Eerste klasse - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Iedereen de reclame gezien van Bopro op AA Gent? Bedoeling is duidelijk: nieuw stadion mee helpen zetten. Goed recht door reclame te kopen maar niet door destijds ons ploeg te misbruiken en te willen fusioneren. Gelukkig is er een stokje voor gestoken...

07 Aug 2006, 13:21
forumlegende

Leeftijd: 38
WLM: [email protected]
Ik verschiet daar al lang nimmer van ze zulke toestanden gelijk op Anderlecht. Het is nu eenmaal een feit dat topclubs worden bevoordeeld. Wat mij vooral opvalt is dat de top3 van vorig jaar er helemaal ni veel van bakt he: Brugge verliest van Roeselare, Standard pakt 0 op 6 en ja... Anderlecht heeft miss 6 punten, maar da zijn cadeautjes geweest he en dat kan ni blijven duren he. Dus voor mij is de conclusie dat de topploegen er (nog) niet staan...

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

07 Aug 2006, 17:27
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
haha, Stoica waarschijnlijk naar Aa Gent

nog een reden meer om met die kerels te lachen... ze komen de laatste tijd constant naar buiten met interne ambras, dan halen ze Stoica er nog bij ook :mrgreen: :eh:

10 Aug 2006, 11:26
forumlegende

Leeftijd: 45
kan wel voetballen als hij wilt,heb hem evenwel nog nie veel weten willen,had ik zijn talent gehad ik speelde nu bij een echte europese topploeg,Gent heft precies iet met moeilijke karakters: cherrad,oussalah,stoica,... garré...

10 Aug 2006, 16:22
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
acrid schreef:
kan wel voetballen als hij wilt,heb hem evenwel nog nie veel weten willen,had ik zijn talent gehad ik speelde nu bij een echte europese topploeg,Gent heft precies iet met moeilijke karakters: cherrad,oussalah,stoica,... garré...
Anic....

10 Aug 2006, 17:00
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
Zijt daar supporter van jongens...

Nen Dries Mertens zou evenveel recht hebben op een kans. Als ze hem twee matchen laten spelen in het eerste elftal kunt ge er al niet naast kijken dat die jongen iets kan.

Gezien wat die vorig jaar bewezen heeft verdiend hij het minstens evenveel. Zeker weten dat Stoica bij ons nooit hetzelfde zou kunnen tonen hebben.

Maar de jeugd één kans geven, morbanee, liever ne vergeten Oostblokker die al meer dan vijf jaar niks meer getoond heeft gaan halen. En die zal wel direct mogen spelen. Slechte matchen? geen probleem, de volgende beter he. Ge kunt hem er moeilijk naast zetten als hij slecht speelt he, want er is in de pers genoeg commotie rond gemaakt, en het is een mooie naam. Dat hij dan slecht zal spelen, zal er minder toe doen.

Ben ik content da ik geen supporter ben van zo een ploeg.

10 Aug 2006, 18:19
Freak

Leeftijd: 42
Kwerk in Gent en kem vandaag wa reacties gehoord op de komst van Stoica en daar zijn ze zeker ook ni positief :-) zemmen dor nog geen lastige karakters genoeg :grijns:

10 Aug 2006, 18:30
Nationale Ploeg

Jeugd krijgt inderdaad geen kans in gent!Ze hebben een jeugdig talent op de bank(De Ridder) en blijven zagen over versterking vooraan.Zelfde me Dries,inderdaad!Zou leuk zijn mochten we laatstgenoemde ooit nog is terug zien op Aalst.Die mag zich aan geweldige ontvangst moge verwachte!

10 Aug 2006, 19:16
Freak

De Ridder heeft verklaard da em binnen 2j in de basis wil, of em trekt nor Holland ...

10 Aug 2006, 19:39
Ancien

wa een mottig schijnheilig bestuur met de witte op kop

zich altijd als de perfecte heilige voorzitter willen voordoen, maar eigenlijk nen dikken tweezak!
waarom de jeugdwerking niet meteen opdoeken?! ze doen er toch niets mee :eh:

10 Aug 2006, 20:03
Freak

da ze ginjer ere plang trekken, ik trekket mij ni aan. :cheer:

10 Aug 2006, 20:14
forumlegende

Gunni schreef:
Jeugd krijgt inderdaad geen kans in gent!Ze hebben een jeugdig talent op de bank(De Ridder) en blijven zagen over versterking vooraan.Zelfde me Dries,inderdaad!Zou leuk zijn mochten we laatstgenoemde ooit nog is terug zien op Aalst.Die mag zich aan geweldige ontvangst moge verwachte!

Hij zal wel nog eens komen kijken! Hij heeft het me toch beloofd...

Vicky

11 Aug 2006, 13:23
forumlegende

Interview met Steve op de site van AA Gent...

Steve De Ridder: Recht op doel
Een naam die vaak over de tong rolt bij de Gentse supporters is die van Steve De Ridder. Eigen jeugd, belofteninternational, op handen gedragen in Aalst en in de reservewedstrijd KAA Gent - Club Brugge (3-1) goed voor 1 doelpunt en 2 assists. Hoog tijd om hem op te zoeken in het landelijke Scheldewindeke… een portret van een winnaar.

Hoe zou je jezelf omschrijven, qua karakter?
Impulsief, temperamentvol, koppig, beetje té soms, joviaal, enthousiast, rechtuit... (ouders knikken instemmend).

Wat zijn de interesses naast het voetbal?
Een stapje zetten met de vrienden, naar de film met mijn vriendin, ‘k zit graag aan de pc... maar veel tijd blijft daar niet voor over.

Je bent vrij populair bij de supporters, voel je dat aan den lijve?
Dat gaat de laatste tijd in stijgende lijn, ja. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik in Gent geboren ben, er lange tijd gewoond heb. En ook omdat ik het karakter heb van een enfant terrible... al valt dat vrij goed mee hoor (lacht). Toen ik zaterdag opwarmde hoorde ik wel een aantal mensen roepen ‘Ridderke doe uw best’ (kijkt fier), ja dat doet deugd. Waardering vind ik heel belangrijk, zowel van supporters, club of van mijn familie.

Waar heb je je opleiding genoten?
Eerst bij VSV, daarna 7 jaar bij Lokeren en nu mijn 4e seizoen bij KAA Gent. Mijn beste jaren ken ik wel bij Gent. Hier heb ik mijn grootste ontwikkeling gekend. Zelf ben ik ook altijd een Buffalo-supporter geweest.

De opleiding is beter bij Gent?
Ik zat goed in Lokeren, maar ik ben pas echt beter geworden bij Gent.

Wat is jouw beste positie?
Zuivere spits, in een 2-spitsen-systeem. Liefst met een iets groter persoon naast mij die voor meer balvastheid kan zorgen en kan afleggen.

Een Foley naast jou?
Ja, dat zou een goede combinatie zijn.

Wat zijn jouw sterkste punten?
Balvastheid en diepgang.

Een actie maken?
Een actie maken kan ik ook, maar onder Georges Leekens is dat niet echt de bedoeling want hij zegt dat ik het simpel moet houden. En zo zit het voetbal van vandaag ook in elkaar.

Je kan je vinden in zijn visie?
In het begin niet echt maar ondertussen heb ik mijn mening moeten herzien. Dit is weldegelijk dé manier om tot resultaat te komen.Dat merk ik ook in mijn laatste matchen die ik gespeeld heb, met resultaat. Ik speel nu veel efficiënter. In de 16 mag ik een actie maken, daarbuiten is het, voor mij als echte spits, nutteloos en gevaarlijk zelfs. Ik moet hem daarin gelijk geven.

Heb je het gevoel dat Georges Leekens achter jou staat?
Ja, toch wel. Hij heeft mij nog niet de kans gegund, maar ik heb wel het gevoel dat hij met mij bezig is en in mij iets ziet. Hij stuurt mij regelmatig.

Denk je de kans te krijgen?
Ja ik denk het wel. Als ik doorzet zoals nu en blijf groeien, dan ben ik overtuigd dat ik mijn kans krijg. ’t Gaat almaar in stijgende lijn. Profcontract, afgelopen weekend op de bank, mogen opwarmen…de volgende stap is een invalbeurt.

Hoe is de sfeer binnen de groep?
Toch goed. Ook de nieuwelingen passen zich goed aan. Er is ook niet echt een taalprobleem meer. De Costa Ricanen krijgen Engelse les. Frans, Engels, daar kan iedereen zich intussen in vinden. Geen dikke nekken, het zijn toch allemaal toffe gasten vind ik.

Hoe kijkt de groep naar jou?
Ik denk dat ik beschouwd wordt als een jonge kerel die talent heeft, die zijn ‘kopke’ er moet bijhouden en die zich maar moet bewijzen. En terecht ook.

Je werd een tijdje uitgeleend aan Eendracht Aalst. Hoe kijk je daarop terug?
Het was super. In het begin stond ik er nochtans sceptisch tegenover omdat regelmatig beloftevolle jongeren wegkwijnen in de lagere klassen. Daarom had ik een afspraak met manager Louwagie dat, als ik het goed zou doen bij Aalst, ik onmiddellijk kon terugkeren. Ik scoorde 6 keer in 6 matchen waarop hij mij een profcontract aanbood.

Er is sprake van een nieuwe spits. Voel je je bedreigd?
Ja. Maar aan de andere kant is het vrij logisch dat ze een andere spits willen omdat het vooraan toch niet echt goed draait. En het is ook risicovol om met een jonge gast van 19 jaar te starten. Op zich heb ik niks tegen versterking, maar ik hoop toch dat ik mijn kans zal krijgen.

Wie is jouw idool?
Thierry Henry toch wel. Zijn stijl vooral, hij heeft iets speciaal, hij lijkt zo onaantastbaar aan de bal.

Van jou zegt men vaak dat je een killer bent.
Blijkbaar (lacht), Bij Lokeren was ik altijd de topscorer in mijn reeksen. Mijn 1e jaar bij AA Gent was het toch een beetje een pijnpunt dat ik niet goed afwerkte. De laatste 2 seizoen lukt het weer wel. Maar ik wil wel altijd winnen, zelfs met een gezelschapsspel. Dat is mijn aard.

Heb je voor jezelf een carrière uitgetekend?
Ik wil tussen dit en 2-3 jaar een vaste plaats afdwingen in de 1e ploeg. Of nog vlugger als het kan. Lukt het niet, dan zoek ik een andere ploeg.

Wat is je uiteindelijke ambitie?
Doorbreken bij AA Gent. De top halen, en misschien het buitenland. Nederland lijkt me wel leuk. Daar krijgt een spits meer ruimte en wordt er meer gevoetbald. Al is dat natuurlijk voorlopig een verre droom.

Stel, je krijgt je kans, je scoort vlot, je breekt door, en Ajax komt met een riant voorstel maar KAA Gent weigert... wat doe je?
(lacht fijntjes) Ik ga zeker niet de wet van ’78 gebruiken. Dat ligt echt niet in mijn aard.

Het EK voor –19-jarigen. Hoe kijk je daar op terug?
Niet zo positief. 2 van de 3 matchen ben ik gestart, de 1e heb ik zo goed als uitgespeeld. Maar het ging niet goed tussen Vlamingen en Walen. Zowel op als naast het veld. Het zat helemaal fout eigenlijk. Op het veld stond ik enkel tussen Waalse spelers. Als de één dan enkel voor zichzelf wil spelen of enkel maar een bal aflegt naar zijn vriend en mij bewust niet aanspeelt... dan sta je nergens. De 1e match zat het nochtans goed. De 2e match werd uitgezonden op Eurosport en waren er een paar die enkel nog aan zichzelf dachten. Jammer want met de ploeg die we hadden moet je normaal altijd doorgaan.

Kreeg je bij de Rode Duivels waardering?
Zeer zeker. Je moet maar eens zien wie er allemaal meespeelde en waar ze spelen. Als ik dan als spits mag starten, toch één van de allerbelangrijkste posities, dan is dat een blijk van waardering. Zeker van Marc Van Heersom die zei dat ik mezelf niks te verwijten had en tevreden was over mijn inzet.

Tot slot: binnenkort is er Lokeren OV – KAA Gent. Een speciale match?
Die wedstrijd is altijd speciaal, maar voor mezelf... ik ken bij Lokeren eigenlijk niemand meer. Ik zat bij de jeugd, maar van hen is niemand doorgebroken. Het wordt 1-2, ’t zal moeten!

Ondanks onze mindere start, hoe ver raakt KAA Gent volgens jou dit seizoen?
Mits wat meer diepgang, en wat minder individuele foutjes, wat scherper zijn... zoals de trainer ook zegt, halen we de top 5. Dan zullen we natuurlijk een goede terugronde moeten spelen, maar nu is er nog niks verloren.

Steve, bedankt voor de babbel!
Nee hoor, jij bedankt.

En weg was hij. Het moet gezegd : ‘gene tralala’, eerlijk en recht op zijn doel: Steve de Ridder. Gentser kan niet.

15 Aug 2006, 19:39
Freak

Volgens teletext geven ze morgen op Canvas de match Westerlo - Anderlacht. Ze emment bij de VRT ook ni echt ver RSCA zeker :grijns:

19 Aug 2006, 11:14
Ancien

'k ben 's curieus of ze defour vandaag in genk levend gaan lynchen... :boks:

19 Aug 2006, 11:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 500