Tweede Klasse (2011-2012) - Pagina 173 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2772 berichten ]  Ga naar pagina 1 171 172 173 174 175 185
 Tweede Klasse (2011-2012) 
Auteur Bericht
Scholier

Bericht Re: Tweede Klasse (2011-2012)
krisken schreef:
Davy schreef:
Sint Truiden vergezelt ons in tweede :-)

Ja jongens ipv streekderby's wetteren,denjer zal het noste joar stayen,moescroen,in derde B ook verre verplaatsingen zitten we daarmee in beste iendrachters?????

Zalig toch,10x liever stayen en le cannonier dan wettelen en denjerbrol

21 Apr 2012, 22:20
Nationale Ploeg

Ik ben twee seizoenen geleden nog in Sint Truiden voor mijn job een wedstrijd gaan filmen,
stadion was toen in volle opbouw, hotel met alles erop en eraan, de BV's werden overgoten met Cava en Champieter, en nu... CRASH!

22 Apr 2012, 2:27
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
AlostanA schreef:
Ik ben twee seizoenen geleden nog in Sint Truiden voor mijn job een wedstrijd gaan filmen,
stadion was toen in volle opbouw, hotel met alles erop en eraan, de BV's werden overgoten met Cava en Champieter, en nu... CRASH!

:D
dus vanaf volgend seizoen limonade en appelsap

22 Apr 2012, 9:04
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
Chalala kampioen: niet alleen de voorzitter is blijkbaar van verdacht allooi:

Hervé Kage, speler bij voetbalclub Sporting Charleroi, is vrijdag aangehouden en overgebracht naar de gevangenis van Namen. Dat bevestigt het Naamse parket zaterdag.
De voetballer zou zich schuldig hebben gemaakt aan handel in valse loonfiches. Samen met enkele medeplichtigen zou hij financiële instellingen opgelicht hebben door geld te innen met de valse fiches.

Het parket geeft voor maandag niet meer uitleg over de zaak. Het laat wel verstaan dat er geen enkel verband is met zijn activiteiten als voetballer. Hervé Kage speelt in het basiselftal van de tweedeklasser

:x

22 Apr 2012, 12:01
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :-)

22 Apr 2012, 23:53
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
De topschutterslijst van tweede klasse na 33 speeldagen:

19 doelpunten

Harlem-Eddy Gnohere (Charleroi)

17 doelpunten

Moussa Gueye (Charleroi)

15 doelpunten

Samy Houri (FC Brussels)

14 doelpunten

Janis Coppin (Dender), Ioannis Masmanidis (Eupen), Anthony Di Lallo (Roeselare), Mickael Seoudi (Waasland Beveren)

13 doelpunten

Christian Santos (Eupen)

12 doelpunten

Kevin Koffi Jean Romaric (Boussu Dour Borinage), Bart Webers (Heist), Davy Brouwers (Lommel), Stavros Glouftsis (SK Sint-Niklaas), Daniel Rodrigo De Oliveria (WS Woluwe)

11 doelpunten

Raphaël Lecomte, Emmanuel Françoise (Wezet)

10 doelpunten

Gunther Thiebaut (Dender), Mahamadou Dissa (KV Oostende)

9 doelpunten

Kevin Oris (Antwerp), Sébastien Siani (FC Brussels), Hans Vanaken (Lommel), Jamaique Van Damme, Yohan Brouckaert (KV Oostende), Hervé Onana (Waasland Beveren)

8 doelpunten

Laurent Depoitre (Eendracht Aalst), Enes Saglik (Eupen), Bram Criel (Heist), Alessandro Cerigioni (Lommel), Xavier Luissint (KV Oostende), Papa Sene (Roeselare), Alexandre Di Gregorio, Arnaud Biatour (Tienen), Steve Dessart (Wezet)

7 doelpunten

Patiyo Tambwe (FC Brussels), Sven De Rechter (Roeselare), Diangi Matusiwa (Tienen), Benoit Ladrière, John Tshibumbu (Tubeke)

6 doelpunten

Wouter Moreels, Damien Gallucci (Eendracht Aalst), Jorn Rijmenams (Heist), Frédéric Brillant (KV Oostende), Jonas Vandemarliere (SK Sint-Niklaas), Tomasz Radzinski, Kristof Snelders (Waasland Beveren)

5 doelpunten

Ewen Verheyden, Predrag Filipovic (Eendracht Aalst), Freddy Mombongo (Antwerp), Chemcedini El Araichi (Boussu Dour Borinage), Mohammed Aoulad (FC Brussels), Hervé Kage (Charleroi), Yusuf Ozcan (Heist), Roy Meeus (Lommel), Pan Pierre Koulibaly (SK Sint-Niklaas), Matteo Prandelli (Wezet), Julien Guerenne (WS Woluwe)

4 doelpunten

Jens Podevijn (Eendracht Aalst), Benjamin Lambot (Antwerp), Devann Yao, Mehdi Hadraoui, Rachid El Barkaoui (Boussu Dour Borinage), Valentin Goffin, José Espinal, Roméo Debefve (Eupen), Kurt Weuts, Thomas Stevens (Heist), Jarno Molenberghs (Lommel), Gert-Jan Martens (KV Oostende), Cédric Guiro, Frederik Declercq (Roeselare), Gary Ambroise (Tubeke), Sébastien Didier, Jurgen Cavens, Joachim Van Damme (Waasland Beveren), Davy Claessens (Wetteren), Gideon Boateng (Wezet), Yannick Gaby Loemba, Tracy Mpati Bibuangu (WS Woluwe)

3 doelpunten

Olivier De Castro, Bas Vervaeke (Eendracht Aalst), Tosin Dosunmu, Karel De Smet, John Cofie (Antwerp), Anthony Delplace, Marko Obradovic (Boussu Dour Borinage), Mijusko Bojovic, Abraham Kumedor, Danijel Milicevic, Onur Kaya (Charleroi), Joren Dom (Dender), Flavien Le Postollec (Eupen), Jeroen Vanderputte (Heist), Christophe Delande (Lommel), Lars Wallaeys, Terence Pinto (KV Oostende), Benjamin Lutun, Tristan Bowen (Roeselare), Tail Schoonjans (SK Sint-Niklaas), Norman Sylla (Tubeke), Augusto Da Silva (Waasland Beveren), Jan De Langhe, Bart Goossens (Wetteren), Sébastien Dufoor, Sylvain Macé, Patrick Amoah, Gregory Bilstein (WS Woluwe)

2 doelpunten

Bob Cousin (Eendracht Aalst), Guy Dufour, Denis Viane, Prince Bobby (Antwerp), Hicham El Morabit, Samuel Robail, Jean Fassin (Boussu Dour Borinage), Christophe Nahimana, Alain Mendy (FC Brussels), Matija Smrekar, Ivan Yagan, Elvedin Dzinic, Christopher Verbist (Charleroi), Daan Vaesen, Cor Gillis (Dender), Amick Ciani, Sven Biermann (Eupen), Pieter Crabeels (Heist), Ken Van Mierlo (Lommel), Michiel Jonckheere (KV Oostende), Bram Vandenbussche (Roeselare), Olivier Claessens, Nicky Melkert, Lode Vertonghen (SK Sint-Niklaas), Henri Munyaneza (WS Woluwe / SK Sint-Niklaas), Siegerd Degeling (Tienen), Vittorio Villano, Samba Diawara, Sami Lkoutbi (Tubeke), Jean-Paul Kielo-Lezi, Laurens Paulussen, Kassim Doumbia (Waasland Beveren), Frederico Conti (Wezet), Lanfia Camara, Alexandre Bryssinck (WS Woluwe)

1 doelpunt

Kristof Kestens, Jonathan Yombo, Niels De Schutter, Sam Crispijn (Eendracht Aalst), Thomas Phibel, Antun Dunkovic, Andrei Ionescu, Bruno Carvalho, Justice Wamfor (Antwerp), Anthony Savigny, Daré Nibombe (Boussu Dour Borinage), Umut Gundogan, Davide Grassi, Bruno Baras, Bafodé Diakhaby (FC Brussels), Ederson, Jean-Christophe Vergerolle (Charleroi), Jorgo Waeghe, Laurens Vandenheede (Dender), Fazli Kocabas, Michael Lallemand (Eupen), Sam Vanaken (Lommel), Achraf Essikal, Daby Gueye, Sam De Munter, Niels Coussement (KV Oostende), Arne Vanelslander (Roeselare), Tim Verstraeten, Tim De Meersman, Yannick Put, Roel Engelen, Enzo Neve, Gertjan Martens, Malick Gaye (SK Sint-Niklaas), Lennert Vanherberghen, Gilles Colin, Yannis Papassarantis, Nadjim Haroun, Alex Fisher, Axel Bossakota, Amardeep Singh (Tienen), Jeremy Steens, Aurélien Coppin, Grégoire Neels, Olivier Vinamont (Tubeke), Mike Da Silva, Jonathan Rowell (Waasland Beveren), Daan Depever, Ewout Denijs, Sander Maertens, Bruno Camacho, Yarric Buysse (Wetteren), Fabio Caracciolo, Massimo Moia, Alfin Tuasalamony (Wezet), Steve Hercor, Denis Dessaer, Maxime Chanot (WS Woluwe)

23 Apr 2012, 11:08
Nationale Ploeg

Bartos schreef:

8 doelpunten

Laurent Depoitre (Eendracht Aalst),

Allez, hopelijk geraakt hij nog aan 10 :-)

23 Apr 2012, 11:19
Vaste Waarde

Leeftijd: 35
De Jean schreef:
Bartos schreef:

8 doelpunten

Laurent Depoitre (Eendracht Aalst),

Allez, hopelijk geraakt hij nog aan 10 :-)

En de Sam aan 4 :p

23 Apr 2012, 18:52

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Licentiemanager Roland Tis vindt dat de dossiers van de tweedeklassers te licht gecontroleerd worden. Dat zegt hij in een reactie op het beroep van Beerschot tegen de Antwerp-licentie, al spreekt hij zich niet uit over het dossier zelf.

In de nieuwe Sport/Voetbalmagazine doet licentiemanager Roland Tis een aantal opmerkelijke uitspraken. Zo verbaast het hem niet dat Beerschot beroep heeft aangetekend tegen de licentie van Antwerp omdat paars-wit strenger zou zijn gecontroleerd dan de Great Old, wat een schending van het gelijkheidsbeginsel zou zijn.

"Ik wil niet op dit individueel dossier ingaan," zegt hij in S/VM, "maar het klopt dat tweede- en derdeklassers nu te licht gecontroleerd worden. Ik zou graag hebben dat iedereen gelijk voor de wet is."

Als licentiemanager is Roland Tis verantwoordelijk voor de dienst Licenties, maar naar eigen zeggen krijgt hij alleen de dossiers van de eersteklassers onder ogen, die hij samen met Nils Van Brantegem evalueert.

"Koen Van Hal volgt de tweedeklassers op. Ik dacht dat ik in mijn functies álle dossiers te zien zou krijgen, maar dat is niet zo", vervolgt hij. "Guido De Croock (de voorzitter van de Nationale Voetballiga, die de tweedeklassers verenigt; red.) wil dat niet."

Waarop Tis absoluut niet wil vooruitlopen op de zitting van vrijdag waarop het beroep van Beerschot in deze materie behandeld wordt. "Ik ga niks zeggen over dit dossier

25 Apr 2012, 12:31

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Dender gaat er zich nog van tussen muizen hé, let op mijn woorden.

25 Apr 2012, 12:36

Leeftijd: 68
Bram schreef:
Dender gaat er zich nog van tussen muizen hé, let op mijn woorden.

de achterpoortjes staan weer open !!! :x

25 Apr 2012, 12:37
Junior

Leeftijd: 40
Website: http://www.facebook.com/9300records
Pffff,

ik mag er niet aan denken dat Antwerp veroordeeld wordt tot 3de klasse en Dender op die manier gewoon in 2de kan blijven... en dat dan nog eens door toedoen van een ander fusiegedrocht

al denk ik ook dat als ze alle licentiedossieren nog een 2de keer strenger gaan bekijken Antwerp niet de enige is die dan in slechte papieren kan komen

en hoe zit dat met de invoering van die 'Financial Fair Play' ; is dat ook van toepassing op de lagere reeksen ? Zoja, dan zullen er véél ploegen kopje onder gaan denk ik...

25 Apr 2012, 12:46
Freak

Terwijl KV Oostende voltallig aan de eindronde kan beginnen en Waasland-Beveren op de langdurig geblesseerden Didier en Sarki na ook met de sterkste formatie van start kan gaan zit Eupen nog met een volle ziekenboeg.

Zo zitten met Saglik (draaischijf op het middenveld) en Santos (topschutter) nog twee sterkhouders in de Eupense ziekenboeg. Hoe lang het duo nog onbeschikbaar blijft is niet geweten, maar zondag zullen ze sowieso niet meespelen. Ook Diakhate, Kaesler en Dengis kampen met kwaaltjes.

Kocabas en Lallemand zijn wel verlost van hun blessures. De verdediger traint opnieuw mee met de kern, de spits hoopt dat eerstdaags ook opnieuw te doen. (JS)

goed voor st niklaas zeker ?

25 Apr 2012, 14:23

Waly 2,

Is zeker geen slecht nieuws voor Sportkring maar die gasten van Eupen hebben wel een spelerskern van hier tot ginder waardoor wij het zelfs tegen hun beloften serieus moeilijk zullen hebben. Vergeet ook niet dat Sportkring sterkmaker Schoonjans al weken moet missen. Bovendien is Schurmann door een domme rode kaart in Beveren geschorst.

25 Apr 2012, 15:05

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Eersteklasser Beerschot trekt het beroep tegen de toekenning van de licentie aan tweedeklasser Antwerp in. De club doet dat naar eigen zeggen niet omdat het juridisch in het ongelijk werd gesteld, maar omdat "de maatschappelijke gevolgen van de procedure potentieel gevaarlijk zijn". De club benadrukt dat het beroep niet specifiek tegen Antwerp was gericht, maar greep de mogelijkheden van het bondsreglement aan om het falen van de bond aan te klagen.

"Wij zijn van oordeel dat de toekenning van de licenties aan de tweedeklassers niet correct is verlopen", verklaarde voorzitter Vanoppen achteraf. "De motivering van de beslissing om licenties toe te kennen door de Licentiecommissie Tweede Klasse is onduidelijk, tegenstrijdig, onvolledig en vaak onjuist. Ook zijn we ervan overtuigd dat er bepaalde figuren binnen de bond het niet altijd even nauw nemen met regels en reglementen, en dat willen we aanklagen."

Beerschot kreeg deze week steun uit onverwachte en onverdachte hoek. Roland Tis, de licentiemanager voor de eersteklassers, verklaarde in de pers dat de tweedeklassers te licht gecontroleerd worden. "Als zo'n kwaliteitsvolle man dat zegt, dan bedoelt hij dat momenteel niet iedereen gelijk is voor de wet en dat het gelijkheidsbeginsel niet gerespecteerd wordt. En dan staaft hij meteen ook onze argumenten."

Bedreigingen
"Ondanks het feit dat Beerschot juridisch 100 procent correct heeft gehandeld, werd toch besloten om het beroep in te trekken. Enerzijds omdat de club haar punt duidelijk heeft kunnen maken. Anderzijds omdat we rekening moeten houden met de maatschappelijke gevolgen van deze zaak, zeker nadat die in de media werd voorgesteld als een "oorlog". Ik wil toch even benadrukken dat wij niet naar de pers zijn gestapt en dat we opnieuw in alle sereniteit dit dossier hebben behandeld," vervolgt Vanoppen. "Maar het gevolg van de opgehitste gemoederen is wel dat mijn medewerkers en ikzelf fysiek bedreigd worden, dat onze jeugdspelertjes bedreigd worden, dat onze muren beklad worden. Voor het totaal uit de hand loopt, trekken we de stekker uit deze beroepsprocedure."

Beerschot klaagt verder ook aan dat de bond haar eigen reglementen niet toepast. Dat bleek uit diverse zaken die het afgelopen seizoen aan bod kwamen, zoals de stadionverboden die werden uitgesproken tegen ex-trainer Jacky Mathijssen en Beloftentrainer Marc Noé (terwijl een stadionverbod een onbestaande sanctie is), de zogeheten "Fukushima"-zaak (waar eveneens procedures en reglementen werden genegeerd) en de zaak van de niet-gespeelde oefenderby.

Stal uitmesten
"Het Bondsgebouw heeft een grote glazen gevel, maar het is geen open huis," stelt Vanoppen. Hier heerst een cultuur van persoonlijke bediening, de bond is totaal misgroeid. Ik hoop dat Steven Martens de augiasstal kan uitmesten zoals een Mister Proper. De bond moet zijn eigen regels en reglementen au sérieux nemen. Pas als dat gebeurt zullen wij de bond serieus nemen."

"Ik ben niet in het voetbal gestapt om stilletjes mee te draaien in de bestaande carrousel", besluit Vanoppen. "Ik kom uit de bedrijfswereld, waarin ook heel wat fout loopt, maar de zotternijen die je in het voetbal meemaakt, die hou je niet voor mogelijk. Ik heb een sterk ontwikkeld rechtsgevoel. Ik kan niet tegen oneerlijkheid. Dan word ik opstandig en ga ik reageren, zoals nu. Ik wil geen twintig jaar wachten om het systeem te veranderen en ik wil ook niet het risico lopen dat ik door datzelfde systeem wordt meegezogen. Ik word zeker geen vadsige bobo. We moeten nu werk maken van een modernisering van het hele voetbal, te beginnen bij de voetbalbond."

27 Apr 2012, 21:01
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2772 berichten ]  Ga naar pagina 1 171 172 173 174 175 185