dan een simpele meeloper. Waar het mis is gegaan, is eigenlijk simpel - er is gekozen voor mannetjes in de plaats van mannetjes, puur op zogezegde voetbaltechnische kwaliteiten, adelbrieven uit het verleden... Maar waar ze niet naar hebben gekeken, is naar leiderschap, inzicht, motivators, eerzucht, mannen die nog iets willen bereiken, die zelf ook hun gedacht zeggen en tegen een scheen durven schoppen... Mij ga je niet vertellen dat een Troch na vijf matchen zo'n strontmatchen met een hopeloze tactiek te hebben gespeeld, zijn mond zou houden tov de trainer. Die zou naar Dillen gaan om van zijn oren te maken... Vandaag hoor je uit alle spelersmonden - Dillen is een vakman dit, brengt alles goed over dat, etc. Maar wat zie je op het veld? Geen kloten... Dat er dan geen enkele opstaat die naar de trainer gaat en zegt, hey pipo zouden we het beter eens niet zo proberen? Nu ik eraan denk, eigenlijk logisch hé da dat niet gebeurd: alle namen spelen toch, de centjes liggen er elke maand...en vooral die zotten (wij) blijven in grote getale komen en ze blijven applaus oogsten... Daarnaast wordt je topspits van bij het begin met de grond gelijk gemaakt voor welke reden dan ook en vooral - je houdt voor god weet welke reden een systeem aan dat eigenlijk vorig seizoen in de derde periode in de matchen zonder Troch al zwaar afging... Als je heel eerlijk bent, is die trend ingezet met de vervanging van Dugardeyn door Couly - Couly is ontegensprekelijk een betere voetballer en een genot om te zien spelen als hij in vorm is, maar als ploeg was je wel verwakt doordat ik nog nooit zo een goede, elkaar perfect aanvullende tandem als Dugardeyn - Verheyden op een veld heb zien staan... Verheyden heeft vorig seizoen zijn beste matchen gespeeld als hij vóór Couly opereerde, niet ernaast... Franck en Van Mieghem kunnen voetballen (allez denk ik toch) maar zijn dezelfde spelers - maar er is geen enkele binnen de club die de knoop durft door te hakken dat er 1 wegmoet... Als ik de bedragen hoor, dat zij hier maandelijks opstrijken, dan heb ik al helemaal geen honger meer... En doordat de trainer een belachelijk concept op het veld zet, wordt iedereen gewoon na twee prestaties afgerekend -> Kabongo was de eerste, Boussoufa staat er ook al niet ver meer af en onzen Dimi heeft het ook al vlaggen... Over Wouter wil ik zelfs niks zeggen - ik was hem trouwens nog vergeten vermelden als A-kern speler bij mijn verslag van de reservewedstrijd... Maar ja, gezien heb ik hem toen ook ni dus... Het is tekenend dat de man waar we absoluut niks van verwachten - Steurs - tot nu toe, en dat vind ik wel heel pijnlijk, de grootste aanwinst is gebleken want als Van Dender topfit is hé, mag hij al blij zijn dat hij in de kleedkamer naast Stefke mag zitten... Dat somt het toch allemaal wel op zeker... Ik ben eens curieus hoeveel sponsors dat verhaaltje van de ambitie nog blijven pikken met al dat gedester... Dillen buiten en voor mijn part hé, haal je zelfs De Wilde terug of haal je een Dirk Geeraerd binnen... We zouden begot al content zijn als nen Jipie Vd Velde onze ploeg zou willen komen trainen... Zie je waar Oostende staat te blinken in tweede?? Dat is hetgeen ik bij de start vorig seizoen reeds vertelde: het vertrek van Dugardeyn is zwaar onderschat geweest. De resultaten in het begin noopten niet tot zulke gedachten bij de overgrote meerderheid, maar jongens toch, wat laten wij daar toch een kanjer van een speler vertrekken! Wellicht niet de tofsten in de kleedkamer, zeg maar gerust een asshole. Maar wat maakt dat uit als je ziet wat een per-fec-te driehoek hij vormde met Ewen en Thomas? En akkoord, voetballers heb je nodig. Maar er moet wel evenwicht in uw ploeg zitten. Dat missen wij zeer heden ten dage. En uiteraard ligt dit niet enkel aan het ontbreken van een type Dugardeyn. Maar het draagt er wel toe bij, net zoals je een voortrekker in uw ploeg nodig hebt. Iemand die zijn verantwoordelijkheid opneemt als de zaken vierkant draaien. En dan bedoel ik niet enkel een penalty trappen in de laatste minuut (Franck), maar een type die aan alles en iedereen zijn 'bezze' veegt als het slecht gaat, het spel blijft opeisen, acties probeert te maken (ook al mislukken ze vier van de vijf keer) en op zichzelf én zijn medemaats durft te kafferen. Nog niet gezien hoor dit seizoen... Het is inderdaad beschamend te zien hoe 'mannen' die geacht worden een team te dragen en te schragen zich wegstoppen. Van een Franck zie je tenminste nog dat hij doet wat hij kan in de gegeven omstandigheden lees: veldbezetting en persoonlijke positie. Wat een Van Mieghem etaleert vind ik erger. Hij zou, samen met Dennis, de aanstoker(s) moeten zijn. Dennis heeft op enkele wedstrijden reeds zijn waarde getoont dit seizoen, van Van Mieghem verwacht(te) ik minstens hetzelfde. Helaas... Een en ander heeft tot gevolg dat jongens die dit niet verdienen mee de kop van jut zijn bij de (terecht) misnoegde supporters. Waarom ik hier dingen lees als zou Jakovlevski niet deugen, net als Boussoufa: Joost mag weten wat hier de gefundeerde kritiek mag voor zijn. Die gasten zijn hier amper aangekomen en worden al bij de mislukte transfers gerekend. Tja... We kunnen nog een paar pagina's vol lullen over hoe het dan wel zou moeten. Maar goed, ik ben de trainer niet dus weerhoud ik mij daar bij deze van. Feit is wel dat het met de mentaliteit an sich niet snor zit. En daar kan wél een instant remedie voor gevonden worden. O.a. daarvoor heb je een trainer. Persoonlijk heb ik trainers gekend die tactisch geen bal voorstelden maar die je wel door een muur lieten lopen voor elkaar. Als ik het niveau van deze reeks in overschouw neem, hebben we dringend nood aan zulks een type! |
| 02 Dec 2008, 0:39 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 16 Mei 2005, 12:00 Berichten: 872 |
Geef mij zondag maar het middenveld Van Damme-Aelbrecht-Coulibaly-Lord.
Die gaan meer duels winnen en inzet tonen dan het middenveld dat gisteren op het plein stond. En vooraan met 2 spitsen.Gedaan met dat 4-5-1 systeem. _________________ in pc stadion since 1974, iendracht till i die. |
| 02 Dec 2008, 1:17 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Jeroen schreef: Ik ben echter wel van mening dat Geert De Ridder hier niet te zwaar moet afgebroken worden. Zonder hem (en de rest van het bestuur) bestond Eendracht niet meer, dit bestuur speelde meteen in vierde kampioen en haalde vorig jaar de halve finale van de eindronde. Onder dit bestuur liep het stadion eindelijk nog is goed vol, ... We spelen een zwaar teleurstellend seizoen, maar ik voor mij hebben ze de voorgaande 2 jaar toch heel wat krediet opgebouwd. Als je ziet wat hun voorgangers hebben gepresteerd. We mogen trouwens nog altijd niet vergeten dat we nog schulden aan Garré hebben die afgelost moeten worden. Ik denk dat een FCN meer pré betaalt dan E.Aalst in feite (of tzal toch nie veel schelen). Hier sluit ik mij bij aan. Ook al zijn de transfers dit seizoen compleet mislukt, ik heb nog alle vertrouwen in Geert en het bestuur. |
| 02 Dec 2008, 2:12 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Voor mij is het duidelijk.
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van het niewe bestuur die zeker niets liever zouden willen bieden dan de promotie naar tweede klasse. Maar het is duidelijk dat men verkeerd bezig is. Ik geloof niet in het hanteren van een verkeerd spelsysteem met verkeerde opstelling van spelers. Daarvoor is al vanalles geprobeert, zonder resultaat. Wat wel? Verkeerde inschatting van de transferts... onbekwaamheid om een juiste transfertpolitiek te voeren... Als dat zo is, dan nog geen schande. Maar besteed dan aub de transfertpolitiek dan uit aan bekwame mensen: profesionals die weten welke de goei spelers zijn, die we nodig hebben. Geen afdankers van degradatiekandidaten uit 2deklasse.... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 02 Dec 2008, 6:00 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
pattaboem schreef: Verkeerde inschatting van de transferts... onbekwaamheid om een juiste transfertpolitiek te voeren... Als dat zo is, dan nog geen schande. Maar besteed dan aub de transfertpolitiek dan uit aan bekwame mensen: profesionals die weten welke de goei spelers zijn, die we nodig hebben. Geen afdankers van degradatiekandidaten uit 2deklasse.... Ik blijf er nog altijd van overtuigd dat individueel gezien, de mannen die gekomen zijn (ik spreek dan over Franck en Van Mieghem) iets in hun mars hebben...maar je moet ze dan wel gebruiken op hun kwaliteiten EN in functie van de ploeg. Je moet ze niet laten spelen omdat ze veel hebben gekost. Voetbal speel je met een ploeg van 11 en niet met 11 individuele spelers (tenzij je van het kaliber Chelsea, Barcelona, etc. bent)... Als je Vanderhaeghe in zijn goeie periode bij Anderlecht naast alle andere middenvelders zette, was hij verre van de beste voetballer, maar hij zorgde wel voor balans op het middenveld. Vorig jaar zat je bij ons met kwaliteit maar met veel te weinig kwantiteit... Als je de kern dit seizoen bekijkt, hebben ze hun best gedaan (zelfs met Boussoufa en Kabongo - Wouter is een ander verhaal)... En kom je met Van Damme plots opnieuw een speler met potentie tegen door omstandigheden... Alleen: in het voetbal ben je toch genoodzaakt met het beste elftal te spelen en daarvoor moet je als trainer keuzes durven maken. Bij Club Brugge startten ze ook elke week met een ander duo centraal op het middenveld (een Geeraerts komt toch ook bijna ni van de bank, maar als je hem nodig hebt, is hij er)... Bij ons is het nu de omgekeerde wereld: we hebben ze gekocht, dus ze moeten kost wat kost spelen... ook al loopt het van geen meter... Dat is althans het gevoel dat ik heb... Drie simpele ingrepen die ik hier al van in de voorbereiding schrijf: 1) Maak een keuze tussen Franck en Van Mieghem, want waar je ze ook verschuift binnen het elftal en waar je ze ook zet, vroeg of laat (zo rond het kwartier) beginnen ze mekaar voor de voeten te lopen. Initieel plan was om daar ipv De Schutter ook nog Couly achter te zetten, dan is het echt een ramp want dan vechten ze met drie om die bal te mogen raken... 2) Je hebt sinds het uitvallen van Jens op Waasland (tweede match van de voorbereiding hé mannekes) nog altijd geen alternatief / van Wouter hebben ze dat alternatief kost wat kost willen maken - varieer dan op training om uit te vissen wie hem het beste kan vervangen - met mannen als Niels Spotbeen, Van Damme, Boussoufa, Kabongo, (zelfs Lord) daar eens een helft te laten spelen en de week erop naast de ploeg te laten, creër je gewoon moeilijkheden 3) Zoek gewoon de juiste balans in je elftal en dat wrijf ik nog het meest van al de trainer aan - als iedereen naast het veld ziet dat het verkeerd staat, dan moet je het als "vakman" toch ook zien? Als je al ziet dat uw centrale middenvelders nooit in de zestien komen, op Aelbrecht af en toe na en je blijft krampachtig met 1 spits spelen die naarmate de wedstrijd vordert ook tegen de middencirkel terugzakt om toch maar eens de bal te kunnen voelen, dan nodig je een tegenstander gewoon uit om dodelijk te counteren - ik heb dit seizoen maar 1 tiktak-combinatie gezien en het was die tussen Lord en Kabongo in onze eerste thuiswedstrijd tegen URS... Als je enkel voetballers inkoopt en je speelt geen combinatievoetbal, dan moet je er zeker al geen 4 centrale middenvelders inzetten... Zondag hebben we nagenoeg altijd met de lange bal gespeeld... Als je dat na een kwartier doet, waarom loop je dan in godsnaam met 5 op dat middenveld te kloten als je toch ballen naar voor blijft pompen zodat hij toch een keer goed valt voor hetzij den Dimi of Lord? Spel dan in een 4-2-4 hé zoals vroeger... Ik snap bijvoorbeeld een kritiek op een Iakovlevski wel - als je spelers gaat halen, ipv eerst het systeem aan te passen op het spelerspotentieel dat je voor handen hebt, moeten die altijd een meerwaarde betekenen. Een nieuwe speler is altijd een risico, maar je kan je wel indekken - proefperiodes bijvoorbeeld. De mannen die we gekocht hebben na de zomer zaten wel zonder ploeg hé, laat die dan via de reserven iets bewijzen en geef ze een voorcontract tot Nieuwjaar. Indien ze niet voldoen -> buiten. Wouter had een jaar ni gespeeld, dat zag je in al zijn voorbereidingsmatchen en op training en je zag sowieso dat hij het niveau niet aankom - is een mindere versie van Massart en die heeft ook geen potten gebroken hé bij ons... Iako was geblesseerd toen hij hier tekende - heeft ook een tijd niet gespeeld en is gekomen puur en alleen op 1 wedstrijd die hij in augustus met de reserven van GBA speelde die De Ridder en Limpens zijn gaan bekijken... Als die er dan in zijn eerste match geen twee binnenknalt, dan weet je met die voorgeschiedenis dat je in Aalst aan een mission impossible begint... Het publiek in Aalst kan een speler boven zichzelf doen uitstijgen (een Bartje Mathijs bijvoorbeeld in ons eerste jaar in tweede) maar we kunnen ze verdomme ook kraken hoor... Je kan nu zagen op een Arnold dat hij te duur is en geen rendement haalt, maar het is bijvoorbeeld niet zijn fout dat ze met Wouter, Kabongo, Iakovlevski nog drie paniekaankopen hebben gedaan, die je ook moet betalen. Iakovlevski is een kopie van Arnold, dus moet hij beter zijn, punt - anders moet je hem niet gaan halen ook of verkoop je eerst wat je lopen hebt (en die je duidelijk niet meer wil als je zelfs uw truitje al moet inruilen - kijk maar met welk nummer onzen Dimi speelt)... De ramp die je met die transfer hebt gerealiseerd is, dat je met hem, nog veel minder als met Arnold, niet met twee spitsen naast elkaar kan spelen tenzij hij plots verbazende voetbalkwaliteiten op de match legt... Is een speler à la Van den Eede, alleen kan hij niet zo goed voetballen (nooit gedacht dat ik dat zou kunnen schrijven in een vergelijking met Van den Eede). Twee echt centrale spitsen Boto en Boussoufa (of zelfs Kabongo die het kan, maar niet meer kan bewijzen) met daarachter gewoon een simpel vier-mansmiddenveld, met een Couly en een Franck bijvoorbeeld / of Tim en Couly / of Van Mieghem en Couly... Op rechts voorlopig Van Damme of een Niels Spotbeen eens wat laten staan - geen kwaliteit genoeg??? Misschien, maar wat onze kwaliteit tot op heden heeft laten zien, is nog erger... En dan bidden dat Jens snel terugkomt.. De Schutter voor mij op rechtsback daardoor - jammer voor Spotbeen, maar de beste moet spelen... Links mag Steurs daardoor op de back blijven staan, maar ik zal toch content zijn als we Van Dender daar weer kunnen posteren... Ik blijf het herhalen - voetbal is een simpel spelletje, maak het dan als trainer ook niet nodeloos moeilijk (we hadden het weer vlaggen hé op Sint-Niklaas met onderlinge positiewissels na twintig minuten, met Tim links op de flank, Lord op rechts, etc.). Maar ik heb al schrik voor wat we tegen het machtige Wielsbeke op de mat gaan zetten - 1 spits tegen een nieuwkomer uit vierde??? Tuurlijk, want het systeem is heilig... |
| 02 Dec 2008, 8:48 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
pattaboem schreef: Voor mij is het duidelijk. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van het niewe bestuur die zeker niets liever zouden willen bieden dan de promotie naar tweede klasse. Maar het is duidelijk dat men verkeerd bezig is. Ik geloof niet in het hanteren van een verkeerd spelsysteem met verkeerde opstelling van spelers. Daarvoor is al vanalles geprobeert, zonder resultaat. Wat wel? Verkeerde inschatting van de transferts... onbekwaamheid om een juiste transfertpolitiek te voeren... Als dat zo is, dan nog geen schande. Maar besteed dan aub de transfertpolitiek dan uit aan bekwame mensen: profesionals die weten welke de goei spelers zijn, die we nodig hebben. Geen afdankers van degradatiekandidaten uit 2deklasse.... zelfde mening hier. alle vertrouwen in het bestuur en hun bedoelingen, en heel wat krediet voor het schitterend werk van de afgelopen 2 jaar, en ik zeg het nogmaals: 't kan niet altijd prijs zijn... maar ik begrijp echt niet wie dit jaar de transfers gedaan heeft zenne. iedereen weet al jaren dat ge geen vedetten op hunne retour moet kopen, en dat je beter af zijt met mannen met ambitie die er hunne kop voorleggen. dieje 19 en dieje 6 van nieuwkerken, bijvoorbeeld. en dat soort spelers moeten ze benaderen zo rond nieuwjaar, en niet vlak voor het begin van de competitie, want dan hebben die hun contractjen al goe op zak zitten. anyway... zand erover, volgende week staan we 'r toch weer (ik vind het alleen zonde dat er dit jaar rechtstreeks en onrechtstreeks zeer veel geld is weggesmeten). volgend jaar beter. btw: hierboven werd gesuggereerd als zou onze spits te vroeg worden afgeschreven. sorry da ik hiermee misschien een illusie wegneem, maar dieje jongen die kan simpelweg niet mee in derde, en daar hebt ge echt geen 3 matchen voor nodig om dat te zien. |
| 02 Dec 2008, 9:00 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
pattaboem schreef: Voor mij is het duidelijk. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van het niewe bestuur die zeker niets liever zouden willen bieden dan de promotie naar tweede klasse. Maar het is duidelijk dat men verkeerd bezig is. Ik geloof niet in het hanteren van een verkeerd spelsysteem met verkeerde opstelling van spelers. Daarvoor is al vanalles geprobeert, zonder resultaat. Wat wel? Verkeerde inschatting van de transferts... onbekwaamheid om een juiste transfertpolitiek te voeren... Als dat zo is, dan nog geen schande. Maar besteed dan aub de transfertpolitiek dan uit aan bekwame mensen: profesionals die weten welke de goei spelers zijn, die we nodig hebben. Geen afdankers van degradatiekandidaten uit 2deklasse.... Ik denk dat ons bestuur absoluut niet onbekwaam is om transfers te voeren hoor, integendeel zelfs. Het is jaren geleden dat onze transfers er nog eens zo bonk op waren als de voorbije jaren, waar we met Troch, Verheyden, Van Den Brande, De Schutter, Dessaer, Van Dender, Lord, Arnold, ... toch heel wat spelers binnenhaalden die zich enorme aanwinsten toonden. Transfers ook die bovendien aantoonden dat ze de markt van derde en vierde klasse uitstekend kennen. Maar de voorbije zomer is het volledig verkeerd gelopen dus. Ik denk wel dat Franck en Van Mieghem individueel de kwaliteiten zullen hebben (getuige ook hun palmares) en ze zijn beide nog maar 26 jaar, dus zeker geen vedetten op retour. Maar ze passen helemaal niet in het systeem en bovendien moesten ze hier de leiders van de ploeg vervangen, terwijl geen van beide over leiderskwaliteiten blijken te beschikken of alleszins zelf teveel met hun vorm worstelen om een ploeg op sleeptouw te kunnen nemen. Er werd soms gevloekt op het gezaag van nen Troch, maar verdomme wat missen we dat zeg! Ene die iedereen ne keer goed uitkaffert als het niet draait. En naast deze twee dure aankopen heeft ons bestuur zich voor het eerst laten verleiden tot paniekaankopen (Wouter, Kabongo, Iakovlevski en zelfs nen uiteindelijk nog degelijke Marijn Steurs) en paniek is nooit een goeie raadgever. Ik veronderstel dat ze met het beschikbare budget toch nog proberen iets te redden hebben (vooral toen bleek dat Arnold zijn oude niveau niet haalde) en ik weet dat het ook ons bestuur pijn moet doen om zulke beperkte spelers voor den Eendracht te zien spelen. Maar dit is echt een les die ze niet mogen vergeten, namelijk die paniekaankopen vermijden. En als het dan niet draait en uw systeem echt absoluut niet pakt, dan moet ge het proberen over een andere boeg te gooien en daar slaagt onze trainer ook niet in. Volgens mij vooral omdat hij het echt niet ziet. De opstellingen waar die mee blijft uitpakken, ik denk altijd eerst dat het maar voor te lachen is. Trouwens, een probleem waar ik voor het seizoen al enorm voor vreesde (en ook uitkomt), is een enorm gebrek aan scorend vermogen. Je doet met Troch en Verheyden twee jongens weg die heel gemakkelijk uit de tweede lijn scoren en heel vaak voor doel verschijnen en je vervangt ze door Franck en Van Mieghem, twee jongens die nooit voor doel verschijnen en nooit scoren. Als dan ook Arnold nog eens uit de gratie valt, hebt ge enkel nog Lord hé. En als ge moeilijk scoort, is het nu eenmaal moeilijk om te winnen. Er moet echt iemand bij die eens een goal uit de tweede lijn kan maken. Wat kunnen we nu doen alleszins? Het ligt niet in onzen aard, maar volgens mij zijn we best dat we dit seizoen gewoon vergeten nu en beginnen te bouwen aan volgend seizoen. Dan moet er wel met de groven borstel door de kern gegaan worden. Het bestuur moet dan teruggrijpen naar de manier waarop ze amper anderhalf jaar geleden wel een absolute topploeg voor derde klasse samenstelden, namelijk het beste van derde en vierde klasse proberen binnenhalen. Ik blijf geloven dat deze know how niet kan verloren gegaan zijn. En dan kunnen we er misschien volgend seizoen wel terug staan. Wat we vooral niet mogen vergeten nu is dat dit gewoon sportief even een moeilijke periode is en dat we dit niet erger moeten maken dan het is. Ik ga ook liever zien naar de sprankelende voetbal van de voorbije twee seizoenen, maar dat komt nu eenmaal niet op bestelling. Er zijn sportief verkeerde keuzes gemaakt, maar dat betekent niet het einde van de club hé. Zowel het bestuur als ook de supporters mogen nu vooral niet panikeren. |
| 02 Dec 2008, 9:42 |
|
| Pagina 10 van 16 |
[ 229 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 8 9 10 11 12 … 16 Volgende |