Rode Duivels - Pagina 111 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 109 110 111 112 113 242
 Rode Duivels 
Auteur Bericht
Ancien

Bericht Re: Rode Duivels
Lukaku schittert in de Belgische competitie en Hazard in de Franse.
Er is wel een duidelijk klasseverschil tussen deze 2 competities waarmee ik geen afbraak wil doen aan de kwaliteiten van die spelers.

13 Aug 2010, 10:10
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Maar Lukaku is nog een pak jonger als Hazard (als je ze naast elkaar zou zetten zou je dat wel niet zeggen natuurlijk). Hazard en Lukaku zijn trouwens echte topspelers. Maar omdat onze nationale ploeg de kloten waard is wordt van hun quasi verwacht dat ze de ploeg gaan dragen op hun leeftijd, terwijl ze bij een deftig voetballand rustig hun kans zouden hebben gekregen in het nationale elftal.

Hazard, Lukaku en Vermaelen, als ik bondscoach van Holland was zou ik ze trouwens vanaf deze kwalificatiecampagne vast in de ploeg droppen, en die mannen hebben juist de finale van het WK gespeeld he. (Ik zou zelf Vertonghen / Kompany ook op de CV zetten ipv Heitinga, Mathijssen of Ooier want ik vind die drie hollanders allemaal een niveau lager).

13 Aug 2010, 12:00
Iendracht.be - beheer

Het probleem van de Belgen is trouwens dat je geen backs hebt en (buiten Hazard) geen flankspelers die het niveau aankunnen. We stellen precies altijd een ploeg op met centrale spelers...

Alez, je kan dan proberen met De Mul of De Bruyne op rechts maar die vallen internationaal dan blijkbaar serieus door de mand (bij De Bruyne is dat geen schande, die heeft nog heel wat progressiemarge).

Ook hebben we nu een topspits, maar als Lukaku out is dan moet je daar met knoeiers zoals Mirallas, De Sutter, De Camargo (?) gaan spelen, en zo gaat het ook niet lukken he.

13 Aug 2010, 12:03
Ancien

Leeftijd: 46
Jeroen schreef:
Het probleem van de Belgen is trouwens dat je geen backs hebt en (buiten Hazard) geen flankspelers die het niveau aankunnen. We stellen precies altijd een ploeg op met centrale spelers...

Alez, je kan dan proberen met De Mul of De Bruyne op rechts maar die vallen internationaal dan blijkbaar serieus door de mand (bij De Bruyne is dat geen schande, die heeft nog heel wat progressiemarge).

Ook hebben we nu een topspits, maar als Lukaku out is dan moet je daar met knoeiers zoals Mirallas, De Sutter, De Camargo (?) gaan spelen, en zo gaat het ook niet lukken he.

Klopt - bovendien legt de nationale ploeg vaak de gebreken bloot aan posities die in de nationale competitie bevolkt worden door buitenlanders. Vind in België maar eens goeie Belgische backs, zeker op rechts... Als je dan centrale verdedigers moet zetten daar terwijl je toch Deschacht, Pocognoli of Van Damme kan gebruiken, ja da gaat er niet op beteren hé...

Bovendien speelt de mentale frisheid ook een rol - het koppeke van een Vermaelen bijvoorbeeld maakt dat hij slaagt bij Arsenal - net omdat zo'n nuchtere kerels al dat Hollywood-gedoe van de "sterren" rond zich gemakkelijk kunnen relativeren...

Tenslotte zou ik ook eens graag een systeem zien voor de spelers de we voor handen hebben of beter nog, een systeem waarvoor dan de juiste spelers worden gezocht... En dan zou ik liever eens een speler van minder allooi gebruiken als waterdrager, dan al ons "talent" samen op het veld te willen krijgen...

Kijk naar het verleden - toen had je enkele individuele klassespelers bij de Rode Duivels en meer dan de helft van die ploeg speelde in functie van hen... Nu moet iedereen iets beslissends in zich hebben, met als gevolg dat er alles op het veld staat, behalve een ploeg...

13 Aug 2010, 12:56
forumlegende

Waar is den tijd van Luc Millecamps, of wel had hij den bal ofwel de man maar voorbij gaan lukte niet.
Uitverdedigen moest hij niet doen, enkel zijn manneken aan banden leggen en dat kon hij heel goed. Zulke mannen missen we nu!!!

13 Aug 2010, 13:11
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
Jeroen schreef:

Op de linkerkant hebben we nog voldoende oplossingen denk ik.
Het is vooral op rechts dat het niet goed zit.
Ik vraag me dan af waarom er geen verder werk gemaakt wordt van de neutralisatie van Marcos of Rosales (als dat al niet te laat is nu die naar Twente is)
Dat waren toch 2 spelers die graag voor de Rode Duivels wilden spelen dacht ik.

Ok, ik heb ook liever echte belgen maar als er voor de komende tijd niet direct een oplossing voorhanden is dan moet dat tot de mogelijkheden horen vind ik.
Terbij ander nationale elftallen doen dat ook.

Laatst gewijzigd door Bart Van den Neste op 13 Aug 2010, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.

13 Aug 2010, 14:34
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bart Van den Neste schreef:
Ik vraag me dan af waarom er geen verder werk gemaakt wordt van de neutralisatie van Marcos of Rosales (als dat al niet te laat is nu die naar Twente is)

Volgens mij zou het nuttiger zijn om ze niet te neutraliseren, maar eerder te naturaliseren :D .

Rosales kan wel alleszins niet meer voor de Rode Duivels spelen, want die speelde al meerdere keren voor de nationale ploeg van Venezuela. Marcos zou wel een oplossing kunnen zijn voor de rechtsachter. Maar zo een naturalisatie (of neutralisatie :D ) moet wel in de eerste plaats door de speler zelf aangevraagd worden en moet dan door de bevoegde instanties goedgekeurd worden hé. In principe mag den bond daar geen enkele invloed in uitoefenen en tis pas nadat hij Belg is dat zij hem als een potentiele Rode Duivel kunnen beschouwen.

13 Aug 2010, 14:45
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
Bartos schreef:
Bart Van den Neste schreef:

Volgens mij zou het nuttiger zijn om ze niet te neutraliseren, maar eerder te naturaliseren :D .

Rosales kan wel alleszins niet meer voor de Rode Duivels spelen, want die speelde al meerdere keren voor de nationale ploeg van Venezuela. Marcos zou wel een oplossing kunnen zijn voor de rechtsachter. Maar zo een naturalisatie (of neutralisatie :D ) moet wel in de eerste plaats door de speler zelf aangevraagd worden en moet dan door de bevoegde instanties goedgekeurd worden hé. In principe mag den bond daar geen enkele invloed in uitoefenen en tis pas nadat hij Belg is dat zij hem als een potentiele Rode Duivel kunnen beschouwen.

Inderdaad Bartos naturaliseren :D

Was Marcos daar dan niet mee bezig, ik dacht dat ik daar vorig jaar meermaals iets over gelezen had in de kranten?

P.S.: Van alle rechtsbacks die vandaag al de revue gepasseert zijn is het jammer om zeggen dat Van den Borre nog altijd de beste indruk op mij heeft nagelaten en dat er voor mij voorlopig geen ander alternatief is dan hem.

13 Aug 2010, 14:50
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Leeftijd: 40
Anderlecht en KBVB kibbelen over Legear en Lukaku
za 14/08/2010 - 12:06
Er is een welles-nietes-spelletje aan de gang tussen Anderlecht en de Belgische voetbalbond. De landskampioen beweert dat Jonathan Legear perfect in orde is en dat Romelu Lukaku zijn programma niet heeft kunnen volgen. De bond ontkent.

Sukkelt Jonathan Legear nu met een blessure of niet? De bond beweert van wel, maar volgens Anderlecht is alles in orde met de flankspeler. "Iedereen was verbaasd dat Legear naar huis werd gestuurd", zegt Anderlecht-coach Ariël Jacobs in Het Nieuwsblad en La Dernière Heure.

"Er was eigenlijk niks aan de hand. Hij kan spelen tegen Germinal Beerschot."

De KBVB is het daar niet mee eens. "Legaer had laten weten dat hij na de wedstrijd tegen Charleroi iets voelde."

"Een onderzoek bracht een vochtophoping en een klein scheurtje op zijn lies aan het licht", zegt bondsdokter Kris Van Crombrugge.

"Legear kan spelen maar dat is zoals rijden zonder airbaig. Dat wilden wij niet riskeren. Anderlecht heeft het recht om dat wel te doen."

Bond: "Programma Lukaku werd strikt gevolgd"

Ook over Romelu Lukaku zit er een haar in de boter tussen Anderlecht en de voetbalbond. "Anderlecht voelt zich superieur", luidt het bij de bond.

"Lukaku heeft me verteld dat hij zijn revalidatieprogramma niet heeft kunnen afwerken", zegt Ariël Jacobs.

"Ik zou hem ook graag altijd en overal 90 minuten zien spelen, maar als we niet oppassen, verliezen Anderlecht, de Duivels én Lukaku in deze zaak."

"We hebben uren met de club gepraat en het programma strikt gevolgd", zegt bondsdokter Kris Van Crombrugge. "Ik begrijp Anderlecht niet zo goed."

14 Aug 2010, 12:54
Miniem

De beste opstelling voor mij tegen Duitsland zou zijn :

goal : Bailly
stopper : Van Buyten
voorstopper : Kompany ( Alderweireld)
links achter : Vermaelen
rechts achter : De Roover / Gillet
midden : Vertongen / Fellaini / Defour / De Bruyne
Vooraan : Lukaku / Hazard
:wadde: :worship:

16 Aug 2010, 14:31
forumlegende

Nu zou ik ook graag is Carcela zien spelen tegen Duitsland (als supersub).
Ook al is het een ettertje van formaat, scoort makkelijk en ook een dribbelwonder.

16 Aug 2010, 16:30
Iendracht.be - beheer

Mijn ploeg:

--------------------------Gillet----------------------------
Kompany-Vermaelen-Alderweireld-Pocognoli
-----------------Fellaini-----Vertonghen----------------
-----------------------------------------------------------------
--------------------------Mertens---------------------------
Legaer----------------------------------------------Hazard
--------------------------Lukaku------------------------------

16 Aug 2010, 16:34
Junior

---------------------------------Gillet---------------------------------
VdBorre---------Kompany---Vermaelen------Pocognoli
-------------------------------Vertonghen--------------------------
------------------Defour--------------------Fellaini----------------
Legear-----------------------------------------------------Hazard
--------------------------------Lukaku-------------------------------

Met als schaduwelftal:
-------------------------------Mignolet-------------------------------
De Roover-------V.Buyten---Lombaerts------Deschacht
-----------------------------Mudingayi------------------------------
------------------Witsel---------------Van Damme---------------
Mertens------------------------------------------------De Bruyne
------------------------------De Sutter-------------------------------

16 Aug 2010, 16:43
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Leeftijd: 40
--------------------------------------Gillet---------------------------------
Vanden Borre---------Kompany---Vermaelen------Pocognoli
----------------------------Fellaini----Vertonghen---------------------
-----------------------------------De Bruyne------------------------------
Legear------------------------------------------------------------Hazard
--------------------------------------Lukaku-------------------------------

16 Aug 2010, 18:12
Junior

Met Mertens/De Bruyne als #10 vrees ik dat het middenveld duelkracht/gestalte mist.
Voor zo'n opstelling met 4 echt aanvallende spelers moet je je tegenstander echt kunnen domineren.
Dat kunnen de Rode Duivels (nog) niet. Allez, dat vermoed ik toch.. :whistle:

16 Aug 2010, 18:36
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 109 110 111 112 113 242