Beker van Belgie - Pagina 38 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 703 berichten ]  Ga naar pagina 1 36 37 38 39 40 47
 Beker van Belgie 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Bericht Re: Beker van Belgie
Gruunwit schreef:
Ik ben toch benieuwd wat het gaat geven, nu de finale al op 24 maart gespeeld gaat worden.
De finale, een week voor de Ronde van Vlaanderen, dat is iets anders dan in een lekker voorjaarszonnetje.

De Ronde Van Vlaanderen bestaat niet meer ;) Maar qua datum van de finale van den beker moet ik je wel gelijk geven dat dat niet hetzelfde gaat geven.

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

20 Jan 2012, 1:22
Nationale Ploeg

Leeftijd: 30
Nu wil de KBVB de bekerformule herbekijken...
Typisch, ze zien dat er te weinig verdiend wordt!
Anders moeten ze in groepen beginnen spelen van 4 ( inkomsten x 3 dus)
Of nen beker tussen de topclubs, of zonder eerste klasse of me Nederland erbij.. Belgisch voetbal is toch zo super :crazy:

20 Jan 2012, 20:20
Nationale Ploeg

Dan lees je op Sporza

De KBVB wil sleutelen aan de bekerformule

Een topcompetitie kun je de beker niet noemen: de topploegen vliegen er makkelijk uit en stadions raken moeilijk gevuld. De bond wil er iets aan doen.

Je kan de grote ploegen met een 1-0 voorsprong laten beginnen, de G4 pas vanaf de KF laten meespelen, ... :wadde:

20 Jan 2012, 22:23
Ancien

Leeftijd: 65
Gruunwit schreef:
Dan lees je op Sporza

De KBVB wil sleutelen aan de bekerformule

Een topcompetitie kun je de beker niet noemen: de topploegen vliegen er makkelijk uit en stadions raken moeilijk gevuld. De bond wil er iets aan doen.

Je kan de grote ploegen met een 1-0 voorsprong laten beginnen, de G4 pas vanaf de KF laten meespelen, ... :wadde:

Als de "grote" (eerste klasse) ploegen pas laat moeten aantreden (1/16 finale, vroeger 1/32), in die eerste ronde dan nog beschermd zijn maar er dan toch nog tegen een derde klasser uitvliegen (zoals Anderelcht dit jaar), tja, wat moet je dan doen? De grote ploegen moeten groot zijn niet door zichzelf te beschermen maar door ook tegen de kleintjes gave prestaties neer te zetten, zo simpel is het...
Grote ploegen? Kleuters zijn, het...

21 Jan 2012, 18:33
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Anders moeten ze de G5 al hun matchen met 3-0 voorsprong laten beginnen, zodat er zeker altijd een finale is tussen twee grote ploegen.
Trouwens, in andere landen vinden ze het schitterend als een kleine ploeg kan stunten in de beker, hier ligt Anderlecht er uit tegen een derde klasser en willen ze direct gans de beker hervormen (zodat een stunt volledig uitgesloten wordt).

21 Jan 2012, 19:32
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Lang leve het Belgische "Voetbal" :banana:

21 Jan 2012, 20:15
Freak

Leeftijd: 45
Bartos schreef:
Anders moeten ze de G5 al hun matchen met 3-0 voorsprong laten beginnen, zodat er zeker altijd een finale is tussen twee grote ploegen.
Trouwens, in andere landen vinden ze het schitterend als een kleine ploeg kan stunten in de beker, hier ligt Anderlecht er uit tegen een derde klasser en willen ze direct gans de beker hervormen (zodat een stunt volledig uitgesloten wordt).

ik herinner mij een halve finale in de FA cup tussen een derde en vierdeklasser ofzoiets, Wrexham en Chesterfield. Awel Wembley zat ook vol...

21 Jan 2012, 20:18
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
El Corredor schreef:
Bartos schreef:

ik herinner mij een halve finale in de FA cup tussen een derde en vierdeklasser ofzoiets, Wrexham en Chesterfield. Awel Wembley zat ook vol...

in Engeland is het ook de gewoonte dat de lagere divisie clubs zowiezo thuis spelen tegen een premier league club, conclusie... hun stadion zit bomvol en hebben een toprecette, dat mogen ze van mij hier ook zo doen.

21 Jan 2012, 21:24
Ancien

Leeftijd: 65
Ik weet niet dat het nu nog zo is, maar vroeger toen kregen in de beker van België basket kleine ploegen een voorgift als ze tegen ploegen uit een hogere reeks moesten spelen (minstens 10 punten, en dat kon oplopen). Onze "toppers" (nu ja, toppers: Anderlecht met de hakken over de sloot gisteren en Gent en Brugge thuis respectievelijk gelijk en verloren), allez dus onze would be toppers in het voetbal bepleiten net niet dat ze zelf een voorgift zouden krijgen als zetegen kleinere ploegen spelen...

En inderdaad, de charme van een beker is net dat de kleine ploegen omwille van het systeem kunnen stunten en ver geraken. En wij Eendrachters weten daar alles van! Het is net daarvoor dat de beker bestaat, hé... Anders organiseer je gewoon 2 competities naast elkaar...

En dat de mensen niet komen, tja, dat is een ander verhaal. Als je én de inkomsten van TV wil én dure tickets én af en toe nog eens ingewikkelde regelingen om aan een ticket te geraken én uw produkt is niet fantastisch, tja, dan wordt het moeilijk. De beker heeft in België nooit echt geleefd, dat is een feit. Maar er zijn slimme ingrepen mogelijk. Voorbeeld één: ploegen uit lagere reeksen spelen automatisch thuis! Hun stadion(neke) zal vol zitten en meteen hebben ze het thuisvoordeel als "voorgift"... Geen geleide lotingen meer, dan heb je van in het begin de mogelijkheid van toppers. Zoals in Engeland indertijd waarin de bekerfinale van het jaar tevoren geloot werd in de eerste ronde dat de groten meededen ('t was met Tottenham maar tegenstander weet ik niet meer). En matchen met zogenaamd kleine ploegen brengen echt evenveel volk op de been dan pakweg Bergen tegen Sint-Truiden voor de beker hoor.

Maar het enige waar de groten nog aan denken is geld, geld, geld en net omdat dat hun drijfveer is verliezen ze voeling met de intrinsieke waarde van hun produkt en driegen ze op langere termijn veel geld mis te lopen...

22 Jan 2012, 12:07
Ancien

Leeftijd: 55
salvador schreef:
Ik weet niet dat het nu nog zo is, maar vroeger toen kregen in de beker van België basket kleine ploegen een voorgift als ze tegen ploegen uit een hogere reeks moesten spelen (minstens 10 punten, en dat kon oplopen). Onze "toppers" (nu ja, toppers: Anderlecht met de hakken over de sloot gisteren en Gent en Brugge thuis respectievelijk gelijk en verloren), allez dus onze would be toppers in het voetbal bepleiten net niet dat ze zelf een voorgift zouden krijgen als zetegen kleinere ploegen spelen...

En inderdaad, de charme van een beker is net dat de kleine ploegen omwille van het systeem kunnen stunten en ver geraken. En wij Eendrachters weten daar alles van! Het is net daarvoor dat de beker bestaat, hé... Anders organiseer je gewoon 2 competities naast elkaar...

En dat de mensen niet komen, tja, dat is een ander verhaal. Als je én de inkomsten van TV wil én dure tickets én af en toe nog eens ingewikkelde regelingen om aan een ticket te geraken én uw produkt is niet fantastisch, tja, dan wordt het moeilijk. De beker heeft in België nooit echt geleefd, dat is een feit. Maar er zijn slimme ingrepen mogelijk. Voorbeeld één: ploegen uit lagere reeksen spelen automatisch thuis! Hun stadion(neke) zal vol zitten en meteen hebben ze het thuisvoordeel als "voorgift"... Geen geleide lotingen meer, dan heb je van in het begin de mogelijkheid van toppers. Zoals in Engeland indertijd waarin de bekerfinale van het jaar tevoren geloot werd in de eerste ronde dat de groten meededen ('t was met Tottenham maar tegenstander weet ik niet meer). En matchen met zogenaamd kleine ploegen brengen echt evenveel volk op de been dan pakweg Bergen tegen Sint-Truiden voor de beker hoor.

Maar het enige waar de groten nog aan denken is geld, geld, geld en net omdat dat hun drijfveer is verliezen ze voeling met de intrinsieke waarde van hun produkt en driegen ze op langere termijn veel geld mis te lopen...

Raar maar waar, ik ben het eens met je post. Als je wil kan je wel he Salva ;)

22 Jan 2012, 12:20
Freak

hou jullie maar vast naar het systeem dat ze gaan willen uitwerken voor de beker. groepsfases zitten er denk ik aan te komen :stom:

de charme van de beker = GEEN geleide lotingen

22 Jan 2012, 12:26
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 39
WLM: [email protected]
Ik heb HET idee voor den beker.

Geen geleide loting voor alle ploegen behalve den G4 (brugge, genk, standaard, anderlecht).
De G4 komt er pas bij in de halve finales... Daarmee hebben ze zekker hun toppers in de halve finale en finale... :D

Kga het doorsturen naar den bond, volgens mij maakt het kans :D

22 Jan 2012, 13:51
Nationale Ploeg

Leeftijd: 33
Eindelijk nieve formule...?

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/beker_van_belgie/120210_beker_nieuwe_formule

10 Feb 2012, 14:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
vanaf de eerste ronde ? ik veronderstel dat ze dan bedoelen ergens 3de ronde ofzo ?
Ik zie Anderlecht het nog niet opnemen tegen pakweg Wambeek begin Augustus ?

Voor de rest op zich niet echt tegen; Het afschaffen van de terugrondes is een goede zaak. De halve finale ook al op de Heizel is waarschijnlijke een verwoede poging om dat gedrocht daar ook nog eens volk te laten trekken... compleet belachelijk dus.

Het enige waar het naar uitkijken is, dat is die "bescherming" van de reekshoofden natuurlijk.

10 Feb 2012, 15:32
Freak

begin augustus: ALLE ploegen in één pot, geen bescherming voor eersteklassers, ook geen thuisvoordeel voor eersteklassers. En matchen in één keer af.

krijg je dan in augustus Anderlecht-Brugge, ferm!

Of misschien krijg je FC Wieze-E. Aalst nog veel fermer! :D

altijd maar die bescherming van eersteklassers, ik word er zot van!

10 Feb 2012, 15:53
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 703 berichten ]  Ga naar pagina 1 36 37 38 39 40 47