ander nieuws - Pagina 105 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 103 104 105 106 107 126
 ander nieuws 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 45
Bericht Re: ander nieuws
DavidSeal schreef:
Weet niet welk programma juist gisteren, maar ging over een plan van de overheid om onze Olympische Atleten met wat meer goud en zilver laten terug te keren :hmm: . JM Dedecker (niet echt een idool van mij) zat er ook, en hij legde toch een paar keer de vinger op de "pijnlijke" wonde.

de JM Dedecker blaft veel maar op het gebied van onze topsport mogen ze aan hem een voorbeeld nemen. Heeft trouwens ook recht van spreken... En zo zijn er niet teveel in ons land.

07 Dec 2012, 14:31
Ancien

Leeftijd: 55
El Corredor schreef:
DavidSeal schreef:
Weet niet welk programma juist gisteren, maar ging over een plan van de overheid om onze Olympische Atleten met wat meer goud en zilver laten terug te keren :hmm: . JM Dedecker (niet echt een idool van mij) zat er ook, en hij legde toch een paar keer de vinger op de "pijnlijke" wonde.

de JM Dedecker blaft veel maar op het gebied van onze topsport mogen ze aan hem een voorbeeld nemen. Heeft trouwens ook recht van spreken... En zo zijn er niet teveel in ons land.

Voila, net wat ik zei: het is JM Dedecker en ik ben daar ook geen fan van, maar gisteren had hij overschot van gelijk.

07 Dec 2012, 14:35
Freak

als Panorama eens een ophefmakende reportage wil maken, dat ze dan eens iets maken over voetballers in 1e, 2e en 3e op hun eigen matchen gokken... :cool:

07 Dec 2012, 14:44
forumlegende

El Corredor schreef:
als Panorama eens een ophefmakende reportage wil maken, dat ze dan eens iets maken over voetballers in 1e, 2e en 3e op hun eigen matchen gokken... :cool:

Een item dat kan tellen!

07 Dec 2012, 17:05
Nationale Ploeg

Stijn schreef:
Ik ben eens benieuwd of er de komende dagen nog zaken gaan uitlekken. Als je die mensen kent, die ze anoniem maken, dan herken je die toch volgens mij.

Wie zich geviseerd voelt, reageert meteen. ;)
http://www.racingmechelen.be/index.php? ... &Itemid=38

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... emen.dhtml

07 Dec 2012, 19:40
Freak

Het moge duidelijk zijn dat de club (lees de RvB) nooit stappen heeft gezet naar onterechte financiering toe en in de toekomst ook niet in overweging zal nemen om deze stappen te zetten.
In het kielzog van deze gebeurtenissen neemt een financieel medewerker van de club om persoonlijke redenen ontslag met onmiddellijke ingang. :hmm:

07 Dec 2012, 20:43
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Na het bekijken van de reportage en eens efkes te zoeken, kwamen ik en ne maat van mij al snel tot de conclusie da Mechelen er bij zat(beelden herkend).
Andere gokjes zijn: Beerschot & Dender (laatste geval in 3de klasse). De speler die anoniem getuigt, dieje Kevin dat getuigt zou volgens ons een speler van Dilbeek zijn, ex-speler van Capellen..
Het zijn maar gokjes eh ;)

07 Dec 2012, 20:57
Ancien

Leeftijd: 65
chunga schreef:
Elektronized schreef:
Lierse of Beerschot heb ik ook al gehoord. Ik kan het stadion moeilijk herkennen..
Heb ook al gehoord dat Dessel en Sint-Lenaerts erin zouden voorkomen.
Dienen ene penningmeester gaf in elk geval toch een goeie tip door te melden dat hij zelf ook bij justitie werkte :) Zal het toch iets simpeler maken om hem te traceren denk ik. Bon zwart geld en belastingsontduiking, toch nog iets waar we meespelen aan de top. Men moet zijn monumenten koesteren zeg ik altijd.

Bwaa, zegt niet veel, hé. Toen ik nog met ex-gevangenen werkte was er één die 10 jaar in de gevangenis had gezeten en daar schilderwerken had gedaan. Toen hij vrij was en ging solliciteren schreef hij dat hij 10 jaar voor het ministerie van justitie gewerkt had... Niet eens gelogen, zelfs...

07 Dec 2012, 21:26
Ancien

DavidSeal schreef:
El Corredor schreef:
DavidSeal schreef:

Voila, net wat ik zei: het is JM Dedecker en ik ben daar ook geen fan van, maar gisteren had hij overschot van gelijk.

Bwaa, ik was fan van JM Dedecker als judo-coach, maar later is hij een paar keer (in mijn ogen) serieus uit de bocht gegaan. HIj was beter judocoach gebleven, hadden we misschien wat meer medailles gehaald...
Maar over topsport mag hij gersut zijn gedacht zeggen, en al zal zijn methode niet bij iedereen werken, de resultaten geven hem in elk geval gelijk!

07 Dec 2012, 21:30
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Reportage nog eens bekeken en blijf ze echt flauw vinden, ze zeggen constant hetzelfde en ze laten 2 "truks" zien die zo oud zijn als fiscaliteit zelf. De 3de is dan weer een typisch verschijnsel in de horeca dat op zich zelfs weinig met voetbal te zien heeft.

Bovendien op de interessante momenten wordt er weggeknipt en vertellen ze hun versie van het verhaal ?!? Nochtans een reportage van een uur, dus had er gerust nog in gekunnen.

Een poging tot een 2de ophefmakende zaak "gokchinees", maar toch maar een zeer flauw afkooksel.
Om tot de vaststelling te komen dat er ook in 1ste klasse veel meer zwart geld circuleert dan gedacht halen ze dan anonieme Jan boven die beweert dat hij een vriend heeft die in 1ste speelt, en diene heeft wel eens vertelt heeft zwart geld te krijgen dusja dat zal wel niet den enige zijn hé.

Waarmee ik niet zeg dat er niets aan de hand is in ons voetbal hoor, maar ik heb eigenlijk net het gevoel dat clubs er voorzichtiger/slimmer mee om gaan dan ik had verwacht.

07 Dec 2012, 22:01
Freak

reactie van de bond is ook goed.

ze gaan licenties invoeren in 3e en 4e, nu net na een reportage waarin ze aantonen dat die licenties in 1e en 2e zo lek als een zeef zijn. :wadde:

als ge echt naar een waterdicht systeem wilt, moet ge gewoon iedereen verplichten van fiches op te maken, de begunstigde (=spelers) van deze fiches nauwgezet controleren, de bankrekeningen en inkomsten van clubs op te volgen... en ga zo maar door. Er gaat binnenkort werk zijn denk ik. Ook clubs vanaf vierde klasse verplichten van een dubbele boekhouding te voeren ...(kwestie da mijnen winkel ook er nog iets aan heeft)

ik vergelijk het graag met de horeca en het gesjoemel in de bouw. Als je het echt eruit wil halen, sneuvelen er honderden jobs, clubs, ...

bij de horeca zegt Unizo zelf dat ze tegenstander zijn van de "kassa met zwarte doos". Tja, dan weet je het wel zeker?

07 Dec 2012, 22:10
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Voetbalclub Excelsior Veldwezelt houdt op te bestaan. Eén dag na de ruchtmakende reportage in televisieprogramma Panorama vraagt de club de schrapping aan, zo melden de Coreliokranten.
Veldwezelt vraagt de schrapping aan nadat in Panorama te zien was hoe de vierdeklasser wou meestappen in een witwasoperatie. De reportagemakers hadden undercover het bestuur benaderd met de vraag of ze met valse facturen de club konden sponsoren om zwart geld wit te wassen. Eén van de bestuursleden stelde meteen een dubbele factuur voor, zodat de investeerder alles zou kunnen aftrekken van de belastingen.

"Dat bestuurslid werkt normaal niet zo, maar dit was een kwestie van hoge nood", zegt Johan Saeren, die een paar maanden geleden ontslag nam als voorzitter van de Limburgse club. "Onze club balanceerde op de rand van het faillissement: dan was het waarschijnlijk zeer verleidelijk om op zo'n deal in te gaan".

Volgens Saeren is de reportage niet de rechtstreekse aanleiding voor de schrapping. "Eerder dit jaar heeft de hoofdsponsor zich teruggetrokken na een ruzie. Maar het probleem van het zwart geld en de valse facturen dat erin wordt geschetst, is wel reëel".

08 Dec 2012, 10:41
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
Patro Eisden en Geel-Meerhout werden ook aangesproken. In 2de klasse werd Heist aangesproken, er zouden daar serieuze betalingsproblemen zijn en het (zwart) geld zou zo goed als op zijn.

Dus zijn denk ik alle clubs bekend.. ?
Beerschot, Heist, Racing Mechelen, Veldwezelt, Patro Eisden en Geel-Meerhout ?

08 Dec 2012, 11:25
Nationale Ploeg

Elektronized schreef:
Patro Eisden en Geel-Meerhout werden ook aangesproken. In 2de klasse werd Heist aangesproken, er zouden daar serieuze betalingsproblemen zijn en het (zwart) geld zou zo goed als op zijn.

Eigenlijk wel vreemd dat men een reportage maakt over zwart geld in het "Belgisch" voetbal en dat men zich bij zijn onderzoek beperkt tot enkel Antwerpse en Limburgse clubs. In mijn ogen heeft men er wat makkelijke slachtoffers uitgezocht.

08 Dec 2012, 11:51
Ancien

Gruunwit schreef:
Elektronized schreef:

Eigenlijk wel vreemd dat men een reportage maakt over zwart geld in het "Belgisch" voetbal en dat men zich bij zijn onderzoek beperkt tot enkel Antwerpse en Limburgse clubs. In mijn ogen heeft men er wat makkelijke slachtoffers uitgezocht.

Ik vind dat ook, allez, als ze niet eens naar Aalst komen met onze geschiedenis van bewezen en onderzochte omkoping, voorzitters die nu eens opgesloten worden dan weer de hele ploeg proberen te verpatsen, bijna en echte faillissementen en alle paar weken zelfs op het eigen supportersforum suggesties over malafiede praktijken,... Flauw, hé. ;)
Maar misschien komen die dingen alleen maar in Limburg en Atnwerpen voor, hé...
Al denk ik persoonlijk dat de reoprters van ergens in de Kempen zijn en 't wit geld voor verplaatsingen op was zodat ze niet meer tot de Vlaanders en tot in Wallonië geraakt zijn.

08 Dec 2012, 11:59
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1889 berichten ]  Ga naar pagina 1 103 104 105 106 107 126