|
|
| Pagina 1 van 1 |
[ 7 berichten ] |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 10 Sep 2006, 11:10 Berichten: 507 Leeftijd: 49 Locatie: Apeldoorn WLM: [email protected] |
Bericht Belg op zijn plaats in Nederland
Bij AA Gent kon Dries Mertens zijn ei niet kwijt. AGOVV bood hem wel de ruimte voor zijn acties. De bescheiden Belgische huurling voelt zich thuis in Apeldoorn. “Ik had liever gezien dat de club me definitief had overgenomen”.
Belgen vinden “die Hollanders” doorgaans maar rare snuiters. En Nederlanders hebben vaak wat aan te merken op die “vreemde”zuiderburen. Maar voor Dries Mertens en de mensen bij AGOVV gaat die vlieger niet op. De Blauwen zijn gelukkig met de 19-jarige Belg en Mertens voelt zich uitstekend thuis in de Gelderse stad. “Het bevalt me heel goed hier”, vertelt de aanvallende middenvelder. “Ik ben prima opgevangen door de spelers, technische staf en clubleiding. De omstandigheden zijn super, bijna perfect. Er ligt hier een prachtig complex, je loopt zo het bos in. De hele sfeer bij de club is geweldig.” Mertens gedijt prima in de Apeldoornse luwte. Al ligt dat niet alleen aan de omgeving en de sfeer. Het is vooral ook het verschil het Nederlandse en het Belgische voetbal. “In België zitten ze veel korter op je huid. Hier krijg je veel meer ruimte en vrijheid om te voetballen. Daardoor kan ik in Nederland veel beter mijn acties maken. Die manier van spelen ligt me wel.” Dat hij wel raad weet met die geboden ruimte, liet Mertens in zijn eerste maanden al zien. In de seizoenskrant die AGOVV aan het begin van de competitie uitbracht, wordt de benjamin van de selectie aangekondigd als “revelatie van de voorbereiding”. Ook in de Jupiler League steekt de tiener er ondanks zijn geringe lengte vrijwel elke wedstrijd bovenuit. Snelheid, techniek en inzicht zijn de voornaamste ingrediënten van de smaakvolle maaltijd die hij het publiek wekelijks voorzet. Alle lovende kritieken ten spijt, blijft Mertens bescheiden. “Het begin was goed. Eigenlijk praat ik liever niet over mezelf. Het is leuk dat er positief over me wordt geschreven, maar ik laat het aan anderen over om mijn spel te beoordelen.” Het goede spel van de huurling zal ongetwijfeld de ogen openen van zijn Belgische werkgever AA Gent. Die club nam Mertens een jaar geleden over van het tweede team van Anderlecht, maar gaf de jongeling geen kans in de Eerste Klasse. Halverwege vorig seizoen werd hij uitgeleend aan Derdeklasser Eendracht Aalst, waar hij werd uitgeroepen tot beste speler van het jaar. Desondanks leek het er deze zomer op dat Mertens opnieuw geen kans zou gaan krijgen bij Gent. Tot ongenoegen van de middenvelder, die nog geen duel speelde op het hoogste niveau. “Ik heb toen aangegeven dat ik uitgeleend wilde worden. Want ik wil toch spelen en had niet het gevoel dat ik een kans zou krijgen. Er toonde wat clubs uit lagere, Belgische divisies interesse, maar bij AGOVV had ik direct een goed gevoel. En dat gevoel is in de eerste maanden alleen maar beter geworden. Van de trainer krijg ik het vertrouwen en dat is belangrijk voor een jonge speler.” Tijdens zijn proefperiode in de voorbereiding maakte Mertens zo’n goede indruk dat de Eerstedivisionist hem definitief wilde inlijven. “Maar Gent deed een beetje moeilijk. Er waren nog wat problemen en uiteindelijk ben ik voor een seizoen uitgeleend. Of ik niet liever had gezien dat AGOVV me helemaal overnam? Om eerlijk te zijn wel ja” Want de kans is groot dat de creatieveling zich volgend seizoen weer moet melden in zijn Vaderland. Zelf zit hij daar niet zo op te wachten. Want, zoals hij al zei, het Nederlandse voetbal ligt hem wel. “Ik wil me graag bewijzen, maar waarom zou ik teruggaan naar België? Ik ben hier tevreden.” Mertens zou niet de eerste speler zijn die AGOVV gebruikt als springplank naar de top. Denk maar aan Klaas-Jan Huntelaar, die nu bij Ajax speelt. Iets voor Mertens? “Vroeger was ik altijd fan van Ajax. In Nederland is dat de mooiste club om voor te spelen. Waar het voor mij gaat eindigen? Ik weet het niet, we zien wel.” _________________ clubloos.... |
| 06 Nov 2006, 18:14 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Okt 2006, 23:37 Berichten: 2340 Leeftijd: 40 Locatie: Aalst |
merci buurman
![]() |
| 06 Nov 2006, 20:25 |
|
|
Freak
ha buurman, wat een mooie wagen...
![]() |
| 06 Nov 2006, 22:32 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 10 Sep 2006, 11:10 Berichten: 507 Leeftijd: 49 Locatie: Apeldoorn WLM: [email protected] |
Don't fuck met mijn achternaam he! Maar Buurman, wat doet u nou?
![]() _________________ clubloos.... |
| 06 Nov 2006, 22:49 |
|
|
Vaste Waarde Lid geworden op: 23 Okt 2006, 10:38 Berichten: 1202 Locatie: Oilsjt!! |
jaja
![]() _________________ Weir zen anti fusieclub!! |
| 07 Nov 2006, 0:21 |
|
|
Vaste Waarde ![]() Lid geworden op: 11 Jan 2006, 20:53 Berichten: 1157 |
bedankt om da artikel te posten!
ben blij dat hij daar precies toch op zijn plaats zit! |
| 07 Nov 2006, 17:58 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg ![]() Lid geworden op: 24 Sep 2006, 11:55 Berichten: 532 Locatie: Erembodegem/Oilsjt WLM: [email protected] |
ja idd bedankt om dit te posten
_________________ Honour and Loyalty
|
| 07 Nov 2006, 18:04 |
|
| Pagina 1 van 1 |
[ 7 berichten ] |