Nooit Off-topic - Pagina 699 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 697 698 699 700 701 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Freak

Leeftijd: 45
Bericht Re: Nooit Off-topic
Fillou schreef:
Fijn dat je het zelf aanhaalt, witzwet .... toen mijn kindjes geboren zijn, was ik de ochtend nadien, na om halfzeven in het moederhuis een uurtje te gaan kijken of alles ok was, alle dagen in de voormiddag paraat op 't werk ja. Mijn vrouw is tien dagen na de geboorte van mijn zoon terug komen werken. Bij mijn dochter was dat twaalf dagen. Op halve kracht, dat is waar en we hadden het ongeloofelijke voordeel dat onze twee babytjes op 't werk in een parkske konden maffen, maar dan nog.

Corredor ... met statistieken kan je alles bewijzen. Je scheert de ganse bedrijfswereld over dezelfde kam. Je weet zelf goed genoeg dat het voor een kmo helemaal niet zo is dat zo weinig belastingen betaald worden. Geloof me, als ik zie wat wij allemaal moeten afgeven op dingen waar we hard voor werken (ik niet natuurlijk, want ik doe hier niets, maar de twee generaties voor mij) aan een overheid die er niets of toch veel te weinig mee doet, behalve mensen financieren die daar helemaal niets voor in de plaats stellen, dan kan ik tranen met tuiten huilen. Met dat zwart geld moet ik trouwens eens lachen.

met statistieken bewijs je inderdaad alles. ik schreef dat belgische bedrijven gemiddeld gezien 10% belastingen betalen. Daar zijn er bij die veel betalen en daar zijn er bij die niets betalen (desondanks ze goede zaken doen), vandaar het woordje gemiddeld :hmm:

Wil ik je eens vertellen hoeveel er maandelijks van mijn loon afgaat voor derderangsbuitenlanders, beroepsdoppers en consoorten? Ook een pak ;)

en btw, als ge teveel belastingen moet betalen, pakt u dan eens nen goeie boekhouder ...; :D

21 Dec 2011, 19:03
Nationale Ploeg

witzwet schreef:
Fillou schreef:
Fijn dat je het zelf aanhaalt, witzwet .... toen mijn kindjes geboren zijn, was ik de ochtend nadien, na om halfzeven in het moederhuis een uurtje te gaan kijken of alles ok was, alle dagen in de voormiddag paraat op 't werk ja. Mijn vrouw is tien dagen na de geboorte van mijn zoon terug komen werken. Bij mijn dochter was dat twaalf dagen. Op halve kracht, dat is waar en we hadden het ongeloofelijke voordeel dat onze twee babytjes op 't werk in een parkske konden maffen, maar dan nog.

Corredor ... met statistieken kan je alles bewijzen. Je scheert de ganse bedrijfswereld over dezelfde kam. Je weet zelf goed genoeg dat het voor een kmo helemaal niet zo is dat zo weinig belastingen betaald worden. Geloof me, als ik zie wat wij allemaal moeten afgeven op dingen waar we hard voor werken (ik niet natuurlijk, want ik doe hier niets, maar de twee generaties voor mij) aan een overheid die er niets of toch veel te weinig mee doet, behalve mensen financieren die daar helemaal niets voor in de plaats stellen, dan kan ik tranen met tuiten huilen. Met dat zwart geld moet ik trouwens eens lachen.

'k weet het jongen, en ziekteverlof bestaat ook niet voor jullie en de laagste pensioenen krijgen. Heb echt compassie met u. Er zijn genoeg zaken waar men kan op besparen maar toch niet op bevallingsverlof zeker?!

Je moet geen medelijden hebben hoor. Ik schrijf dat ook niet daarom. Ik weet waarom ik dit doe en ik klaag daar ook helemaal niet over. Maar ik vind dat er wel te veel mensen zijn die wel veel te veel klagen, terwijl ze het eigenlijk niet echt zo ongelooflijk bijzonder slecht hebben he.
Het gras is altijd groener aan de overkant. Zelfstandigen die alleen maar klagen over het gebrek aan "rechten" dat ze hebben, moeten hun zaak opdoeken en ergens beginnen werken. En omgekeerd ...

22 Dec 2011, 9:04
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Jongere mensen en dertigers zoals mezelf moeten niet beginnen zagen want wij weten al veer langer dat we langer gaan moeten werken.
Ik las deze morgend ook een artikel in de krant over een lerares LO die op 1 jaar van haar pernsioen staat, maar door de hervormingen 2 jaar langer moet werken, maar tegen 2014 de grens nog eens met 2 jaar verlengd is. Plots weten dat ge 5 jaar moet werken ipv 1 jaar: ok, zulke mensen hebben het recht om te staken. Iedereen die jonger is dan laat ons zeggen 50 jaar: bol het af en houd uw bakkes.
Het kan misschien zwaar aankomen voor sommigen maar dit is nu eenmaal mijn mening, we mogen al content zijn dat het (nog) geen toestanden zijn zoals in Griekenland.

Laatst gewijzigd door zotvawies op 22 Dec 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

22 Dec 2011, 10:55
Vaste Waarde

sorry dubbel gepost.

22 Dec 2011, 10:56
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
BVW schreef:
Dat er moet bespaard worden, helemaal mee eens, maar niet op deze manier. Zoals Quickie kort door de bocht aant vliegen is, kan dat niks anders dan respons opleveren. Wij mogen niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar de heren ministers duidelijk wel! Want nu moet het allemaal rap-rap in orde komen wegens te veel tijd verloren. Efkes vergeten dat ze al 500 dagen aant leuteren waren...
Dat een staking massa's geld kost ga ik niet ontkennen, maar hoeveel eurokes hebben we niet verloren de voorbije 500 dagen denken jullie? Met wie zn geld was dat? Dat allemaal voor enkele riant betaalde pipo's te financieren die er samen niet uit kwamen....

Ik ga er niet dieper op ingaan, ge kunt er uren, weken ... zelfs 500 dagen over discussieren.
Feit is dat àls er iets "gewonnen" (lees: minder verloren) wordt door de vakbondsacties, dat al degene die nu lopen te klagen dat die acties hun strot uitkomen, wel mee gaan profiteren van de resultaten.
Ik zou liever al degenen die er tegen zijn een papierken zien tekenen waarop ze bevestigen afstand te doen van alle voordelen bekomen door vakbondsacties, vroeger, nu en in de toekomst!

Ik vind dit toch wat kort door de bocht.
Het algemeen protest, en de reacties hier, zijn niet gericht tegen het bestaan van vakbonden. Integendeel, ze moeten er absoluut zijn.
Maar het is niet omdat ze aan de werklieden iets opleveren, dat we blind moeten akkoord gaan met alle acties die ze doen.
Vakbonden zijn er om de belangen en de mening van de werknemers te behartigen.
Ze stellen te staken omdat er veel opborrelende onvrede is bij de achterban / werklieden over de nieuwe maatregelen die er aankomen.
Volgens mij zijn er minstens evenveel werklieden die negatief staan tov de staking. (zie de ontspruitende groepen op facebook, lezersbrieven in de kranten, een enquête in de krant waaruit blijkt dat 50% van de ambtenaren niet akkoord is met de staking, treinpersoneel dat vandaag overal opgedaagd is maar enkel niet kan werken omdat in Brussel de dispatching is platgelegd, …)
Als de vakbonden dan toch zo fier zijn om de stem van de werklieden te verkondigen, waarom zwijgen ze dit dan volledig dood? Met deze groep werklieden die zij ook vertegenwoordigen wordt in het geheel geen rekening gehouden.

De vakbonden hebben absoluut hun nut, we hebben ze absoluut nodig, maar heilig zijn ze niet. Een gezonde dosis zelfkritiek zou hun zeker geen kwaad kunnen. Op dat gebied zijn ze in hetzelfde bedje ziek als de regering zelf.

Over de reden van staken zelf wil ik niet te diep ingaan. Ik ben er in elk geval helemaal niet mee akkoord. Als je bekijkt hoe de laatste 20 jaar de levensverwachting is gestegen, vind ik het niet zo een ramp om een paar jaar langer te werken (met de nuance dat sommige beroepen vroeger op pensioen kunnen). Als je bovendien de situatie bekijkt in vele andere landen (bijv. Spanje waar de werkloosheid heel hoog piekt, waar universitair geschoolden aan de kassa van de lokale supermarkt zitten tegen een minimumloon, …) dan kan je enkel vaststellen dat wij het nog heel goed hebben,en dat de extra opofferingen helemaal niet zo extreem zijn. Een staking zoals die van vandaag kan ons enkel dichter bij dergelijke situaties brengen.

22 Dec 2011, 11:39
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bomber schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=B04zdRCrNJk&feature=player_embedded#!

:plat:

Hij is toch al nen tand kwijt :plat:

22 Dec 2011, 16:25
Ancien

Leeftijd: 56
Bomber schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=B04zdRCrNJk&feature=player_embedded#!

:plat:

:D

22 Dec 2011, 16:33
Nationale Ploeg

Leeftijd: 52
Spectaculair filmken!!
http://www.youtube.com/watch_popup?v=EEu42L0ufBY

22 Dec 2011, 18:58
Nationale Ploeg

Leeftijd: 53
what the fuck :oops:

http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport ... tunt.dhtml

23 Dec 2011, 18:51
Nationale Ploeg

Voor 7 142 716 Euroots aan WC potten en loperamide. Ja hallo! :hmm:

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

23 Dec 2011, 22:38

Leeftijd: 68
Gio schreef:

Waarvan 1.000.000 Euro van Elioken :wow:

23 Dec 2011, 22:40
Nationale Ploeg

Onderkroiper schreef:
Gio schreef:

Van ons dus, en 300.000 van Peeters... Had het beter aan ons gegeven die 300.000 :(

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

23 Dec 2011, 22:45
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Gio schreef:
Onderkroiper schreef:
Gio schreef:

Van ons dus, en 300.000 van Peeters... Had het beter aan ons gegeven die 300.000 :(

schandalig is het. Tis verdomme altijd voor dezelfde doelgroep dat ze al jaren aan een stuk die miljoenen inzamelen op die 6 jaar music for life hebben ze een goei 40 miljoen ingezameld en diejen shit is daar nog nie opgekuist?!?

23 Dec 2011, 22:59
Ancien

davy1919 schreef:
Gio schreef:
Onderkroiper schreef:

schandalig is het. Tis verdomme altijd voor dezelfde doelgroep dat ze al jaren aan een stuk die miljoenen inzamelen op die 6 jaar music for life hebben ze een goei 40 miljoen ingezameld en diejen shit is daar nog nie opgekuist?!?

Tès om 't schoit van te kroigen. :D

23 Dec 2011, 23:34

Leeftijd: 68
jammen schreef:
davy1919 schreef:
Gio schreef:

Tès om 't schoit van te kroigen. :D

Oilsjterse diaree dus :D

23 Dec 2011, 23:42
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 697 698 699 700 701 885