Rode Duivels - Pagina 180 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 178 179 180 181 182 242
 Rode Duivels 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Rode Duivels
El Corredor schreef:
ik vond Defour, Dembele en Witsel slecht!

.
vond ik ook, vooral Dembele - nochtans veel aan de bal - was echt niet in zijn sas. Defour kwam er geleidelijk aan wel door, die wist denk ik vooral niet goed wat zijn rol was. Dat kan in zijn geval 2 oorzaken hebben: onduidelijke rol, of niets verstaan van de richtlijnen van Wilmots :D
Witsel was matig maar ook niet echt slecht.

11 Sep 2012, 22:53
Freak

Leeftijd: 45
Bram schreef:
El Corredor schreef:

.
vond ik ook, vooral Dembele - nochtans veel aan de bal - was echt niet in zijn sas. Defour kwam er geleidelijk aan wel door, die wist denk ik vooral niet goed wat zijn rol was. Dat kan in zijn geval 2 oorzaken hebben: onduidelijke rol, of niets verstaan van de richtlijnen van Wilmots :D
Witsel was matig maar ook niet echt slecht.

ze dachten dat Modric heel diep ging staan, maar eigenlijk stond die bijna tussen hun centraal verdedigingsduo. Defour wist bijgevolg niet waar lopen, ik blijf dat een heel beperkte voetballer vinden.

Dembele en Hazard zijn echt top in Engeland, maar bij de nationale ploeg heel veel minder.

de buitenkanten hebben maar weinig de achterlijn gehaald. soit 4 op 6 is toch al de start niet gemist, om positief af te sluiten.

11 Sep 2012, 23:11
Junior

Dan kijk ik toch met een gans andere bril naar voetbal hoor. ik vond Dembele het eerste half uur vrij geniaal. Ik heb er mij misschien te hard op gefocust omdat ik hem zo'n sierlijke voetballer vind, maar zijn balaannames, acties en passes waren toch gewoon goed. Is misschien wat teruggevallen nadien met hier en daar een mislukte actie maar overall toch wel een goeie match van hem. Enfin, de redactie van HLN zal een van ons wel gelijk geven vanavond of morgen...
Witsel idd wa minder vandaag, Benteke vond ik ook allerminst slecht in zijn rol. Welke kans had hij misschien sowieso moeten binnentrappen?
En Hazard op den 10? We hebben daar genoeg schoon volk lopen toch? Hij speelt normaal altijd op de flank, bij de Belgen wil hij zich misschien te graag tonen en knijpt daardoor te veel naar binnen. Niettemin ook dikke match van hem.

Een match van de Duivels is toch een beleving die ik daarbuiten enkel en alleen bij 'n Iendracht terugvind.

11 Sep 2012, 23:14
Nationale Ploeg

Ik erger me zooo hard aan Frank Raes;

Dembele op zijn Paul Van Himsts :drank:
Mertens heeft toch de snelheid niet van Hazard :?
Eén ding is nu wel zeker, België en Kroatië zullen om die eerste plaats strijden :crazy:

11 Sep 2012, 23:43
Ancien

Leeftijd: 46
El Corredor schreef:
Stijn schreef:
Xafir schreef:
Sterke match toch wel van de Belgen. Overwinning was verdiend geweest.

Ze hadden het meer verdiend dan de Kroaten, maar zo een sterke match vond ik het toch niet.
Zoveel kansen hebben ze toch niet gekregen.
Het was wel geen makkelijke wedstrijd om wat tempo in te krijgen door dat tijd winnen van de Kroaten (1' en 3' extra tijd, wat een mop).

warm werd ik toch niet van deze match. Eerste helft was gewoonweg slecht, tweede helft iets beter maar toch weinig uitgespeelde kansen.

ons centrale verdedigingsduo vond ik dan weer heel sterk.

Mja, ik snap het positivisme na de match gisteren toch ook niet... Zelfs Verheyen liet zich positief uit...

Akkoord dat de acties in de eerste tien minuten van de tweede helft iets vlotter liepen en dat de aanvallende intenties beter waren, maar eerlijk: ik zag tussen minuut 0 en 35 en minuut 65 en de laatste hetzelfde niveau en hetzelfde krampachtige voetbal als onder Advocaat, Leekens, enz.

Beste tactische ingreep kwam van Stimac: zag dat de Belgen iets gevaarlijker werden begin tweede helft en doet daar een vervanging om u tegen te zeggen: Jelavic eruit voor woelwater Olic en de fun bij de Belgen was over...

Ik vond ons middenveld eigenlijk nooit in de wedstrijd zitten, De Bruyne en Fellaini brachten wat meer schwung uiteindelijk, maar tot meer dan die ene kans voor Mirallas leidde dat toch ook niet. Ik vind Witsel bijvoorbeeld serieus achter zijn beste vorm aanhollen en ja, de rol van Defour... Stimac is ook geen uil hé...

Conclusie na gisteren: Sterk centrale duo ja achterin... maar het kwaad is wel al geschied na een individuele fout na 5 minuten... Dan het balverlies van Defour en de niet nagekomen afspraak bij Vida op het eind... M.a.w. als Kroatië de fouten afstraft zoals de zware tegenstanders deden in de afgelopen campagnes is het 1-3 en start je op exact dezelfde manier als altijd...

En ik erger me ook mateloos aan Raes - eerste helft zwaar negatief en dan op basis van het doelpunt dat we maken, is alles zoveel beter terwijl er op voetballend vlak nauwelijks beterschap is... Om gek van te worden... of zoals Adriaanse het zou zeggen: echte scorebordjournalist...

12 Sep 2012, 7:34
Freak

de derde duiveluitdaging: vervang Frank Raes door Rik De Saedeleer!

12 Sep 2012, 7:49
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
El Corredor schreef:
.

Gillet past ook wel in het lijstje. Zijn goal was fantastisch, en levert een punt op, maar voor de rest was dat de allerzwakste. En heel slim is de jongen ook al niet. Die gele kaart was gigantisch dom en levert hem een schorsing op. En dan zegt hij na de match ‘dat Odoi hem op de rechtsback kan vervangen’.

Ik vond Dembele het eerste half uur ook heel goed spelen. Verloor werkelijk geen bal toen, en was de enige die er in slaagde zijn man te passeren. Nadien deemsterde hij wel weg, tot bijna onzichtbaar in de 2e helft.

Benteke vond ik ook ontgoochelend. Zoals Sonck goed verwoordde in extra time ‘het is eigenlijk al geen goed teken als je moet kiezen wie je voorin zet’. In die 4-3-3 opstelling is het denk ik wel geen cadeau om in de punt van de aanval te staan. Zowel De Camargo, Lukaku, Benteke en Mirallas hebben er al gestaan en het is bij geen van hen een succes geweest. Misschien is een 4-4-2 een betere optie.

12 Sep 2012, 8:25

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
AlostanA schreef:

Eén ding is nu wel zeker, België en Kroatië zullen om die eerste plaats strijden :crazy:

Dacht al dat ik de enige was. Zeker die laatste uitspraak :crazy:
Wetende dat Servie op dat moment 6-1 voorstaat.

Niet dat het rapport van HLN veelzeggend is (eigenlijk integendeel), maar Dembele krijgt daar met een 6 de laagste score.
Het pleit wel in zijn voordeel dat hij daarmee in gezelschap is van Mertens (voor mij één van de weinig spelers die voor diepgang en gevaar zorgde, wel slechte corners) en Kompany, die blijkbaar de 0-1 wordt aangewreven (totaal niet mee akkoord).
Dat Witsel een 8 krijgt (beste score) kan ik ook niet begrijpen, maar bon :D

Dembele startte misschien inderdaad niet slecht, maar het was echt ontelbaar hoeveel keer hij na het eerste half uur zijn bal verspeelde hoor. En vanuit zijn rol is dat nu niet de positie om dat regelmatig voor te hebben.

12 Sep 2012, 8:40
Scholier

Vindje geir oek ni da Hazard ietske teveel met den bal loopt.

Naar mijn weten heeftem toch nekeer of 5 a 6 zijn eigen vast gelopen terwijl da hem
schoon kon voorzetten of e pasken geven...

Op een bepaald moment kaptem zijne man uit, kan den bal mooi voorzetten en wilt zijne man nog is uitkappen...

al bij al een van zijn betere matchen.
We zijn de goeie kant op ! :juij:

12 Sep 2012, 9:09
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bram schreef:
Het pleit wel in zijn voordeel dat hij daarmee in gezelschap is van Mertens (voor mij één van de weinig spelers die voor diepgang en gevaar zorgde, wel slechte corners) en Kompany, die blijkbaar de 0-1 wordt aangewreven (totaal niet mee akkoord).

Wat betreft Mertens ben ik het niet akkoord. Hij moet op de linkerflank veel te nadrukkelijk naar zijn rechtervoet zoeken waardoor hij echt altijd naar binnen komt en als je tegenstander deftig gescout heeft (zoals duidelijk bij Kroatië het geval was), dan weet je directe tegenstander dit ook natuurlijk. En die kans waar ze doorgaan met 4 Belgen tegen 2 Kroaten, daar doet hij het eerst wel goed, maar daarna moet hij dat echt altijd beter uitspelen, maar ook hier gaat volgens mij de kans verloren omdat hij tijd verliest door naar zijn rechtse voet te zoeken.

Wel akkoord wat betreft Kompany en die tegengoal. Ik vond niet dat het zijn fout was. Uiteindelijk doet hij daar toch wat hij moet doen, namelijk de voorzet onderscheppen en het was nu niet dat er een Belg in de buurt was aan wie hij de bal kon geven. Maar Perisic mag daar niet alleen zijn gazet lezen, maar ze zelfs van buiten leren alvorens te scoren. Ik weet niet wiens fout het was, maar als je zo een gigantisch gat laat, kan je het toch je centrale verdediger niet aanwrijven. Voor het overige toch duidelijk dat we met Kompany en Vermaelen echt wereldtop hebben centraal achterin. Indrukwekkend hoe die mannen geen duel verliezen.

12 Sep 2012, 9:31

Leeftijd: 11
Bram schreef:
AlostanA schreef:

Dacht al dat ik de enige was. Zeker die laatste uitspraak :crazy:
Wetende dat Servie op dat moment 6-1 voorstaat.

Niet dat het rapport van HLN veelzeggend is (eigenlijk integendeel), maar Dembele krijgt daar met een 6 de laagste score.
Dat Witsel een 8 krijgt (beste score) kan ik ook niet begrijpen, maar bon :D

Dembele startte misschien inderdaad niet slecht, maar het was echt ontelbaar hoeveel keer hij na het eerste half uur zijn bal verspeelde hoor. En vanuit zijn rol is dat nu niet de positie om dat regelmatig voor te hebben.

Denk trouwens dat ze nog eerder moeten opletten van Macedonië, dan Schotland en Wales. Servië is er blijkbaar ook aan het doorkomen. Wordt nog een zware campagne. Frustrerend toch hoe zwak ons middenveld was, heb zitten vloeken. Defour met de bal aan de voet, komt te kort. Dembele veel stom balverlies, we misten Fellaini

12 Sep 2012, 9:33
forumlegende

Niet slecht gespeeld, maar te weinig echte kansen. Benteke en de andere jongens die vooraan spelen doen voorlopig niet wat ze moeten doen :scoren. Het gaat bij de laatste aanname altijd iets te traag. Voor de rest wel verdienstelijk, maar het resultaat is volgens mij niet voldoende. Thuis moet je je wedstrijden winnen. De veldbezetting vond ik nu en dan redelijk chaotisch.
Kompany valt bij het doelpunt niets te verwijten. Hij doet daar wat hij moet doen : de bal wegwerken. Onvergeeflijk dat Perisic daar moederziel alleen stond, en dat na amper 5 minuten! Bij die voorzet van Mertens naar een inlopende Gillet aan de tweede paal (in de 2e helft) dacht ik dat Gillet een goal met de kop ging maken zoals de betreurde Lei Clijsters tegen Urugay op het WK 1990, maar ik had Guillaume een beetje overschat na zijn goal :)

12 Sep 2012, 9:48
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
tympanum2 schreef:
Bij die voorzet van Mertens naar een inlopende Gillet aan de tweede paal (in de 2e helft) dacht ik dat Gillet een goal met de kop ging maken zoals de betreurde Lei Clijsters tegen Urugay op het WK 1990, maar ik had Guillaume een beetje overschat na zijn goal :)

Dat waren nog eens tijden jongens, die match tegen Uruguay in '90 was echt één van de beste matchen van de Belgen ooit. Verdomme, hoe meer ge eraan denkt hoe meer het kriebelt voor eindelijk op een WK nog eens uit te kijken naar de gekte rond een match van onze Belgen. In Rio moeten we er toch echt nog eens bijzijn. Als ge eens kijkt welke landen er in de 10 jaar dat wij op een groot tornooi ontbreken wel allemaal al bijgeweest zijn. Die Grieken hebben met nen hoop pottestampers zelfs de voorbije zomer nog kwartfinale op het EK gespeeld. Enen troost, op het EK 2016 mogen er 24 ploegen meedoen, dat kan toch al bekanst nimmer mislopen zeg.

12 Sep 2012, 9:54
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
boskamp sloeg de nagel op de kop. wetende dat je nog naar Kroatië moet, was dit eigenlijk een slecht resultaat. Maar goed, de ietwat gestuurde hoera-stemming rond de rode duivels moet in stand worden gehouden zonder dat het met harde feiten kan worden gestaafd. hoe lang hebben we onze wil kunnen opleggen aan Kroatië? 15 minuten? 't zal veel zijn. en wat is daar uit voortgekomen? Niets. We mogen al blij zijn dat dat doelpunt van Gillet vlak voor rust valt, en we daarmee nog een punt thuis houden.

Ik wil niet alles afbreken, want ge ziet inderdaad dat er heel wat individueel talent zit in dit elftal. waar ik me wel aan stoor is dat een half jaar geleden zowat iedereen in de media met de rode duivels lachte omdat ze niet eens iets kunnen klaarmaken o/a. thuis tegen een matig Montenegro, maar dat we nu plots uit het niets zomaar eventjes gingen winnen van één van de revelaties van het voorbije EK. En dat gewoon omdat we een onbelangrijke oefenpot tegen FC Kaas met heel veel Gaten hebben gewonnen?

zowel journalisten, analisten als spelers spreken mekaar ook constant tegen. langs de ene kant poneert men dat het tussen België en Kroatië zal gaan (waar haalt men dat vandaan?). maar langs de andere kant zegt men dat er nog veel punten gaan laten liggen op Wales... en dat Macedonië ook niet valt te onderschatten. en dan zwijgt men nog zedig over Servië die gisteren hetzelfde "niet te onderschatten wales" een pandoering van jewelste verkocht.

Op het middenveld klopte het plaatje alleszins niet. ik had de indruk dat niemand precies wist waar hij moest lopen en dat iedereen daar maar wat in elkaars weg liep, en dat bijgevolg de helft van de passen (soms slechts over 5 of tien meter) gewoon de mist in ging. Witsel, Dembele, Dufour en Hazard liepen allemaal voor elkaars voeten in die eerste helft, terwijl van deze spelers toch mag worden verwacht om in balbezit het veld een pak breder te kunnen maken, en dan te kunnen rekenen op de snelheid van Mertens en een flits van Hazard. Ik vond Hazard zeker niet slecht, maar die werd ook telkens afgedekt door 3 tot zelfs 4 spelers, en dan kunt ge nu eenmaal geen wonderen verrichten. Hadden we 'r in geslaagd om het veld breder te houden, no way dat Kroatië het zich kon permitteren om constant 3 mannetjes op hazard te zetten.

De Bruyne was ontegensprekelijk zeer goed ingevallen, Witsel vond ik ook niet slecht, eerlijk gezegd, net als Vermaelen.

echt waar, we hebben een degelijke ploeg, en er is veel talent. we kunnen zelfs ook winnen van dit kroatië. maar wij staan momenteel 40e op de ranglijst en kroatië 9e. en dat heeft ook ergens zijn redenen, maar dat waren we wel precies eventjes vergeten. dus de weg naar Rio wordt gewoon heel erg lastig, en de vaak gehoorde uitdrukking "nu MOET het gewoon lukken" zal ons daar niet veel bij helpen. Het zal erop aankomen om vanaf nu niet teveel punten meer te laten liggen, zeker thuis... want die kwalificatie : dat zal op het veld moeten gaan gebeuren, op een dag, en niet in de gazet.

12 Sep 2012, 9:57
Ancien

Leeftijd: 46
Bartos schreef:
Bram schreef:

Wat betreft Mertens ben ik het niet akkoord. Hij moet op de linkerflank veel te nadrukkelijk naar zijn rechtervoet zoeken waardoor hij echt altijd naar binnen komt en als je tegenstander deftig gescout heeft (zoals duidelijk bij Kroatië het geval was), dan weet je directe tegenstander dit ook natuurlijk. En die kans waar ze doorgaan met 4 Belgen tegen 2 Kroaten, daar doet hij het eerst wel goed, maar daarna moet hij dat echt altijd beter uitspelen, maar ook hier gaat volgens mij de kans verloren omdat hij tijd verliest door naar zijn rechtse voet te zoeken.

Wel akkoord wat betreft Kompany en die tegengoal. Ik vond niet dat het zijn fout was. Uiteindelijk doet hij daar toch wat hij moet doen, namelijk de voorzet onderscheppen en het was nu niet dat er een Belg in de buurt was aan wie hij de bal kon geven. Maar Perisic mag daar niet alleen zijn gazet lezen, maar ze zelfs van buiten leren alvorens te scoren. Ik weet niet wiens fout het was, maar als je zo een gigantisch gat laat, kan je het toch je centrale verdediger niet aanwrijven. Voor het overige toch duidelijk dat we met Kompany en Vermaelen echt wereldtop hebben centraal achterin. Indrukwekkend hoe die mannen geen duel verliezen.

I agree... Vond ook dat Mertens Srna iets meer mocht challengen na diens gele kaart... Als hij afwisselend links en rechts voorbij zou proberen gaan, wordt het allemaal ook een pak minder voorspelbaar... Zeker omdat je weet dat er vanop die andere flank niks gebeurd zolang Hazard daar "staat"... Plots wordt er gisteren geëmmerd dat er te veel spelers in de bal komen... Als dat eerder nog niet duidelijk was, ja...

En ik ga ook akkoord met de sterke prestaties man op man achteraan, maar toch blijven die fouten in de verdedigende organisatie terugkeren... Nu staan Van Blunder en Ciman er niet in, maar toch vliegt er daar weer zo'n goal binnen waarvan je zegt: pijnlijk... Op basis van de match gisteren kan je het centrale duo van Kroatië ook het predicaat wereldtop opplakken natuurlijk want zij lieten niks door: ook hun "hoogste nood tackles" waren er altijd knal op zodat Pletikosa ook geen werk had. Bovendien verliezen zij niemand uit het oog bij een stilstaande fase...

Misschien te negatief nu, maar ik blijf met hetzelfde gevoel achter als de laatste tien jaar en heb zelfs bijna een STVV gevoel na hun match hier bij ons... Eigen falen wegsteken achter de compactheid van de tegenstander, zelf een paar keer serieus in de fout (weeral) en het veld afkomen met de air van "god ja, dan doen we het ergens anders wel want zo slecht was het allemaal niet"... Zelfde samenvatting als tegen Turkije thuis in de vorige campagne, ni meer ni minder... Uiteindelijk gingen we in die campagne zogezegd ook nog de kwalificatie afdwingen in en tegen Duitsland...

Ik blijf erbij: als je als speler uw ploegprestatie na zo'n wedstrijd niet objectief kan evalueren, ga je altijd achter de feiten aanlopen. Gekste van allemaal: Kompany loopt zwaar ontgoocheld de catacomben in waarna ik dacht, haha toch enen die het door heeft, maar als je dan zijn reactie ziet naar de geschreven pers een kwartier later, dan zakt mijn broek daar toch redelijk vanaf...

Och ja, de inzichten zijn ook wel compleet absurd zoals Davy aanhaalt: Wales wordt thuis als een grootmacht aanzien, terwijl er maar 1 kan voetballen daar (alhoewel als Bellamy er bij is op de Heizel, verliezen we) en Kroatië gaan we zomaar even opzijzetten en Servië uit gaan we ook eventjes oppeuzelen...
Die "sukkels" van Nederland halen zes op zes na 2-0 thuis tegen Turkije en 1-4 op Hongarije... Die 4-2 tegen de Red Devils ligt hen duidelijk nog zwaar op de maag... :hmm:

12 Sep 2012, 10:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3626 berichten ]  Ga naar pagina 1 178 179 180 181 182 242