Eendracht Aalst - RBD Borinage - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10 15
 Eendracht Aalst - RBD Borinage 
Auteur Bericht

Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
1 ding is zeker ,,,, chanse dat ni in zijn oog was ,, ;)

26 Nov 2012, 13:15
Scholier

DT schreef:
salvador schreef:

Het voetballend vermogen op het middenveld is, zeker als je druk zet, beperkt.
En ik ben het eens dat er zeer veel onzuiverheid (onzekerheid?) in de ploeg zat, gebrek aan vertrouwen?
En Stavros, ja, die staat daar zacht gezegd niet groots te spelen en ineens vliegt die bal in de winkelhaak. Ofwel is hij super geniaal ofwel speelt die met 2 konijnnenpoten...
Er is er in elk geval één super en dat is Kevin. En de keeper is tot nader order één van de 11. Dat is geen "geluk" als die 4 grote reddingen brengt, dat noemt klasse!

God ja, als we hier alles bij elkaar pakken van kritiek is er dus buiten de keeper niks goed meer aan onze ploeg: backs slecht, driehoek op het middenveld slecht, achteraan centraal ook niet goed blijkbaar, Glouftsis ne klungelaar volgens velen. Wat schiet er nog over?

Wat ik zie is een ploeg die het even niet meer weet en door allerhande kleine zaken die al een tijdje lijken te sluimeren, zonder vertrouwen het veld op komt. Redenen daartoe zullen legio zijn en het feit dat veel van de spelers ofwel op lager niveau acteerden tot voor dit seizoen (Martin, Pietermaat, Weydisch) of minder competitief bezig waren (Smet, De Cuyper, Gunst, Vandewalle), zal er ook wel iets mee te maken hebben. Waar ik me wel aan erger, is dat sommigen blijkbaar wel heel snel vergeten dat we vorig seizoen even grote draken van matchen hebben gezien en we eerder de punten buitenshuis gingen halen dan thuis, ook zonder oogstrelend voetbal te spelen. Alleen was je toen al na tien speeldagen zeker wie er ging degraderen waardoor je gewoon op tijd en stond uw puntjes moest vergaren zonder veel druk. Nu wordt er hier aangegeven dat deze ploeg met haar 21 punten plots zonder druk zou moeten kunnen acteren?
Terwijl er na elke verliesmatch gepanikeerd wordt dat een zorgeloos seizoen er niet inzit? Even consequent blijven toch...

De grote boosdoener voor de verlamming lijkt mij vooral het complex van het aantal tegendoelpunten waar deze ploeg week na week verder onder gebukt gaat en dat zowel binnen als buiten de kern een eigen leven is gaan leiden. Na Antwerp - waar we met een experimenteel elftal tussen de lijnen kwamen en in mijn ogen terecht een behoudener aanpak hanteerden - zijn we tegen Roeselare onbevangen aan de match begonnen en ging het aanvallend redelijk lekker. En daar hadden/hebben we ook de ploeg voor en dat konden we ook mooi doortrekken in de daaropvolgende matchen. Alleen werd de ploeg ook na die leuke matchen - waar de nadruk op het aanvallende lag - echter vooral beoordeeld op het slechte verdedigen omdat zowel tegen Roeselare, Westerlo als Oostende een 2-0 werd weggegeven. Vooral de 3-2 op Oostende is hard aangekomen omdat onze ploeg alles compleet onder controle had tot de 1-2 er kwam... Ipv de ingeslagen weg echter verder te bewandelen (wat de negativo's ook zeggen, de eerste matchen waren heel amusant met goals die we al jaren niet meer gezien hadden op den Iendracht), het als een accident de parcours te beschouwen en de pijnpunten gewoon per positie aan te pakken, is echter de hele wedstrijdaanpak omgedraaid en is het onbevangen aanvalsspel met creativiteit en afwisseling (flanken die variëren, infiltrerende middenvelders, enz.) vervangen door - zoals door Zwawi terecht opgemerkt - een wedstrijdaanpak om niet te verliezen en geen doelpunten te incasseren ipv voor een goal te gaan (wetende dat een bonus van twee zelfs in hun beste vorm geen garantie op succes was)... Bovendien heeft die omzetting ook geleid tot enkele rare ingrepen inzake opstellingen vanaf de match op Woluwe. Halffitte spelers erin voor de beteren op hun positie tot dan toe, mensen in mindere doen die wel mochten blijven staan hoewel dezelfde fouten bleven, anderen waarop totaal niet meer wordt gerekend blijkbaar (Kestens, Hugelier?)... En dan is de bal pas echt goed aan het rollen gegaan want niemand wist meer wat te doen, wat is goed, wat is slecht, wat zijn de selectiepolitieken, waarvoor krijgt iemand krediet,... Plots krijg je dan ook via de media nog een uitcomplex aangesmeerd ook met als climax een totale ramp op Brussels... Je pakte inderdaad maar 2 op 21 buitenshuis, maar bekijk even de afgehaspelde matchen... alleen Brussels had ik vooraf aangegeven om punten te oogsten. Meer nog: vergelijk die uitmatchen eens met dezelfde matchen vorig seizoen.

Dat je dan in uw volgende thuismatch tegen een stug en laat ons wel wezen - het beste Boussu dat ik hier ooit heb beziggezien - niet uitpakt met uw beste prestatie dat lag wel in de lijn der verwachtingen.
Tegen Boussu hebben we trouwens nooit veel punten gepakt...

Nog een grote kanttekening die ik hier al opperde na de match tegen Oudenaarde maar die velen niet willen zien en wat onze prestaties zeker niet ten goede is gekomen: de eerste 6 matchen van het seizoen speelden we tegen ploegen die streden met open vizier, die zelf voor de overwinning gingen en die dus ook ruimte lieten. Sinds Woluwe is dat helemaal veranderd en je - zeker thuis - tegenstanders moet bekampen die met 10 voor hun eigen doel gaan liggen. Dat je dan weinig flitsende acties ziet, is ook niet meer dan logisch. Als je echter uw tegenstander uit hun kot kan lokken door snel te scoren, dan lukt dat weer wel - zie maar de tweede helft tegen Visé.

Conclusie: Het was zeker niet goed gisteren en zou ons ook weer meer dat onbevangen spel van het begin van het seizoen willen zien spelen, maar de omstandigheden en de druk op de verdedigende organisatie sinds dag 1 van deze competitie, hebben gebracht tot waar we nu zitten en het vertrouwen zal enkel terugkomen door puntengewin. Als we dan met een compleet nieuwe ploeg al 22 punten hebben kunnen verzamelen, ben ik ervan overtuigd dat we deze negatieve spiraal kunnen doorbreken. Maar of na elke match telkens alles en iedereen afbreken, het beste plan is, durf ik toch te betwijfelen.

Di Gregorio was idd weer niet goed gisteren, maar na zijn redelijke spel tegen Visé vond ik het dan wel weer logisch dat hij gisteren startte. We moeten trouwens ook toegeven dat Niels Martin in de tweede helft op die positie nauwelijks beterschap vertoonde en ook helemaal uit beeld verdween... Er is dus meer dan enkel de kwaliteiten van een speler op een positie. Gunst was twee weken geleden nog de absolute uitblinker, maar was gisteren echt nergens - als je dan na de match hoort dat mensen niet snappen waarom die vervangen werd, dan weet je het ook wel.

Ik bekijk het als volgt: puntje gesprokkeld tegen een ploeg waarvan we de laatste jaren telkens van verloren in een match waar we zelf bitter weinig voorstelden. Is beter dan thuis de boot in te gaan voor een belangrijk/moeilijk drieluik en kan het vertrouwen alleen maar ten goede komen... Na Brussels was het vooral de reactie van de spelers inzake inzet en mentaliteit die belangrijk was, en die was er.

:hmm:

26 Nov 2012, 14:22
Junior

Los van het feit of het verdiend zou geweest zijn of niet, maar...

Als den arbiter zijn werk goed doet hebt ge een andere match.
Hands in de zestien dus pentaly en rood voor diene 17 van Dour omdat hij vol naar Ken zijn gezicht gaat ipv naar den bal. Waardoor ook al die commotie begon...

Der zei hier enen dat ook Dour ne penatly kon gekregen hebben voor hands?! Klopt niet. De bal viel tegen zijn ribben

26 Nov 2012, 14:39
Freak

Leeftijd: 45
quanzar schreef:

Hands in de zestien dus pentaly en rood voor diene 17 van Dour omdat hij vol naar Ken zijn gezicht gaat ipv naar den bal. Waardoor ook al die commotie begon...
Der zei hier enen dat ook Dour ne penatly kon gekregen hebben voor hands?! Klopt niet. De bal viel tegen zijn ribben

flauwekul :nieje:

26 Nov 2012, 14:44
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor schreef:
@ DT: dus tussen de regels door lees ik dat de mindere prestaties vooral hun oorzaak vinden in de selectiecriteria en aanpak van BVR?

Ja, ik herhaal gewoon mijn standpunt van een aantal weken geleden. Er zijn problemen gezaaid waar er geen waren op een moment dat het niet nodig was. Ploeg op scherp zetten via persconferenties of via de krant om meer bezieling te krijgen toen het eigenlijk best aangenaam was om volgen allemaal en na amper 5 of 6 matchen, had ik niet gedaan met een ploeg die zichzelf nog aan het leren kennen was. Dat je dat doet in een ploeg die al lang samenspeelt om de schwung er weer in te krijgen, geen probleem, of dat je die strategie hanteert bij bepaalde gelouterde spelers - een De Schutter bijvoorbeeld - kon je daarmee wel prikkelen. Maar bij gasten die net komen piepen, kan dat een averechts effect hebben. Smet trok zich in het begin van het seizoen niet aan dat zijn eerste crossbal niet aankwam en bleef proberen. Mislukt nu een actie dan zal hij die actie niet meer herhalen/proberen ook al zijn er nog 85 minuten te spelen. Blijf erbij dat het veel met vertrouwen te maken heeft - in de voorbereiding konden we tegen sterkere tegenstanders (Fortuna, Willem II, Bergen, Lokeren) in startopstelling wel gedisciplineerd spelen en gaven we nauwelijks kansen weg. Over Smet kon toen toch niet geklaagd worden (de laatste week van de voorbereiding niet meegerekend maar toen was iedereen eigenlijk abominabel)?

Normaal trekken die mannen zich dan op aan de zekerheden, maar als die dan ook Van Damme, Gunst en zelfs Glouftsis naar de bank zien vliegen zonder eigenlijke reden, dan zal ik wel niet de enige zijn die dat gek vind zeker?

Als je bovendien dan effectief ook de logische dip krijgt in een seizoen - zeker deze mannen die amper echt wekelijkse competitie gewoon zijn - dan krijg je vaak prestaties als gisteren. Eerst BVR heel streng geweest maar toch steun blijven krijgen van de supporters, en na Brussels ook daar wat fluitjes, mja dan komt er meteen extra druk hé want dan lijkt het alsof je voor niemand nog goed kan doen.

@ chico en De Jean: ik geef hier geen kritiek op Martin hé. Maar je kan toch niet ontkennen dat hij gisteren niet zijn stempel kon drukken op de tien zoals hij op de flank doet? Ik ben de eerste om hem weer op de positie van tien te zetten volgende week - heb ik trouwens al meermaals gevraagd ook in nabeschouwingen eerder dit seizoen - maar het contrast met Di Gregorio was gisteren eerder te merken aan het lopen en storen dan wel in aanvallend de lijnen uitzetten of gevaarlijk te zijn. Ving de tegenstander inderdaad beter op, maar dat voorkwam niet dat Boussu eigenlijk nog gevaarlijker was begin tweede helft dan de laatste twintig minuten van de eerste helft.

Als lopen en in duel gaan de maatstaf is van onze tien, dan kan je Di Gregorio daar ook zetten want behalve gisteren en vorige week kan je hem nooit verwijten zijn truitje niet nat te maken. Maar dat dwingende dat Di Gregorio begin dit seizoen had met die goeie infiltraties en dito doorsteekballen, enz. op de tien had Niels Martin ook niet gisteren. Daarom dat ik denk dat er meer verklaringen zitten in de globale aanpak van een wedstrijd door de basiself dan enkel een persoon die minder in zijn vel zit. Ruimtes tussen middenveld en Glouftsis waren nooit zo groot ook al speelt er drie man centraal op het midden bijvoorbeeld... Doordekken gebeurd nog door 1 speler, terwijl dat in het begin in blok gebeurde... Dat is niet alleen de vorm van een speler, maar moet toch tactisch ingegeven zijn?

26 Nov 2012, 15:03
Vaste Waarde

boer touch schreef:
zotvawies schreef:
boussu was sterk vandaag en zat zeer kort op de bal.
Enkele prachtige saves van Kevin en een (lucky)goal van Stavros bezorgen ons vandaag dat puntje.
En was het echt nodig van de ref - die in mijn mening voor de rest goed gefloten heeft - de match stil te leggen? Misschien wel, misschien niet maar het heeft onze spelers zeker deugd gedaan die korte onderbreking.
En die penalty niet gefloten voor ons? tja, eerder hands in de 16 was ook niet gefloten in voordeel van boussu, kan je als compensatie bekijken.
En dat ze die bier/brikeegooier(s) maar de rekening presenteren, geen medelijden mee.

Ben ik wel mee akkoord , maar desbetreffende speler mag men dan ook bestraffen voor spuwen naar deze supporters, dat noem ik dan wel uitlokking.

absoluut mee eens, ook daar moeten camerabeelden een gepaste straf voorzien voor de overtreding.

26 Nov 2012, 17:07
Vaste Waarde

quanzar schreef:

Da was ik en dan hebt ge het beter gezien dan ik, maar volgens waar ik stond was het hands en kon de arbiter er voor gefloten hebben. Nogmaals een zeer degelijke match van die arbiter.

26 Nov 2012, 17:17
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Paar opmerkingen toch wel:

- racisme ? waarschijlnlijk wel, maar ik denk dat er evenveel commotie had geweest wanneer die gast even wit had geweest dan de Ken zelf

- een fout van die kerel? amper iets aan vrees ik, en zoja zeker niet opzettelijk. Het zag er wel spectaculair uit.

- dwaas om met bier en aanstekers te smijten ? absoluut, bende idioten !

- zou de match zijn stilgelegd indien niet op belgacom tv ? in geen 100 jaar.

- had er veel geblaat kunnen vermeden worden als ze bij Boussu gewoon direkt die vrije trap hadden kunnen nemen ? 't zal wel zijn, al die cinema van de scheids, ik had het voor de match al voorspeld toen hij het eerste fluitsignaal gaf (vooral de manier waarop)

- hadden we nog gescoord zonder die onderbreking? in geen 100 jaar, al was er nu al sprake van hoeresjans ! Had eigenlijk nog meer een heksenketel verwacht.

- was dit de slechtste 45 minuten van Gunst ? 't zal wel zijn, ik begon nochtans juist fan te worden.

- bracht de wissel met De Cuyper beterschap: ja, maar Martin op de 10 was inderdaad ook amper een verbetering, die zijn sterkte blijft op de flank liggen. Al is er een risico dat ze tegen hun voet spelen op die manier, maar is het niet mogelijk om met flanken De Cuyper / Martin te spelen en met Weydisch in steun van Stavros ? Weydisch knijpt van nature al graag naar binnen, daar waar de andere 2 het veld toch breed houden.

- De kritiek op Bogaerts vind ik na gisteren wat ongepast, ik vond die eigenlijk wel nog OK spelen. Het samenspel met Smet zal er wel niet op gebeterd zijn, maar dat ligt volledig aan die laatste. Waar die het lef nog vandaan haalt om kritiek te uiten op Bogaerts is mij volledig een raadsel, hoogst ongepaste reactie !

- de kwaliteiten van Glouftsis worden pas zichtbaar als je echt in de omschakeling kunt spelen, met snelle loopacties van de flanken zoals De Cuyper gisteren een paar keer bewees.

26 Nov 2012, 19:01
Vaste Waarde

Leeftijd: 35
Bram schreef:

- racisme ? waarschijnlijk wel, maar ik denk dat er evenveel commotie had geweest wanneer die gast even wit had geweest dan de Ken zelf

- een fout van die kerel? amper iets aan vrees ik, en zoja zeker niet opzettelijk. Het zag er wel spectaculair uit.

- had er veel geblaat kunnen vermeden worden als ze bij Boussu gewoon direkt die vrije trap hadden kunnen nemen ? 't zal wel zijn, al die cinema van de scheids, ik had het voor de match al voorspeld toen hij het eerste fluitsignaal gaf (vooral de manier waarop)

- hadden we nog gescoord zonder die onderbreking? in geen 100 jaar, al was er nu al sprake van hoeresjans ! Had eigenlijk nog meer een heksenketel verwacht.

- was dit de slechtste 45 minuten van Gunst ? 't zal wel zijn, ik begon nochtans juist fan te worden.

- bracht de wissel met De Cuyper beterschap: ja, maar Martin op de 10 was inderdaad ook amper een verbetering, die zijn sterkte blijft op de flank liggen. Al is er een risico dat ze tegen hun voet spelen op die manier, maar is het niet mogelijk om met flanken De Cuyper / Martin te spelen en met Weydisch in steun van Stavros ? Weydisch knijpt van nature al graag naar binnen, daar waar de andere 2 het veld toch breed houden.

- De kritiek op Bogaerts vind ik na gisteren wat ongepast, ik vond die eigenlijk wel nog OK spelen. Het samenspel met Smet zal er wel niet op gebeterd zijn, maar dat ligt volledig aan die laatste. Waar die het lef nog vandaan haalt om kritiek te uiten op Bogaerts is mij volledig een raadsel, hoogst ongepaste reactie !

- de kwaliteiten van Glouftsis worden pas zichtbaar als je echt in de omschakeling kunt spelen, met snelle loopacties van de flanken zoals De Cuyper gisteren een paar keer bewees.

Als er iemand kritiek moet krijgen is het Smet, buiten de eerste 3 matchen is Bogaerts onze beste in de verdediging, zondag heel goed dieje Koffi uit de match gehouden...

26 Nov 2012, 19:09
nieuw in de eerste ploeg

Bram schreef:

- racisme ? waarschijnlijk wel, maar ik denk dat er evenveel commotie had geweest wanneer die gast even wit had geweest dan de Ken zelf

100% akkoord met je mening over Gloutsfis en Gunst (was ook fan geworden)
Ben ook niet zo zot van Bogaerts, misschien Kestens eens zijn kans geven in een match waar er veel grote beren rondlopen...

Racisme : 100% ZEKER WEL !!! :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

26 Nov 2012, 19:09

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Je zal altijd voor en tegenstanders hebben,maar ik ben racist en ik ben er fier op :banana: :banana:

26 Nov 2012, 19:29
Ancien

Leeftijd: 47
Bakkie schreef:
Je zal altijd voor en tegenstanders hebben,maar ik ben racist en ik ben er fier op :banana: :banana:

een schoon zwette is toch iet speciaul zenne :D

26 Nov 2012, 19:31
Ancien

Leeftijd: 55
Bakkie schreef:

(y) Zet me er ook maar bij.

26 Nov 2012, 19:32
Freak

Leeftijd: 45
josken1 schreef:

Als er iemand kritiek moet krijgen is het Smet, buiten de eerste 3 matchen is Bogaerts onze beste in de verdediging, zondag heel goed dieje Koffi uit de match gehouden...

twee keer mis. Nogmaals, je doelman speelt andermaal een boerejaar, en je slikt 24 (!!!!!) doelpunten reeds.

Bij momenten is onze centrale defensie gatenkaas.

En Koffi uit de match gehouden :plat: , die jongen deed wat hij wou, nam de bal steeds aan, won zo goed als ieder kopduel en kon kaatsen zonder dat Boggie hem een strobreed in de weg legde. Die actie waar Boggie in de eerste helft volledig onder de bal ging in een rechtstreeks duel met Koffi was anders wel tekenend.

Was wel één van de betere spitsen die ik dit jaar al zag, maar kom alstublieft niet af met zo ne zever van Bogaerts is den beste in de verdediging. En als dat al zo is volgens jou, dan zegt dat veel over onze verdediging.

26 Nov 2012, 19:33

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
witzwet schreef:
Bakkie schreef:

een schoon zwette is toch iet speciaul zenne :D

Aan de geur alleen al,heb ik er al geen zin meer in :)

26 Nov 2012, 19:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10 15