|
|
| Pagina 28 van 48 |
[ 711 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 26 27 28 29 30 … 48 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Bericht Re: Buitenlandse voetbalmatchen
Thibaut Courtois slikt er vijf tegen Barcelona
Thibaut Courtois zal zich zijn eerste bezoek aan Barcelona nog lang herinneren. Zijn Atletico Madrid werd door Messi en co vakkundig verpulverd: 5-0. Maar vooral de snelheid van Messi deed de bezoekende defensie keer op keer wankelen. Na negen minuten scoorde Villa een eerste keer. Zes minuten later stuitte Courtois Messi, maar de bal kwam tegen verdediger Miranda: 2-0. Na 26 minuten schoot Messi door de Atletico-defensie en verraste hij Courtois in de korte hoek. In de tweede helft kwamen de bezoekers iets beter voor de dag, maar Messi scoorde toch nog twee keer. Thibaut Courtois was bij alle doelpunten kansloos en kon enkele keren goed tussenkomen. Hattrick Ronaldo Door de zege haalt Barcelona elf punten uit vijf matchen. Het is tweede na Betis Sevilla en samen met FC Sevilla. Real Madrid, dat met 6-2 won van Vallecano, is vierde met tien punten. Voor Real scoorde Ronaldo drie keer. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 25 Sep 2011, 9:54 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21 Berichten: 1053 Leeftijd: 39 |
Vinger in oog kost Mourinho twee speeldagen
'wo 05/10/2011 - 17:34 José Mourinho is door de Spaanse voetbalbond voor twee matchen geschorst. De trainer van Real Madrid wordt zo gestraft voor zijn aandeel in de incidenten tijdens de Supercup tussen Real Madrid en Barcelona. Mourinho kreeg ook nog een boete van 600 euro. In de slotfase van de terugmatch van de Supercup kookten de potjes zowel op als naast het veld over na een smerige overtreding van Real-speler Marcelo op Cesc Fabregas. Marcelo kreeg meteen een rode kaart onder zijn neus geduwd en in het tumult na zijn fout werden ook Mesut Özil en David Villa uitgesloten. Ook Mourinho liet zich gelden. De Portugees plantte een vinger in het oog van Barça-assistent Tito Vilanova. Vilanova antwoordde met een duw en wordt daarvoor één wedstrijd geschorst. De twee kemphanen moeten ook een boete van 600 euro betalen. De Spaanse voetbalbond legde ook de twee clubs een boete op. Real Madrid moet 180 euro ophoesten en Barcelona de helft.' En hier gingen ze Van Wijk 3 matchen stadionverbod geven om even door de neutrale zone te wandelen tijdens de rust ![]() _________________ Supporter since 2003 Iendracht nor 2e |
| 05 Okt 2011, 20:35 |
|
|
Ancien
Spaanse nationale ploeg vestigt record: 1088 passes in 1 wedstrijd
Spanje tikte afgelopen vrijdag Tsjechië helemaal van de mat. Het werd 'slechts' 0-2 maar toch werd er een bijzonder record gevestigd: de wereldkampioen, op het middenveld geleid door regisseur Xavi, verstuurde maar liefst 1088 passes. Een unicum. Nooit eerder sinds de opzet van de huidige kwalificatiecyclus slaagden de spelers van een landenteam erin binnen negentig minuten meer dan duizend passes te versturen, zo berekende OptaSports. Het befaamde tiki-taka-voetbal, dat ook Barcelona tot in de puntjes beheerst, zorgde zodoende voor een fraai record. De overwinning op de Tsjechen betekende voor Spanje de zevende zege in evenveel duels in de kwalificatiepoule voor het EK van volgend jaar. Het was voor de ploeg van bondscoach Vicente del Bosque tevens de 21ste kwalificatiezege op rij. Geen enkel ander land in het mondiale voetbal van nu heeft een dergelijk lange actieve reeks kwalificatiezeges op zijn naam staan. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 10 Okt 2011, 18:58 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
Hugo schreef: Spaanse nationale ploeg vestigt record: 1088 passes in 1 wedstrijd Spanje tikte afgelopen vrijdag Tsjechië helemaal van de mat. Het werd 'slechts' 0-2 maar toch werd er een bijzonder record gevestigd: de wereldkampioen, op het middenveld geleid door regisseur Xavi, verstuurde maar liefst 1088 passes. Een unicum. Nooit eerder sinds de opzet van de huidige kwalificatiecyclus slaagden de spelers van een landenteam erin binnen negentig minuten meer dan duizend passes te versturen, zo berekende OptaSports. Het befaamde tiki-taka-voetbal, dat ook Barcelona tot in de puntjes beheerst, zorgde zodoende voor een fraai record. De overwinning op de Tsjechen betekende voor Spanje de zevende zege in evenveel duels in de kwalificatiepoule voor het EK van volgend jaar. Het was voor de ploeg van bondscoach Vicente del Bosque tevens de 21ste kwalificatiezege op rij. Geen enkel ander land in het mondiale voetbal van nu heeft een dergelijk lange actieve reeks kwalificatiezeges op zijn naam staan. Hun twee goals waren echt van ongelofelijke makelij zeg, die mannen compleet gek getikt. De match werd wel nog ontsierd na een ware doodstrap van Hübschmann (die er rood voor kreeg) op Xabi Alonso. |
| 10 Okt 2011, 19:50 |
|
|
Ancien
Exclusief gesprek met de beste voetballer van de wereld
Lionel Messi: 'Ik hoop dat Vazquez ooit terugkeert naar Barcelona' Had het voetbal ooit een betere ambassadeur? Lionel Messi, legende in wording, praat in een exclusief interview met Het Nieuwsblad op eenvoudig verzoek over records en (on)gegronde kritiek. En over Lucas Biglia en Victor Vázquez. 'Hij is een echte supergozer.' Alle kranten staan vol over het doelpuntenrecord van Barcelona dat je mogelijk nog dit seizoen kunt breken. César kwam zestig jaar geleden aan 235, jij zit aan 202. Ben jij daar ook mee bezig? 'Ik wil het record breken, maar niet om in de geschiedenisboeken te komen. Wel omdat ik zoveel mogelijk doelpunten wil scoren voor Barcelona. Hoe meer ik scoor, hoe beter voor de ploeg. Het hoeft voor mij niet noodzakelijk dit seizoen te gebeuren. Als het dit jaar lukt: tof. Maar als het niet zo is, zal ik mijn slaap er niet voor laten.' Een constante in je carrière is dat je altijd met iemand werd vergeleken. Met Robben, Agüero, nu met Cristiano Ronaldo. Wat betekent dat voor jou? 'Ik wil me tegenover geen enkele speler bewijzen. Mijn doel is om bij het begin van elk seizoen het beste voor mij en het beste voor Barcelona eruit te halen. Ik probeer zoveel mogelijk titels te winnen, zonder naar andere spelers te kijken.' En de kritiek van de pers? Je voorzitter Sandro Rosell zei dat het een bewuste campagne was om je te raken toen je drie wedstrijden op rij niet scoorde. Voel jij dat ook zo aan? 'Nee, ik denk niet dat de pers of wie dan ook me wilde raken. Ik bleef er hoe dan ook rustig onder. Het waren maar drie matchen. Dat is niet bepaald om je zorgen om te maken. Mijn ploegmaats probeerden me te steunen. Ze waren bezorgd dat ik onder kritiek zou lijden. Maar op geen enkel moment heeft de kritiek me geraakt.' Heb je nog contact met Victor Vázquez sinds hij voor Club Brugge speelt? 'Ja, ik praat nog altijd met hem. Zijn wedstrijden volgen lukt niet echt, maar af en toe bellen we elkaar. We speelden samen bij de jeugd. Hij was echt een fantastische speler. We hadden een echt superploegje, met ook nog Cesc (Fabregas, nvdr.) en Piqué. Ik denk dat Guardiola hem ook graag had. Maar hij had speelminuten nodig en daarom vertrok hij naar Club Brugge. Ik denk dat het een goede beslissing is, want nu staat hij bijna altijd in de ploeg.' Denk je dat hij ooit kan terugkeren naar Barcelona? 'Ik hoop het. Echt. Het zou heel leuk zijn opnieuw met hem samen te spelen. Hij is echt een heel grote speler.' En Lucas Biglia? Hij is nu in Argentinië voor een schouderoperatie. Kan hij terugkeren onder de nieuwe bondscoach? 'Ja, natuurlijk. De laatste weken en maanden speelde hij op een heel hoog niveau bij Anderlecht. Als de operatie een succes is en hij zich goed voelt, zie ik niet in waarom hij niet opnieuw kan worden opgeroepen voor de nationale ploeg. Hij is een speler met heel veel kwaliteiten.' _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 05 Nov 2011, 14:16 |
|
|
Ancien
Duitse internationals krijgen 555 euro per minuut bij EK-winst
Winnen Lahm en co volgend jaar het Europees kampioenschap? Als Duitsland het EK 2012 wint, dan krijgen de internationals een bonus van 300.000 euro. Tijdens de EK-kwalificatiecampagne was die Mannschaft veel te sterk voor de concurrentie. Niet alleen de Rode Duivels moesten twee keer het onderspit delven tegen Duitsland, maar ook Turkije, Azerbeidzjan, Kazachstan en Oostenrijk verloren hun kwalificatiewedstrijden van die Mannschaft. Met een tien op tien plaatste Duitsland zich dan ook voor het EK en de Duitse voetbalbond (DFB) heeft nu veel geld over bij een eventuele eindzege. De laatste keer dat de Duitsers het EK wonnen, was in 1996. Toen was het te sterk voor Tsjechoslowakije. Nu heeft de DFB een bedrag van 300.000 euro beloofd aan de spelers. Dat geld krijgt iedere international als Duitsland het EK wint. De spelers kunnen dus 555 euro per minuut krijgen. Toch is er ook een maar. Als Duitsland na drie wedstrijden al uit het toernooi ligt, dan krijgen de spelers niets. Voor het halen van de kwartfinale (50.000 euro), halve finales (100.000) en finales (150.000) worden de internationals wel beloond. Duitsland zal dus flink moeten uitgeven bij EK-winst, maar de 6,9 miljoen euro die het dan aan bonussen moet betalen, weegt niet op tegen de 23,5 miljoen euro die de UEFA geeft aan de eindwinnaar. (JB) 300000 een magisch getal! ![]() _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 05 Nov 2011, 14:25 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Hugo schreef: Duitse internationals krijgen 555 euro per minuut bij EK-winst Winnen Lahm en co volgend jaar het Europees kampioenschap? Als Duitsland het EK 2012 wint, dan krijgen de internationals een bonus van 300.000 euro. Tijdens de EK-kwalificatiecampagne was die Mannschaft veel te sterk voor de concurrentie. Niet alleen de Rode Duivels moesten twee keer het onderspit delven tegen Duitsland, maar ook Turkije, Azerbeidzjan, Kazachstan en Oostenrijk verloren hun kwalificatiewedstrijden van die Mannschaft. Met een tien op tien plaatste Duitsland zich dan ook voor het EK en de Duitse voetbalbond (DFB) heeft nu veel geld over bij een eventuele eindzege. De laatste keer dat de Duitsers het EK wonnen, was in 1996. Toen was het te sterk voor Tsjechoslowakije. Nu heeft de DFB een bedrag van 300.000 euro beloofd aan de spelers. Dat geld krijgt iedere international als Duitsland het EK wint. De spelers kunnen dus 555 euro per minuut krijgen. Toch is er ook een maar. Als Duitsland na drie wedstrijden al uit het toernooi ligt, dan krijgen de spelers niets. Voor het halen van de kwartfinale (50.000 euro), halve finales (100.000) en finales (150.000) worden de internationals wel beloond. Duitsland zal dus flink moeten uitgeven bij EK-winst, maar de 6,9 miljoen euro die het dan aan bonussen moet betalen, weegt niet op tegen de 23,5 miljoen euro die de UEFA geeft aan de eindwinnaar. (JB) 300000 een magisch getal! ![]() "Gewoon" één van die mannen overtuigen om dat af te staan, dat moet niet moeilijk zijn, hé. En dan (en alleen dan) natuurlijk met z'n allen voor de Duitsers supporteren... |
| 05 Nov 2011, 23:10 |
|
|
forumlegende
salvador schreef: Hugo schreef: Duitse internationals krijgen 555 euro per minuut bij EK-winst Winnen Lahm en co volgend jaar het Europees kampioenschap? Als Duitsland het EK 2012 wint, dan krijgen de internationals een bonus van 300.000 euro. Tijdens de EK-kwalificatiecampagne was die Mannschaft veel te sterk voor de concurrentie. Niet alleen de Rode Duivels moesten twee keer het onderspit delven tegen Duitsland, maar ook Turkije, Azerbeidzjan, Kazachstan en Oostenrijk verloren hun kwalificatiewedstrijden van die Mannschaft. Met een tien op tien plaatste Duitsland zich dan ook voor het EK en de Duitse voetbalbond (DFB) heeft nu veel geld over bij een eventuele eindzege. De laatste keer dat de Duitsers het EK wonnen, was in 1996. Toen was het te sterk voor Tsjechoslowakije. Nu heeft de DFB een bedrag van 300.000 euro beloofd aan de spelers. Dat geld krijgt iedere international als Duitsland het EK wint. De spelers kunnen dus 555 euro per minuut krijgen. Toch is er ook een maar. Als Duitsland na drie wedstrijden al uit het toernooi ligt, dan krijgen de spelers niets. Voor het halen van de kwartfinale (50.000 euro), halve finales (100.000) en finales (150.000) worden de internationals wel beloond. Duitsland zal dus flink moeten uitgeven bij EK-winst, maar de 6,9 miljoen euro die het dan aan bonussen moet betalen, weegt niet op tegen de 23,5 miljoen euro die de UEFA geeft aan de eindwinnaar. (JB) 300000 een magisch getal! ![]() "Gewoon" één van die mannen overtuigen om dat af te staan, dat moet niet moeilijk zijn, hé. En dan (en alleen dan) natuurlijk met z'n allen voor de Duitsers supporteren... Ik supporter altijd voor Duitsland jongen! |
| 06 Nov 2011, 10:53 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Jean schreef: salvador schreef: Hugo schreef: Duitse internationals krijgen 555 euro per minuut bij EK-winst Winnen Lahm en co volgend jaar het Europees kampioenschap? Als Duitsland het EK 2012 wint, dan krijgen de internationals een bonus van 300.000 euro. Tijdens de EK-kwalificatiecampagne was die Mannschaft veel te sterk voor de concurrentie. Niet alleen de Rode Duivels moesten twee keer het onderspit delven tegen Duitsland, maar ook Turkije, Azerbeidzjan, Kazachstan en Oostenrijk verloren hun kwalificatiewedstrijden van die Mannschaft. Met een tien op tien plaatste Duitsland zich dan ook voor het EK en de Duitse voetbalbond (DFB) heeft nu veel geld over bij een eventuele eindzege. De laatste keer dat de Duitsers het EK wonnen, was in 1996. Toen was het te sterk voor Tsjechoslowakije. Nu heeft de DFB een bedrag van 300.000 euro beloofd aan de spelers. Dat geld krijgt iedere international als Duitsland het EK wint. De spelers kunnen dus 555 euro per minuut krijgen. Toch is er ook een maar. Als Duitsland na drie wedstrijden al uit het toernooi ligt, dan krijgen de spelers niets. Voor het halen van de kwartfinale (50.000 euro), halve finales (100.000) en finales (150.000) worden de internationals wel beloond. Duitsland zal dus flink moeten uitgeven bij EK-winst, maar de 6,9 miljoen euro die het dan aan bonussen moet betalen, weegt niet op tegen de 23,5 miljoen euro die de UEFA geeft aan de eindwinnaar. (JB) 300000 een magisch getal! ![]() "Gewoon" één van die mannen overtuigen om dat af te staan, dat moet niet moeilijk zijn, hé. En dan (en alleen dan) natuurlijk met z'n allen voor de Duitsers supporteren... Ik supporter altijd voor Duitsland jongen! OK, ik veronderstel dat dat de reden was waarom jij een gele kaart hebt gekregen? |
| 06 Nov 2011, 23:49 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59 Berichten: 12898 Leeftijd: 47 Locatie: Denderhoutem Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php |
Davy schreef: Jean schreef: Ik supporter altijd voor Duitsland jongen! OK, ik veronderstel dat dat de reden was waarom jij een gele kaart hebt gekregen? Ik vind dat hij er nog goed vanaf gekomen is dan . |
| 07 Nov 2011, 18:59 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08 Berichten: 825 |
Bartos schreef: Davy schreef: Jean schreef: Ik supporter altijd voor Duitsland jongen! OK, ik veronderstel dat dat de reden was waarom jij een gele kaart hebt gekregen? Ik vind dat hij er nog goed vanaf gekomen is dan .Iedereen maakt fouten, dus waarom de Jean nie... |
| 07 Nov 2011, 19:07 |
|
|
forumlegende
England4ever schreef: Bartos schreef: Davy schreef: OK, ik veronderstel dat dat de reden was waarom jij een gele kaart hebt gekregen? Ik vind dat hij er nog goed vanaf gekomen is dan .Iedereen maakt fouten, dus waarom de Jean nie... Sorry hé mannen, ik heb nog fouten hoor : ben grote Chelsea-fan |
| 07 Nov 2011, 19:49 |
|
|
Freak
Jean schreef: England4ever schreef: Bartos schreef: Ik vind dat hij er nog goed vanaf gekomen is dan .Iedereen maakt fouten, dus waarom de Jean nie... Sorry hé mannen, ik heb nog fouten hoor : ben grote Chelsea-fan moeilijke jeugd gehad? ![]() |
| 07 Nov 2011, 21:03 |
|
|
forumlegende
El Corredor schreef: Jean schreef: England4ever schreef: Iedereen maakt fouten, dus waarom de Jean nie... Sorry hé mannen, ik heb nog fouten hoor : ben grote Chelsea-fan moeilijke jeugd gehad? ![]() Nogal, bij den Eendracht gespeeld ![]() |
| 07 Nov 2011, 22:45 |
|
|
Freak
Jean schreef: El Corredor schreef: Jean schreef: Sorry hé mannen, ik heb nog fouten hoor : ben grote Chelsea-fan moeilijke jeugd gehad? ![]() Nogal, bij den Eendracht gespeeld ![]() ten tijde van Vialli, Di Matteo, Zola 4 à 5 keer per jaar naar Chelsea geweest met de Belgian Blues, nu bestaan die niet meer. Speciale sfeer toch op Stamford Bridge, en daar in da café Rosies Bar, daar een pak leutige taferelen gezien. Dat liedje "Ten men went to mow" is echt de max, al vind ik deze varianten ook nie slecht http://www.youtube.com/watch?v=ES5EWE_CLVk http://www.youtube.com/watch?v=rWpqGtJpJ1s |
| 08 Nov 2011, 20:23 |
|
| Pagina 28 van 48 |
[ 711 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 26 27 28 29 30 … 48 Volgende |