|
|
| Pagina 162 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 160 161 162 163 164 … 242 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Bericht Re: Rode Duivels
Duitsland gewoon veel sterker (en even jong als de Belgen). We zijn wel een goede ploeg maar de wereldtop (Nederland, Duitsland, Spanje vooral) dat is toch nog andere koek, hé...
Maar je geeft het niet weg in Duitsland, het was zelfs een vrij goede match maar de Duitsers veel efficiënter, uitgekookter, meer volwassenen... Je geeft het weg thuis tegen Turkije en Oostenrijk onder eer (en er was er nog één, ben ik even kwijt...). |
| 11 Okt 2011, 21:12 |
|
|
Ancien
salvador schreef: Duitsland gewoon veel sterker (en even jong als de Belgen). We zijn wel een goede ploeg maar de wereldtop (Nederland, Duitsland, Spanje vooral) dat is toch nog andere koek, hé... Maar je geeft het niet weg in Duitsland, het was zelfs een vrij goede match maar de Duitsers veel efficiënter, uitgekookter, meer volwassenen... Je geeft het weg thuis tegen Turkije en Oostenrijk onder eer (en er was er nog één, ben ik even kwijt...). Daarjuist naar Spanje - Schotland gekeken, uitslag 3-1, de Spanjaarden tikken gewoon hun tegenstrever tuureluurs, dit is gewoon in mijn ogen het beste elftal van de wereld. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 11 Okt 2011, 22:54 |
|
|
Ancien
We stonden voor een mission impossible als je bij de Duitsers moet gaan winnen, die mannen kunnen twee elftallen opstellen.
Ik ga nu ook niet alles afbreken hoor, we hebben een goeie ploeg, maar absoluut geen wereldelftal zoals sommigen al dachten, een plaats bij de subtop moet mogelijk zijn de komende jaren. Voor het WK 2014 zie ik ons wel plaatsen. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 11 Okt 2011, 23:08 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
tympanum2 schreef: Och als je aan zo een match begint met Ciman en Ogunjimi in je elftal...en reken daar Simons maar bij. Veeeel te traag...de Georges kan het gewoon ook ni. Mja, ik denk niet dat het aan Ciman, Ogunjimi en Simons lag alleen hoor. We hadden op die posities gewoon geen goeie alternatieven voor handen. Een goeie rechtsback hebben we al jaren niet meer en Odoi of Hoefkens gingen het zeker niet beter hebben gedaan, Simons is misschien niet van de snelste maar er is er geen een in de uitgebreide kern die de balans in het elftal zo kan bewaren... En voorin was het Vleminckx, Lukaku of Ogunjimi en daar opteerde men voor de meest jagende en meest opportunistische van de drie... Te rechtvaardigen denk ik. Ik vond alleen dat de beste flankspeler op de bank is moeten starten... Hazard is redelijk onregelmatig qua prestaties en zijn corners zijn een nachtmerrie, Dembele hebben we het eerste halfuur gezien en dan niks meer... Het grote verschil zat hem vooral in het beheersen van het spelletje en de rust die die mannen aan de dag leggen. Voorbeeldje: België krijgt verdorie 6 corners voor de rust en je haalt er 1 keer gevaar uit - bal is amper twee keer in de vijandige zestien gekomen zelfs. De eerste daarvan resulteerde trouwens in de 2-0... Bij de Duitsers: 1 kans, 1 corner, 1 goal. We staan nagenoeg met gans de ploeg in de eigen zestien bij die corner en toch staat er drie - vier man alleen... Dan mag je nog met zoveel talent zitten... Kompany glijdt uit bij de eerste gevaarlijke fase, is nergens bij de counter op de 2-0 en wordt simpel uitgespeeld bij de 3-0... Witsel was de enige die echt goed was, Fellaini speelde beter dan ik had verwacht en Mignolet valt ook niets te verwijten. De invalbeurten van Mertens en Lukaku waren ook verdienstelijk maar ik vrees wel dat het daarmee gezegd is. |
| 12 Okt 2011, 7:21 |
|
|
Ancien
Jean-Marie Pfaff: 'Spelers nodig die vuur kunnen maken'
Jean-Marie Pfaff was gisteravond in het stadion van Düsseldorf als studiogast bij de ZDF. De gewezen numero uno van Bayern München en de Rode Duivels hoopte vooraf dat België voor één keer kon winnen in Duitsland. 'Na jaren zoeken lijken onze individuen eindelijk klaar om een team te vormen', luidde zijn analyse een halfuur voor de wedstrijd. Tijdens de rust besefte Pfaff echter dat het kalf verdronken was. 'Ik wist toen al dat die tweede helft een training zou worden voor de Duitsers', aldus Pfaff, die de Belgen nochtans goed zag starten. 'De eerste 25minuten had de Mannschaft niks in de pap te brokken. Nadien kwamen er echter gaten, en maken de Belgen de fout om met negen man in de rechthoek van Duitsland te gaan kruipen. Dan weet je dat ze genadeloos toeslaan.' Quatsch 'Jammer dat het voorbij is. Dit is alweer een schoon toernooi dat naar de haaien is. Misschien hadden we onze ploeg daar op het EK pas echt kunnen maken, zoals Nederland dat in het verleden al deed op toernooien. En dan vind ik het quatsch als sommige spelers na de match tegen Azerbeidzjan klaagden over een slecht veld. Wij groeiden indertijd op, op zo'n akker. Het probleem volgens mij is dat er meer gesproken moet worden op training en op het veld. Er mogen al eens woorden vallen, vind ik. Sport is nu eenmaal hard. Er moeten jongens hun verantwoordelijkheid nemen.' Bondscoach Georges Leekens heeft volgens Pfaff nog veel werk voor de boeg. 'Wat hij nodig heeft, zijn mannen met het karakter van de Rode Duivels uit de jaren tachtig. Mannen die vuur kunnen maken. Onze internationals vandaag spelen mooi en elegant, maar af en toe moeten ze bij manier van spreken ook eens iemand omver kunnen lopen. Zoals een Van Moer dat indertijd deed. De ploeg van 1980 is nog lang niet terug.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 12 Okt 2011, 10:36 |
|
|
forumlegende
Gisteren verliep alles volgens plan tot .. de Duitsers er zin in kregen. Binnen de 3 minuten KO geslagen door niet eens de sterkste opstelling van de Mannschaft.
De eerste goal werd er erbarmelijk verdedigd in de eigen zestien en de tweede goal mag Vertongen op zijn buik schrijven, komt ervan als je 5 meter achter je eigen verdediging loopt.. Hazard, onze beste speler, zat niet in de wedstrijd. We krijgen een pak hoekschoppen waar niets uit voortkomt.. zo win je geen match tegen een absoluut topland. Voorst is het jammer dat Turkije barrage mag spelen en wij alweer zijn uitgeschakeld als je ziet in hoeveel wedstrijden we punten hebben laten liggen. Komende campagne wordt de start alweer bepalend...hopelijk gaan we deze keer niet de mist in. |
| 12 Okt 2011, 11:39 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Een middenveld met Fellaini, Dufour en Witsel moet toch mogelijk zijn?
_________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 12 Okt 2011, 12:17 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
2 doelpunten lijken mij trouwens vermijdbaar indien Kompany in een normale doen is.
Oké, tegen Gomez sta je mooi te schilderen als hij op snelheid afkomt en gij stil staat, maar in de PL komen ze wekelijks zo op hem af. Bij het counterdoelpunt moet hij daar gewoon de man die de laatste pas verstuurd tegen de grond leggen. 't was inderdaad mission impossible, enkel een doelpunt in de eerste 10 minuten had ons nog een kans gegeven. Vrij opvallend toch wel dat het absolute lichtpunt van afgelopen vrijdag: duo Hazard - Mertens dan al direkt aan de kant geschoven werd Oja: hoeveel hoekshoppen hebben we gehad ? En hoeveel gevaar kwam er uit voort ? Kortom : we moesten rekenen op een uitzonderlijke dag van onszelf, en die was er absoluut niet, en een zwakke dag van de Duitser; ook dat laatste viel dik tegen ![]() _________________ If you never try, you'll never know |
| 12 Okt 2011, 12:17 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Dani schreef: Gisteren verliep alles volgens plan tot .. de Duitsers er zin in kregen. Binnen de 3 minuten KO geslagen door niet eens de sterkste opstelling van de Mannschaft. De eerste goal werd er erbarmelijk verdedigd in de eigen zestien en de tweede goal mag Vertongen op zijn buik schrijven, komt ervan als je 5 meter achter je eigen verdediging loopt.. Hazard, onze beste speler, zat niet in de wedstrijd. We krijgen een pak hoekschoppen waar niets uit voortkomt.. zo win je geen match tegen een absoluut topland. Voorst is het jammer dat Turkije barrage mag spelen en wij alweer zijn uitgeschakeld als je ziet in hoeveel wedstrijden we punten hebben laten liggen. Komende campagne wordt de start alweer bepalend...hopelijk gaan we deze keer niet de mist in. Was dat niet Simons? |
| 12 Okt 2011, 13:22 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Lid geworden op: 17 Mei 2005, 11:06 Berichten: 563 Leeftijd: 47 Locatie: Aalst |
Gilles schreef: Dani schreef: Gisteren verliep alles volgens plan tot .. de Duitsers er zin in kregen. Binnen de 3 minuten KO geslagen door niet eens de sterkste opstelling van de Mannschaft. De eerste goal werd er erbarmelijk verdedigd in de eigen zestien en de tweede goal mag Vertongen op zijn buik schrijven, komt ervan als je 5 meter achter je eigen verdediging loopt.. Hazard, onze beste speler, zat niet in de wedstrijd. We krijgen een pak hoekschoppen waar niets uit voortkomt.. zo win je geen match tegen een absoluut topland. Voorst is het jammer dat Turkije barrage mag spelen en wij alweer zijn uitgeschakeld als je ziet in hoeveel wedstrijden we punten hebben laten liggen. Komende campagne wordt de start alweer bepalend...hopelijk gaan we deze keer niet de mist in. Was dat niet Simons? Simons liep nog verder van zijne man, waardoor de buitenspelval volledig de mist inging... |
| 12 Okt 2011, 13:25 |
|
|
Ancien
Het onverbiddelijke rapport van de Rode Duivels-klas van 2011
'België is favoriet in zijn groep om het WK in Brazilië te halen', voorspelde Vincent Kompany na de 3-1-nederlaag in Düsseldorf. Maar heeft hij een been om op te staan? Dit is het ultieme rapport van de klas van 2011. Grote Onderscheiding Vincent Kompany 514 minuten, 3 gele kaarten, 1 rode Lag vroeger soms onder vuur, maar groeide in deze campagne uit tot een ongecontesteerde leider. Is mede door de afwezigheid van Vermaelen de natuurlijke kapitein geworden. Serieus minpunt was zijn rode kaart in Turkije. Maar Kompany haalde in bijna alle matchen zijn niveau van Manchester City en verdient daarom een grote onderscheiding. Onderscheiding Nicolas Lombaerts 540 minuten, 1 goal, 2 gele kaarten De verdediger van Zenit Sint-Petersburg stelt zelden teleur voor de Duivels. Zelfs niet als hij (tegen zijn zin) op de linksback moet spelen. Ietwat in de schaduw van Kompany en co. is hij vaak een rustpunt achterin. Op stilstaande fases bewees hij ook aanvallend zijn waarde. Simon Mignolet 540 minuten Sterk hoe de doelman van Sunderland zich onder zware concurrentie (Courtois, Proto) tot nummer één heeft ontwikkeld. Was nog op geen fout te betrappen. Slikte in acht interlands amper zeven goals, waarvan dan nog drie in Duitsland. Axel Witsel 734 minuten, 2 goals, 1 gele kaart Miste de penalty van het jaar tegen Turkije, maar wordt niettemin als het goudhaantje van de ploeg aan het hart gedrukt. Onvergetelijk in Oostenrijk en ook in zijn andere matchen bij de beste Belgen. Blijft zich ontwikkelen en is onmisbaar in elke tactische variant van Leekens. Voldoende Toby Alderweireld 496 minuten, 1 gele kaart De centrale verdediger van Ajax speelde een reeks verdienstelijke matchen op de rechtsback. Verdedigend stond hij daarin zijn mannetje, op termijn zou een echte rechtsback een tactisch betere optie zijn. Nacer Chadli 270 minuten, 1 goal Door een blessure bij Twente uit beeld verdwenen, maar speelde een aantal bevredigende matchen in het shirt van de Rode Duivels. Een fitte Chadli kan de concurrentie met Hazard en co. op de flanken aan. Marouane Fellaini 531 minuten, 2 goals, 2 gele kaarten De duurste Belgische speler ooit beleeft geen hoogdagen bij Everton maar haalt wel niveau bij de Rode Duivels. Ook in Duitsland een van de weinigen die een hele wedstrijd lang zijn mannetje kon blijven staan. Erg nuttig als aanspeelpunt in de lucht en deze campagne ook goed voor twee doelpunten. Fellaini is een vaste waarde in het team van Leekens. Marvin Ogunjimi 366 minuten, 5 goals De Belgische topschutter van deze campagne liet zien dat hij de goal weet staan maar kwam hopeloos te kort in Düsseldorf. Heeft Ogunjimi het internationale niveau? Is zijn transfer naar Mallorca een goede stap? Nog veel vraagtekens. Timmy Simons 861 minuten, 2 goals en 1 gele kaart De oude krijger van Nürnberg speelde de meeste minuten van allemaal in deze campagne. Stelt zich ook beschikbaar voor de volgende kwalificatie, maar is zijn aanwezigheid nog langer noodzakelijk, zeker tegen kleinere ploegjes? Zou kunnen stoppen op een hoogtepunt. Daniël Van Buyten 530 minuten, 2 goals en 2 gele kaarten Handhaafde zich ondanks moordende concurrentie als centrale verdediger. Verantwoordelijk voor de thuisnederlaag tegen Duitsland, maar goed voor twee goals in Turkije. Haalt ook weer niveau in Bayern. Verbetering nodig [b]Steven Defour 300 minuten, 1 gele kaart De middenvelder van Porto werd gebarreerd door Simons en speelde onder meer thuis tegen Azerbeidzjan een sterke [/b]partij. Maar mochten we van de Gouden Schoen van 2007 niet net dat ietsje meer verwachten? Defour heeft de kwaliteiten om uit te groeien tot een van de leiders, maar werd onder meer door blessures afgeremd. Moussa Dembélé 462 minuten Verkeert in dezelfde situatie als Defour. Blessures remden zijn ontwikkeling tot absolute topper af. Liet geregeld zijn klasse zien, maar wat leverde het op voor de nationale ploeg? Kon in 462 minuten geen enkel doelpunt maken. Eden Hazard 266 minuten, 1 goal Hét mysterie van deze generatie. Waarom lukt in het Belgische shirt niet wat in de (nochtans ook rode) trui van Lille wel kan: beslissende acties, heerlijke doelpunten, internationale topwedstrijden. Hazard kostte de Duivels punten door balverlies bij een 4-3-stand tegen Oostenrijk en kon alleen thuis tegen het zwakke broertje Kazachstan scoren. Opvallend: Leekens wisselde hem zo vaak dat hij amper aan 266 spelminuten komt. Romelu Lukaku 318 minuten Lukaku begon de campagne als onbetwiste titularis, maar is niet langer eerste keus. Behalve in de oefenmatch in Rusland trof hij geen enkele keer raak. Zijn 'droomtransfer' naar Chelsea kan zich wreken in de nationale ploeg. Georges Leekens is (terecht) terughoudend om een bankzitter alleen in de spits te laten opdraven. Jan Vertonghen 766 minuten, 1 goal Staat tegenwoordig op de linksback, waar hij wel zijn best doet maar niet altijd overtuigt in aanvallend opzicht. Kan ook niet voor een speler die bij zijn ploeg Ajax steeds als centrale verdediger wordt uitgespeeld. Onvoldoende Logan Bailly 360 minuten De 4-4 tegen Oostenrijk werd de zwanenzang van de Mönchengladbach-doelman nadat hij ook uit tegen Kazachstan een heel onzekere indruk had gemaakt. Gleed nadien weg bij zijn club en werkt in Zwitserland aan de lange weg terug. Mignolet en (vooral) Courtois zal hij echter nooit meer kunnen passeren in de pikorde. Laurent Ciman 360 minuten Nam deel in drie heuglijke wedstrijden voor de Belgen (thuis tegen Azerbeidzjan en Kazachstan en in Oostenrijk). Speelde met veel vertrouwen, maar maakte ook dure fouten zoals een onnodige penaltyovertreding tegen Kazachstan. Bijkomend probleem is dat hij bij zijn club Standard geen basisspeler is. Geen beoordeling Igor De Camargo 102 minuten In actie tegen Azerbeidzjan en Kazachstan en bewees vooral in die laatste match dat hij van goudwaarde kan zijn. Bondscoach Georges Leekens was oprecht aangeslagen toen de ex-Braziliaan uitviel voor de clash in Düsseldorf. Dries Mertens 236 minuten De topschutter in Nederland scoorde nog niet voor de nationale ploeg. Een kwestie van tijd, zegt hij zelf. Veroverde na enkele hoopgevende invalbeurten basisplaatsen in Azerbeidzjan en tegen Kazachstan. Deed het niet onaardig, maar we wachten benieuwd af hoe Mertens verder als internationale voetballer evolueert. Thomas Vermaelen 224 minuten Pechvogel van de campagne. Kapitein van de ploeg maar door blessures bijna niet gespeeld. Bewees in de wedstrijden die hij speelde dat je altijd op hem kan rekenen. Moet nu terugkeren bij een Arsenal dat vierkant draait. Jelle Vossen 279 minuten, 2 goals Kan met twee doelpunten in minder dan 300 minuten geen slechte statistieken voorleggen. Hij ligt om onduidelijke redenen niet in de bovenste lade bij Leekens. Moet wel met Genk of een buitenlandse topploeg bevestigen om een plaats af te dwingen in de achttien van Leekens. En ook nog Christian Benteke (17 minuten), Dedryck Boyata (44 minuten), Olivier Deschacht (90 minuten), Guillaume Gillet (82 minuten), Jonathan Legear (101 minuten), Kevin Mirallas (36 minuten), Jelle Van Damme (89 minuten), Thibaut Courtois (0 minuten), Kevin De Bruyne (0 minuten). _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 13 Okt 2011, 9:12 |
|
|
Ancien
Dries Mertens: 'Op de bank zitten gaf me klotegevoel'
Dries Mertens hield dinsdagavond in Düsseldorf de lippen stijf op elkaar na de verloren interland in Duitsland en verbeet de ontgoocheling over zijn invallersrol. Donderdag sprak de pocketspits van PSV wel in de Nederlandse krant De Telegraaf. 'Ik was ontgoocheld dat ik op de bank moest beginnen. Dat gaf echt een klotegevoel. Ik was er op basis van de laatste interlands van uitgegaan dat ik zou beginnen. Ik had graag vanaf het begin oorlog gemaakt en de wedstrijd beslist. Dat was me helaas niet gegund. Dan kom je erin bij een 3-0 achterstand, als de wedstrijd al is gespeeld. Dat is niet gemakkelijk, maar toch heb ik er nog alles aan gedaan om er iets van te maken. Ik ben blij dat ik nog de assist heb kunnen geven voor de eretreffer', reageerde Mertens. Toch kijkt Mertens, net zoals alle andere Rode Duivels, hoopvol vooruit naar de volgende kwalificatiecampagne. 'In Brazilië zijn wij erbij. Het WK moeten we halen', besloot de jonge Belg optimistisch. Ik vraag me toch af waarom Dries niet mocht starten, we hebben Hazard ook minder gezien, omdat deze twee gevaarlijke pocketspitsen nu eenmaal complementair zijn. ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 13 Okt 2011, 10:28 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
Laurent Ciman 360 minuten
Nam deel in drie heuglijke wedstrijden voor de Belgen (thuis tegen Azerbeidzjan en Kazachstan en in Oostenrijk). Speelde met veel vertrouwen, maar maakte ook dure fouten zoals een onnodige penaltyovertreding tegen Kazachstan. Bijkomend probleem is dat hij bij zijn club Standard geen basisspeler is. Tiens, Ciman onvoldoende....?? ![]() _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 13 Okt 2011, 18:57 |
|
|
forumlegende
Schepper schreef: Laurent Ciman 360 minuten Nam deel in drie heuglijke wedstrijden voor de Belgen (thuis tegen Azerbeidzjan en Kazachstan en in Oostenrijk). Speelde met veel vertrouwen, maar maakte ook dure fouten zoals een onnodige penaltyovertreding tegen Kazachstan. Bijkomend probleem is dat hij bij zijn club Standard geen basisspeler is. Tiens, Ciman onvoldoende....?? ![]() De "dure fout" zoals de penaltyovertreding tegen Kazachstan... OK het was oerdom maar het stond toen al 4-0.. zo kapitaal was deze fout nu toch ook weet niet. Men zoekt duidelijk de spreekwoordelijke stok ... |
| 14 Okt 2011, 11:09 |
|
|
Iendracht.be - beheer
Ciman heeft er een fan bij!
![]() |
| 14 Okt 2011, 11:15 |
|
| Pagina 162 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 160 161 162 163 164 … 242 Volgende |