|
|
| Pagina 93 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 91 92 93 94 95 … 242 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010 ![]() Lid geworden op: 23 Mei 2006, 23:25 Berichten: 3287 Leeftijd: 40 Locatie: Opwijk |
Bericht Re: Rode Duivels
Dani schreef: Toch maar eerder voorzichtig zijn in de uitspraken rond Lukaku. We zullen eens zien hoeveel keer hij volgend jaar zal scoren. Het jaar van de bevestiging is cruciaal. En wat betreft spelers op wereldniveau : bijna elke nationale ploeg heeft wel zo'n gevestigde waarde die een ploeg kan dragen of een wedstrijd kan beslissen. Zelfs Bosnië heeft zo'n spelers (actief bij Wolfsburg) die ook effectief het verschil maken in wedstrijden waar het om de knikkers gaat. Bij ons wil ik dit eerst wel nog eens zien. En als je deze uitspraken pessimistisch vind, tja, de nationale ploeg heeft de laatste jaren zo slecht gepresteerd dat je er moeilijk optimistisch kan van worden. We hebben de laatste jaren zoveel talenten, ongelooflijk, meer dan in Nederland zelfs. Talenten op overschot ... maar prestaties ? Blijkbaar onbelangrijk. We zijn al in hoerastemming als we een kind van 16 in de spits zien staan bij de nationale ploeg. En het erge eraan is, we hebben gewoon niks anders. Als we met spelertjes van 16,17 of 18 jaar ons gaan moeten kwalificeren jongens, face it ... ook het EK zullen we niet halen met al onze "talenten". Ja man, gij woont zeker in een zwart huis en draagt alleen zwarte kleren? En waarschijnlijk ga je die kleren kopen met uw zwart geld? En zit je constant met een zonnebril op, zelfs in de winter in je zwarte wagen? We zeggen al jaren, er is kwaliteit maar we hebben geen spits. Nu hebben we een spits en dan zeg je: Amai, we zijn al content met een 16-jarige in de spits. Geloof mij, vraag elke supporter in de wereld wat zij zouden vinden van een 16-jarige, die topschutter is in de eigen competitie, in de nationale ploeg en elke supporter zou zeggen. "Schitterend, daarvan gaan wij nog veel geniet hebben" . Wat zou gij doen? Wachten tot hij 19 is? Of tot hij 25 goals maakt in de competitie? _________________
|
| 15 Mar 2010, 19:49 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47 Berichten: 743 Leeftijd: 44 |
Ik geloof ook nog steeds in deze groep, het kan niet anders dan dat deze groep op termijn resultaten gaat halen. (nog wat meer ervaring en mentaal volwassener worden zijn de werkpunten maar dat kan je een ploeg van deze leeftijd nu niet verwijten)
Enige minpunt (maar dat weet ondertussen al iedereen) is het ontbreken van een rechtsback. _________________ http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300 |
| 16 Mar 2010, 9:32 |
|
|
forumlegende
Het optimisme van sommigen hier klinkt eerder naief.
We zullen elkaar nog eens spreken als we halfweg de kwalificaties zijn. |
| 16 Mar 2010, 10:48 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
Dani schreef: Het optimisme van sommigen hier klinkt eerder naief. We zullen elkaar nog eens spreken als we halfweg de kwalificaties zijn. Kunt gij nu niet begrijpend lezen of wilt ge het gewoon niet lezen? Der is hier niemand die zegt dat we ons zomaar voor het EK gaan kwalificeren toch. Het zou inderdaad gerust kunnen dat het halfweg de kwalificaties weeral voorbij is. Maar der wordt hier gezegd dat er wel talent is en dat de toekomst (en daarmee wordt niet binnen enkele maanden bedoeld) er wel eens rooskleurig zou kunnen uitzien. Hetgeen gij naïef noemt, is alleszins veel meer onderbouwd dan uw dooddoeners hier. Maar soit, mij niet gelaten als gij der u beter bij voelt om zowat alles met de grond gelijk te maken en te weigeren om ook eens iets van de positieve kant te bekijken. |
| 16 Mar 2010, 12:46 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Neem dat de groep nu zo een gemiddelde leeftijd heeft van 20 jaar.
Als ze nog 10 jaar meegaan kunnen ze nog 3 EK's en 2 WK's halen. Ik geloof er in ieder geval in dat we er bij een volgende WK terug gaan bij zijn, desnoods organiseren we het in 2018 zelf. _________________ If you never try, you'll never know |
| 16 Mar 2010, 13:39 |
|
|
Nationale Ploeg
Een beetje leesvoer voor Dani:
"Rode Duivels gevaarlijke outsider op WK 2014" Even schrikken toch voor wie gisteren 'The Times' las. Het Britse kwaliteitsblad pakte uit met de stelling dat België wel eens een gevaarlijke outsider zou kunnen zijn op het WK 2014 of 2018. Met dank natuurlijk aan onze uitzonderlijk jonge lichting, die nu ook over de landsgrenzen heen hoge ogen gooit. Elke jonge snaak wordt door 'The Times' tegen het licht gehouden. Zo leren we dat Axel Witsel (21) "veel meer is dan de man van die vreselijke tackle", dat Steven Defour (21) een geboren leider is die Standard tot in de Champions League bracht en dat Marouane Fellaini (22) de laatste twee seizoenen een vaste waarde was bij Everton. "Hazard belofte van het jaar" Dan volgt Jan Vertonghen. "Een linksvoetige reus van 22 die bij Ajax het verkeer op het middenveld regelt, maar ook in de defensie kan spelen." En er komt nog meer. "Eden Hazard, pas in januari 19 geworden, werd vorig seizoen in Frankrijk verkozen tot 'Belofte van het jaar'. De aanvallende pocketspeler zorgt voor constante dreiging, zoals Liverpool vorige week nog mocht ondervinden. Kevin Mirallas (22) werd afgestopt door blessures, maar hij is een gevaarlijke speler met veel potentieel. Moussa Dembélé (22) is nog zo'n dynamisch type, die er mee voor zorgde dat AZ vorig seizoen kampioen werd." "Link tussen Lukaku en Drogba snel gelegd" Het beste houdt 'The Times' voor het laatste: "Romelu Lukaku maakte op 16-jarige leeftijd zijn debuut voor België. Hij scoorde in de competitie al dertien keer (intussen zit Lukaku al aan 14; nvdr), en dat terwijl hij vaak vanaf de bank startte. Natuurlijk mogen we niet vergeten dat het maar om de Belgische competitie gaat, maar met één goal om de honderd minuten legt hij dezelfde cijfers voor als Wayne Rooney: acht jaar ouder en ontegensprekelijk de beste spits van het moment. Lukaku is een atleet met snelheid, gestalte en verfijnde kwaliteiten. De link met Didier Drogba is snel gelegd, met die nuance dat de Ivoriaan op 16-jarige leeftijd jeugdvoetbal speelde bij Levallois, een semi-professioneel team. Pas toen hij acht jaar later voor Guingamp speelde, begon hij de pannen van het dak te spelen. Vroegrijpheid wordt de kern van hun succes", besluit 'The Times'. Onze staatsstructuur, een troef! Tot slot krijgt ook onze ingewikkelde staatsstructuur een aparte vermelding. "België is per definitie multicultureel, met Vlaamse, Waalse en Duitstalige invloeden. Voeg daar nog immigratie aan toe, en je krijgt een smeltkroes van spelers die hun wortels hebben in Griekenland (Mirallas), de Democratische Republiek Congo (Lukaku), Marokko (Fellaini), Mali (Dembélé) en Martinique (Witsel). De laatste keer dat de Rode Duivels zo'n talentvolle kern hadden, was in 1986. Toen werd onder leiding van Enzo Scifo, Jean-Marie Pfaff, Jan Ceulemans en Eric Gerets de halve finale van het WK 1986 gehaald." De afsluiter van 'The Times' mag er ook zijn. "België is het bewijs dat middelgrote landen er altijd moeten in blijven geloven. Vroeg of laat krijgen ook jullie je gouden generatie." De giller van de dag of toch een kern van waarheid? Aan u om te oordelen... (svm) |
| 16 Mar 2010, 13:39 |
|
|
forumlegende
Dat artikel is toch hilarisch ?
Gelooft er nu iemand van jullie dit echt ? OK, ik blink misschien uit in het "extreem nagativisme" volgens jullie maar dit is toch te gek voor woorden ? Ondanks mijn negatieve kijk op de Rode Duivels heb ik niets liever dan dat ze resultaten zouden boeken. Ik heb overigens sinds begin jaren 90 geen enkele wedstrijd gemist (tenzij het niet werd uitgezonden natuurlijk) en ben ook niet zinnens om het niet meer te volgen, integendeel. Om even terug te komen op Lukaku. Sommigen onder jullie vinden hem nu al Europese top. En net daarop was mijn mening gebaseerd over Lukaku. Dat hij eerst volgend jaar maar eens bevestigd. En om helemaal streng te zijn : hoeveel keer heeft hij op Hamburg (tegen een matig Hamburg dan nog wel) de bal geraakt ? |
| 16 Mar 2010, 16:28 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
Dani schreef: Om even terug te komen op Lukaku. Sommigen onder jullie vinden hem nu al Europese top. En net daarop was mijn mening gebaseerd over Lukaku. Dat hij eerst volgend jaar maar eens bevestigd. En om helemaal streng te zijn : hoeveel keer heeft hij op Hamburg (tegen een matig Hamburg dan nog wel) de bal geraakt ? Voor mij is Lukaku absoluut nog geen Europese top, maar wat erger is, is dat gij hem daar ook op afrekent. Ne jongen van 16 jaar begot. Zelfs als hij volgend jaar niet bevestigt (met een t voor alle duidelijkheid ), wil dat dan toch nog niks zeggen. Dan is hij nog maar 17 jaar. Zelfs gij, in al uw negativisme, moet toch kunnen toegeven dat we met Lukaku (en niet alleen met hem) voor de toekomst wel een enorme troef in handen hebben. |
| 16 Mar 2010, 16:39 |
|
|
forumlegende
Absoluut. Daar volg ik je volledig in. Ook voor wat betreft Lukaku
![]() |
| 16 Mar 2010, 16:45 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 55 Locatie: Herzele |
Dani schreef: Dat artikel is toch hilarisch ? Gelooft er nu iemand van jullie dit echt ? OK, ik blink misschien uit in het "extreem nagativisme" volgens jullie maar dit is toch te gek voor woorden ? Ondanks mijn negatieve kijk op de Rode Duivels heb ik niets liever dan dat ze resultaten zouden boeken. Ik heb overigens sinds begin jaren 90 geen enkele wedstrijd gemist (tenzij het niet werd uitgezonden natuurlijk) en ben ook niet zinnens om het niet meer te volgen, integendeel. Om even terug te komen op Lukaku. Sommigen onder jullie vinden hem nu al Europese top. En net daarop was mijn mening gebaseerd over Lukaku. Dat hij eerst volgend jaar maar eens bevestigd. En om helemaal streng te zijn : hoeveel keer heeft hij op Hamburg (tegen een matig Hamburg dan nog wel) de bal geraakt ? ![]() _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 16 Mar 2010, 16:48 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Bram schreef: Neem dat de groep nu zo een gemiddelde leeftijd heeft van 20 jaar. Als ze nog 10 jaar meegaan kunnen ze nog 3 EK's en 2 WK's halen. Ik geloof er in ieder geval in dat we er bij een volgende WK terug gaan bij zijn, desnoods organiseren we het in 2018 zelf. ![]() |
| 16 Mar 2010, 16:58 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
DavidSeal schreef: Dani schreef: Dat artikel is toch hilarisch ? Gelooft er nu iemand van jullie dit echt ? OK, ik blink misschien uit in het "extreem nagativisme" volgens jullie maar dit is toch te gek voor woorden ? Ondanks mijn negatieve kijk op de Rode Duivels heb ik niets liever dan dat ze resultaten zouden boeken. Ik heb overigens sinds begin jaren 90 geen enkele wedstrijd gemist (tenzij het niet werd uitgezonden natuurlijk) en ben ook niet zinnens om het niet meer te volgen, integendeel. Om even terug te komen op Lukaku. Sommigen onder jullie vinden hem nu al Europese top. En net daarop was mijn mening gebaseerd over Lukaku. Dat hij eerst volgend jaar maar eens bevestigd. En om helemaal streng te zijn : hoeveel keer heeft hij op Hamburg (tegen een matig Hamburg dan nog wel) de bal geraakt ? ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 16 Mar 2010, 17:54 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
Ik vind dat Vermaelen meer aandacht verdient, is één van de sterkhouders van Arsenal begot!
Welke Belgische voetballer kan/kon dit voorleggen? En kom niet af met Van Buyten, dat is en blijft een lomp konijn ![]() |
| 17 Mar 2010, 11:25 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
AlostanA schreef: Ik vind dat Vermaelen meer aandacht verdient, is één van de sterkhouders van Arsenal begot! Welke Belgische voetballer kan/kon dit voorleggen? En kom niet af met Van Buyten, dat is en blijft een lomp konijn ![]() Gerets bij PSV (toen top) en AC Milaan Pfaff bij Bayern Lozano bij Anderlecht en erna even (kort tot zijn miserie) bij Real Madrid Scifo bij Anderlecht (toen Europese top) en efkes Inter Heel Club Brugge in de tijd van Happel, met als Belgen Vandereycken, Leekens,... Voor alle duidelijkheid, wat Anderelecht - Club Brugge in de tweede helft van de jaren zeventig tot begin jaren tachtig voorlegde is minstens even goed als wat Arsenal nu doet, als het al niet beter is. We hebben een kort geheugen, natuurlijk... Club bij voorbeeld twee Europese finales in drie jaar... Spijtig genoeg (voor hen) was Liverpool toen nog van een andere planeet, al stonden ze op Anfield ooit in de heenwedstrijd van een finale bij de rust 0-2 voor... En wat Van Buyten betreft, ik ben als voetballer ook een lomp konijn, maar ik hoop toch ook eens in de basis te staan bij Bayern en er het geld voor te krijgen dat hij krijgt. Maar ja, daar kennen ze natuurlijk niets van voetbal... |
| 17 Mar 2010, 16:32 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15 Berichten: 4109 Leeftijd: 42 Locatie: Lede WLM: [email protected] |
Ik vind Van Buyten nu toch ook een lomp konijn
![]() |
| 17 Mar 2010, 16:52 |
|
| Pagina 93 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 91 92 93 94 95 … 242 Volgende |