ander nieuws - Pagina 104 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 102 103 104 105 106 126
 ander nieuws 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Bericht Re: ander nieuws
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek

Op programma's klikken, dan naar Panorama gaan, en dan in het menu Panorama 06/12/2012 klikken op "De fiscus buitenspel".

07 Dec 2012, 11:12
Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Mariner schreef:
zou die reportage online te herbekijken zijn ergens?

Was je naar Genk - Basel aan het kijken? :p

http://www.canvas.be/video_overzicht Hier kun je da normaal terugvinden Mariner ;)

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Elektronized schreef:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek

Op programma's klikken, dan naar Panorama gaan, en dan in het menu Panorama 06/12/2012 klikken op "De fiscus buitenspel".

Ge waart te rap... :)

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

Nationale Ploeg

Vandaag een interessante column in De Standaard van Hans Vandeweghe.

Citeer:
Maandag op Twitter.

Een retweet van een tweet van de SC Buitenboys:

‘Onze grensrechter Richard overleed om 17u30 in het bijzijn van familie. Dit geweld op de velden moet stoppen!'

De retweeter, mijn anders immer zo charmante Nederlandse ex-collega Willem: ‘Buitenspel afschaffen, zeker in het lagere amateurvoetbal, zou het wangedrag op en rond de velden kunnen terugdringen.'

In het genre ‘verdwazing van het voetbalvolkje' kan die tellen. Willem heeft veel volgers, maar slechts enkele moedigen repliceren. Eén vindt het smakeloos.

Willem-de-twitteraar is hardleers: ‘Eens met allen: (her)opvoeden, straffen. Maar alvorens we in de ideale samenleving wonen, denk ik dat afschaffen buitenspel zinnig is.'

Vervolg van de tweet: ‘Ik vertoef veelvuldig op de amateurvelden en de grensrechter heeft het niet vaak goed gedaan, om het mild uit te drukken.'

Richard heeft het niet goed gedaan en daarom is hij nu dood. Hij was een clubgebonden grensrechter, zoals dat heet in Nederland. Hij is na de wedstrijd in Almere-Buiten aangevallen door enkele jongens van het bezoekende team. Geslagen en geschopt, op zijn hoofd. Is rechtgestaan. Is naar huis gegaan, heeft hoofdpijn gekregen. Hersentrauma. Hersendood. Echt dood: maandagavond om 17u30.

Richard-de-grensrechter is doodgeschopt omdat ‘hij het niet goed heeft gedaan', omdat hij buitenspel niet goed had gezien. Bui-ten-spel, in godsnaam. Een moeilijke regel misschien, maar moet een mens dood omdat hij zich als onderbetaalde vrijwilliger een (paar) keer heeft vergist? ‘Wat een kutvoetbal', waren zijn laatste woorden. Misschien moet je buitenspel niet afschaffen, maar voetbal.

Er woedt al langer een kip-of-eidiscussie. Word je randdebiel van het voetbal? Of trekt voetbal juist randdebielen aan? Eerlijk? Het is van allebei. Niet een beetje, véél. Geen sport met méér hersenlozen en ongemanierde schoften – op het veld en in de tribune – dan het voetbal. Dat is een empirische vaststelling na meer dan dertig jaar in allerhande tribunes van atletiek over voetbal tot zwemmen.

Geldt dat etiket van randdebiel voor álle mensen in en rond het voetbal? Alsjeblieft niet. Voetbal afschaffen dan maar? Neen, dat ook niet. Maar het gemiddelde IQ en EQ op en rond de voetbalvelden is bijzonder laag en de sociale controle op het geweld naast en op het veld is onbestaande. Jammer maar helaas: agressie en domheid zijn vooral van het voetbal.

Voetbal betaalt als populaire sport de tol van een gezagscrisis, heet het dan gemakshalve. Is het gebrek aan populariteit de reden waarom judoka's en boksers wél van die scheidsrechter afblijven en uit protest op hun knieën gaan zitten treuren als ze het niet eens zijn met de uitslag?

En wat dan met de allerpopulairste sport in dit land: wielrennen? Waarom is daar de agressie totaal afwezig en staan over een paar maanden in de berm langs de weg de supporters van Boonen, Gilbert en Cancellara broederlijk naast elkaar? Kom mij niet vertellen dat IQ en EQ van de wielersupporter zoveel hoger zijn dan die van de voetbalsupporter. Veldrijders houden er nu al rekening mee: als tijdens de winterstop de voetbalsupporter zich tijdelijk naar de crossparcoursen begeeft, neemt de agressie daar hand over hand toe.

Kutvoetbal, natuurlijk wel. Neem de jonge spelertjes. Het excuus voor hun ontsporingen luidt: ze zijn te verwend, normvervaging is een fataliteit. Dat kan kloppen, maar jonge wielrenners zijn ook verwend. Sommigen hebben op hun zestiende al een supportersclub en tien paar wielen, maar ik heb ze nog nooit een dopingcontroleur of een koerscommissaris in elkaar weten slaan. Ik ken wel een al te hitsige vader van een groot wielertalent die altijd hetzelfde excuus hanteert: ‘Sorry, ik kan het niet helpen, ik kom uit het voetbal.'

Dat voetbal zal toch eens moeten beseffen dat het zo niet verder kan. Steeds weer wordt ons aangepraat dat het een sociale beweging is. Dat zijn mooi verpakte leugens, want voetbal is in de eerste plaats een foute uitlaatklep voor foute lui. Vergeet de community-werking, vergeet de mediatieke bezoeken aan klinieken en drugshuizen. Voetbal, voed uw spelers en supporters op. Begin met dit filmpje: http://www.standaard.be/soccer

07 Dec 2012, 11:28
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Veldwezeld zat er alleszins tussen in die reportage van gisteren. :)
En inderdaad, zo verrassend was het toch allemaal nie ze, waar ik het meeste nog van opkeek was het feit dat Martens zich gebaarde van krommen haas als hij de beelden zag... En hij die dacht dat alles netjes verliep in het voetbal, eens benieuwd of hij de moeite gaat doen om die Belgische "topclub" dat zwart geld aanvaarde gisteren te ontmaskeren? ... I don't think so! ;)

07 Dec 2012, 11:29
forumlegende

Ik vraag me af hoe dat gegaan is op de redactievergadering van Panorama...'Ja, wat gaan we nu eens doen...iets over zwart geld?' 'Zwart geld...mmm, in het voetbal, jaaaaa, dat zal wa geven!'
Sorry, maar om te geloven dat er geen zwart geld circuleert in het voetbal van eerste klasse tot 4e provinciale, daar moet je toch een enorm naiëve kl*** voor zijn.
Dus deze reportage brengt geen nieuws, ook geen namen of gezichten in beeld dus de reactie zal navenant zijn : nul.
Voor mij mogen ze alles in het moderne voetbal eens opkuisen, maar dan van aan de top tot de staart.
Een eind maken aan de belachelijk hoge transferbedragen, maar ook aan het geven van 500 euro premie in het zwart aan spelers van een derdeprovincialer.
En geen provinciale clubjes pesten en grote clubs met rust laten.
Want dat gebeurt hier meer en meer : de grote zaken gaan de kast in en de onnozele dingen worden vervolgd. Volledig tabula rasa is de enige oplossing, maar die oplossing komt er nooit.

07 Dec 2012, 11:30
Freak

Leeftijd: 45
davy1919 schreef:
Veldwezeld zat er alleszins tussen in die reportage van gisteren. :)
En inderdaad, zo verrassend was het toch allemaal nie ze, waar ik het meeste nog van opkeek was het feit dat Martens zich gebaarde van krommen haas als hij de beelden zag... En hij die dacht dat alles netjes verliep in het voetbal, eens benieuwd of hij de moeite gaat doen om die Belgische "topclub" dat zwart geld aanvaarde gisteren te ontmaskeren? ... I don't think so! ;)

bij die topclub had ik het gevoel dat het om Gent ging. ;)

07 Dec 2012, 11:38
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Lierse of Beerschot heb ik ook al gehoord. Ik kan het stadion moeilijk herkennen..
Heb ook al gehoord dat Dessel en Sint-Lenaerts erin zouden voorkomen.

07 Dec 2012, 11:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Elektronized schreef:
Lierse of Beerschot heb ik ook al gehoord. Ik kan het stadion moeilijk herkennen..
Dienen ene penningmeester gaf in elk geval toch een goeie tip door te melden dat hij zelf ook bij justitie werkte :) Zal het toch iets simpeler maken om hem te traceren denk ik. Bon zwart geld en belastingsontduiking, toch nog iets waar we meespelen aan de top. Men moet zijn monumenten koesteren zeg ik altijd.

07 Dec 2012, 11:54
Nationale Ploeg

Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Elektronized schreef:

ze zeiden "Belgische topclub" en aangezien haha Gent een (zelfverklaarde) topclub is en Louwagie en De Witte (samen me Van Holsbeeck) nog isj de groeitste maffia is int Belgisch voetbal is... Ge moetj het dus nie te ver gaan zoeken e. :)

07 Dec 2012, 12:01
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Ik dacht ook het stadion van Lierse even herkend te hebben... Nuja, we zullen wel zien wat er van komt

07 Dec 2012, 12:05
forumlegende

El Corredor schreef:
ik vond hun Ye-reportage over de gokmaffia veel straffer, gisteren maar een scheet in een fles.

iemand die wat maten heeft in het 2e, 3e, 4e klasse voetbal is gisteren waarschijnlijk uit zijnen zetel gevallen van verbazing...

200% mee eens.
Even met zwart geld gaan aanbieden bij clubs die zo al de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Wat hadden ze dan verwacht?

07 Dec 2012, 12:48
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Bram schreef:
Vicky schreef:
Ik zat toch ook constant op iets interessants te wachten, tevergeefs...

Wat hebben ze nu bewezen? Dat er zwart geld circuleert in het voetbal? Shocking, hold the presses!!!

En zoals ook al gezegd: wat een hypocrisie van de publieke opinie: voetballers mogen niet in het zwart verdienen, maar in 't zwart gaan verven / tuinieren / bouwen / ... mag wel uiteraard...

Gij zit thuis zeker met nen voetballer ? :D

Bwa, volgens de meesten hier valt het op dat niveau nog amper voetbal te noemen ze... :p

had Roeck nu nog opt forum gezeten, ik was dood...

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

07 Dec 2012, 13:21
Nationale Ploeg

Citeer:
De KBVB en de Pro League hebben een zevenpuntenplan voorgesteld dat zwart geld in het voetbal aan banden moet leggen. Clubs zullen beter begeleid worden én teams uit derde en vierde klasse zullen ook een licentie moeten behalen.

Grote voetbalclubs aanvaarden zonder verpinken illegaal en crimineel geld. Dat bleek uit een onthutsende reportagen van Panorama over zwart geld in het voetbal. Het actieplan van de KBVB en de Pro League moet daar komaf mee maken.

Het plan bestaat uit zeven pijlers:
1. Het intensifiëren van de financiële en fiscale ondersteuning van voetbalclubs
2. Het moderniseren van het vrijwilligersstatuut
3. Een Club Label dat geldstromen naar de jeugd moet aanmoedigen, in plaats van naar het eerste elftal
4. Een licentiesysteem in derde en vierde klasse
5. Een controle op alle proftransfers door een 'clearing house'
6. Een test voor alle bestuurders van clubs uit de Pro League
7. Een statuut voor en controle op spelersmakelaars

Da gaat schoon worden.

07 Dec 2012, 13:57
Ancien

Leeftijd: 55
Weet niet welk programma juist gisteren, maar ging over een plan van de overheid om onze Olympische Atleten met wat meer goud en zilver laten terug te keren :hmm: . JM Dedecker (niet echt een idool van mij) zat er ook, en hij legde toch een paar keer de vinger op de "pijnlijke" wonde.

07 Dec 2012, 14:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 102 103 104 105 106 126