Cofidis Cup: Germinal Beerschot - Eendracht Aalst - Pagina 105 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3000 berichten ]  Ga naar pagina 1 103 104 105 106 107 200
 Cofidis Cup: Germinal Beerschot - Eendracht Aalst 

Resultaat
Peiling eindigde op 29 Okt 2010, 18:37
Eendracht wint na 90 minuten  54%  [ 70 ]
Eendracht verliest na 90 minuten  19%  [ 25 ]
Eendracht wint na verlengingen  10%  [ 13 ]
Eendracht verliest na verlengingen  5%  [ 6 ]
Eendracht wint na strafschoppen  11%  [ 14 ]
Eendracht verliest na strafschoppen  2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 130

Cofidis Cup: Germinal Beerschot - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Cofidis Cup: Germinal Beerschot - Eendracht Aalst
Sammeken schreef:
Hugo schreef:

Patrick Janssens
Bevoegdheden: marketing en communicatie, sport, coördinatie bovenlokale fondsen en veiligheid :D

sport: in het ontwijken van beslissingen
veiligheid: dat hij er geen hoeft te nemen, zonder dat er hem iemand iets doet..
:hmm:

:lol:
Zoals iedere Belgische politieker.

07 Okt 2010, 8:15
Ancien

stijn M schreef:
is er iemand die weet of er nog een uitslag zal zijn vandaag ?
anders kruip ik in mijnen tram :zzz: :D

:plat: :EA:

07 Okt 2010, 8:16
forumlegende

eintracht frankfurt schreef:
heb gehoord dat De Wever en Di Rupo een high-level groep hebben opgericht om een oplossing te vinden voor ons ticketprobleem. Nu zal het snel gaan :D

Lap, dan agan ze de match een paar maand moeten uitstellen, als er tussen die 2 een akkoord moet komen eerst. Dan em ik nog meer vertrouwen in de burgemeesters en/of politiekorpsen :plat:

07 Okt 2010, 9:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 68
WAT EEN GILLER VERS VAN DE PERS

Voetbal lokt minder toeschouwers

• donderdag 07 oktober 2010

• Auteur: Gunther De Vos en Jürgen Geril

Tot vorig seizoen bleef het toeschouwersaantal in de Belgische eerste klasse stijgen, maar na 10 speeldagen in deze jaargang is er voor het eerst een achteruitgang van 1,43 procent. Wij zochten uit waarom.
De reguliere competitie is voor één derde voorbij en in de 80 tot nu toe gespeelde wedstrijden gingen 943.900 mensen naar onze eersteklassers kijken. Dat is veel, maar de Belgische stadions zitten gemiddeld minder vol dan vorig seizoen. Neo-eersteklasser Lierse, die wekelijks tussen de 8.000 en 11.000 fans lokt, trekt dat gemiddelde dan nog behoorlijk omhoog. Als we de dalers en stijgers weglaten uit de berekeningen dan is er evenwel een daling van 1,43 procent. We vergeleken dit seizoen met de reguliere competitie van vorig seizoen (het totale aantal toeschouwers gedeeld door het aantal matchen). Tien eersteklassers trekken minder volk. De grootste achteruitgang is te merken bij AA Gent (-18,37%),
G. Beerschot (-15,71%),
maar ook Lokeren, Zulte Waregem, Charleroi, Cercle en Club Brugge verliezen. Sint-Truiden en Westerlo zijn de enige clubs die sterk stijgen, maar zij hebben in hun eigen stadion al minstens twee topclubs ontmoet en een derby gespeeld.

Competitiehervorming

Dit is het tweede seizoen na de competitiehervorming met play-offs. Haken de fans dit jaar af omdat ze pas nu beseffen dat het eerste deel voor de play-offs minder belangrijk is?

'In ons geval heeft de competitieformule er zeker iets mee te maken', aldus G. Beerschot-voorzitter Herman Kesters. 'Onze fans wilden eerst zien of we zouden meespelen voor Play-off 1 alvorens een abonnement te kopen. We misten onze start en een deel toeschouwers haakten af, of abonnees schakelden over op losse ticketverkoop en zijn dan niet geïnteresseerd in een wedstrijd tegen Charleroi. Ik denk dat andere subtoppers als Zulte Waregem en Cercle met hetzelfde probleem zitten. Alleen Play-Off 1 trekt nog veel volk.'

Opvallend is ook dat topmatchen in de reguliere competitie de tribunes dit jaar minder vullen. Zo trok G. Beerschot - Club Brugge vorig seizoen 10.250 man, dit jaar slechts 9.000 man. Cercle - Club was vorig jaar goed voor 20.400 fans, dit jaar voor 17.850 man. 'Veel hangt af van de speeldatum', countert Cercle-voorzitter Frans Schotte. 'Als we niet in de zomervakantie tegen Club spelen hebben we zo'n 3.000 toeschouwers meer. Bovendien wordt er ook constant met de kalender geschoven. Al drie van onze thuismatchen werden verplaatst van zaterdag naar zondag. Op zondagavond lok je sowieso minder supporters en de mensen vinden die verschuivingen ook vervelend.'

Succes

Succes lokt mensen naar het stadion. Zo bevolkte Genk na het rotseizoen van vorig jaar zijn tribunes bij de competitiestart maar met zo'n 17.000 fans per thuismatch. Nu ze los op kop staan verkopen ze al tweewekelijks zo'n 20.000 tickets. Dat dijkt de achteruitgang. Dat geldt echter minder bij AA Gent dat ook bovenaan meedraait.

'We verkochten 240 abonnementen minder dan vorig jaar', zegt Patrick Lips, commercieel directeur van de Buffalo's. 'Onze ticketprijzen zijn nochtans niet verhoogd, maar mensen voelen nog altijd de economische crisis. Een gezin trekt een bepaald budget uit voor het voetbal, maar als er dan nog Europese matchen bijkomen zoals bij Gent, dan verhogen ze dat budget niet en maken ze keuzes. Confrontaties met Eupen zijn dan niet zo interessant, maar in Play-off 1 zal ons stadion telkens uitverkocht zijn. Voetbal is niet goedkoop. We moeten ons bezinnen over de prijzenpolitiek. Bezoekende clubs brengen ook steeds minder fans mee. Mensen kijken soms liever naar de match op café.'

Eenzelfde geluid klinkt ook bij de overkoepelende supportersfederatie. '26 euro voor een ticket op verplaatsing is veel', zegt voorzitter Dirk Vos. 'Daarbij komt ook nog je busverplaatsing en eventueel een hapje en een drankje. Er moet over de ticketprijzen worden gepraat. Clubs moeten ook meer aan klantenbinding doen. Je moet toevallige bezoekers overtuigen om elke week te komen. Daarom: hou het niet bij eenmalige acties, maar soigneer fans met betaalbare tickets en breng ook goed voetbal en spanning vóór de play-offs.'

07 Okt 2010, 9:23
Freak

Leeftijd: 35
De Rosse schreef:
Volgens Het Nieuwsblad zou vandaag de beslissing vallen om eventueel het aantal supporters uitzonderlijk uit te bereiden tot 1000 ! Het volledige artikel is terug te vinden op http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=P830FL92

Ik heb er goeie hoop op dat de politie ons voor 1keer niet gaat tegenwerken :D

07 Okt 2010, 9:30
Ancien

Leeftijd: 55
De Rosse schreef:
Volgens Het Nieuwsblad zou vandaag de beslissing vallen om eventueel het aantal supporters uitzonderlijk uit te bereiden tot 1000 ! Het volledige artikel is terug te vinden op http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=P830FL92

Mmjah, je gaat nog steeds zo'n 300à500 mensen moeten teleurstellen he. Ik wil gaan voor 1500 plaatsen :EA: .

07 Okt 2010, 9:34

DavidSeal schreef:
De Rosse schreef:

Mmjah, je gaat nog steeds zo'n 300 à 500 mensen moeten teleurstellen he. Ik wil gaan voor 1500 plaatsen :EA: .

Die gaan er volgens mij nooit komen :hmm:

Maar die eventuele 1.000 kaarten zijn er toch al 325 meer dan oorspronkelijk.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. :wow:

07 Okt 2010, 9:44
forumlegende

Ik denk dat 1.250 een mooie compromis zal zijn. Ik betwijfel of wij effectief meer volk gaan kunnen mobiliseren...

07 Okt 2010, 9:53
Ancien

Leeftijd: 55
Dani schreef:
Ik denk dat 1.250 een mooie compromis zal zijn. Ik betwijfel of wij effectief meer volk gaan kunnen mobiliseren...

Dàt gaat idd de goede richting uit, ik begrijp onderkroiper wel en ergens heeft hij gelijk. Maar met 1000 plaatsen, gaan er hier volgens mijn bescheiden mening, nog een PAK supporters moeten geweigerd èn ontgoocheld worden.

07 Okt 2010, 9:59
Vaste Waarde

Leeftijd: 41
DavidSeal schreef:
Dani schreef:

Dàt gaat idd de goede richting uit, ik begrijp onderkroiper wel en ergens heeft hij gelijk. Maar met 1000 plaatsen, gaan er hier volgens mijn bescheiden mening, nog een PAK supporters moeten geweigerd èn ontgoocheld worden.

Ik denk dat het gezonder is dat ge eerst afwacht of er effectief meer tickets zullen komen ipv nu al te speculeren over het aantal..

07 Okt 2010, 10:02
forumlegende

DavidSeal schreef:
Dani schreef:

Misschien dat de mensen die 'content' zijn met pakweg 900 of 1000 kaarten, hun eigen kaart met veel plezier willen afstaan aan de paar andere honderd supporters die nog steeds in de kou blijven staan? :wadde:

07 Okt 2010, 10:03

Timoilsjt schreef:
DavidSeal schreef:
Dani schreef:

Misschien dat de mensen die 'content' zijn met pakweg 900 of 1000 kaarten, hun eigen kaart met veel plezier willen afstaan aan de paar andere honderd supporters die nog steeds in de kou blijven staan? :wadde:

Ik begrijp het wel maar .......... nu ga ik de stok in het kiekenkot smijten.
Waar zijn die supporters boven de duizend die nu misschien kunnen meegaan, bij onze andere verplaatsingen ? :wow:

07 Okt 2010, 10:05
Miniem

Leeftijd: 51
Voor iedereen goed doen is een utopie ! We zouden beter die mensen bedanken die voor ons supporters de nek uitsteken om iets te bekomen ipv ons te laten vangen aan sommige reacties hier van supporters die ook al krijgen we meer kaarten toch nog altijd niet tevreden zijn !!

07 Okt 2010, 10:23
Scholier

We spelen ni elke week tegen nen iejste klasser e ;)

07 Okt 2010, 10:23
Freak

Leeftijd: 35
De Rosse schreef:
Voor iedereen goed doen is een utopie ! We zouden beter die mensen bedanken die voor ons supporters de nek uitsteken om iets te bekomen ipv ons te laten vangen aan sommige reacties hier van supporters die ook al krijgen we meer kaarten toch nog altijd niet tevreden zijn !!

Akkoord,mits 1kleine opmerking:we hebben die extra kaarten nog niet :D

07 Okt 2010, 10:24
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3000 berichten ]  Ga naar pagina 1 103 104 105 106 107 200