Champions League - Pagina 136 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2415 berichten ]  Ga naar pagina 1 134 135 136 137 138 161
 Champions League 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Champions League
DT schreef:

O en voor de optimisten die verwijzen naar coëfficiënten allerhande: dertig - veertig jaar geleden was er maar een blad met ongeveer vijftig ploegen van belang op het Europese toneel, met Anderlecht en Club Brugge steevast ertussen waar ploegen uit Turkije, Oostenrijk, Denemarken, enz. nooit of te jamais op geraakten... Dat we dus vrolijk moeten worden omdat we die nu voorlopig achter ons kunnen houden, ik dacht het niet... Vandaag wordt Bazel door Been ook meteen gebombardeerd tot Europese topper... Dan moet je toch echt diep gezakt zijn als voetbalnatie denk ik dan...
Ik denk dat er tot midden jaren 80 hopen en al 10 echte voetballanden waren in de wereld. Toen Engeland dan na Heyzel/Hillsboroughh een klop van jewelste kreeg door hun ban is voetbal pas echt beginnen europeaniseren en de laatste 10 jaar nu ook echt mondialiseren. Tot op dat moment was België steevast bij de Top 5 landen en ook clubs op topniveau.

Vergelijk het met veldrijden hé, moest het plots in andere landen populair worden, dan verliezen we binnen de kortste keren ook onze dominantie.

Met de crisis in Spanje en eerder ook in UK zal het topvoetbal zich nu ook wel terug beginnen verleggen.... de grote verhuis richting rusland en bij uitbreiding Oost-blok zal zelfs nog in een hogere versnelling gaan.
Italie stelt al niets meer voor. Misschien dat Duitsland een stap vooruit kan zetten ?

04 Okt 2012, 18:22
Freak

Leeftijd: 45
Bram schreef:
DT schreef:

O en voor de optimisten die verwijzen naar coëfficiënten allerhande: dertig - veertig jaar geleden was er maar een blad met ongeveer vijftig ploegen van belang op het Europese toneel, met Anderlecht en Club Brugge steevast ertussen waar ploegen uit Turkije, Oostenrijk, Denemarken, enz. nooit of te jamais op geraakten... Dat we dus vrolijk moeten worden omdat we die nu voorlopig achter ons kunnen houden, ik dacht het niet... Vandaag wordt Bazel door Been ook meteen gebombardeerd tot Europese topper... Dan moet je toch echt diep gezakt zijn als voetbalnatie denk ik dan...
Ik denk dat er tot midden jaren 80 hopen en al 10 echte voetballanden waren in de wereld. Toen Engeland dan na Heyzel/Hillsboroughh een klop van jewelste kreeg door hun ban is voetbal pas echt beginnen europeaniseren en de laatste 10 jaar nu ook echt mondialiseren. Tot op dat moment was België steevast bij de Top 5 landen en ook clubs op topniveau.

Vergelijk het met veldrijden hé, moest het plots in andere landen populair worden, dan verliezen we binnen de kortste keren ook onze dominantie.

Met de crisis in Spanje en eerder ook in UK zal het topvoetbal zich nu ook wel terug beginnen verleggen.... de grote verhuis richting rusland en bij uitbreiding Oost-blok zal zelfs nog in een hogere versnelling gaan.
Italie stelt al niets meer voor. Misschien dat Duitsland een stap vooruit kan zetten ?

waar niemand hieraan denkt is ook die creatie van groepsfases. Indertijd toen ze gewoon heen en terug speelde was alles ook veel leuker om volgen.

nu met al die reekshoofden en dergelijke, kan het bijna niet anders of je hebt er overal 2 van Italië, Spanje, Engeland.

er is toch heel veel charme en spankracht verdwenen met die groepsfases. en eerlijk gezegd die eerste ronde CL is toch ook maar om het kaf van het koren te scheiden?

04 Okt 2012, 18:55
Nationale Ploeg

Kielse Rat schreef:
DavidSeal schreef:
Gisteren met Bakkie nog over gehad, nu zullen "sommigen" mischien zeggen dat je niet mag lachen met Anderlecht(in Europese matchen) want dat is slecht voor Belgisch voetbal. Wel, zo hard was of is Anderlecht ook niet begaan met ons Belgisch voetbal want anders zouden ze zoals nog niet zolang geleden niet willen hebben opstappen uit onze competitie. Zij waren toch dé grote voortrekker voor een Beneliga?! En ook vooral zij wilden toen een afgescheiden competitie met alleen maar de "top"ploegen?! Ik geloof dat hun voorstel toen was, 12 ploegen en de rest in tweede en alleen eerste betaald voetbal. En voor zo'n arrogant ***ploegske zou ik moeten respect of voor moeten supporteren?! Jamais!! (dat verstaan ze ginder beter).

Inderdaad. "je moet altijd voor een Belgische ploeg doen" ... nooit gesnapt of nooit geweten waarom. Aan clubs als Anderlecht heb ik een dermate grote hekel zodat ik elke keer ze de boot in gaan gelukkig ben.

Anderlecht zet zichzelf altijd buitenspel, waardoor ze alle sympathie bij het grote publiek verliezen. Voor de JL vinden ze zichzelf te groot (tegen 3/4 van de tegenstrevers hebben ze alleen maar iets te verliezen, winst zou maar normaal zijn) en voor de CL zijn ze te klein en hebben ze alleen maar iets te winnen (verliezen is normaal, want dan gaan ze weer de budgetten vergelijken).

04 Okt 2012, 18:59

Leeftijd: 11
DT schreef:
Mariner schreef:
Dani schreef:

En wat dacht je dan van Kanu ? Die kan nog niet eens het verschil maken tegen pakweg Beveren of Cercle.
Ongelooflijk hoe weinig kwaliteit er in die ploeg zit..

een ramp hé

God ja, was gewoon even een reality-check na hun - toch wel misplaatste - euforie na de bedroevende draw in San Siro... Ik snap idd niet dat zo'n mannen in de ploeg geraken bij een ploeg als Anderlecht, maar we moeten eerlijk zijn dat ook Mbokani en Jovanovic geen bal getokt hebben... Al hadden ze met 13 gespeeld en alle deftige reserven erop gegooid: het niveauverschil is gewoon te groot... Waar gevestigde supermachten (zoals AC Milan) dan al eens last hebben van onderschatting en er - mits uitstekend presteren op verdedigend vlak - wel eens een appel uit de kast kan vallen voor ploegen ala Anderlecht, laten de opkomende teams zich daar niet aan vangen, spelen ze gewoon hun spel en leidt dat tot zo'n resultaten.

En natuurlijk komen nu die geruchten over competitiehervorming, enz. terug terwijl er na de draw in San Siro precies een nieuwe hoogconjunctuur vanuit België op Europees toneel ging worden ingezet... Ondanks de verschillen in financiën, komt het toch ook heel vaak neer op de basics van het spelletje hoor - wie doet wat met een bal... Blijkbaar toonden de statistieken evenveel balbezit voor Anderlecht als Malaga, maar het is wel duidelijk dat Malaga daar heel veel meer uit heeft gehaald. Kijk gewoon naar positie op het veld, snelheid van uitvoering, accuraatheid van passing, enz. Op dat vlak kan Anderlecht gewoon niet mee op het hoogste internationale toneel, omdat ze zelfs in de vaderlandse competitie hun wil niet kunnen opleggen... Zelfs tegen een tweedeklasser als Boussu ging het maar nipt goed... Ook al zijn ze met voorsprong de financieel sterkste ploeg in dit kleine Belgenlandje...

Over kwaliteitsinjectie gesproken: Anderlecht moet aanvallen en scoren bij aanvang tweede helft - wie komt erin: Kliejstan :hmm: Na de 0-3 gaat Malaga controleren door Saviola te vervangen door Santa Cruz... Different ballgame dus lijkt me...

Ja, dienen was ik nog vergeten, Klesjtan, die komt zelfs in 2e klasse niet in de basis, zo ne sukkel

05 Okt 2012, 11:32
Ancien

Leeftijd: 55
Bijna in de...77ste minuut 1-0... ;)

24 Okt 2012, 19:30

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
DavidSeal schreef:

Na de grote Jova show.

24 Okt 2012, 19:37
Freak

Leeftijd: 45
Bakkie schreef:
DavidSeal schreef:

Na de grote Jova show.

goh, toch wel onverdiend vond ik. en ne discutabele penalty toch.

24 Okt 2012, 20:06

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
El Corredor schreef:
Bakkie schreef:
DavidSeal schreef:

Na de grote Jova show.

Verdiend kan je het zeker niet noemen,maar wa steekt Jova daar nu uit :crazy: efkes het licht uit zeker.

24 Okt 2012, 20:09
Vaste Waarde

Bakkie schreef:
El Corredor schreef:
Bakkie schreef:

Na de grote Jova show.

Verdiend kan je het zeker niet noemen,maar wa steekt Jova daar nu uit :crazy: efkes het licht uit zeker.

hij had 0-1 aan de voet en kon de held zijn vandaag maar is nu de antiheld
en wie niet scoort kan niet winnen hee,ook tegen superzwak sint petersburg?

24 Okt 2012, 20:16
Rode kaart
Rode kaart

Ik heb niet kunnen naar Anderlecht kijken. Ik was op bezoek bij mijn ouders (die wonen ver) en op de terugweg hoor ik het nieuws van 19 uur en daarin zeiden ze aan de rust van Zenith - Anderlecht staat het 0-0.

(n)

24 Okt 2012, 22:17
Rode kaart
Rode kaart

Leeftijd: 48
Onverdiend was het zeker,pakken ze thuis wel.

24 Okt 2012, 23:28
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
legkip schreef:
Ik heb niet kunnen naar Anderlecht kijken. Ik was op bezoek bij mijn ouders (die wonen ver) en op de terugweg hoor ik het nieuws van 19 uur en daarin zeiden ze aan de rust van Zenith - Anderlecht staat het 0-0.

(n)

leuke anekdote (y)

25 Okt 2012, 8:09
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Seventy seven schreef:
Onverdiend was het zeker,pakken ze thuis wel.

Tis dat, met alle kwaliteiten waarover Anderlecht beschikt, moet ge zo een ploegske gelijk Zenit kunnen wegblazen hé. Blijven proberen en misschien kan Anderlecht zelfs eens een goalke maken in de CL.

25 Okt 2012, 9:15
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
legkip schreef:

(n)

Ik veronderstel dat ze dat zeiden omdat het bij de rust ook effectief 0-0 stond :wadde: .

25 Okt 2012, 9:16
Ancien

Leeftijd: 38
Stijn schreef:
legkip schreef:

(n)

leuke anekdote (y)

:plat:

25 Okt 2012, 9:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2415 berichten ]  Ga naar pagina 1 134 135 136 137 138 161