|
|
| Pagina 5 van 11 |
[ 159 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 3 4 5 6 7 … 11 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Bericht Re: Eendracht Aalst-Lommel United
Stijn schreef: Fillou schreef: Dirk schreef: En ik vin et een terechte beslissing. As aaver zejje da verlies oeik nie op voif doagen te boeven, integendiejl da verliesde noeit nie. Wa es tein een oitgesteljd matchken voetbal ? Ik zou er dan weer niets aan hebben dat de rest van de wereld stil staat terwijl ik mijn verdriet probeer te plaatsen. Wat ze het mij, als ouder van twee kindjes, kunnen schelen of vijf dagen na het overlijden gevoetbald wordt. Niets, helemaal niets. Net als de koning, de premier en de minister-president die mee gaan om hun deelneming te betuigen. Ik zou ze van't vliegtuig schoppen, denk ik. Nee, ik was meer dan waarschijnlijk 's ochtends vroeg gewoon zelf met de auto vertrokken in plaats van op die kwieten te moeten wachten, terwijl ze een school aan het bezoeken zijn. Het lijkt mij, met andere woorden, een beetje overdreven om niet te voetballen dit weekend. Gaan we die ouders daarmee steunen? Ik denk het niet. Gaan we die kindjes daarmee terug brengen? Nog veel minder. Volledig mee eens. Zou een dag van nationale rouw die mensen helpen ? Het is gewoon een blijk van respect, van medeleven. Het is zoveel te erger voor Lommel dat er jeugdspelertjes bij betrokken zijn wat de aflasting nog meer tot zijn recht doet komen, maar ook zonder dat heb ik er bijlange geen probleem mee. Wat de koning en politiekers ermee zal mij een zorg wezen. Het is gewoon het menselijk aspect dat nu telt. _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 15 Mar 2012, 16:20 |
|
|
Freak
wat moesten ze dan doe?neen zeggen op de vraag van lommel?dan krijgen we gans belgie op onze kop.
|
| 15 Mar 2012, 18:15 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09 Berichten: 1489 Leeftijd: 71 Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer |
waly 2 schreef: wat moesten ze dan doe?neen zeggen op de vraag van lommel?dan krijgen we gans belgie op onze kop. "Er zitten vier jeugdspelers van Lommel onder de slachtoffers", bevestigt Lommel-voorzitter Frans Luyckx aan onze redactie. "Dit is een echt drama. Iedereen binnen onze club leeft enorm mee." Mss begrijpt iedereen het nu beter ? _________________ "den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23 |
| 15 Mar 2012, 18:54 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26 Berichten: 2279 Leeftijd: 47 Locatie: Herzele WLM: [email protected] |
Vanzelfsprekende beslissing! Meer valt daar nie over te zeggen...
_________________ *** Iendracht Forever *** *** Com'on you Spurs *** |
| 15 Mar 2012, 18:57 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
Begrijpelijke beslissing als je dit hoort
_________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 15 Mar 2012, 19:00 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 55 Locatie: Herzele |
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die deze beslissing niet begrijpen.
![]() _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 15 Mar 2012, 19:09 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37 Berichten: 4820 Locatie: oilsjt |
Een minuut stilte zou ontoereikend geweest zijn voor zo'n onnoemlijk menselijk leed, een afgelasting is de enige juiste beslissing.
_________________ oilsjt, goi alien... |
| 15 Mar 2012, 19:17 |
|
|
forumlegende
De dag dat er een naaste overlijdt dan kan niets je nog schelen, laat staan een voetbalwedstrijd.
Dus langs de ene kant vind ik het een mooi en logisch gebaar maar langs den andere kant maakt dit helemaal niets uit ... |
| 15 Mar 2012, 19:48 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37 Berichten: 1959 Leeftijd: 56 |
Maakt volgens mij wel iets uit.
Respect en medeleven tonen kan voor de nabestaanden wel iets betekenen, hun laten weten dat ze niet alleen staan in hun verdriet. Je krijgt er de slachtoffers uiteraard niet mee terug, maar elk beetje steun kan iets uitmaken. Is het niet direct, dan toch later bij de verwerking. Ik ben men beide ouders ook al een tijdje kwijt, en je wordt harder in die zaken. Vrienden van mij die toen de moeite genomen hebben om op de begrafenis aanwezig te zijn, dat vergeet je niet. En op dat moment voel je dat je niet alleen staat. Dus volgens mij elke vorm van nagedachtenis maakt op termijn wel iets uit, ook al heb je ze niet terug. _________________ Proud member " den natten toeig" |
| 15 Mar 2012, 20:34 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Heel mooie en wijze beslissing van het bestuur van Aalst om in te gaan op de vraag van Lommel.
Wellicht maakt het voor sommgie ouders weinig verschil, maar voor anderen zeker wel. Het feit dat de wereld van al die gezinnen en heel die omgeving stilvalt krijgt een respectvol antwoord dat verscheidene van die ouders wel waarderen, of waarbij ze op zijn minst aanvoelen dat andere mensen even mee blijven "stil staan" bij dat immens verdriet... Hier in Heusden hebben we het ook ooit gekend: een ongeval met een bus met aan boord een vereniging uit dit dorp met 7 doden. De volgende dagen werden ook heel wat activiteiten afgelast en ik weet dat overlevenden en nabestaanden dit gewaardeerd hebben... En tussen haakjes: dat de koning komt is voor veel mensen ook belangrijk. Eén van de basisregels als je over trauma verwerking cursus volgt: "Als er een ramp gebeurt moet de koning komen." Dat is een impliciete erkenning voor die mensen van: het is normaal dat je flipt, want wat hier gebeurt is echt verschrikkelijk, zo verschrikkelijk dat de hoogst geplaatste persoonlijk naar je toekomt... |
| 15 Mar 2012, 20:50 |
|
|
Nationale Ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40 Berichten: 2290 Leeftijd: 46 Locatie: HERNE |
Dirk schreef: Maakt volgens mij wel iets uit. Respect en medeleven tonen kan voor de nabestaanden wel iets betekenen, hun laten weten dat ze niet alleen staan in hun verdriet. Je krijgt er de slachtoffers uiteraard niet mee terug, maar elk beetje steun kan iets uitmaken. Is het niet direct, dan toch later bij de verwerking. Ik ben men beide ouders ook al een tijdje kwijt, en je wordt harder in die zaken. Vrienden van mij die toen de moeite genomen hebben om op de begrafenis aanwezig te zijn, dat vergeet je niet. En op dat moment voel je dat je niet alleen staat. Dus volgens mij elke vorm van nagedachtenis maakt op termijn wel iets uit, ook al heb je ze niet terug. _________________ Justice for the 96! YNWA! I E N D R A C H T 4 E V E R !!! |
| 15 Mar 2012, 20:58 |
|
|
Vaste Waarde
jammen schreef: Een minuut stilte zou ontoereikend geweest zijn voor zo'n onnoemlijk menselijk leed, een afgelasting is de enige juiste beslissing. Volledig akkoord! |
| 15 Mar 2012, 21:17 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 15 Feb 2010, 20:04 Berichten: 1011 Leeftijd: 35 Locatie: Aalter |
Goed dat de wedstrijd is afgelast. De meeste mensen zijn hier gewoon niet goed van, dus zal dit in Lommel nog veel erger zijn.
Dit is trouwens hoe een minuut stilte hoort te zijn, muisstil: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1246281 Ik hoop dat de overleden mensen (kinderen) rust vinden en de gewonden goed genezen. _________________ Iendracht till i die! Iendracht kampioen 2010-2011! FCVDEH degradant 2011-2012! |
| 15 Mar 2012, 21:21 |
|
|
Scholier
Deze morgen heb ik in e-mail mijn medeleven betuigd aan de mensen van Lommel en namelijk via supportersclub green lions. Net kreeg ik e-mail terug waar de voorzitter me dankte dat ook wij als iendracht supporters hen sterkte wensten. Hij stelde het zeer op prijs en vroeg ons om tot einde seizoen in minuut 28 te applaudiseren ter nagedachtenis van de slachtoffers waaronder 4 spelertjes van Lommel. Ik wil dit zeker doen en denk de meeste onder ons hier ook denk ik.
|
| 15 Mar 2012, 22:23 |
|
|
Nationale Ploeg
DavidSeal schreef: Ik begrijp niet dat er mensen zijn die deze beslissing niet begrijpen. ![]() Ik begrijp ze wel. Ik vraag me alleen af of die ouders en families er iets aan hebben dat Lommel niet voetbalt op Eendracht Aalst. En dan spreek ik voor mezelf als ik zeg dat het mij bijzonder weinig zou kunnen schelen op zo'n moment. Ik heb al mensen rond mij verloren. Geen kinderen, gelukkig. Goeie vrienden van mij wél. Geloof me, die lagen niet wakker van een voetbalmatch hoor. Maar hun verdriet was wel net zo groot. |
| 16 Mar 2012, 8:36 |
|
| Pagina 5 van 11 |
[ 159 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 3 4 5 6 7 … 11 Volgende |