|
|
| Pagina 212 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 210 211 212 213 214 … 242 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Bericht Rode Duivels
@DT: Leest dan niet e man. Ik lees al uw ellenlange epistels en stukken proza ook niet hoor. Mij stoort dat ook soms, daarom noem ik geen mensen hypocriet.
|
| 16 Okt 2013, 12:29 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Bericht Re: Rode Duivels
Gilles schreef: @DT: Leest dan niet e man. Ik lees al uw ellenlange epistels en stukken proza ook niet hoor. Mij stoort dat ook soms, daarom noem ik geen mensen hypocriet. Volledig naast de kwestie gereageerd maar goed. Ik steunde Chunga in zijn opmerking en vind uw verhaal idd een tikkeltje hypocriet en dan zeg ik dat ook. Laatst gewijzigd door DT op 16 Okt 2013, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Okt 2013, 12:30 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Bartos schreef: Stijn schreef: Een beetje een gezond kritische blik in de pers daarover zou ook wel mogen. Op de duur heb je het wel gehad met de manier waarop ze ons de hemel in blazen. Inderdaad, het is genieten dat we een ploeg hebben die van niemand meer echt schrik moet hebben en er zit natuurlijk veel potentieel in, maar komaan zeg, we staan nog altijd nergens hé. In HLN zei die Keygnaert (wel de slechtste journalist die ons land ooit gehad heeft) na de kwalificatie dat Wilmots nu God is. Amai, vroeger was kwalificatie een gewone zaak en begon het pas op het tornooi zelf. In 2002 werd Waseige ondanks kwalificatie (en een goed WK) zelfs door diezelfde pers met de grond gelijk gemaakt. Maar nu zijt ge precies al God gewoon als we ons kwalificeren (trouwens, Wilmots zal ook de eerste zijn om toe te geven dat we nog nergens staan). Als we trouwens een stap hoger willen zetten, zouden we eens een middelmatig land ook echt moeten wegblazen (zoals de Hollanders er 8 maken tegen Hongarije) of moeten we ook in grote matchen tegen grote landen eens kunnen ontploffen. Die stap zal misschien ooit wel komen en we hebben er zeker het talent voor, maar in Brazilië zou ik de groepsronde overleven al een mooie prestatie vinden en is alles erna bonus. Laat ze dan met de ervaring van een WK op zak maar in 2016 op het EK eens echt proberen een favorietenrol waar te maken. Daar ben ik dan weer ook mee akkoord. Laat mij duidelijk zijn alles rond het voetbal vind ik wat overdreven zonder er mij aan te storen. Maar met de extreem hypen van onze mogelijkheden heb ik meer problemen. Lukaku is daar toch HET schoolvoorbeeld van, kon jaren niets goed doen voor de nationale ploeg. En na Kroatië is het weer van "ik heb altijd gezegd dat het een topper was". Dat vind ik dus walgelijk want in het geval dat we gisteren nog punten nodig hadden, hadden ze hem ongetwijfeld neergesabeld in de pers na de (nochtans degelijke) prestatie van gisteren. Een Benteke hebben ze mijns inziens trouwens ook overhyped. Hoop dat ik ongelijk krijg, maar bij een slechte prestatie gaan ze (zeker omdat Lukaku voorhanden is) die jongen enorm afbreken. Zoals je ook zegt, kwalificatie is gezien de omstandigheden nekeer mooi, maar toch geen uitzonderlijke prestatie ? En tegelijk moeten de ambities op het WK zelf ook niet te hoog gelegd worden. Na alle heisa lijkt het alsof de finale behalen de minimumdoelstelling is... een beetje realisme zou op vlak van het pure sportieve zeker eens mogen. _________________ If you never try, you'll never know |
| 16 Okt 2013, 12:32 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16 Berichten: 2311 Leeftijd: 52 Locatie: moorsel |
Gilles schreef: chunga schreef: Gilles schreef: Ben gisteren eens gaan kijken naar onze sterren. (Ik had gratis kaarten voor alle duidelijkheid ) Snertmatch gezien, je zit daar 50 meter van het terrein (per manier van spreken). En de 'fantastische' sfeer is ook lichtelijk overdreven. Veel meer dan 'Brazil', dat ongelofelijk onnozel 'waar is da feestje' en 'tous ensemble' komt er niet uit. Ik zat dan nog in een vak vol Walen die uit volle borst 'waar is de feestje' zongen. Jongens toch, we hebben een goeie ploeg (met voor mij Witsel op kop) maar die opgeklopte bucht errond. ![]() Mor jongen toch. Ik zeg gewoon dat ik eens gaan kijken ben omdat ik een gratis kaart had en dat ik het een ongelofelijk opgeklopte boel vond. Ik zeg zelf dat we een goeie ploeg hebben. Als ge daarvoor moet thuisblijven omdat ge u mening geeft, leest ze dan niet e meneer god de vader. ![]() |
| 16 Okt 2013, 12:44 |
|
|
Freak Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13 Berichten: 5023 Leeftijd: 42 Locatie: Lede |
Kwil ma just ff kwijt dat diene Hazard toch ook wel ne klassespeler is zelle. Zijn tegenstanders waren ni van wereldniveau maar hij speelde ermee dant nimmer schoon was
_________________ 22/04/2007 - 17/04/2011 |
| 16 Okt 2013, 12:52 |
|
|
Nationale Ploeg
DT schreef: tympanum2 schreef: Hehe, en dan Boskamp : 'Hij heeft precies buikpijn' Kan die Stromae niet horen of zien. Formidable...nee, eerder kotsopwekkend die man. Als dat ons nationaal uithangbord moet worden. Ik denk toch dat sommige mensen echt spoken willen zien zenne... Volgens mij is Stromae een liedje komen zingen omdat de helft van de Rode Duivels-kern fan is van zijn muziek... Stromae heeft echt de Rode Duivels niet nodig om nationaal uithangbord te worden - is hij op muzikaal gebied al lang na zijn monsterhit "Alors on danse" - bekijk even zijn globale verkoopstatistieken... En als voetbalclubs een feestje willen bouwen of iets van animatie willen voorzien, grijpen ze al eens gauw naar een muzikale vedette hé... Op Genk was dat vroeger 2 Fabiola, bij ons was dat Touch of Joy... Snap dus echt die heisa niet... Vind de reacties eigenlijk eerder heel bekrompen overkomen... Dat Stromae nu toevallig ook een van de weinige artiesten is die het in België langs beide kanten van de taalgrens weet te maken, zal wel geholpen hebben... Maar ik ben wel eens benieuwd of er zo'n bekrompen reacties waren geweest als pakweg Milk Inc. had opgetreden gisteren... Dan zou het gisteren tijdens de rust "waar zijn die goaltjeeeees?" geweest zijn, denk ik. Zoals ik al zei, ik trek me bitter weinig aan van wat de Duivels doen. Winnen of verliezen, who cares. Ik weet nog dat ik er als twaalfjarige alles aan deed om de wedstrijden op het wk in het holst van de nacht te kunnen zien. Maar dat is helemaal weg. België heeft een flink aantal heel goeie voetballers. En in de buitenlandse competities volg je die een beetje meer. Maar daar stopt het voor mij. En dan vind ik Kompany die de week na de verkiezingen tweet "België is van ons, maar vooral van iedereen" of Stromae die van de daken schreeuwt dat hij de verpersoonlijking is van de #belgitude, te ver gaan. Want dat is wél opdringen. Om nog maar te zwijgen van de rotmuziek op "Studio Brasil" gisteren gans de dag. Volgend jaar in juni wordt het playlistjes-tijd op Spotify. |
| 16 Okt 2013, 12:54 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
Fillou schreef: Zoals ik al zei, ik trek me bitter weinig aan van wat de Duivels doen. Winnen of verliezen, who cares. Ik weet nog dat ik er als twaalfjarige alles aan deed om de wedstrijden op het wk in het holst van de nacht te kunnen zien. Maar dat is helemaal weg. België heeft een flink aantal heel goeie voetballers. En in de buitenlandse competities volg je die een beetje meer. Maar daar stopt het voor mij. En dan vind ik Kompany die de week na de verkiezingen tweet "België is van ons, maar vooral van iedereen" of Stromae die van de daken schreeuwt dat hij de verpersoonlijking is van de #belgitude, te ver gaan. Want dat is wél opdringen. Om nog maar te zwijgen van de rotmuziek op "Studio Brasil" gisteren gans de dag. Volgend jaar in juni wordt het playlistjes-tijd op Spotify. Klopt maar in uw reactie zitten heel wat verschillende factoren vermengd hé. Door het succes van de Rode Duivels nu zijn er vooreerst immers weer tienduizenden 12-jarigen die in juni volgend jaar wel er alles aan zullen doen om die matchen te kunnen bekijken op tv. Voor hen is misschien "dat opgeklopt gedoe" zoals velen hier aangeven, een van de charmes om voor het voetbal te kiezen of er trouw aan te blijven als sport... En voor hetzelfde geld haken ook zij misschien twintig jaar later ook af... Die tweets zijn voor de ene misschien te ver gaand, daar waar ze voor een ander misschien zelfs nog niet ver genoeg gaan... Dat is eigen ook aan de "sociale" media... in zichzelf al een eigenaardige benaming... Ik hoop ook op een EK of WK in Zweden of Noorwegen en verwacht dan - mits plaatsing - op zijn minst een revival voor 1 dag van Metalopolis op Stu Bru Een beetje black metal zou bovendien helemaal in lijn zijn met het weer... |
| 16 Okt 2013, 13:10 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
DT schreef: Gilles schreef: @DT: Leest dan niet e man. Ik lees al uw ellenlange epistels en stukken proza ook niet hoor. Mij stoort dat ook soms, daarom noem ik geen mensen hypocriet. Volledig naast de kwestie gereageerd maar goed. Ik steunde Chunga in zijn opmerking en vind uw verhaal idd een tikkeltje hypocriet en dan zeg ik dat ook. We kunnen niet allemaal even slim zijn en met evenveel verstand van zaken klappen als gij e Superman. ![]() |
| 16 Okt 2013, 13:56 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12 Berichten: 1880 Leeftijd: 52 Locatie: Oiltert |
Zienaa schreef: DT schreef: Maar ik ben wel eens benieuwd of er zo'n bekrompen reacties waren geweest als pakweg Milk Inc. had opgetreden gisteren... Dan zou ik evenzeer gelachen hebben Ik zie niet in waarom die reacties hier bekrompen zouden zijn. Bij mij gaat het hier niet om het communautaire, of hij het uithangbord van belgië is (yeah right..) of whatever, enkel en alleen hoe debiel diene gast daar stond te doen. (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit) Als die van Lee zouden passeren, ze staken hem in een dwangbuis.... _________________ E Palmken goot er altoid in!! Mor iet anders oeik.... |
| 16 Okt 2013, 13:57 |
|
|
Ancien
Schepper schreef: Zienaa schreef: DT schreef: Maar ik ben wel eens benieuwd of er zo'n bekrompen reacties waren geweest als pakweg Milk Inc. had opgetreden gisteren... Dan zou ik evenzeer gelachen hebben Ik zie niet in waarom die reacties hier bekrompen zouden zijn. Bij mij gaat het hier niet om het communautaire, of hij het uithangbord van belgië is (yeah right..) of whatever, enkel en alleen hoe debiel diene gast daar stond te doen. (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit) Als die van Lee zouden passeren, ze staken hem in een dwangbuis.... Had het vooral op opmerkingen als "precies nen hoop stront" of net die "moet het uithangbord van België worden"... Dat is weer eerder wat mensen die hem bezig zien ervan maken, eerder dan wat die gast zelf wil denk ik. Dat hij debiel deed, dat is een feit maar doet dat ongeveer altijd - part of his act zeker? Anderen deden al eens iets met vleermuizen en zo... Vond het veel eigenaardiger dat de analyses tijdens de rust specifiek onderbroken werden om die "act" in beeld te brengen - tot tweemaal toe zelfs. Wil toch zeggen dat de programmamakers ook wilden 'scoren" op de kap van Stromae. Soit, tot juni van het hele circus af - geen ergernis meer... |
| 16 Okt 2013, 15:17 |
|
|
forumlegende
Lukaku kreeg zelfs een 10/10 vorige vrijdag in HLN. Een beetje objectiviteit mag toch als journalist.
Over Stromae : ik ben daar niet bekrompen over. Dan had ik wel een boompje opgezet over hoe ze net weer een franstalige kleurling uitkiezen om daar met een barslechte performance voor de dag te laten komen. Ik kan die man gewoon niet luchten. Soms heeft een mens dat eens voor... ![]() |
| 16 Okt 2013, 15:44 |
|
|
Nationale Ploeg
Schepper schreef: Als die van Lee zouden passeren, ze staken hem in een dwangbuis.... als ze een bus zouden hebben, welteverstaan! |
| 16 Okt 2013, 16:07 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
tympanum2 schreef: Lukaku kreeg zelfs een 10/10 vorige vrijdag in HLN. Een beetje objectiviteit mag toch als journalist. Over Stromae : ik ben daar niet bekrompen over. Dan had ik wel een boompje opgezet over hoe ze net weer een franstalige kleurling uitkiezen om daar met een barslechte performance voor de dag te laten komen. Ik kan die man gewoon niet luchten. Soms heeft een mens dat eens voor... ![]() Feit is dat Stromae geweldige teksten heeft in zijn liedjes, maar daarvoor moet je wel frans verstaan en niet te bekrompen zijn om van tijd tot tijd ne keer verder te kijken dan de Vlaamsche landsgrenzen ... ![]() _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 16 Okt 2013, 16:16 |
|
|
forumlegende
Ah ja, dat is zo. Als een mens in België iets belangrijks wil zeggen, dan doet hij dat toch in het Frans eh!
![]() |
| 16 Okt 2013, 16:18 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
tympanum2 schreef: Ah ja, dat is zo. Als een mens in België iets belangrijks wil zeggen, dan doet hij dat toch in het Frans eh! ![]() ah mais oui dit donc, ca va de soi hein ... ![]() _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 16 Okt 2013, 16:20 |
|
| Pagina 212 van 242 |
[ 3626 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 210 211 212 213 214 … 242 Volgende |