Tweede klasse '13-'14 - Pagina 34 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 32 33 34 35 36 76
 Tweede klasse '13-'14 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Bericht Re: Tweede klasse '13-'14
Proficiat aan de BVB, knoeiers eerste klas. Ze hadden er jaren geleden iets moeten aan doen, nu het water aan de lippen staat worden ze mss wakker, alhoewel mss hé :D
Maar nu er enkele Brusselse clubs dreigen te verdrinken zullen ze wel iets uit hun mouw gaan toveren, en wat met Antwerp, zie ik echt niet gebeuren dat die daardoor gaan zakken, en indien wel is er weer een mooie derby in het verschiet binnen 2 sezoenen : Antwerp-Beerschot-Wilrijk in derde klas :lol:

26 Mar 2014, 11:26
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
El Corredor (Light) schreef:
Maandagavond behandelde de licentiecommissie de dossiers van de tweedeklassers. Zowat de helft van de clubs dreigt geen licentie te krijgen voor volgend seizoen.

Volgens Het Laatste Nieuws houden sommige clubs zelfs bewust documenten achter om toch maar geen (!) licentie te krijgen. Om de chaos compleet te maken, zullen mogelijk enkele middenmoters uit derde klasse moéten promoveren om toch genoeg ploegen te hebben in tweede. Belangrijke nuance is dat de clubs pas op 2 april hun dossier helemaal afgerond moeten hebben, maar bij rondvraag blijkt niet eens de helft van de tweedeklassers een positief signaal te hebben gekregen over hun licentiedossier.

ZORGENKINDEREN

"Als je je licentie haalt, blijf je gegarandeerd in tweede klasse. Ook al sta je op een degradatieplaats", meldt licentiemanager Nils Van Brantegem. Ook bij de KBVB is men er van overtuigd dat uiteindelijk minstens twee en waarschijnlijk nog meer tweedeklassers hun licentie uiteindelijk niet zullen behalen en dus gedwongen zullen zakken.

De grootste zorgenkinderen zijn Antwerp, RWDM, White Star Brussels, Visé en Hoogstraten. Bij de Great Old wordt het vooral moeilijk om de continuïteit te garanderen. Hoogstraten kijkt dan weer de kat uit de boom. Pas als 'financieel interessante clubs' uit de regio (de Vlaamse ploegen) in tweede blijven, overweegt de huidige nummer 17 van het klassement om toch een dossier in te dienen. CS Visé trok zijn aanvraag zelfs in.

COMPLETE CHAOS

Het ziet er dus naar uit dat er na dit seizoen verschillende clubs uit tweede klasse zullen verdwijnen. Maar wie zal er hun plaats innemen? Veel derdeklassers staan niet te springen om de stap omhoog te zetten. De kans is reëel dat enkele middenmoters uit derde klasse rechtstreeks zullen promoveren, omdat er in tweede klasse anders een tekort aan clubs dreigt. De chaos in de lagere afdelingen lijkt dan compleet.

bron: nr10.be

misschien best dat ge deze passage uit het artikel van nr10.be er dan maar direct ook bij zet? of stond dat er toen nog niet bij?

"Verder weet de redactie van Nr10.be dat de spelers van Tubeke, Boussu Dour en RWDM kampen met een ernstige betalingsachterstand. Ook bij Eendracht Aalst, dat zijn transververbod tijdens de winterstop nooit weggewerkt kreeg, is de situatie verre van rooskleurig".

ik verwacht na dit artikel wel even een uitleg van ons bestuur op de off. site waarin ons eens alles word uitgelegd waar we ons mogen aan verwachten tegen 2 april....en zeker wat zij zelf eigenlijk verwachten !!?.... ik dacht dat we 'profclub' gingen worden,(ver)nieuw(d) stadion zetten? of moeten we ons modderbottekes terug uit de kast halen om terug op de patattenvelden te gaan zien?

26 Mar 2014, 11:28
forumlegende

Dani schreef:
Is dit nu niet het ultieme sein om echt dringend iets te gaan doen aan het voetbal in tweede klasse?
De kans is dus groot dat middenmoters uit derde rechtstreeks zullen stijgen naar tweede... dus als Janssens 15/15 pakt met Dender, dan spelen die volgend jaar terug in tweede!

lijkt me duidelijk dat er van die tv gelden toch "iets" naar tweede moet gaan.

maar ach, om de Vanakens en co gratis te komen halen ok, maar om alle clubs in tweede financieel te steunen, dat is weer een Sint-Anna brug te ver natuurlijk voor den bond.

ook bekwame mensen bij tweede klasse clubs aan het roer zou al helpen. Mensen met een huisvadermentaliteit, "ik geef alleen de euro's uit die ik binnenkrijg". Maar ja, dan kan je natuurlijk geen toppers halen à la Janssens, Calabro en andere Koffi's...

26 Mar 2014, 11:28
Nationale Ploeg

ik zie ook voor ons de bui hier al hangen :x

26 Mar 2014, 11:35
Nationale Ploeg

Ik snap ook maar niet hoe FC Dender, ambities koestert om terug te keren naar tweede.
En op één maand tijd uit haar financiele put is geraakt ? En contracten kon aanbieden voor aanschaf van niet de minste versterkingen :
Podevijn én Gillis én Sylla en bovendien hun trainer konden vervangen door C Janssens...
En hebben zij hun licentie voor tweede klasse aangevraagd?
Is daar de kip met gouden eieren soms gepasseerd?

26 Mar 2014, 12:10
forumlegende

Elk jaar is er grote ophef naar aanleiding van de het verdelen van de licenties. En toch krijgt het merendeel van die "op voorhand genoemde clubs" probleemloos haar licentie..

26 Mar 2014, 12:17
forumlegende

Dani schreef:
Elk jaar is er grote ophef naar aanleiding van de het verdelen van de licenties. En toch krijgt het merendeel van die "op voorhand genoemde clubs" probleemloos haar licentie..

ze moeten grote kuis houden, en als we er bij zijn, dan is dat maar zo.

kijk naar Nederland, als in het tussenseizoen blijkt dat de begroting niet klopt, boeken toe. Maar daar moet ge als bond natuurlijk ballen voor hebben...

26 Mar 2014, 12:25
nieuw in de eerste ploeg

ik trek mij dat niet aan, we zagen in 3de klas mooiere matchen als nu!

26 Mar 2014, 19:14
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
supersossis schreef:
"Verder weet de redactie van Nr10.be dat de spelers van Tubeke, Boussu Dour en RWDM kampen met een ernstige betalingsachterstand. Ook bij Eendracht Aalst, dat zijn transververbod tijdens de winterstop nooit weggewerkt kreeg, is de situatie verre van rooskleurig".

ik verwacht na dit artikel wel even een uitleg van ons bestuur op de off. site waarin ons eens alles word uitgelegd waar we ons mogen aan verwachten tegen 2 april....en zeker wat zij zelf eigenlijk verwachten !!?.... ik dacht dat we 'profclub' gingen worden,(ver)nieuw(d) stadion zetten? of moeten we ons modderbottekes terug uit de kast halen om terug op de patattenvelden te gaan zien?

Ze hebben toch geen moeite gedaan om dat transferverbod weg te werken, omdat we toch geen transfers gingen doen ?
En er werd ook gezegd op een vergadering dat we altijd een transferverbod zullen hebben zolang we een negatief eigen vermogen hebben. Dus weet iedereen het al van in't begin van't seizoen, en toch vragen de meesten hun nog altijd af waarom we er altijd bijzitten ? Het negativisme druipt hier weer van mijn scherm.. :D

26 Mar 2014, 19:18
forumlegende

Elektronized schreef:
supersossis schreef:

Ze hebben toch geen moeite gedaan om dat transferverbod weg te werken, omdat we toch geen transfers gingen doen ?
En er werd ook gezegd op een vergadering dat we altijd een transferverbod zullen hebben zolang we een negatief eigen vermogen hebben. Dus weet iedereen het al van in't begin van't seizoen, en toch vragen de meesten hun nog altijd af waarom we er altijd bijzitten ? Het negativisme druipt hier weer van mijn scherm.. :D

:nieje: we hebben geen transferverbod omdat ons eigen vermogen negatief is. Negativisme is één ding, goed lezen is iets anders... :D

we gaan geen licentie in eerste zit hebben omdat we een negatief eigen vermogen hebben, in tweede zit zullen we met vlag en wimpel slagen ...

26 Mar 2014, 19:45
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Awel, uwen 2de zin bedoelde ik.. :D

26 Mar 2014, 23:37
forumlegende

Worden we vandaag wijzer over het hoe, wat en wanneer van de competitiehervorming? Die kans is reëel, want vandaag zit de Pro League samen met de Nationale Liga.

'De bedoeling is om het plan met de twee poules in Tweede Klasse verder uit te werken en te concretiseren. Begin april zitten dan de tweedeklassers samen om een definitief standpunt in te nemen. In die optiek kan je dus stellen dat de vergadering van vandaag best belangrijk is', vertelt De Croock aan Nr10.be.

Zoals u recent kon lezen, houdt het plan in dat de Tweede Klasse zou worden opgedeeld in twee reeksen. De zogenaamde A-reeks zou dan nadien vlot kunnen aansluiten bij de Jupiler Pro League om de scheiding van het profvoetbal door te duwen.

27 Mar 2014, 9:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
Welke reeks is voor ons eigenlijk het meest realistische, nuchter bekeken.

27 Mar 2014, 10:10
Reserve

Zienaa schreef:
Welke reeks is voor ons eigenlijk het meest realistische, nuchter bekeken.

Nuchter bekeken de B reeks
Zat bekeken de jupiler pro leaque

27 Mar 2014, 10:41
forumlegende

Leeftijd: 61
El Corredor (Light) schreef:
lijkt me duidelijk dat er van die tv gelden toch "iets" naar tweede moet gaan

uit de pot van de tv-gelden mogen ze van mij gerust 3 miljoen aan de eersteklassers geven en 1 miljoen aan de tweedeklassers. Doch ze gaan het de tweedeklassers niet gunnen denk ik.

27 Mar 2014, 10:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1138 berichten ]  Ga naar pagina 1 32 33 34 35 36 76