Europa League - Pagina 49 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 979 berichten ]  Ga naar pagina 1 47 48 49 50 51 66
 Europa League 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Europa League
Ik dacht dat wij Denemarken nog achter ons moesten houden om zeker te zijn van rechtstreekse plaatsing voor de Champions League. Odense en Kopenhagen uit, Club Brugge, Standard en Anderlecht door naar de volgende ronde. We doen dus een schitterende zaak (y)

16 Dec 2011, 13:18
Nationale Ploeg

Kielse Rat schreef:
Gruunwit heeft het precies meer voor Standard dan voor Brugge :D

Ik probeer nochtans objectief te zijn, maar iedereen heeft het recht er een andere mening op na te houden.
Ik vind eigenlijk dat Club Brugge momenteel hetzelfde probleem heeft, als de Rode Duivels de afgelopen jaren. Ze zijn achteraan voetballend heel kwetsbaar en ondanks de goede wil om aanvallend voetbal te brengen, kan je geen resultaten boeken, als je tegen een tegenstrever speelt die de minste fouten achteraan genadeloos afstraffen.

16 Dec 2011, 13:55
Nationale Ploeg

Leeftijd: 42
AZ Alkmaar - Anderlecht
Wisla Krakow - Standard
Hannover - Club Brugge

Als Standard en Club Brugge doorgaan, spelen die in de ronde daarna tegen elkaar.
Dan gaan die ongeveer 17 keer tegen elkaar gespeeld hebben dit seizoen :-)

16 Dec 2011, 14:43
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 44
Spees schreef:
AZ Alkmaar - Anderlecht
Wisla Krakow - Standard
Hannover - Club Brugge

Als Standard en Club Brugge doorgaan, spelen die in de ronde daarna tegen elkaar.

AZ lijkt mij een gevaarlijke tegenstander, ze zullen toch niet voor niets op kop staan in Nederland.
De rest moet haalbaar zijn denk ik.

16 Dec 2011, 15:26
Reserve

Leeftijd: 37
Bart Van den Neste schreef:
Spees schreef:
AZ Alkmaar - Anderlecht
Wisla Krakow - Standard
Hannover - Club Brugge

AZ lijkt mij een gevaarlijke tegenstander, ze zullen toch niet voor niets op kop staan in Nederland.
De rest moet haalbaar zijn denk ik.

als ze alledrie doorgaan hebben we toch al mooi een ploeg in de kwartfinale

man city-porto is toch een klepper!

16 Dec 2011, 15:31
nieuw in de eerste ploeg

Twee seizoenen geleden maakte Anderlecht ook al eens kipkap van Ajax (droge 1-3), toen ook aan kop in Nederland. AZ is een goeie ploeg, maar hun kern kan dit seizoen in principe niet concurreren met wat er in Eindhoven of Amsterdam rondloopt. Ook profileren ze zich al een heel seizoen een beetje geforceerd als de 'underdog'. Speelt Anderlecht zoals tegen Lokomotiv, dan heeft het absoluut een kans. AZ heeft met Martens en Elm twee heel goede middenvelders, maar hopelijk recupereren ze tegen dan Biglia zodat ze toch een beetje kunnen concurreren op het middenveld met de mannen van AZ.

Standard was thuis veel beter dan Hannover, maar ik weet niet of Club hen ook zo kan overklassen. Die mannen hebben heel wat talent in hun kern en Club heeft me in deze Europa League nog niet kunnen overtuigen. Tegen tien man van Braga nog steeds in de problemen komen is geen goede generale repetitie. De tegenstander van Standard zegt me niet zoveel, maar ik veronderstel dat, als Standard z'n goede vorm in Europa van de laatste weken kan aanhouden, Krakau geen probleem mag zijn.

Als er twee van de drie ploegen doorgaan, mogen we van een succes spreken denk ik. Al vind ik drie Belgische ploegen in de knock-out fase van een Europees toernooi een mooie evolutie in vergelijking met enkele jaren geleden. Hebben we dit aan de play-offs te danken, waardoor de focus in de eerste helft van het seizoen op Europa kan liggen?

17 Dec 2011, 13:57
forumlegende

Samenvatting van gisteren :

Standard en Brugge geven het weg en Anderlecht was duidelijk de mindere van AZ...

Ik geef dan ook Standard en Brugge de beste kansen om er in de volgende ronde een Belgisch onderonsje van te maken.

17 Feb 2012, 12:17
forumlegende

Anderlecht heeft de slechtste uitslag van de 3 ploegen, das waar.
Maar hoe begint die ploeg nu aan die match? Zo verdedigend, zo afwachtend, zo vol van respect voor het kleine AZ...onbegrijpelijk.

17 Feb 2012, 16:47
Ancien

Leeftijd: 47
tympanum2 schreef:
Anderlecht heeft de slechtste uitslag van de 3 ploegen, das waar.
Maar hoe begint die ploeg nu aan die match? Zo verdedigend, zo afwachtend, zo vol van respect voor het kleine AZ...onbegrijpelijk.

Alweer een goei reden om niet te spreken van een BENE-liga, waarin de belgische ploegen worden opgegeten...

17 Feb 2012, 20:21
forumlegende

Leeftijd: 45
tzal 1 op 3 worden

23 Feb 2012, 23:44
forumlegende

Leeftijd: 45
Alkmaar heeft ongeveer evenveel inwoners dan Aalst
en schakelt verdiend A'lecht uit

23 Feb 2012, 23:55
forumlegende

Als die vroege goal valt wordt het een andere match natuurlijk. Maar ze valt niet en dan weet je dat het gevaarlijk wordt met dit AZ. Anderlecht was gewoon niet goed genoeg, zeker niet in Alkmaar.

24 Feb 2012, 11:29
Ancien

Leeftijd: 65
Als je zo start als Anderlecht, dan moet je scoren... en dat doen ze niet.
En als ze dat zou den gedaan hebben, dan zou het een ander match geweest zijn, maar...
Hebben hetzelfde meegemaakt met die eindrondematch thuis tegen Boom van 23 jaar geleden.

Voor diegenen die dachten dat we Europees terug op de kaart staan toch even deze ontnuchterende vaststelling: in 3 thuismatchen in de 1/16de finale van de Europa League (met alle respect, maar dat is tweede klasse in Europa, te vergelijken met de beker voor bekerhouders vroeger) 0 keer scoren...
(pech en al wat je wil, maar het is toch een nuchtere vaststelling).
Er is nog veel werk om de late jaren '70 en jaren '80 te laten herleven... Allez, ik vermoed eerlijk gezegd dat ze nooit terugkomen...

Anderlecht over de 2 matchen terecht uitgeschakeld, Brugge zeker en Standard voor zo ver ik het gezien heb terecht met de hakken over de sloot...

24 Feb 2012, 17:46
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
salvador schreef:
Als je zo start als Anderlecht, dan moet je scoren... en dat doen ze niet.
En als ze dat zou den gedaan hebben, dan zou het een ander match geweest zijn, maar...
Hebben hetzelfde meegemaakt met die eindrondematch thuis tegen Boom van 23 jaar geleden.

Voor diegenen die dachten dat we Europees terug op de kaart staan toch even deze ontnuchterende vaststelling: in 3 thuismatchen in de 1/16de finale van de Europa League (met alle respect, maar dat is tweede klasse in Europa, te vergelijken met de beker voor bekerhouders vroeger) 0 keer scoren...
(pech en al wat je wil, maar het is toch een nuchtere vaststelling).
Er is nog veel werk om de late jaren '70 en jaren '80 te laten herleven... Allez, ik vermoed eerlijk gezegd dat ze nooit terugkomen...

Anderlecht over de 2 matchen terecht uitgeschakeld, Brugge zeker en Standard voor zo ver ik het gezien heb terecht met de hakken over de sloot...

Einderondematch van 23 jaar geleden???

Mja, en degene die dacht dat we op weg waren om de gouden tijden van de jaren '80 te laten terugkomen, euhm ... daar zijn wel heel veel kosten aan hoor. Het is al knap dat we in februari nog drie ploegen Europees aan het werk kunnen zien, niet zo lang geleden lagen ze er dikwijls allemaal al uit dan. Maar het is wel een serieus understatement om te stellen dat we Europees niet meer meetellen. En hoger dan het niveau waarop we nu zitten, zal er volgens mij ook niet direct meer inzitten.

24 Feb 2012, 18:01
Ancien

Leeftijd: 65
Ok, eindrondematch 2 jaar geleden... ;)
Ik ben alvast niet één die denkt dat die gouden jaren terugkomen. Ik hoorde wel heel veel enthousiasme dat we met 3 ploegen overwinteren, en dat is inderdaad een hele stap vorowaarts in vergelijking met het recent verleden. Maar voor de ploegen die écht meetellen begint het nu pas, en nu het begint liggen we er al meteen met 2 ploegen uit en blijft er nog één over... Dat is misschien beter dan vorige jaren, maar het blijft toch schraal!
En het zal wellicht met geld te maken hebben, maar ook met sportcultuur.

24 Feb 2012, 20:41
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 979 berichten ]  Ga naar pagina 1 47 48 49 50 51 66