Oefenwedstrijden 2010-2011 - Pagina 28 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 871 berichten ]  Ga naar pagina 1 26 27 28 29 30 59
 Oefenwedstrijden 2010-2011 
Auteur Bericht
Ancien

Leeftijd: 46
Bericht Re: Oefenwedstrijden 2010-2011
dwarskijker schreef:
Wetteren veel zwakker dan vorig jaar en bij gebrek aan zwakker zeker zakker..Aalst haalt ook het beste niveau niet.Zwakke flanken(Galucci en Jens worden zeker gemist).Na 360 min een knap doelpuntje van Crispyn maar het systeem met de ruit werkt niet.Rechts komt Casto soms het gat vullen maar links blijft Ringoot aanvallend veel te beperkt en zeggen dat we Flippo hebben.Verheyden staat juist te coachen maar doet voor rest niets.

Oei, blijkbaar verschillende visies na de wedstrijd? Stond Van Damme weer als "rechtsmidden"? Ik vrees wel dat als we Flippo op links zouden zetten in het systeem met een ruit dat we centraal tegen eender wie overlopen worden... Geen body om power op te vangen op het middenveld en geen coaching tussen verdediging en middenveld: dodelijk! Een 4-4-2 met een ruit is een gevaarlijk systeem waar een tegenstander gemakkelijk van de ruimte tussen de linies gebruik kan maken als je geen echte stofzuiger hebt die het gat tussen aanval/nr 10 en de verdediging kan dichthouden... Allez, we hebben die stofzuiger misschien wel maar hij (of zelfs "zij") speelt (spelen) momenteel niet op die positie...

Kanttekening nog bij de linksachter - De Schutter heeft dat vorig seizoen knap gedaan, maar puur in aanvallend opzicht zal er toch niet te veel verschil zijn met Ringoot hoor denk ik zo. Akkoord, het was zijn plaats niet en van Ringoot wel, dus ligt de lat iets hoger, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het "probleem" zich momenteel op de linksachter bevindt...

Op basis van alles wat ik al heb gezien en gelezen, zou mijn startopstelling zijn:

Doelman: Kempeneer / VDN (deze knoop mag Ronny Schollaert doorhakken want voor mij twee absoluut betrouwbare keepers)

Verdediging: De Castro - De Schutter - Filipovic - Ringoot

Middenveld: Galucci - Van Damme - Denys - Podevijn (Cousin heeft me tot hiertoe nog niet kunnen overtuigen sorry)

Aanval: Wouter Moreels - Depoitre

Ik vind het wel sneu voor Brecht Moreels dat die nu plots uit de boot valt - mocht De Schutter niet aangegeven hebben dat hij niet meer op de linksback wil spelen, zou ik de verdediging van vorig seizoen zelfs onaangeroerd durven laten. Ik ben wel overtuigd dat Verheyden ons nog diensten gaat bewijzen, maar in het ruitsysteem vrees ik er toch ook wat voor - dat zal ook wel de reden zijn dat Van Damme de voorkeur krijgt op Galucci zodat er centraal kan bijgesprongen worden...

Op de bank wordt het al drummen - op basis van bovenstaande ploeg -: een van de twee keepers, Brecht Moreels, Crispijn en voor mijn part (het ruitsysteem indachtig) Yombo. Maar ik ben wel niet zo naïef te denken dat Delclef, Verheyden en Cousin al meteen in de tribune geplaatst gaan worden bij aanvang van het seizoen...

29 Jul 2010, 7:46
forumlegende

Leeftijd: 43
Dezelfde startopstelling als tegen Anderlecht en Gent, dit wil toch al iets zeggen denk ik...
Hoewel we beter speelden dan de voorgaande matchen ben ik toch nie overtuigd van dit systeem omdat ik persoonlijk vind dat het gewoon te weinig opbrengt, het is nie efficiënt genoeg vind ik.
"Rechtsmidden" Van Damme speelde eigenlijk centraal om Verheyden bij te springen want die verzuipt anders compleet. Gevolg is dat de rechterflank helemaal voor De Castro was. Die deed dat niet slecht want hij spurtte meermaals zijn lijn af om de offensieve impulsen te geven en het was dan ook jammer dat zijn fantastisch vluchtschot op het kader stierf. MAAR bij balverlies zit ge dan wel vaak met het probleem da Olivier daar weg is waardoor hun linksmidden veel te veel ruimte heeft. Ik denk dat het dan de bedoeling is da Ken naar rechts uitwijkt maar dan staat Verheyden centraal weer tegen een overmacht. En ten tweede: gaat De Castro dit een volledige match kunnen belopen, zo constant zijn lijn afspurten?
Ik vind trouwens ook dat Depoitre en Wouter Moreels niet optimaal renderen in dit systeem en Bob Cousin zou volgens mij ook beter spelen als hij meer tegen de flank kan blijven plakken.
Ik heb tot nu toe alles al gezien en voor mij mag onderstaande ploeg momenteel de basis vormen:
Van Den Noortgaete/Kempeneer (geen makkelijke keuze)
De Castro, De Schutter, Filipovic, Ringoot (op linksachter zou ik zelfs Podevijn durven zetten maar dan hebde weer minder gestalte)
Gallucci, Denys, Van Damme, Wouter Moreels, Cousin
Depoitre

29 Jul 2010, 8:25
Nationale Ploeg

Leeftijd: 60
opvallende vaststellingen: de 4-mansverdediging De Castro - Filipovic - De Schutter - Ringoot incaseerde nog geen doelpunt. Daar staat blijkbaar de organisatie goed. Ons geroemd aanvalsduo Depoitre - Moreels staat kurkdroog. De flanken van vorig jaar, blijken nu bankzitters te worden.
't kan verkeren, zei ene Bredero ;)

29 Jul 2010, 8:40
Nationale Ploeg

Leeftijd: 64
zwawi schreef:
Ik heb tot nu toe alles al gezien en voor mij mag onderstaande ploeg momenteel de basis vormen:
De Castro, De Schutter, Filipovic, Ringoot (op linksachter zou ik zelfs Podevijn durven zetten maar dan hebde weer minder gestalte)
Depoitre

Volledig mee akkoord, ik zou net hetzelfde doen!

29 Jul 2010, 8:41
Ancien

zwawi schreef:
Hoewel we beter speelden dan de voorgaande matchen ben ik toch nie overtuigd van dit systeem omdat ik persoonlijk vind dat het gewoon te weinig opbrengt, het is nie efficiënt genoeg vind ik.
"Rechtsmidden" Van Damme speelde eigenlijk centraal om Verheyden bij te springen want die verzuipt anders compleet. Gevolg is dat de rechterflank helemaal voor De Castro was. Die deed dat niet slecht want hij spurtte meermaals zijn lijn af om de offensieve impulsen te geven en het was dan ook jammer dat zijn fantastisch vluchtschot op het kader stierf. MAAR bij balverlies zit ge dan wel vaak met het probleem da Olivier daar weg is waardoor hun linksmidden veel te veel ruimte heeft. Ik denk dat het dan de bedoeling is da Ken naar rechts uitwijkt maar dan staat Verheyden centraal weer tegen een overmacht. En ten tweede: gaat De Castro dit een volledige match kunnen belopen, zo constant zijn lijn afspurten?
Ik vind trouwens ook dat Depoitre en Wouter Moreels niet optimaal renderen in dit systeem en Bob Cousin zou volgens mij ook beter spelen als hij meer tegen de flank kan blijven plakken.

Volledig akkoord met het bovenstaande.

Dus Zwawi, als we het even door een gitzwarte bril bekijken, kunnen we hier te maken hebben met een VDH-complex... Dominant proberen spelen, bal in de ploeg houden, verzorgde opbouw... gevolg: af en toe een kans die niet gepot wordt, counter tegen - goal slikken en boeken toe... BVR haalde het zelf dacht ik al ergens aan - werk van lange adem - alleen heb je die tijd niet...

Dit terwijl met een platte 4-4-2 met dezelfde spelers wel "resultaat" werd geboekt - getuige de eerste helft tegen Anderlecht. Waarom moeilijk doen, als het met een simpelere variant wel resultaat oplevert??

29 Jul 2010, 8:49
Nationale Ploeg

DT schreef:
zwawi schreef:

Volledig akkoord met het bovenstaande.

Dus Zwawi, als we het even door een gitzwarte bril bekijken, kunnen we hier te maken hebben met een VDH-complex... Dominant proberen spelen, bal in de ploeg houden, verzorgde opbouw... gevolg: af en toe een kans die niet gepot wordt, counter tegen - goal slikken en boeken toe... BVR haalde het zelf dacht ik al ergens aan - werk van lange adem - alleen heb je die tijd niet...

Dit terwijl met een platte 4-4-2 met dezelfde spelers wel "resultaat" werd geboekt - getuige de eerste helft tegen Anderlecht. Waarom moeilijk doen, als het met een simpelere variant wel resultaat oplevert??

Ik vermoed dat hij vooral met Ewout wat hoger wil gaan spelen ....Verder dienen de offensieve spelers vaak in de bal in te komen om te komen kaatsen, waarbij er telkens een ander dan in de rug van de afhakende speler in de ruimte dient te gaan. Kan U nog volgen ....... ;) Schitterend als je dit kan uitvoeren, maar dodelijk bij balverlies ;) Als je kiest voor Deneys, Wouter en Lolo dan heb je op positie 6 een echte breker nodig die zie zich compleet wegcijfert en zich te pleuris loopt. Ken, Schutterken of de Kest, dan heb je in wezen 5 spelers die defensief denken en 5 die zich offensief kunnen uitleven. ;) Net zoals TT en Ewen niet samen in de ploeg gingen, gaat het verhaal hetzelfde zijn met Ewout en Ewen. Enfin dat is mijn mening, waarschijnlijk zijn er andere verstandige mensen die dit mogelijk kunnen weerleggen. ;)

29 Jul 2010, 9:00
Ancien

panoleon schreef:
Ik vermoed dat hij vooral met Ewout wat hoger wil gaan spelen ....Verder dienen de offensieve spelers vaak in de bal in te komen om te komen kaatsen, waarbij er telkens een ander dan in de rug van de afhakende speler in de ruimte dient te gaan. Kan U nog volgen ....... ;) Schitterend als je dit kan uitvoeren, maar dodelijk bij balverlies ;) Als je kiest voor Deneys, Wouter en Lolo dan heb je op positie 6 een echte breker nodig die zie zich compleet wegcijfert en zich te pleuris loopt. Ken, Schutterken of de Kest, dan heb je in wezen 5 spelers die defensief denken en 5 die zich offensief kunnen uitleven. ;) Net zoals TT en Ewen niet samen in de ploeg gingen, gaat het verhaal hetzelfde zijn met Ewout en Ewen. Enfin dat is mijn mening, waarschijnlijk zijn er andere verstandige mensen die dit mogelijk kunnen weerleggen. ;)

En daarmee wordt de in te vullen sleutelpositie nog maar eens duidelijk!

29 Jul 2010, 9:11
Nationale Ploeg

DT schreef:
panoleon schreef:

Blijkbaar speelden we gisteren in een vierkant, gaande van een driehoek in het begin van vorig seizoen, over naar een platte lijn, dan in een ruit, naar een vierkant over, mss tegen Dender in een parallellogram :lol:
De ruitvorm kwam eigenlijk tot stand in de wedstrijd thuis tegen Rupel-Boom, toen al met Ken op de rechterflank. Het leverde enorm dominant voetbal op, zelfs attractief, maar we verloren wel de wedstrijd (ook al was het dan meer op stilstaande fases als op spelniveau) Aangezien er op Aalst gewonnen dient te worden en liefst nog met mooi dominant voetbal heeft BVR volgens mij dit systeem aangegrepen (niet in het minst omdat hij ook nu over de spelers beschikt) Ik vrees vooral dat tegen ploegen die zich komen ingraven we vaak op een messcherpe counter gaan lopen en we zodoende regelmatig met lege handen gaan achterblijven. en idd de 6 is een echte sleutelpositie ;)

29 Jul 2010, 9:33
Ancien

panoleon schreef:

De ruitvorm kwam eigenlijk tot stand in de wedstrijd thuis tegen Rupel-Boom, toen al met Ken op de rechterflank. Het leverde enorm dominant voetbal op, zelfs attractief, maar we verloren wel de wedstrijd (ook al was het dan meer op stilstaande fases als op spelniveau) Aangezien er op Aalst gewonnen dient te worden en liefst nog met mooi dominant voetbal heeft BVR volgens mij dit systeem aangegrepen (niet in het minst omdat hij ook nu over de spelers beschikt) Ik vrees vooral dat tegen ploegen die zich komen ingraven we vaak op een messcherpe counter gaan lopen en we zodoende regelmatig met lege handen gaan achterblijven. en idd de 6 is een echte sleutelpositie ;)

Yep, zal inderdaad zo ontstaan zijn, maar toen was het wel een kamikaze-opdracht om iets te proberen om die 4-0 weg te poetsen. En plus, waren Podevijn en Galucci geblesseerd en kon je wel niet veel anders meer dan Van Damme daar zetten... Ik hoop dat ze niet elke wedstrijd met deze kamikaze-gedachte op het veld moeten komen :-)

En Aalst, winnen en dominant: ik herinner me een matchken tegen Wielsbeke thuis vorig seizoen, dat we niet echt dominant speelden, maar de balletjes er toch wel efficiënt en vlotjes invlogen... Ik heb toen ook niemand horen klagen in de kantines waarom we niet met een ruit op het middenveld hadden gespeeld ;)

29 Jul 2010, 9:46
Nationale Ploeg

DT schreef:
panoleon schreef:

Yep, zal inderdaad zo ontstaan zijn, maar toen was het wel een kamikaze-opdracht om iets te proberen om die 4-0 weg te poetsen. En plus, waren Podevijn en Galucci geblesseerd en kon je wel niet veel anders meer dan Van Damme daar zetten... Ik hoop dat ze niet elke wedstrijd met deze kamikaze-gedachte op het veld moeten komen :-)

En Aalst, winnen en dominant: ik herinner me een matchken tegen Wielsbeke thuis vorig seizoen, dat we niet echt dominant speelden, maar de balletjes er toch wel efficiënt en vlotjes invlogen... Ik heb toen ook niemand horen klagen in de kantines waarom we niet met een ruit op het middenveld hadden gespeeld ;)

Eigenlijk speelde Wielsbeke die wedstrijd in een ruit en liepen ze keer op keer op een counter ;)

29 Jul 2010, 9:57
forumlegende

Op 11 augustus zouden we om 19 uur 30 op het veld van Racing Lebbeke spelen.

29 Jul 2010, 10:12
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
zwawi schreef:

Rapide Lebbeke zal je bedoelen ;)

29 Jul 2010, 10:28
forumlegende

Jan schreef:
zwawi schreef:

Rapide Lebbeke zal je bedoelen ;)

Tis toch ook met een R :wadde:

29 Jul 2010, 10:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
DT schreef:
panoleon schreef:

Ik denk niet dat ze De Schutter daar gaan testen, al zou het beter zijn voor hem denk ik. Lijkt mij de positie die hem het meest moet liggen. Vond hem gisteren centraal achterin zeker niet overtuigen.... wat Filipovic betreft en de linkerflank opvullen; we kunnen ons nog altijd niet veroorloven om hem centraal achteraan weg te trekken !

29 Jul 2010, 11:00
Freak

Leeftijd: 35
SERRE schreef:
zwawi schreef:
Depoitre

Volledig mee akkoord, ik zou net hetzelfde doen!

De meest logische opstelling zeker en als we dan nog een bank moeten maken op basis van de 3oefenmatchen:een van de 2keepers,crispijn,podevijn en brecht moreels.Dan is het spijtig voor verheyden ,delclef,kestens,yombo en coppens.Maar gemoeter nu eenmaal een paar laten afvallen.
Maar ik vrees dat van renterghem te koppig is om verheyden eruit te zetten.Trouwens,de schutter moet wel gaan opletten,want dat hij als enigste vroeger werd gewisseld was niet echt normaal(tenzij hij geblesseerd was).

29 Jul 2010, 11:19
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 871 berichten ]  Ga naar pagina 1 26 27 28 29 30 59