Oefenwedstrijden 2012-2013 - Pagina 53 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina 1 51 52 53 54 55 64
 Oefenwedstrijden 2012-2013 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Leeftijd: 71
Bericht Re: Oefenwedstrijden 2012-2013
El Corredor schreef:
pattaboem schreef:
El Corredor schreef:
@pattaboem: ik heb de indruk dat het een alles-of-niets-wedstrijd betrof voor promotie in plaats van een oefenmatch tegen Eendracht Zele. :D

aan een voorbereiding moet je niet al te veel conclusies vastknopen. Vorig jaar had iedereen een slecht gevoel maar werd het een prima seizoen. Dit jaar heeft de meerderheid precies een goed gevoel, maar ook dat is misschien overdreven.

van zodra de eerste vijf wedstrijden gespeeld zijn, kan je iets meer zeggen over ons niveau.

wat je prognose betreft, zeg je middenmoot.

wat is er mis mee middenmoot? wat mij betreft, graag zelfs, zou betekenen dat we ons seizoen van vorig jaar bevestigen. Wil je misschien promotie of eindronde? Ik denk niet dat we daar structureel klaar voor zijn...

1) Natuurlijk verwacht ik geen alles-of-niets wedstrijd bij een oefenmatch. Natuurlijk is er een wezenlijk verschil tussen competitie en oefenen. Maar elke supporter verwacht toch enige inzet "au-serieux". Als een voetbalwedstrijd zuiver voor het showgehalte bedoeld is, blijf ik eerlijk gezegd liever thuis.

2) Middenmoot is gewoon mijn prognose. Ik heb nooit beweerd dat daar iets mis mee is. Maar als supporter streef je toch naar iets meer dan grijze middenmoot. Anders zouden wij supporters niet in het stadion vertoeven en ons clublied zingen. "Eindronde-zonder-grotere-verwachtingen moet wel onze (stille) droom zijn: elke keer 1/3 van de competitie voorbij is. Iedereen weet dat we momenteel nog niet klaar zijn voor eerste. Maar wat meer financiele middelen in het bakje, door bvb met een eindronde, laat onze huidige schuldenberg sneller slinken, en onze eersteklasse-droom sneller groeien.

ik denk dat je de inkomsten van een eindronde heel zwaar overschat. Brengt niet alleen inkomsten mee, maar ook een pak kosten... ;)

Volledig mee akkoord, als we niet voor de titel gaan (in de veronderstelling dat je er de ploeg nu al zou voor hebben) moeten we tenminste hopen om zo ver als mogelijk te gaan in de beker ( en liefst zeeer ver !), en/of een eindrondeticket versieren, met als enig eerste betrachting: geld, geld, geld . Als deze ambitie ontbreekt, waarom dan nog gaan kijken als suppporter als je weet dat er zonder inzet gaat gespeeld worden, om van die stomme combiregelingen en dure ticketprijzen nog maar te zwijgen.

14 Aug 2012, 13:12
Nationale Ploeg

ik denk dat je de inkomsten van een eindronde heel zwaar overschat. Brengt niet alleen inkomsten mee, maar ook een pak kosten... ;)[/quote]

Volledig mee akkoord, als we niet voor de titel gaan (in de veronderstelling dat je er de ploeg nu al zou voor hebben) moeten we tenminste hopen om zo ver als mogelijk te gaan in de beker ( en liefst zeeer ver !), en/of een eindrondeticket versieren, met als enig eerste betrachting: geld, geld, geld . Als deze ambitie ontbreekt, waarom dan nog gaan kijken als suppporter als je weet dat er zonder inzet gaat gespeeld worden, om van die stomme combiregelingen en dure ticketprijzen nog maar te zwijgen.[/quote]

------------------------------------------------------
Wat betreft die eindronde-inkomsten, die zullen wellicht niet die massa-inkomsten zijn die een club plots superrijk maakt. Ik overschat die winst niet. Maar ik kan ook niet geloven, dat eindronde een verliespost is. Zeker niet voor Eendracht die bezegeld is met een zeer talrijk supporterspubliek, en daar komen die inkomsten toch van? Het geld dat een eindronde opbrengt, zal zeker welkom. Namelijk binnen het globale plaatje van financieel herstelbeleid van onze club. Dito redenering voor de bekerwedstrijden.
Daarnaast toch geen zever, hé, over onze ambitie als supporter toch?
Een eindrondeplaatsje moet (minstens) onze natte droom zijn, nu 'promotie' nog iets te ver gegrepen is. Meetellen in tweede klasse, als geduchte tegenstander , was toch ons volgende doel in het beleid van onze club...

15 Aug 2012, 9:07
Reserve

hoofd doel is denk ik een stabiele 2e klasser worden de eerste jaren
eens een paar seizoenen afwerken zonder financiele of bestuurs problemen daar zouden er al veel mee te vreden zyn
maar natuurlyk moest eindronde zich voor doen er dan natuurlyk voor gaan maar dromen van 1e klas lykt me wel nog ver af

15 Aug 2012, 9:30
Freak

Leeftijd: 45
willempie schreef:
hoofd doel is denk ik een stabiele 2e klasser worden de eerste jaren
eens een paar seizoenen afwerken zonder financiele of bestuurs problemen daar zouden er al veel mee te vreden zyn
maar natuurlyk moest eindronde zich voor doen er dan natuurlyk voor gaan maar dromen van 1e klas lykt me wel nog ver af

eigenlijk volledig mee akkoord. Alvorens van een eindronde of titel te spreken, laat ons eerst eens een volledig jaar zonder bestuurlijke of financiële problemen spelen, en praat dan over een eindronde.

een zorgeloos jaar, daar teken ik direct voor. Wat ben je met een gans jaar 6e of 7e te spelen. Het kost bakken premies en overgaan doe je toch niet.

ik denk niet dat we op organisatorisch en financieel vlak al zo ver zijn om een gooi te doen naar promotie (via titel of eindronde).

Overigens is er nog geen competitieminuut gevoetbald, dus al prognoses maken hieromtrent zijn voorbarig. Stel dat we onze start volledig missen...

15 Aug 2012, 10:57
Ancien

Leeftijd: 46
Iendrachter90 schreef:
Smetje schreef:
En ook Sam De Munter was er gisteren niet bij. Moest van de week ook al aantreden met de beloften ipv op TW. Wat ik daarvan gezien heb, was nochtans ook ni slecht.

De munter viel geblesseerd uit op training donderdag.Weydisch zal ook wel last hebben van een blessure.

Ter info en om alle speculaties uit de wereld te helpen - Weydisch was er tegen Zele niet bij wegens griep.

En inzake eerste tegendoelpunt tegen Zele: Kestens viel inderdaad heel sterk in, maar ipv de zwarte piet naar Bogaerts door te schuiven -> Kristof zat er in eerste instantie heel goed tussen, maar begint dan te dribbelen waar het compleet onnodig is, verliest de bal en dan komt de voorzet waar er inderdaad te laks op wordt verdedigd... Laat ons zeggen dat het een leerrijke situatie was om uit te leggen over hoe er NIET dient verdedigd te worden...

En conclusies na die match: was een oefenmatchken tegen een zwakke tegenstander waarbij opviel dat heel veel spelers - met de beker en de eerste competitiematchen in het achterhoofd - met de handrem op speelden om blessures te vermijden - helaas is het vaak net op die momenten dat het noodlot toeslaat. Conclusies konden al veel eerder getrokken worden over spelpeil wat deze kern aankan - feit is dat we nu nog niet kunnen inschatten wat het in competitie zal opleveren. Zondag zullen we al iets meer weten.

16 Aug 2012, 7:59
Nationale Ploeg

Ik ben niet volledig akkoord met sommige forumgebruikers. Het is wel juist dat een eindplaats tussen 5de en 7de plaats, eigenlijk het 'schadelijkste scenario' is. Je moet inderdaad vrij veel premies uitbetalen en het heeft niks opgebracht. Zelfs geen extra einderondewinsten.
Nochtans mag de doelstelling niet zijn: "middenmoter in tweede klasse" om enkele rustige seizoenen door te maken... 'tot we dan uiteindelijk klaar zijn voor eredivisie'.

Die doelstelling kan bestuur en de trainer 'niet verkopen' aan de spelers! Op die wijze zou inzet, afhankelijk worden van de matige en vredige resultaten in de middenmoot; en die hen het gevoel geven van "taak volbracht"
Uiteindelijk zie je het toeschouwerspubliek dan dalen, naar mate het seizoen naar zijn einde loopt... omdat er toch niks meer de winnen-of-verliezen valt.
Streefdoel moet werkelijk einderonde zijn. Zeker voor de supporters. Er zijn 3 kansen per seizoen. Zo blijft het vuur onder de pan. Dat we (nog) niet promoveren, zal niemand erg vinden.
Het bestuur stelde duidelijk dat we een stevige tweedeklasser moesten worden, die gevreesd wordt door onze tegenstrevers. En daarmee is momenteel iedereen tevreden.

16 Aug 2012, 16:41
toevallige voorbijganger

pattaboem schreef:
Ik ben niet volledig akkoord met sommige forumgebruikers. Het is wel juist dat een eindplaats tussen 5de en 7de plaats, eigenlijk het 'schadelijkste scenario' is. Je moet inderdaad vrij veel premies uitbetalen en het heeft niks opgebracht. Zelfs geen extra einderondewinsten.
Nochtans mag de doelstelling niet zijn: "middenmoter in tweede klasse" om enkele rustige seizoenen door te maken... 'tot we dan uiteindelijk klaar zijn voor eredivisie'.

Die doelstelling kan bestuur en de trainer 'niet verkopen' aan de spelers! Op die wijze zou inzet, afhankelijk worden van de matige en vredige resultaten in de middenmoot; en die hen het gevoel geven van "taak volbracht"
Uiteindelijk zie je het toeschouwerspubliek dan dalen, naar mate het seizoen naar zijn einde loopt... omdat er toch niks meer de winnen-of-verliezen valt.
Streefdoel moet werkelijk einderonde zijn. Zeker voor de supporters. Er zijn 3 kansen per seizoen. Zo blijft het vuur onder de pan. Dat we (nog) niet promoveren, zal niemand erg vinden.
Het bestuur stelde duidelijk dat we een stevige tweedeklasser moesten worden, die gevreesd wordt door onze tegenstrevers. En daarmee is momenteel iedereen tevreden.

akkoord maar als het niet haalbaar is het ook zo zal daarom niet dweis lopen zenne stabiel seizoen draaien is al meer als genoeg moet rekenen is nog maar ons 2e seizoen in 2e klasse met een compleet nieuwe ploeg dan mag je geen mirakels verwachten

16 Aug 2012, 22:00
nieuw in de eerste ploeg

Het ideale scenario zou dus blijkbaar zijn: 20 matchen in degradatiegevaar vertoeven (weinig premies ;) ), dan de laatste periodetitel pakken (met een minimum aan punten), in de eindronde altijd voor een volgepakt huis spelen (money money money :love: ) én de laatste dag van de eindronde uitgeschakeld worden!
Iedereen akkoord? :kiss:

17 Aug 2012, 8:27
Ancien

Leeftijd: 46
luque schreef:
Het ideale scenario zou dus blijkbaar zijn: 20 matchen in degradatiegevaar vertoeven (weinig premies ;) ), dan de laatste periodetitel pakken (met een minimum aan punten), in de eindronde altijd voor een volgepakt huis spelen (money money money :love: ) én de laatste dag van de eindronde uitgeschakeld worden!
Iedereen akkoord? :kiss:

Dju zeg - da lijkt heel sterk op het plan Bodart bij onze vorige passage in tweede :D Alleen sloeg het wat tegen die derde periode :-)

Ter info: dat bewuste seizoen vatten we ook aan op de Bosuil waar Delmotte oa de voorkeur kreeg op onze topspits Zrilic en ook Reigel door meestertacticus Staelens op de bank moest starten... Delmotte komen we nu zondag opnieuw tegen trouwens, net als Esteban Casagolda die nog wel een belletje doet rinkelen uit menig derdeklasse-ontmoetingen tegen Diegem en Racing Mechelen oa... Onze zwarte parel van weleer Pape Gueye is niet langer Unionist helaas en ook "zal ik ook uw krijtlijnen eens opsnuiven?" Kaklamanos is er niet meer bij.

17 Aug 2012, 8:31
Nationale Ploeg

akkoord maar als het niet haalbaar is het ook zo zal daarom niet dweis lopen zenne stabiel seizoen draaien is al meer als genoeg moet rekenen is nog maar ons 2e seizoen in 2e klasse met een compleet nieuwe ploeg dan mag je geen mirakels verwachten[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------
- "Slechts tweede seizoen in tweede klasse" en "compleet nieuwe ploeg" zijn geen motivaties om om niet te kunnen meespelen in de promotiestrijd. (lees: 'eindronde')
1) Er zijn al meerdere ploegen geweest die in een mininimum van tijd van lagere divisies, heel snel naar eredivisie zijn geklommen. Hangt af van de status van de club. (bvb KV Mechelen). Eendracht hoort daar zeker bij. Aalst is een centrumstad die in principe haar plaats in eerste klasse verdient.(zie geschiedenis van de club)
2) "Compleet nieuwe ploeg" is evenmin en motivatie. Als een aantal spelers te veel willen verdienen, moet je die echt laten vertrekken. Als de ploeg daarvoor volledig moet worden vernieuwd, is dat maar zo.
Er zijn immers meerdere goeie koeien die 'Blaar' heten. En is het aan het bestuur én trainer, om "hun kunde" te demonstreren, talent te' vinden, en een nieuwe, betere, ploeg samen te stellen en die optimaal te laten functioneren. Dat hebben andere en zelfs kleinere clubs in 't verleden ook bewezen.
3) De enigste werkelijke motivatie om nog enige jaren in tweede klasse te blijven hangen is: dat de club financieel én structureel klaar moet zijn voor eredivisie. Wat thans nog niet het geval is.
En dat is nodig om in eerste te kunnen blijven.
En daar ben ik het wél mee eens.

17 Aug 2012, 10:37
Nationale Ploeg

Meedingen in de promotiestrijd, zonder te promoveren; is een onderdeel in het groeiproces naar eerste klasse. En dat mag enkele jaren duren, tot men er voor klaar is.
Lees: de geldmiddelen verzamelen, supporterspotentieel aandikken, sponsoring laten groeien, schulden afbouwen en een gezonde club worden.
Daarom is het nodig, geen grijze middenmoter te worden maar een geduchte ploeg, die meedingt in de promotie. Oostende is een ploeg die aan zo'n groeiproces bezig is.

17 Aug 2012, 10:50
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Eerst stappen voor ge wilt gaan lopen. Om jaarlijks de top te ambiëren moet ge eerst zorgen dat er een stabiel bestuur is met de financiële middelen. Laat ons daar maar mee beginnen ...

17 Aug 2012, 10:58
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Jeroen schreef:
Eerst stappen voor ge wilt gaan lopen. Om jaarlijks de top te ambiëren moet ge eerst zorgen dat er een stabiel bestuur is met de financiële middelen. Laat ons daar maar mee beginnen ...

²

17 Aug 2012, 12:34
Nationale Ploeg

[quote="Jeroen"]Eerst stappen voor ge wilt gaan lopen. Om jaarlijks de top te ambiëren moet ge eerst zorgen dat er een stabiel bestuur is met de financiële middelen. Laat ons daar maar mee beginnen ...[/quote]
----------------
Dit is ondertussen een cliché . We hebben intussen al een karrevracht in jaren 2deklasse-ervaring achter de rug. Vorig seizoen 'middenmoot' gehaald. Ik vind dat de tijd gekomen is om stilaan met 'de grote jongens van tweede klasse' mee te strijden: "Mee-concurreren, ....meer verwachten we (nog) niet".
"Stappen" hebben al voldoende geleerd. De "draf" mag er gaan komen. Lopen kan, als wij er klaar voor zijn.
Wat zijn wij, Aalst, minder ?....dan dorpen en kleinerschaliger gemeenten zoals ......Tubeke, Eupen, Oudenaarde, Peruwelz, St.Truiden, Roeselare, Westerlo, Lommel, Oostende...enz
En wat loopt er mis met de stabiliteit van ons bestuur? Ik heb al een tijdje het gevoel dat ze goed bezig zijn, ...traag en progressief.
Waarom zouden wij dit seizoen niet 'ietsjes' meer mogen verwachten, dan vorig seizoen?

17 Aug 2012, 16:48
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 40
WLM: [email protected]
pattaboem schreef:
Jeroen schreef:
Eerst stappen voor ge wilt gaan lopen. Om jaarlijks de top te ambiëren moet ge eerst zorgen dat er een stabiel bestuur is met de financiële middelen. Laat ons daar maar mee beginnen ...[/quote]
----------------
Dit is ondertussen een cliché . We hebben intussen al een karrevracht in jaren 2deklasse-ervaring achter de rug. Vorig seizoen 'middenmoot' gehaald. Ik vind dat de tijd gekomen is om stilaan met 'de grote jongens van tweede klasse' mee te strijden: "Mee-concurreren, ....meer verwachten we (nog) niet".
"Stappen" hebben al voldoende geleerd. De "draf" mag er gaan komen. Lopen kan, als wij er klaar voor zijn.
Wat zijn wij, Aalst, minder ?....dan dorpen en kleinerschaliger gemeenten zoals ......Tubeke, Eupen, Oudenaarde, Peruwelz, St.Truiden, Roeselare, Westerlo, Lommel, Oostende...enz
En wat loopt er mis met de stabiliteit van ons bestuur? Ik heb al een tijdje het gevoel dat ze goed bezig zijn, ...traag en progressief.
Waarom zouden wij dit seizoen niet 'ietsjes' meer mogen verwachten, dan vorig seizoen?

Jaren 2deklasse ervaring? de huidige ploeg heeft enkel vorig jaar ervaring in 2de klasse. De jaren van 40 jaar geleden moet ge niet meetellen e :s
Mis met de stabiliteit van het bestuur? :plat: Dat ze eerst eens een VOLLEDIG seizoen kunnen werken, dan kan je pas spreken over betere stabiliteit. Het is nog maar van vorig jaar geleden dat ze hier een half jaar met ambras hebben gezeten.
Voor mij is hetzelfde seizoen als vorig jaar top. plaats tussen 8 en 12 en af en toe nen uitschieter tegen nen topper. En als ze dan een volledig jaar kunnen werken zonder ambras zal ik content zijn :)

17 Aug 2012, 17:07
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 947 berichten ]  Ga naar pagina 1 51 52 53 54 55 64