|
|
| Pagina 366 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 364 365 366 367 368 … 500 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Ancien
Bericht Re: Eerste klasse
Blauw-zwart is eerste Belgische club die revolutionair trainingsysteem gebruikt
Club Brugge legt spelers aan de gps Club Brugge zit zijn spelers kort op de huid. Als eerste Belgische club laat blauw-zwart zijn jongens trainen met een gps-toestel dat elke beweging registreert. Neen, Victor Vazquez en Michael Almebäck hadden gisteren als practical joke geen beha boven het shirt getrokken, maar de hesjes om hun persoonlijke gps te dragen lijken er wel een beetje op. Sinds kort draagt elke speler van Club Brugge zo'n gps-toestel tijdens de trainingen. ‘Met die gps kunnen we alles meten', zegt de Brugse physical coach Joost Desender. ‘De afstand die de speler per training aflegt, de richting waarin hij loopt, het aantal acties dat hij maakt, enzovoort. Langs de zijlijn kan de coach op de computer onmiddellijk zien hoe intensief zijn jongens trainen en kan hij ze bijsturen. Via de gps kunnen we dus individueler werken. Zo is het logisch dat een flankspeler meer kilometers aflegt dan een centrale verdediger of dat een spits vaker boven de 25kilometer per uur moet sprinten dan een keeper.' Club Brugge is de eerste Belgische ploeg die met dit gps-systeem werkt. Het kost 3.000euro per stuk en blauw-zwart heeft in zijn kern 27spelers. ‘Louis van Gaal werkte al met een gelijkaardig systeem bij AZ en Bayern', vervolgt Desender. ‘Vazquez kent het van bij Barcelona. Vooral het aantal acties dat een speler kan maken, is belangrijk. Dat maakt het verschil tussen een Champions League-match en een doordeweekse wedstrijd.' Maar Club gaat nog verder met Smartspeed, een systeem dat 10.000euro kost, en waarmee startsnelheid, wendbaarheid en explosiviteit kunnen worden gemeten en verbeterd. Vazquez en Almebäck demonstreren het door tussen de lichtgevende poortjes te lopen en te springen op de mat. ‘In voetbal draait alles rond explosiviteit', weet Desender nog. ‘Hoe meer explosieve acties je kunt maken en hoe sneller je daarvan herstelt, hoe beter. Daarom moet je een uitstekende basisconditie hebben. Als de lichtgevende poortjes rood oplichten, herstelt de speler niet goed meer.' Geen hoeken afsnijden Vazquez lacht. ‘Op basis van dit systeem kun je individuele gebreken bijsturen en als elk individu beter wordt, dan wordt het team beter. Vooral qua snelheid en sprongkracht maak je vorderingen en bij Barcelona heb ik al gezien dat het resultaten oplevert. Bovendien kun je je op training niet meer verstoppen. Elke stap is te zien op de computer. Dus niemand kan nog hoeken afsnijden.' Club Brugge is van plan het systeem elke dag te gebruiken, maar het is niet toegelaten tijdens wedstrijden. ‘Als we elke speler één procent beter maken, dan beëindig je elke match met een man meer en kun je de top spelen. Op korte termijn gebruiken alle teams dit systeem.' Oh ja, bij Club Brugge heeft Refaelov de grootste sprongkracht, gevolgd door Akpala en Donk. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 12 Okt 2011, 10:32 |
|
|
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010 ![]() Lid geworden op: 23 Mei 2006, 23:25 Berichten: 3287 Leeftijd: 40 Locatie: Opwijk |
Hugo schreef: Blauw-zwart is eerste Belgische club die revolutionair trainingsysteem gebruikt Club Brugge legt spelers aan de gps Club Brugge zit zijn spelers kort op de huid. Als eerste Belgische club laat blauw-zwart zijn jongens trainen met een gps-toestel dat elke beweging registreert. Neen, Victor Vazquez en Michael Almebäck hadden gisteren als practical joke geen beha boven het shirt getrokken, maar de hesjes om hun persoonlijke gps te dragen lijken er wel een beetje op. Sinds kort draagt elke speler van Club Brugge zo'n gps-toestel tijdens de trainingen. ‘Met die gps kunnen we alles meten', zegt de Brugse physical coach Joost Desender. ‘De afstand die de speler per training aflegt, de richting waarin hij loopt, het aantal acties dat hij maakt, enzovoort. Langs de zijlijn kan de coach op de computer onmiddellijk zien hoe intensief zijn jongens trainen en kan hij ze bijsturen. Via de gps kunnen we dus individueler werken. Zo is het logisch dat een flankspeler meer kilometers aflegt dan een centrale verdediger of dat een spits vaker boven de 25kilometer per uur moet sprinten dan een keeper.' Club Brugge is de eerste Belgische ploeg die met dit gps-systeem werkt. Het kost 3.000euro per stuk en blauw-zwart heeft in zijn kern 27spelers. ‘Louis van Gaal werkte al met een gelijkaardig systeem bij AZ en Bayern', vervolgt Desender. ‘Vazquez kent het van bij Barcelona. Vooral het aantal acties dat een speler kan maken, is belangrijk. Dat maakt het verschil tussen een Champions League-match en een doordeweekse wedstrijd.' Maar Club gaat nog verder met Smartspeed, een systeem dat 10.000euro kost, en waarmee startsnelheid, wendbaarheid en explosiviteit kunnen worden gemeten en verbeterd. Vazquez en Almebäck demonstreren het door tussen de lichtgevende poortjes te lopen en te springen op de mat. ‘In voetbal draait alles rond explosiviteit', weet Desender nog. ‘Hoe meer explosieve acties je kunt maken en hoe sneller je daarvan herstelt, hoe beter. Daarom moet je een uitstekende basisconditie hebben. Als de lichtgevende poortjes rood oplichten, herstelt de speler niet goed meer.' Geen hoeken afsnijden Vazquez lacht. ‘Op basis van dit systeem kun je individuele gebreken bijsturen en als elk individu beter wordt, dan wordt het team beter. Vooral qua snelheid en sprongkracht maak je vorderingen en bij Barcelona heb ik al gezien dat het resultaten oplevert. Bovendien kun je je op training niet meer verstoppen. Elke stap is te zien op de computer. Dus niemand kan nog hoeken afsnijden.' Club Brugge is van plan het systeem elke dag te gebruiken, maar het is niet toegelaten tijdens wedstrijden. ‘Als we elke speler één procent beter maken, dan beëindig je elke match met een man meer en kun je de top spelen. Op korte termijn gebruiken alle teams dit systeem.' Oh ja, bij Club Brugge heeft Refaelov de grootste sprongkracht, gevolgd door Akpala en Donk. Knap toch hoor. Dit is nu eens professionalisme dat men hier alleen maar kan toejuichen. Nu nog een snelheidsbegrenzer en alcoholslot in hun auto's ![]() _________________
|
| 12 Okt 2011, 16:31 |
|
|
Ancien
[quote="Sven KSK Opwijk"]
Blauw-zwart is eerste Belgische club die revolutionair trainingsysteem gebruikt Knap toch hoor. Dit is nu eens professionalisme dat men hier alleen maar kan toejuichen.Nu nog een snelheidsbegrenzer en alcoholslot in hun auto's. Club-manager Mannaert vandaag voor rechter na verkeersongeval Vandaag velt de politierechtbank van Vilvoorde een vonnis in de zaak Vincent Mannaert. In de nacht van 12 op 13 augustus 2010 reed de algemeen manager van Club Brugge, die toen nog voor Zulte Waregem werkte, met zijn auto een huis binnen in Opwijk. Mannaert reed toen 120 km per uur in een straat waar 50 kilometer is toegestaan en had een glas te veel op. Hij zegt zelf dat hij toen in slaap is gevallen. ‘Straks zal ik weten hoeveel rijverbod en boete ik krijg’, aldus Mannaert. ‘Ik zal die straf aanvaarden en mijn verantwoordelijkheid opnemen. Voor mezelf heb ik ook al actie ondernomen. Ik ben een engagement, ook financieel, aangegaan met de Responsible Young Drivers, die zorgen voor veiliger verkeer.’ Toen Club Brugge-speler Daan Van Gijseghem onlangs een verkeersongeval had, kreeg hij van Club een zware sanctie. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 13 Okt 2011, 9:19 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 17 Aug 2006, 1:07 Berichten: 1929 Leeftijd: 48 Locatie: op den boer |
Hugo schreef: Sven KSK Opwijk schreef: Blauw-zwart is eerste Belgische club die revolutionair trainingsysteem gebruikt Knap toch hoor. Dit is nu eens professionalisme dat men hier alleen maar kan toejuichen.Nu nog een snelheidsbegrenzer en alcoholslot in hun auto's. Club-manager Mannaert vandaag voor rechter na verkeersongeval Vandaag velt de politierechtbank van Vilvoorde een vonnis in de zaak Vincent Mannaert. In de nacht van 12 op 13 augustus 2010 reed de algemeen manager van Club Brugge, die toen nog voor Zulte Waregem werkte, met zijn auto een huis binnen in Opwijk. Mannaert reed toen 120 km per uur in een straat waar 50 kilometer is toegestaan en had een glas te veel op. Hij zegt zelf dat hij toen in slaap is gevallen. ‘Straks zal ik weten hoeveel rijverbod en boete ik krijg’, aldus Mannaert. ‘Ik zal die straf aanvaarden en mijn verantwoordelijkheid opnemen. Voor mezelf heb ik ook al actie ondernomen. Ik ben een engagement, ook financieel, aangegaan met de Responsible Young Drivers, die zorgen voor veiliger verkeer.’ Toen Club Brugge-speler Daan Van Gijseghem onlangs een verkeersongeval had, kreeg hij van Club een zware sanctie. Dat huis staat daar nog altijd gestut en is klaar voor de sloophamer! _________________ MCMXIX |
| 13 Okt 2011, 10:59 |
|
|
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010 ![]() Lid geworden op: 23 Mei 2006, 23:25 Berichten: 3287 Leeftijd: 40 Locatie: Opwijk |
69 schreef: Hugo schreef: Sven KSK Opwijk schreef: Blauw-zwart is eerste Belgische club die revolutionair trainingsysteem gebruikt Knap toch hoor. Dit is nu eens professionalisme dat men hier alleen maar kan toejuichen.Nu nog een snelheidsbegrenzer en alcoholslot in hun auto's. Club-manager Mannaert vandaag voor rechter na verkeersongeval Vandaag velt de politierechtbank van Vilvoorde een vonnis in de zaak Vincent Mannaert. In de nacht van 12 op 13 augustus 2010 reed de algemeen manager van Club Brugge, die toen nog voor Zulte Waregem werkte, met zijn auto een huis binnen in Opwijk. Mannaert reed toen 120 km per uur in een straat waar 50 kilometer is toegestaan en had een glas te veel op. Hij zegt zelf dat hij toen in slaap is gevallen. ‘Straks zal ik weten hoeveel rijverbod en boete ik krijg’, aldus Mannaert. ‘Ik zal die straf aanvaarden en mijn verantwoordelijkheid opnemen. Voor mezelf heb ik ook al actie ondernomen. Ik ben een engagement, ook financieel, aangegaan met de Responsible Young Drivers, die zorgen voor veiliger verkeer.’ Toen Club Brugge-speler Daan Van Gijseghem onlangs een verkeersongeval had, kreeg hij van Club een zware sanctie. Dat huis staat daar nog altijd gestut en is klaar voor de sloophamer! Inderdaad. Huis is onbewoonbaar verklaard dacht ik. _________________
|
| 13 Okt 2011, 12:55 |
|
|
Ancien
Sonck gepasseerd en aanvoerder-af bij Lierse
Ex-Rode Duivel Wesley Sonck (33) gaat door een moeilijke periode bij Lierse. De man die 24keer scoorde voor de nationale ploeg moet niet alleen zijn aanvoerdersband inleveren, hij is niet geselecteerd voor de competitiewedstrijd van morgenavond tegen Zulte Waregem. De 55-voudige Rode Duivel werd door Lierse-trainer Chris Janssens niet eens opgenomen in de selectie van achttien namen voor de wedstrijd tegen Zulte Waregem morgenavond. De oorzaak moet niet gezocht worden bij een blessure, zo blijkt uit de uitleg van Lierse-trainer Chris Janssens. 'Ik heb keuzes gemaakt. Meer moet je er niet achter zoeken.' Allicht is Janssens ontevreden over het rendement van de spits, die nog wacht op zijn eerste competitietreffer in vier volledige wedstrijden en één invalbeurt. Kawashima kapitein Maar er is meer. Sonck is ook de aanvoerdersband kwijt die hij begin dit seizoen had gekregen. Doelman Eiji Kawashima is nu definitief de vaste captain van Lierse. 'Eiji speelt altijd en is een goed voorbeeld voor de club. Ik wil die band niet voortdurend van arm laten veranderen', aldus Chris Janssens. Sonck zelf tast hij in het duister over zijn niet-selectie voor morgenavond en kan daarom niet uitvoerig reageren. 'Voor de reden moet je bij de trainer zijn, want ik weet het zelf niet goed', aldus Sonck. 'Ik kan enkel zeggen dat ik alles zal blijven geven voor Lierse en hoop er volgende week weer bij te zijn. Ik wil zo goed mogelijk presteren voor de club.' Wesley Sonck is aan zijn tweede seizoen bezig bij Lierse nadat hij het met Club Brugge niet eens raakte over een contractverlenging. Vorig seizoen was Sonck goed voor zes competitiegoals. Voor zijn periode bij Club Brugge voetbalde Sonck bij Mönchengladbach, Ajax, Racing Genk, G. Beerschot, G. Ekeren en RWDM. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
| 14 Okt 2011, 18:51 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
't Ziet er niet goed uit voor de Kanaries als ze zich niet rap herpakken...
En Genk daarnet verloren, wordt ook een heel ander seizoen dan het vorige. Maar allez, die kunnen nog de champions league winnen... (ongeveer evenveel kans als terug kampioen spelen, schat ik...) Limburg, Limburg allein, dor geht nichts boven, zo is er mor ein??? |
| 15 Okt 2011, 21:27 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22 Berichten: 3793 Leeftijd: 65 Locatie: Heusden |
Waarom kan Anderlecht ineens zo vlotjes wat wij bijna nooit kunnen: winnen tegen een Waalse ploeg!
|
| 16 Okt 2011, 19:59 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Heb de match gezien op Sporting Telenet. Zeer sterk paars wit. Standard gewoon afgeslacht. Die bal die Ciman 'van de lijn haalt'. Iedereen ziet dat het goal is, enkel Gumieny en zijn assistenten niet.
![]() |
| 16 Okt 2011, 20:16 |
|
|
Freak ![]() Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07 Berichten: 5565 Leeftijd: 35 Locatie: aalst |
Gilles schreef: Heb de match gezien op Sporting Telenet. Zeer sterk paars wit. Standard gewoon afgeslacht. Die bal die Ciman 'van de lijn haalt'. Iedereen ziet dat het goal is, enkel Gumieny en zijn assistenten niet. ![]() Tis thopen datn volgende week voor charleroi dan ook wa blind is ![]() |
| 16 Okt 2011, 20:18 |
|
|
![]() _________________
|
| 17 Okt 2011, 12:19 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Voorlijn mbokani en Jova is stukken beter dan die andere daar, ne zwarten? Lukaku of zoiets.
_________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 17 Okt 2011, 12:45 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
Dat is wiskundig uit te leggen ze: 1 + 1 = 2
_________________ If you never try, you'll never know |
| 17 Okt 2011, 12:50 |
|
|
witzwet schreef: Voorlijn mbokani en Jova is stukken beter dan die andere daar, ne zwarten? Lukaku of zoiets. Achter of naast Lukaku stonden (na vertrek boussoufa) Kanu, Legear, Gillet, Suarez, Badibanga, Veselinovic of De Sutter. Nu staan er achter of naast Mbokani onder meer Canesin, Jovanovic, Suarez, Vargas, Gillet en moet Molins er nog door komen. Mbokani is een zalige spits, daar blijf ik bij. Maar tegenwoordig doen de mensen wel zeer negatief tov Lukaku vind ik. _________________
|
| 17 Okt 2011, 18:59 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 24 Mei 2005, 12:38 Berichten: 725 Leeftijd: 43 Locatie: Oilsjt WLM: [email protected] |
witzwet schreef: Voorlijn mbokani en Jova is stukken beter dan die andere daar, ne zwarten? Lukaku of zoiets. Prima |
| 17 Okt 2011, 19:15 |
|
| Pagina 366 van 500 |
[ 7487 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 364 365 366 367 368 … 500 Volgende |